- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Головного
управління державної служби
N 238 від 31.08.2010 )
Про затвердження Порядку розробки юридичним департаментом нормативно-правових актів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного
управління державної служби
N 28 від 05.02.2010 )
( У тексті Наказу та Порядку слова "юридичне управління"
в усіх відмінках замінено словами "юридичний
департамент" у відповідних відмінках згідно з Наказом
Головного управління державної служби
N 28 від 05.02.2010 )
З метою підвищення якості розробки нормативно-правових актів, що подаються до Кабінету Міністрів України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розробки юридичним департаментом проектів нормативно-правових актів (додається).
2. Координацію роботи структурних підрозділів Головдержслужби з питань підготовки концепцій та організацію розробки юридичним департаментом нормативно-правових актів, які подаються до Кабінету Міністрів України, покласти на заступника Начальника Головдержслужби з питань нормотворчої та правової роботи.
3. Надати право заступнику Начальника Головдержслужби з питань нормотворчої та правової роботи:
залучати у необхідних випадках фахівців структурних підрозділів (ініціатора розробки акта) до опрацювання нормативно-правового акта, участі в заходах щодо узгодження позиції Головдержслужби при його погодженні з зацікавленими органами;
давати окремі доручення структурним підрозділам Головдержслужби щодо внесення пропозицій до проекту нормативно-правового акта;
вносити Начальнику Головдержслужби пропозиції про створення робочих груп з підготовки чи доопрацювання проекту або його супроводження у зацікавлених органах.
5. Управлінню організаційної роботи, документообігу та контролю ознайомити з цим наказом першого заступника Начальника Головдержслужби України, заступників Начальника Головдержслужби України, директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та керівників структурних підрозділів Головдержслужби.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Головдержслужби | Т.Мотренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головдержслужби
України
20.01.2009 N 13
ПОРЯДОК
розробки юридичним департаментом проектів нормативно-правових актів
1. Підставою для розробки проекту нормативно-правового акта, який подається до Кабінету Міністрів України (проекту закону, указу, постанови, розпорядження), є ухвалення Начальником Головдержслужби України офіційного рішення про його підготовку на підставі відповідного акта чи доручення Кабінету Міністрів України, актів Президента України, Верховної Ради України чи службової записки зацікавленого структурного підрозділу Головдержслужби, до компетенції якого належать питання, що підлягають нормативно-правовому врегулюванню.
2. Підготовка проекту нормативно-правового акта, особливо який регулює найбільш важливі суспільні відносини, полягає у розробленні концепції акта та формулюванні тексту проекту акта на основі обраної концепції.
3. Концепція нормативно-правового акта розробляється за дорученням Начальника Головдержслужби у визначений ним термін структурним підрозділом Головдержслужби, до компетенції якого належать відповідні питання, що мають бути предметом правового регулювання, узгоджуються з іншими заінтересованими структурними підрозділами Головдержслужби та відповідними заступниками Начальника Головдержслужби (якщо майбутній акт торкається сфер діяльності інших державних органів та установ, - з іншими зацікавленими державними органами та установами) та подається службовою запискою Начальнику Головдержслужби для її погодження і прийняття рішення про розробку юридичним департаментом у визначений термін на її основі проекту відповідного нормативно-правового акта.
4. Головними завданнями концепції нормативно-правового акта є:
чітке відображення основної ідеї майбутнього нормативного акта, його задуму, шляхів, методів, засобів та механізмів організаційно-нормативного розв'язання певної суспільної проблеми у сфері державної служби (спосіб і характер правового регулювання);
наявність основних засадних положень проекту в цілому та його складових частин;
визначення структури проекту, розміщення матеріалу по розділах і главах, шляхів подальшої роботи по його змістовній підготовці і техніко-юридичному оформленню.
У зміст концепції проекту нормативно-правового акта включаються такі параметри, як його загальний зміст, основні ідеї, характеристика і загальний план, фінансово-економічне обґрунтування. В залежності від наукової обґрунтованості концепції визначаються орієнтовні терміни прийняття акта, перевіряється його якість і ефективність. У концепції нормативного акта вказується також і віднесення його до відповідного ієрархічного рівня правової системи (проект закону, указу, розпорядження Президента України, постанови, розпорядження Кабінету Міністрів України).
у першому розділі "Проблема, на розв'язання якої спрямовано нормативно-правовий акт" викладається формулювання проблеми, яка має бути врегульована, окреслюються її масштаби та дається пояснення щодо пріоритетності її вирішення, наводяться статистичні, аналітичні, інші дані, які мають бути прийняті до уваги під час прийняття рішення;
у другому розділі "Мета нормативно-правового акта та строки його підготовки" викладається мета нормативно-правового акта, тобто зазначаються ті суспільно-правові відносин у сфері державної служби, які буде врегульовано проектом, а також, у разі необхідності, орієнтовні строки його розробки та прийняття;
у третьому розділі "Шляхи і засоби розв'язання проблеми" визначається форма майбутнього акта, його загальна схема (структура), яка окреслює основні, принципові положення проекту, а також його юридична сила та межі дії. У ньому також пропонуються проекти конкретних норм для врегулювання основних положень суспільно-правових відносин. Схема, у разі необхідності, погоджується з зацікавленими підрозділами чи державними органами та установами з метою виключення можливості істотних прогалин майбутнього правового регулювання. У цьому розділі, за необхідності, дається ґрунтовний виклад різних можливих варіантів вирішення питання, що розглядається. Аналіз та порівняння таких варіантів проводяться за такими критеріями:
................Перейти до повного тексту