1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
ПРОФСПІЛКА ПРАЦІВНИКІВ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ
ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
ЗАРЕЄСТРОВАНО
Міністерством праці
та соціальної політики
України
14.02.2005 N 22
із зауваженнями
ГАЛУЗЕВА УГОДА
між Державною службою автомобільних доріг України і Профспілкою працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України на 2005 рік
( Із змінами, внесеними згідно з Документами Державної служби автомобільних доріг
від 27.05.2005 від 27.02.2006
від 30.06.2006 )
Загальні положення
Галузеву угоду (далі - Угода) укладено відповідно до Закону України "Про колективні договори і угоди" на двосторонній основі між Державною службою автомобільних доріг України (далі - Укравтодор) в особі Вужинського Івана Андрійовича і Профспілкою працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України (далі - Профспілка) в особі Короля Анатолія Григоровича (далі - Сторони).
Угодою встановлюються соціально-трудові гарантії для найманих працівників, регулюються виробничі, трудові і соціально-економічні відносини між найманими працівниками і роботодавцями та відповідальність Сторін за виконання досягнутих домовленостей.
Угода спрямована на реалізацію конституційних прав і гарантій працівників, удосконалення колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин, розвиток соціального партнерства.
Прийняті за цією Угодою зобов'язання та домовленості є обов'язковими для виконання Сторонами.
Положення Угоди діють безпосередньо, поширюються на дорожні підприємства й організації всіх форм власності, які перебувають у сфері дії Сторін, що уклали цю Угоду, та на працівників профспілкових організацій, які працюють на виборних і штатних посадах.
Положення цієї Угоди є обов'язковими для застосування під час ведення колективних переговорів і укладення колективних договорів як мінімальні гарантії для застосування і не обмежують права підприємств у розширенні їх прав і гарантій.
Інтереси власника та трудових колективів представляють відповідно:
- на рівні галузі - Укравтодор і Профспілка;
- на рівні Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва і м. Севастополя - підприємства та організації дорожнього господарства незалежно від форм власності і республіканська, міська, обласні, об'єднані організації профспілки, що безпосередньо виходять на ЦК профспілки;
- на рівні структурних підрозділів підприємств незалежно від форм власності - структурний підрозділ підприємства та первинна профспілкова організація підприємства.
Розділ I. Сприяння розвиткові вітчизняного виробництва, забезпечення продуктивної зайнятості
1. У сфері виробництва
Укравтодор зобов'язується:
1.1. Для забезпечення стабільної роботи галузі у 2005 році:
1.1.1. Спрямовувати свою роботу на забезпечення стабільного фінансування дорожнього господарства.
1.1.2. Спрямовувати фінансові ресурси у першу чергу на ремонт і утримання доріг загального користування, передусім державного значення, а також мостових споруд з метою збереження існуючої мережі доріг та на виконання заходів з безпеки дорожнього руху.
1.1.3. Забезпечувати пріоритетне фінансування дорожніх робіт на автомагістралях, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами, та на підходах до пунктів пропуску автомобільного сполучення через державний кордон України.
1.1.4. Продовжувати будівництво під'їздів з твердим покриттям до сільських населених пунктів.
1.1.5. Здійснювати першочергові заходи з метою інтеграції дорожньої мережі країни в загальноєвропейську транспортну мережу.
1.1.6. Продовжити роботу із залучення інвестицій згідно з Законами України "Про концесії" та "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг".
1.1.7. Проводити політику сприяння застосуванню систем якості, що відповідають вимогам міжнародних стандартів ISO серії 9000, та їх елементів у дорожніх господарствах.
1.1.8. Впроваджувати прогресивні проектні рішення, технології, машини і механізми, що забезпечують підвищення продуктивності праці та якості дорожньо-будівельних і ремонтних робіт.
1.1.9. Сприяти розвитку виробничих потужностей підприємств дорожнього господарства, матеріально-технічної бази проектних та наукових підприємств.
1.1.10. Продовжити роботу зі створення системи вагового та габаритного контролю за рухом транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.
1.1.11. Продовжити впровадження інформаційних технологій (електронний документообіг, зв'язок між підприємствами і організаціями, що входять до сфери управління Укравтодору, за допомогою Інтернету тощо).
1.1.12. Удосконалювати регіональну структуру управління дорожнім господарством.
1.1.13. Провадити розробку нормативних актів, що регулюють фінансово-господарську діяльність підприємств дорожнього господарства.
1.1.14. Зміцнювати сформовану систему підвищення кваліфікації, підготовки та перекваліфікації працівників.
1.1.15. Передбачати у галузевих програмах соціально-економічного розвитку заходи з вирішення проблем зайнятості, підвищення рівня доходів, соціальної підтримки малозабезпеченої категорії працівників тощо.
Сторони домовилися:
1.1.16. Надавати методичну та практичну допомогу підприємствам з питань реформування власності.
2. У сфері зайнятості
Сторони домовилися:
Керівникам дорожніх підприємств і організацій:
1.2.1. Спільно з профспілковими комітетами розробляти і запроваджувати заходи щодо запобігання на підприємствах масовим звільненням працюючих з ініціативи власника або уповноваженого ним органу. У разі виникнення об'єктивних причин, через які неминучі масові звільнення працівників з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, проводити їх лише за умови попереднього (не пізніше ніж за 3 місяці) письмового повідомлення відповідного профоргану про причини і обсяги скорочень, терміни вивільнення, спеціальності та кваліфікації працівників, які підлягають скороченню, та за його згодою (за винятком випадків ліквідації підприємства). Проводити спільні консультації щодо заходів, спрямованих на сприяння працевлаштуванню працівників, які вивільняються.
1.2.2. Здійснювати підвищення кваліфікації працівників не рідше одного разу на 5 років.
1.2.3. Провадити обов'язкове підвищення кваліфікації або перепідготовку з питань охорони праці не рідше одного разу на 3 роки.
1.2.4. Здійснювати підвищення кваліфікації працівників режимно-секретних органів у перший рік призначення, а потім не рідше одного разу на 5 років.
1.2.5. Визначати у колективних договорах обсяги професійного навчання працівників та загальні витрати коштів на ці цілі відповідно до потреб виробництва та вимог актів законодавства.
Сторони рекомендують:
1.2.6. Надавати переважне право прийняття на роботу працівників, раніше вивільнених з підприємств дорожнього господарства на підставах, передбачених пунктом 1 ст. 40 КЗпП України.
1.2.7. Передбачати у колективних договорах зобов'язання щодо:
стабілізації зайнятості;
скорочення непродуктивних втрат робочого часу;
створення нових робочих місць.
Розділ II. Оплата праці, підвищення рівня доходів
Сторони домовилися:
2.1. Встановити мінімальну тарифну ставку робітника 1 розряду у розмірі не менш 120 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом, та ввести у дію на підприємствах і в організаціях дорожнього господарства розміри посадових окладів і тарифних ставок (окладів) працівників згідно з додатками 1 - 15.
На період подолання фінансових труднощів розміри мінімальних тарифних ставок (окладів) у колективних договорах окремих підприємств і організацій можуть бути нижчими від норм, визначених цією Угодою, але не нижчими від державних норм і гарантій в оплаті праці і не більше як на шість місяців.
2.2. Установити для застосування в дорожніх господарствах і в організаціях перелік і розміри доплат та надбавок до тарифних ставок (окладів) і посадових окладів працівників згідно з додатком 16.
2.3. Дорожні підприємства самостійно встановлюють у колективному договорі форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною і Галузевою угодами.
2.3.1. Стимулювання підвищення професіонального рівня працівників, ефективності і якості їх праці, зацікавленості у кінцевих результатах роботи, а також у виконанні робіт у стислі терміни здійснюється шляхом:
встановлення надбавок за високі досягнення у праці керівникам, професіоналам, фахівцям та технічним службовцям, надбавок за високу професійну майстерність робітникам, за класність - водіям;
преміювання працівників за результати господарської діяльності помісячно або поквартально. Показники преміювання колективів функціональних підрозділів пов'язуються з кінцевими результатами діяльності підприємства, організації в цілому;
виплати заохочення за виконання особливо важливих завдань;
встановлення надбавок за виконання особливо важливої роботи (завдання) на термін її виконання;
виплати одноразової винагороди за підсумками роботи за рік;
виплати винагороди за вислугу років;
інших видів виплат, передбачених законодавчими і нормативними актами з питань оплати праці.
2.4. Переглядати тарифні ставки і посадові оклади у разі законодавчого підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, не допускаючи при цьому зростання заборгованості з виплати заробітної плати.
Установити розмір мінімальної зарплати в дорожньому господарстві з 1 квітня 2005 року - 290 грн., з 1 липня - 310 грн., з 1 вересня - 332 грн. гривні.
( Пункт 2.4 доповнено абзацом згідно з Документом Державної служби автомобільних доріг від 27.05.2005 )
Установити розмір мінімальної заробітної плати в дорожньому господарстві з 1 січня 2006 року - 350 грн., з 1 липня - 375 грн.
( Пункт 2.4 доповнено абзацом згідно з Документом Державної служби автомобільних доріг від 27.02.2006; із змінами, внесеними згідно з Документом Державної служби автомобільних доріг від 30.06.2006 )
2.5. Вважати оптимальним співвідношення посадового окладу (тарифної ставки) у середній заробітній платі працівників не менше 70 відсотків.
2.6. Забезпечити збільшення частки працівників, які отримують заробітну плату вище прожиткового мінімуму, не менш як на 10 відсоткових пунктів щороку.
2.7. Забезпечити випереджаюче зростання тарифної ставки робітника 1 розряду відносно темпів зростання середньої заробітної плати для забезпечення підвищення на підприємствах і в організаціях заробітної плати працівникам, у яких вона нижча від прожиткового мінімуму.
2.8. Визначені Угодою міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення в оплаті праці є обов'язковими для застосування дорожніми підприємствами.
2.9. Тарифні ставки (оклади) і посадові оклади працівників окремих професій, які не передбачені в додатках, встановлювати на рівні тарифних ставок (окладів) і посадових окладів, передбачених у відповідних галузях економіки з дотриманням норм і гарантій в оплаті праці, прийнятих для працівників дорожнього господарства.
2.10. Розміри посадових окладів та умови оплати праці керівників державних підприємств дорожнього господарства та ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" встановлюються Укравтодором відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.05.99 N 859 (зі змінами) і обумовлюються у контракті, розміри посадових окладів керівників дочірніх підприємств - державною акціонерною компанією "Автомобільні дороги України" з дотриманням вимог вказаної постанови.
Розміри посадових окладів та умови оплати праці керівників Служб автомобільних доріг в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві і м. Севастополі встановлюються Державною службою автомобільних доріг України.
2.11. Межа посадових окладів заступників головного інженера, головного бухгалтера і керівників відділів встановлюється на 3 - 7 відсотків нижче за рівень межі посадових окладів відповідних керівників, передбачений Галузевою угодою.
2.12. Умовами зростання фонду оплати праці можуть бути: підвищення продуктивності праці; збільшення обсягів виробництва; зниження витрат на 1 грн. собівартості продукції та ін.
2.13. Здійснювати контроль за своєчасною виплатою заробітної плати на підприємствах дорожнього господарства та вживати комплекс заходів щодо усунення причин затримки її виплати.
Дотримуватись норм чинного законодавства щодо розірвання контрактів з керівниками підприємств, які допустили безпідставну невиплату заробітної плати.
2.14. Виплату заробітної плати здійснювати в першочерговому порядку не рідше двох разів на місяць у терміни, встановлені колективними договорами.
2.15. Створювати спільні представницькі комісії з метою усунення причин виникнення заборгованості з виплати працівникам заробітної плати та здійснення контролю з цього питання.
У випадках допущення заборгованості:
складати графіки повного її погашення та забезпечувати контроль за їх виконанням;
згідно з чинним законодавством компенсувати працівникам втрату частини зарплати, пов'язану з порушенням термінів її виплати;
надавати у розрахункових листках по заробітній платі дані щодо розміру заборгованості та розміру нарахованої компенсації.
2.16. З метою соціального захисту працівників відповідно до чинного законодавства провадити індексацію грошових доходів у зв'язку зі змінами цін на споживчі товари і послуги.
2.17. Здійснювати доплати за шкідливі умови праці згідно з Порядком встановлення доплат за несприятливі умови праці працівникам підприємств дорожнього комплексу України (додається) ( не наводиться).
2.18. Оплачувати працю за роботу в надурочний час, у святкові, неробочі та вихідні дні згідно з чинним законодавством.
2.19. Оплату праці на підприємствах або їх відокремлених підрозділах та робочих місцях, розташованих у населених пунктах, що мають статус гірських, здійснювати згідно з чинним законодавством.
2.20. На підприємствах вживати заходів для виконання завдань з нормування праці, визначених Указом Президента України від 25.12.2000 N 1375/2000, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.04.2001 N 152-р, спільним наказом Мінпраці України та Мінекономіки України від 28.12.2000 N 361/7 та відповідними рішеннями Укравтодору з питань нормування праці.
2.21. Роботу з поліпшення стану нормування праці та зміни умов оплати праці на підприємствах проводити власнику або уповноваженому ним органу з обов'язковим офіційним повідомленням профспілкового комітету підприємства і працівника не пізніше ніж за 2 місяці. При цьому обов'язковим є економічне обґрунтування пропонованих норм виробітку і умов оплати праці.
2.22. Оплату часу простою не з вини працівника здійснювати в розмірі тарифної ставки (посадового окладу), в т. ч. 1/3 її частини - за рахунок власних коштів підприємства.
2.23. Розрахунок середньої заробітної плати працівників провадити відповідно до чинного законодавства.
2.24. Здійснювати контроль за дотриманням законодавства про оплату праці, норм Генеральної та Галузевої угод, а у разі їх порушення порушувати питання про притягнення до відповідальності винних осіб.
Сторони рекомендують:
2.25. Розширення та доповнення переліку робіт, на яких можуть встановлюватись доплати за умови праці, а також збільшення розмірів встановлених доплат здійснювати на умовах, передбачених колективним договором.
2.26. Встановлювати окремим робітникам, які мають високу кваліфікацію і зайняті на особливо важливих роботах, місячні оклади замість тарифних ставок.
2.27. Провадити оплату праці працівників, зайнятих на ліквідації наслідків стихійного лиха або виконанні інших особливо важливих завдань, за підвищеними тарифними ставками (окладами), посадовими окладами на період їх виконання на умовах, прийнятих у колективному договорі, якщо інше не передбачене чинним законодавством.
2.28. Враховуючи специфіку дорожнього господарства, пов'язану з необхідністю оперативного вирішення питань з виконання робіт з будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування та здійснення відповідного контролю, госпрозрахункові підприємства можуть за рахунок власних коштів встановлювати працівникам види або розміри надбавок, доплат, премій тощо понад передбачені законодавством на умовах, визначених у колективному договорі.
Розділ III. Умови праці та відпочинку
3.1. Режим праці та відпочинку
Сторони домовилися:
3.1.1. Трудові відносини у сфері праці та відпочинку будуються на засадах дотримання державних гарантій і договірного регулювання.
3.1.2. Прийом на роботу працівників за контрактною формою трудового договору здійснюється лише у випадках, передбачених законами України. Сфера застосування контракту обмежується посадами керівників підприємств.
3.1.3. Норми тривалості робочого часу і відпочинку для різних категорій працівників забезпечуються чинним законодавством.
Надурочні роботи застосовуються лише у випадках, передбачених чинним законодавством.
3.1.4. Час початку і закінчення роботи, режим роботи змінами, поділ робочого дня на частини, застосування підсумованого обліку робочого часу погоджуються з профспілковими комітетами та встановлюються правилами внутрішнього трудового розпорядку або колективним договором.

................
Перейти до повного тексту