1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
П О С Т А Н О В А
03.04.2012 N 24
Про затвердження змін до Статуту Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
Відповідно до статті 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити зміни до Статуту Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 05.06.2001 N 9, виклавши його у новій редакції (додається).
2. Виконавчій дирекції Фонду довести цю постанову до відома відділень Фонду.
3. Уповноважити Виконавчу дирекцію Фонду здійснити державну реєстрацію змін до Статуту у Державній реєстраційній службі України.
4. Ця постанова набуває чинності з моменту реєстрації змін до Статуту у Державній реєстраційній службі України.
Голова правління В.М.Коломієць
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Фонду соціального
страхування з тимчасової
втрати працездатності
05.06.2001 N 9
( v0009598-01 )
(у редакції постанови
правління Фонду
соціального страхування
з тимчасової втрати
працездатності
03.04.2012 N 24)
СТАТУТ
Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) створений відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" і є правонаступником Фонду соціального страхування України.
1.2. Фонд є некомерційною самоврядною організацією.
Фонд не несе відповідальності за зобов'язання держави. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам за цим видом страхування, стабільності діяльності Фонду.
1.3. Повне найменування:
українською мовою - Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
англійською мовою - Social Insurance Fund for temporary disability.
1.4. Скорочене найменування:
українською мовою - ФССзТВП;
англійською мовою - SIFTD.
1.5. У своїй діяльності Фонд керується Конституцією України, Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", Кодексом законів про працю України, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, а також цим Статутом.
1.6. Фонд є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в банках, органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штамп, бланки, а також власну символіку, що затверджується правлінням Фонду.
Фонд набуває прав юридичної особи з дня реєстрації його Статуту в спеціально уповноваженому центральному органі виконавчої влади.
1.7. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державою, представниками застрахованих осіб і роботодавців. Представниками застрахованих осіб є профспілки, їх об'єднання або інші уповноважені найманими працівниками органи (представники).
Управління Фондом здійснюють правління та Виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавчі дирекції відповідних відділень Фонду.
1.8. Робочими органами Виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, в містах Києві і Севастополі. У районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення за рішенням та в порядку, встановленому правлінням Фонду, можуть створюватися виконавчі дирекції або уповноважені представники відділень Фонду.
1.9. Фонд в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства приймає рішення, організовує та контролює їх виконання.
Рішення Фонду, прийняті в межах його компетенції, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності і застрахованими громадянами.
1.10. Зміни і доповнення до Статуту Фонду затверджуються правлінням Фонду. Реєстрація статуту Фонду із змінами та доповненнями здійснюється в спеціально уповноваженому центральному органі виконавчої влади.
1.11. Місцезнаходження Фонду - за адресою Виконавчої дирекції Фонду: 04070, Україна, м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.
1.12. Відділення Фонду знаходяться за адресами виконавчих дирекцій відділень Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі.
Відділення Фонду є юридичними особами.
II. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ФОНДУ
2.1. Фонд є органом, який здійснює:
- організаційно-управлінські заходи по виконанню завдань, покладених на Фонд;
- керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, що надаються Фондом;
- матеріальне забезпечення застрахованим особам у зв'язку з настанням страхового випадку: тимчасової втрати працездатності, вагітності та пологів, смерті застрахованої особи (членів сім'ї, які перебували на її утриманні), а також надання соціальних послуг, передбачених законом;
- забезпечення у межах асигнувань, установлених на ці цілі бюджетом Фонду, оздоровчих заходів відповідно до закону;
- часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ та організацій, надання соціальних послуг у позашкільній роботі з дітьми в порядку, визначеному правлінням Фонду.
2.2. Фонд не може проводити будь-яку діяльність, крім передбаченої Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" та використовувати страхові кошти не за цільовим призначенням.
III. ПРАВА, ОБОВ'ЯЗКИ І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ФОНДУ
3.1. Фонд має право:
- видавати у межах своєї компетенції постанови, розпорядження, накази, положення, інструкції, методичні рекомендації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- здійснювати перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
- одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій (у тому числі від державних податкових органів, банківських, інших фінансово-кредитних установ) та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності відомості щодо використання страхових коштів;
- проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників;
- одержувати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок;
- застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи, передбачені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" та іншими актами законодавства;
- порушувати відповідно до законодавства питання про притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, вимагати надання інформації про вжиті заходи;
- розглядати звернення страхувальників і застрахованих осіб у разі виникнення спірних питань щодо фінансування та надання допомоги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- безоплатно отримувати від Пенсійного фонду відомості про суми надходжень від сплати єдиного внеску, фінансових санкцій та суми коштів, перерахованих на їхні рахунки, а в разі виявлення розбіжностей - письмову інформацію про причини таких розбіжностей;
- користуватися відомостями Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, необхідними для забезпечення виконання покладених на нього функцій;
- здійснювати приймання звітності, документів, у тому числі в електронній формі, від страхувальників та застрахованих осіб.
3.2. Для реалізації основних напрямів діяльності Фонд повинен забезпечувати:
- облік страхувальників в порядку, визначеному законодавством;
- контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів;
- контроль за достовірністю поданих страхувальниками, та застрахованими особами відомостей, визначених статтями 27 і 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням";
- контроль за обґрунтованістю видачі та продовження листків непрацездатності закладами охорони здоров'я і санаторно-курортними закладами незалежно від форм власності;
- ведення обліку і звітності щодо страхових коштів;
- публікування в засобах масової інформації про бюджет Фонду на поточний рік та звіту про виконання бюджету Фонду за минулий рік;
- надання через засоби масової інформації роз'яснень про права та обов'язки суб'єктів страхування за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- надання безоплатно застрахованим особам і страхувальникам консультацій з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- інформування застрахованих осіб про призначення (відмову) і розмір матеріального забезпечення, порядок виплати, види та умови надання матеріального забезпечення і соціальних послуг, а також про порядок оскарження рішень у разі відмови в наданні матеріального забезпечення і соціальних послуг;
- стягнення надміру виплачених коштів з юридичних і фізичних осіб з урахуванням фінансових санкцій у встановленому законом порядку;
- сприяння підготовці та підвищенню кваліфікації працівників, які забезпечують діяльність Фонду;
- співпрацю з фондами з інших видів загальнообов'язкового державного соціального страхування у реалізації заходів, пов'язаних з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам, приймаючи спільне рішення щодо участі у фінансуванні цих заходів;
- зв'язки з органами та організаціями зарубіжних країн в галузі соціального страхування;
- щорічне подання Кабінету Міністрів України звіту про виконання бюджету Фонду за минулий рік і оприлюднення його в засобах масової інформації.
3.3. Фонд несе відповідальність згідно з законодавством України за шкоду, заподіяну особам внаслідок неповного та несвоєчасного надання матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".
IV. ПРАВЛІННЯ ФОНДУ ТА ЙОГО ВІДДІЛЕНЬ: порядок формування, права, обов'язки, відповідальність
4.1. До складу правління Фонду включаються по 15 представників від держави, роботодавців та застрахованих осіб, які виконують свої обов'язки на громадських засадах.
Представники від держави призначаються Кабінетом Міністрів України, представники застрахованих осіб та роботодавців обираються (делегуються) сторонами самостійно.
Строк повноважень членів правління Фонду становить шість років і закінчується в день першого засідання нового складу правління.
4.2. Правління Фонду:
- спрямовує та контролює діяльність Виконавчої дирекції Фонду, правлінь та виконавчих дирекцій відділень Фонду;
- визначає поточні та перспективні завдання Фонду;
- затверджує документи, що регламентують внутрішню діяльність Фонду;
- подає на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо визначення розміру внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- визначає за погодженням із. Національним банком України порядок надходження та обліку коштів Фонду, приймає рішення з цього питання та порядку витрачання коштів Фонду;
- затверджує порядок складання та виконання бюджету Фонду та його відділень;
- розглядає та затверджує річний бюджет Фонду та звіт про його виконання, а також річні бюджети відділень Фонду та звіти про їх виконання;
- визначає порядок фінансування та умови надання путівок на санаторно-курортне лікування та оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих);
- здійснює контроль за цільовим використанням коштів Фонду, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання, розглядає матеріали ревізій та перевірок по коштах Фонду;
- вирішує питання щодо формування та використання резерву коштів для забезпечення фінансової стабільності Фонду в сумі, необхідній для фінансування матеріального забезпечення в розрахунку на місяць;
- обирає та звільняє голову правління Фонду та його заступників;
- розглядає кандидатури і затверджує на посадах директора Виконавчої дирекції Фонду та його заступників, а також приймає рішення про їх звільнення;
- затверджує структуру органів Фонду, чисельність їх працівників, умови оплати праці та адміністративно-господарські витрати Фонду;
- представляє Фонд у взаємовідносинах з органами державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян з питань соціального захисту громадян, а також органами соціального страхування зарубіжних країн, міжнародними організаціями, діяльність яких пов'язана із захистом соціальних прав людини;
- розпоряджається майном, яке перебуває у власності Фонду;
- затверджує положення про відділення Фонду, Виконавчу дирекцію Фонду та виконавчі дирекції відділень Фонду;
- затверджує Статут Фонду, зміни та доповнення до нього;
- утворює постійні та тимчасові комісії правління Фонду та затверджує Положення про них;
- за поданням відділень Фонду з урахуванням пропозицій по галузях щорічно розглядає та затверджує програми (у розрізі регіонів) щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей та їх кошторис;
- затверджує положення про комісію (уповноваженого) із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації;
- визначає порядок обслуговування коштів Фонду, ведення бухгалтерського обліку і звітності по коштах Фонду;
- встановлює розмір допомоги на поховання;
- приймає рішення про створення санаторно-курортних та лікувально-оздоровчих закладів для забезпечення повноважень Фонду, визначених законодавством;
- затверджує порядок подання страхувальниками і отримувачами коштів Фонду звітності та документів, в тому числі в електронній формі;
- виконує інші функції, які не суперечать законодавству.
4.3. Основною формою роботи правління Фонду є засідання, які проводяться згідно з Регламентом, що затверджується правлінням Фонду.
Регламент правління Фонду передбачає порядок підготовки, проведення засідань правління, розгляду питань, прийняття ним рішень, оформлення і доведення їх до членів правління, виконавців, громадськості.
Право голосу члена правління, за його відсутності з поважних причин (хвороба, тривале відрядження, відпустка тощо), може передаватись письмовим дорученням іншому члену правління від тієї ж представницької сторони, який представляє відсутній член правління Фонду у його складі, при цьому кожний присутній на засіданні правління може голосувати тільки за одного відсутнього члена правління Фонду. Доручення передається Виконавчій дирекції Фонду до початку засідання правління Фонду.
Правління Фонду проводить свої засідання відповідно до затвердженого плану, але не рідше одного разу на квартал.
4.4. Правління правомочне приймати рішення за наявності на засіданні не менше двох третин складу кожної представницької сторони. Засідання правління протоколюється та стенографується із застосуванням магнітних носіїв інформації.
4.5. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість присутніх членів правління. У разі рівного розподілу голосів голос голови є вирішальним.
Прийняття рішення правлінням Фонду у період між його засіданнями може здійснюватися шляхом опитування членів правління Фонду в порядку, передбаченому Регламентом правління.
Рішення правління Фонду оформляється постановою, яка є обов'язковою для виконання органами Фонду, страхувальниками та застрахованими особами.
Правління Фонду у межах своїх повноважень приймає нормативно-правові акти, що підлягають державній реєстрації в порядку, встановленому для реєстрації нормативно-правових актів органів виконавчої влади, якщо вони стосуються прав і обов'язків страхувальників та застрахованих осіб.
Рішення правління Фонду, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
4.6. На першому засіданні правління Фонду обирається голова правління та двоє його заступників строком на два роки почергово від кожної представницької сторони. Процедура обрання голови правління Фонду та голови правління відділення Фонду і їх заступників визначається Регламентом правління Фонду.
Голова правління:
- скликає та веде засідання правління;
- забезпечує дотримання Регламенту роботи правління;
- підписує прийняті правлінням Фонду постанови;
- підписує розпорядження правління Фонду за погодженням із заступниками;
- визначає та розподіляє обов'язки між заступниками, контролює їх виконання;
- повідомляє Наглядову раду та орган державного нагляду у разі неприйняття правлінням Фонду у встановлені терміни рішення щодо визначення розмірів страхових внесків та затвердження річного бюджету Фонду;
- звітує на спільному засіданні Наглядової ради та правління Фонду після закінчення строку його повноважень;
- виконує інші функції за рішенням правління Фонду.
4.7. Голова правління несе відповідальність за невиконання своїх повноважень перед правлінням Фонду.
Голова правління Фонду може бути позбавлений своїх повноважень правлінням Фонду:
- за його особистим проханням;
- у разі невиконання повноважень або виконання їх з порушенням законодавства та цього Статуту;
- на вимогу двох третин загальної чисельності членів правління, оформленою письмово за їх підписами;
- за поданням Наглядової ради або органу державного нагляду;
- через інші обставини, що унеможливлюють виконання ним своїх обов'язків.
Дострокове припинення головою повноважень як члена правління одночасно припиняє і його повноваження як голови.
Якщо питання про позбавлення повноважень голови правління винесено:
1) ним особисто - засідання правління веде заступник голови правління;
2) за ініціативою членів правління - засідання веде обраний членами правління головуючий з числа членів правління.

................
Перейти до повного тексту