1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
01.02.2007 N 31
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства N 311 від 21.10.2008 )
Про затвердження Типового положення про структуру управління у сфері поводження з твердими побутовими відходами
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 N 265 "Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами" з метою удосконалення структури управління у сфері поводження з твердими побутовими відходами
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про структуру управління у сфері поводження з твердими побутовими відходами, що додається.
2. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування (Я.А.Стеценко) довести цей наказ до відома місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Г.М.Семчука.
Перший заступник Міністра А.О.Орлов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
будівництва, архітектури
та житлово-комунального
господарства України
01.02.2007 N 31
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про структуру управління у сфері поводження з твердими побутовими відходами
1. Загальні положення
1.1. Типове положення розроблено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 N 265 "Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами".
1.2. Типове положення про структуру управління у сфері поводження з твердими побутовими відходами (далі - Типове положення) призначене для створення єдиних підходів та удосконалення організаційних функцій з управління цією сферою в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, на підприємствах, організаціях, установах, що здійснюють свою діяльність в сфері поводження з твердими побутовими відходами (далі - ТПВ).
1.3. Положення цього документа відповідають Законам України "Про відходи", "Про благоустрій населених пунктів", "Про житлово-комунальні послуги", "Про місцеве самоврядування України", "Про місцеві державні адміністрації", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", іншим законодавчим і нормативно-правовим актам та нормативним документам.
1.4. Поняття, що використовуються у цьому Типовому положенні, вживаються у значенні, які наведені у зазначених законодавчих актах.
2. Державна політика в сфері поводження з твердими побутовими відходами
2.1. Основними принципами державної політики у сфері поводження з ТПВ є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров'я людини від негативного впливу ТПВ, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання ТПВ з метою забезпечення його сталого розвитку.
2.2. Основними напрямами державної політики у сфері поводження з ТПВ є створення умов, що сприятимуть забезпеченню повного збирання, перевезення, утилізації, знешкодження та захоронення ТПВ і обмеження їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.
3. Структура управління в сфері поводження з твердими побутовими відходами
3.1. Управління в сфері поводження з ТПВ здійснюють органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, які діють в межах своєї компетенції відповідно до покладених на них обов'язків згідно із законодавством України.
3.2. Вищим органом системи органів виконавчої влади є Кабінет Міністрів України, який відповідальний перед Президентом України та підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України.
Компетенція Кабінету Міністрів України у сфері поводження з ТПВ визначена Законом України "Про відходи".
3.3. Компетенція центральних органів виконавчої влади в сфері поводження з ТПВ регулюється Законами України "Про відходи", "Про благоустрій населених пунктів", "Про житлово-комунальні послуги", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" тощо.
3.4. Схематично структура управління в сфері поводження з ТПВ зображена в додатку.
4. Роль центральних органів виконавчої влади в структурі управління в сфері поводження з твердими побутовими відходами
4.1. Основними в структурі управління в сфері поводження з ТПВ серед центральних органів виконавчої влади є:
- центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства України;
- центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища України;
- центральний орган виконавчої влади з питань охорони здоров'я України;
- інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх компетенції.
4.2. Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства України в сфері поводження з ТПВ діє згідно з його Положенням, Законами України "Про відходи", "Про благоустрій населених пунктів", "Про житлово-комунальні послуги".
Діяльність центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства України спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Основні повноваження:
- організовує виконання актів законодавства, здійснює систематичний контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення цього законодавства;
- організовує в межах своїх повноважень розроблення і реалізацію державних та регіональних програм в сфері поводження з ТПВ;
- затверджує в установленому порядку методики визначення нормативів споживання послуг з вивезення ТПВ, витрат і втрат ресурсів, що використовуються у сфері поводження з ТПВ, вартості утримання та технічного обслуговування об'єктів поводження з ТПВ;
- здійснює заходи щодо підвищення ефективності діяльності з надання послуг у сфері поводження з ТПВ;
- здійснює нормативно-методичне забезпечення з питань поводження з побутовими відходами, благоустрою населених пунктів, розробляє в установленому законом порядку державні стандарти, норми і правила у цій сфері;
- реалізує в межах своєї компетенції державну політику у сфері благоустрою населених пунктів;
- розробляє в межах своєї компетенції загальні вимоги щодо поводження з побутовими відходами;
- розробляє в межах повноважень системи нормативно-правових актів щодо формування тарифів на послуги з вивезення ТПВ, стандартів, нормативів, норм, порядків та правил у сфері послуг з вивезення ТПВ;
- забезпечує контроль за дотриманням виконавцями послуг з вивезення ТПВ вимог стандартів, нормативів, норм, порядків і правил та видання приписів щодо усунення порушень у межах, встановлених законодавством;
- розробляє типові договори;
- координує діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері послуг з вивезення ТПВ;
- проводить моніторинг стану розрахунків за послуги з вивезення ТПВ;
- здійснює нормативно-правове забезпечення діяльності місцевих державних адміністрацій для здійснення контролю тарифів на послуги з вивезення ТПВ;
- вирішує інші питання у сфері поводження з ТПВ відповідно до законодавства.
4.3. Центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища діє згідно з його Положенням, Законами України "Про відходи", "Про охорону навколишнього природного середовища".
Центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища - є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки.
Діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, організовує виконання актів законодавства і здійснює контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства, є основним розпорядником державного фонду охорони навколишнього середовища.
До компетенції належить:
- координація роботи інших спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами та контролю за дотриманням вимог екологічної безпеки;
- здійснення державного контролю за дотриманням вимог екологічної безпеки;
- проведення в установленому законодавством порядку державної екологічної експертизи науково-дослідних і технологічних розробок та проектно-кошторисної документації на будівництво і реконструкцію підприємств, установок, полігонів, комплексів, споруд, інших спеціально відведених місць чи об'єктів щодо дотримання вимог законодавства та нормативів під час утворення, оброблення, утилізації та видалення відходів;
- внесення пропозицій Кабінету Міністрів України щодо встановлення нормативів плати за розміщення відходів, затвердження загальнодержавних нормативів поводження з відходами;
- здійснення контролю за веденням суб'єктами підприємницької діяльності первинного обліку утворення, збирання, оброблення, утилізації та видалення відходів і їх паспортизацією;
- створення інформаційно-аналітичних систем і банків даних про обсяги утворення та поводження з відходами;
- встановлення відповідно до законодавства порядку здійснення операцій у сфері поводження з відходами;
- погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів;
- погодження місць розміщення об'єктів поводження з відходами;
- здійснення контролю за складанням і веденням реєстру об'єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів;
- участь у розробленні та погодженні нормативних документів, що регулюють питання поводження з відходами;
- забезпечення обміну інформацією з відповідними органами влади інших держав та міжнародними організаціями у сфері поводження з відходами;
- інші функції, передбачені законами України.
4.4. Центральний орган виконавчої влади з питань охорони здоров'я України діє згідно з його Положенням, Законами України "Про відходи", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення".
Діяльність центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я України спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
До компетенції у сфері поводження з відходами належить:
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду за дотриманням державних санітарних норм, правил, гігієнічних нормативів під час утворення, збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення відходів, а також забезпечення у стандартах, нормах і правилах та інших нормативних документах щодо поводження з відходами вимог безпеки для здоров'я людини;
- визначення пріоритетних заходів щодо охорони здоров'я людини від негативного впливу відходів;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи проектно-кошторисної документації з метою визначення місць розташування та техніко-економічного обґрунтування проектів будівництва, розширення, реконструкції об'єктів поводження з відходами;
- видача висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо об'єктів поводження з відходами;
- встановлення санітарно-гігієнічних вимог до продукції, що виробляється з відходів, та видача висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на неї;
- методичне забезпечення та здійснення контролю при визначенні рівня небезпечності відходів;
- інші функції, передбачені законами України.
4.5. Інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх компетенції.
Інші центральні органи виконавчої влади здійснюють свою діяльність в сфері поводження з ТПВ в межах, визначених законодавством.
5. Роль місцевих державних адміністрацій в структурі управління в сфері поводження з твердими побутовими відходами
5.1. Рада міністрів АР Крим.
До повноважень Автономної Республіки Крим у сфері поводження з відходами належить:
- виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади;
- участь у формуванні державної політики у сфері поводження з ТПВ;
- здійснення заходів у сфері поводження з ТПВ відповідно до законодавства України;
- забезпечення виконання на території Автономної Республіки Крим загальнодержавних програм та програм поводження з ТПВ;
- затвердження та забезпечення виконання програм Автономної Республіки Крим щодо поводження з ТПВ;
- координація і сприяння розробленню місцевих програм поводження з ТПВ;
- контроль за виконанням на території Автономної Республіки Крим загальнодержавних програм та програм Автономної Республіки Крим поводження з ТПВ;
- контроль за дотриманням законодавства підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які здійснюють діяльність у сфері поводження з ТПВ на території Автономної Республіки Крим;
- інші функції, передбачені законами України.
5.2. Місцеві державні адміністрації.
До повноважень місцевих державних адміністрацій у сфері поводження з відходами належить:
- виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади;
- участь у розробленні загальнодержавних програм раціонального використання ТПВ і вжиття необхідних заходів для запровадження маловідходних та енергозберігаючих технологій;
- організація розроблення та здійснення регіональних і місцевих програм поводження з ТПВ, а також забезпечення реалізації загальнодержавних програм;
- координація та сприяння розвитку підприємницької діяльності у сфері поводження з ТПВ;
- здійснення контролю за використанням ТПВ з урахуванням їх ресурсної цінності та вимог безпеки для здоров'я людей і навколишнього природного середовища;
- здійснення контролю за діяльністю об'єктів поводження з ТПВ;

................
Перейти до повного тексту