- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 15-од від 28.04.2021 )
Про затвердження Порядку обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
1. Затвердити Порядок обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
2. Керівникам самостійних структурних підрозділів НКРЕКП забезпечити ознайомлення з цим наказом підлеглих працівників.
3. Відділу інформації та комунікацій з громадськістю (Слободянюк І.П.) забезпечити оприлюднення цього наказу на веб-сайті НКРЕКП.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на керівника апарату НКРЕКП Христюка С.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕКП
14.05.2018 № 13
ПОРЯДОК
обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає послідовність дій посадових осіб Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), при отриманні, реєстрації, розгляді повідомлень про порушення вимог Закону України
"Про запобігання корупції" (далі - Закон), що надходять через спеціальну телефонну лінію, офіційний веб-сайт, захищену електронну пошту НКРЕКП, іншими засобами поштового зв’язку та під час особистого прийому громадян.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
анонімне повідомлення - повідомлення про порушення вимог Закону, здійснене працівником НКРЕКП без зазначення авторства відповідно до частини п’ятої
статті 53 Закону;
викривач - особа, яка надає допомогу в запобіганні і протидії корупції та яка за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, повідомляє про порушення вимог
Закону працівниками та посадовими особами НКРЕКП;
ідентифікація повідомлення - встановлення на відповідність інформації, наведеної в повідомленні, ознакам корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
повідомлення про корупцію (повідомлення) - повідомлення про порушення вимог
Закону, що містить інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону посадовими особами НКРЕКП;
попередній розгляд - аналіз інформації, яка міститься у повідомленні, з метою визначення відповідальних осіб за розгляд такого повідомлення відповідно до їх повноважень;
уповноважена особа НКРЕКП - головний спеціаліст із питань запобігання та виявлення корупції, до посадових обов’язків якого входить розгляд повідомлень щодо причетності працівників НКРЕКП до вчинення корупційних правопорушень.
1.3. Повідомлення має містити такі реквізити:
прізвище, ім’я, по батькові особи, яка ймовірно вчинила правопорушення, її посада та місце роботи;
текст повідомлення, що містить інформацію про факти вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення
Закону, яку може бути перевірено;
прізвище, ім’я, по батькові, адреса та підпис викривача (автора повідомлення).
Повідомлення, які надходять через офіційний веб-сайт, захищену електронну скриньку НКРЕКП, направляються з підписом викривача у сканованому вигляді.
1.4. Вимоги до анонімних повідомлень та порядок їх розгляду визначаються частиною п’ятою
статті 53 Закону.
1.5. Прийняття повідомлень, що надійшли через спеціальну телефонну лінію, офіційний веб-сайт, захищену електронну пошту НКРЕКП та під час особистого прийому, здійснюється уповноваженою особою НКРЕКП.
2. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями
2.1. Організація роботи з повідомленнями базується на таких засадах:
1) знання та обізнаність - інформування про можливість подати повідомлення;
2) доступність - забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення про корупцію. Процес подання таких повідомлень має бути зручним;
3) довіра - інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів;
4) ефективність - реагування на випадки порушення вимог
Закону;
5) прозорість - інформування викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення;
6) аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями про корупцію.
2.2. Принципи організації роботи з повідомленнями про порушення вимог
Закону:
2) захист прав викривачів - розуміння посадовими особами та працівниками НКРЕКП, які мають доступ до повідомлень, ризиків для викривачів, що пов’язані з поданням повідомлення про корупцію, а також подальшим встановленням фактів порушення вимог
Закону;
3) конфіденційність - виконання вимог законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача посадовими особами та працівниками НКРЕКП у процесі збору, використання та збереження інформації;
4) зворотний зв’язок - підтримання зв’язку з викривачем навіть тоді, коли повідомлення надане анонімно;
5) неупередженість - розгляд повідомлення по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати в результаті попередніх контактів викривача з НКРЕКП;
6) об’єктивність - надання повної та об’єктивної оцінки інформації, що одержана при розгляді повідомлення;
7) рівність - забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів незалежно від віку, статі, національної належності, віросповідання тощо.
3. Порядок отримання повідомлень, які надходять через спеціальну телефонну лінію та під час особистого прийому
3.1. З метою прийому телефонних дзвінків від осіб, які бажають повідомити про можливі факти порушення вимог
Закону, у НКРЕКП створюється спеціальна телефонна лінія.
3.2. Номер телефону, за яким працює спеціальна телефонна лінія, та графік роботи спеціальної телефонної лінії підлягають опублікуванню на офіційному веб-сайті НКРЕКП.
Спеціальна телефонна лінія працює у робочі дні з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00 та у п’ятницю з 9:00 до 16:45 (з перервою з 13:00 до 13:45).
3.3. Повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію НКРЕКП чи під час особистого прийому, вноситься уповноваженою особою НКРЕКП до форми повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію НКРЕКП або під час особистого прийому (додаток 1).
У разі якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого правопорушення, уповноважена особа НКРЕКП пропонує викривачу звернутися до НКРЕКП письмово або направити повідомлення через офіційний веб-сайт або захищену електронну пошту НКРЕКП.
При прийнятті повідомлення через спеціальну телефонну лінію уповноважена особа НКРЕКП повідомляє викривача про те, що у разі його бажання отримати відповідь від НКРЕКП необхідно направити повідомлення за особистим підписом засобами поштового зв’язку.
4. Порядок отримання та реєстрації повідомлень, які надходять до НКРЕКП
4.1. Для отримання повідомлень через офіційний веб-сайт НКРЕКП на головній сторінці веб-сайту у розділі "Запобігання проявам корупції" створюється підрозділ "Повідомлення про корупцію".
................Перейти до повного тексту