- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Генеральної
прокуратури
N 1гн від 26.12.2011 )
Про організацію роботи і управління в органах прокуратури України
З метою визначення основних засад і напрямів організації роботи органів прокуратури України, спрямування управлінської діяльності прокурорів на забезпечення ефективного виконання покладених на них завдань і функцій, керуючись ст.
15 Закону України
"Про прокуратуру",
НАКАЗУЮ:
1. Заступникам Генерального прокурора України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-Морських Сил України, Дніпровському екологічному прокурору, міським, районним, міжрайонним та іншим прирівняним до них прокурорам, начальникам структурних підрозділів апаратів, їх заступникам здійснювати належне керівництво підпорядкованими органами та працівниками, спрямовувати їх діяльність на ефективне виконання покладених на прокуратуру завдань і функцій, приділяти постійну увагу питанням організації роботи та контролю виконання.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 3/2/1гн від 04.10.2011 )
2. Організаційне забезпечення управлінських заходів Генерального прокурора України та прокурорів обласного рівня, контроль за виконанням їхніх доручень, додержання вимог наказів та інших документів з питань організації роботи покласти на організаційно-контрольні підрозділи, до яких призначати кваліфікованих і досвідчених працівників, що мають достатній практичний досвід роботи на керівних посадах в органах прокуратури і здатні принципово виконувати покладені на них обов'язки.
2.1. У Генеральній прокуратурі України зазначений підрозділ підпорядкувати першому заступникові Генерального прокурора України, а в прокуратурах обласного рівня - їх керівникам.
2.2. У прокуратурах районної (міської) ланки відповідальність за цей напрям роботи покласти безпосередньо на прокурорів.
3. Прокурорам усіх рівнів здійснювати свої повноваження виключно в межах та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України. Не допускати втручання в компетенцію інших органів, установ та організацій. Не підміняти органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Поважати та захищати незалежність і гідність судової влади.
3.1. Принципово реагувати на будь-які посягання на незалежність прокуратури у здійсненні повноважень. Протидіяти втручанню органів державної влади, посадових осіб, громадських об'єднань та організацій у діяльність прокурорів. Запобігати впливу на працівників прокуратури з метою перешкодити виконанню ними службових обов'язків або добитися прийняття неправомірного рішення. Про такі факти невідкладно інформувати вищестоящих прокурорів, а в передбачених законом випадках вирішувати питання про притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.
3.2. Не допускати порушення процесуальної самостійності прокурорсько-слідчих працівників. Вказівки з питань слідчої, наглядової діяльності та участі прокурорів у судах надавати підпорядкованим працівникам виключно у письмовій формі.
3.3. Інформувати про діяльність органів прокуратури, безумовно додержуючись вимог законодавства, що регламентує правовий режим інформації з обмеженим доступом, у тому числі даних досудового розслідування та наглядових перевірок. Порядок висвітлення діяльності прокуратури в засобах масової інформації визначати окремим наказом Генерального прокурора України.
4. Питання організації роботи органів прокуратури з окремих напрямів визначати в галузевих наказах, у яких на основі чинного законодавства та цього наказу конкретизувати завдання і пріоритети прокурорської діяльності, предмет нагляду, приводи, підстави або періодичність проведення перевірок, повноваження різних ланок прокурорської системи, критерії оцінки їхньої роботи.
4.1. Особливості діяльності військових, транспортних, природоохоронних, інших спеціалізованих прокуратур та прокуратур міст з районним поділом визначати окремими наказами Генерального прокурора України.
5. Діяльність органів прокуратури організовувати за територіальним і функціональним (галузевим) принципами.
5.1. На міські, районні, міжрайонні, інші прирівняні до них прокуратури як на головну ланку системи органів прокуратури покласти здійснення на відповідній території нагляду за додержанням законів місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами, підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, їх посадовими і службовими особами, громадянами; провадження досудового слідства; підтримання державного обвинувачення, представництво інтересів громадянина або держави у місцевих загальних судах у випадках, передбачених законом.
5.2. Прокуратурам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, Дніпровській екологічній прокуратурі безпосередньо здійснювати нагляд за додержанням законів відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами; провадити досудове слідство у справах про злочини, вчинені посадовими і службовими особами цих органів, та в інших важливих справах, що віднесені до підслідності прокуратури; забезпечувати підтримання державного обвинувачення у загальних апеляційних судах, організацію здійснення представництва інтересів громадянина або держави в місцевих, окружних спеціалізованих та апеляційних судах.
( Пункт 5.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 3/2/1гн від 04.10.2011 )
5.3. Генеральній прокуратурі України безпосередньо здійснювати нагляд за додержанням законів Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади та правоохоронними органами; проводити досудове слідство у справах про злочини, вчинені посадовими і службовими особами цих органів, та в інших особливо важливих справах, що віднесені до підслідності прокуратури; забезпечувати підтримання державного обвинувачення у Верховному Суді України, представництво інтересів громадянина або держави у вищих спеціалізованих судах та Верховному Суді України.
5.4. На апарати Генеральної прокуратури України та прокуратур обласного рівня покласти також організаційне і методичне керівництво підпорядкованими прокуратурами та контроль за їх діяльністю. Не допускати при цьому проявів формалізму, зайвого паперотворення, дріб'язкової опіки. Принципово реагувати на факти бюрократичного стилю і методів керівництва.
5.5. Розмежування повноважень між органами прокуратури у межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, території, піднаглядної Дніпровській екологічній прокуратурі, здійснювати за потреби на основі зазначених положень наказами відповідних прокурорів. Копії таких наказів надсилати до організаційно-контрольного підрозділу Генеральної прокуратури України.
( Пункт 5.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 3/2/1гн від 04.10.2011 )
5.6. Прокуратурам вищого рівня брати до свого розгляду питання, що належать до компетенції підпорядкованих прокуратур, лише за виняткових обставин та за розпорядженням чи письмовою вказівкою керівника відповідної прокуратури.
6. Визначення оптимальної структури, штатної чисельності апаратів та належний розподіл обов'язків між керівництвом і підлеглими працівниками розглядати як найважливіші організаційно-управлінські чинники.
6.1. Обов'язки між керівництвом розподіляти наказами Генерального прокурора України та прокурорів обласного рівня.
6.2. Структуру Генеральної прокуратури України, прокуратур обласного рівня розробляти управлінню кадрів за участю організаційно-контрольного підрозділу Генеральної прокуратури України за поданнями відповідних прокурорів і заступників Генерального прокурора України та затверджувати наказами Генерального прокурора України.
6.3. Штатну чисельність апарату Генеральної прокуратури України, підпорядкованих органів прокуратури розробляти управлінню кадрів Генеральної прокуратури України, додержуючись раціонального співвідношення керівних, оперативних і технічних працівників, погоджувати з організаційно-контрольним підрозділом та затверджувати наказами Генерального прокурора України.
6.4. Структурні підрозділи створювати на єдиних для центрального й обласних апаратів засадах, як правило, за галузевим принципом. Самостійні підрозділи, на які покладається виконання одночасно декількох функцій органів прокуратури, утворювати лише за напрямами діяльності спеціалізованих прокуратур та у сфері оборонного комплексу. Не допускати утворення підрозділів, що не мають функціонального навантаження і не виконують самостійних управлінських функцій.
6.5. Організацію діяльності апаратів визначати регламентами відповідних прокуратур, які розробляти організаційно-контрольним підрозділам з урахуванням пропозицій інших структурних підрозділів відповідно до типової структури, встановленої Генеральною прокуратурою України, та затверджувати наказами керівників. У регламентах встановлювати процедуру і методи управлінської діяльності, зокрема з питань розподілу повноважень між керівниками різного рівня, роботи структурних підрозділів та їх взаємодії, підготовки і проходження документів, прийняття управлінських актів, планування роботи, виїздів до підпорядкованих прокуратур, підготовки та проведення колегій і нарад, здійснення контролю виконання, аналітичної та методичної роботи, вивчення і впровадження позитивного досвіду.
6.6. Завдання і функції самостійного структурного підрозділу, права та обов'язки його працівників визначати у Положенні про цей підрозділ, яке затверджувати наказом керівника прокуратури.
6.7. Роботу галузевих структурних підрозділів організовувати за територіально-предметним принципом, використовуючи спеціалізацію працівників, закріплення за ними зон і предметів (тем) як дійовий засіб підвищення ефективності прокурорсько-слідчої роботи. Перелік обов'язкових для органів прокуратури тем затверджувати розпорядженням Генерального прокурора України.
6.8. Розподіл функціональних обов'язків між працівниками здійснювати їх керівникам і затверджувати в центральному апараті - начальниками Головних управлінь або заступниками Генерального прокурора, в прокуратурах обласного рівня - заступниками прокурорів відповідно до розподілу обов'язків.
7. Роботу міських, районних, міжрайонних та інших прирівняних до них прокуратур організовувати за галузевим і предметним принципами. Розподіл функціональних обов'язків між працівниками прокуратури здійснювати наказами керівника.
8. Застосовувати різні форми планування як дійовий засіб підвищення ефективності прокурорсько-слідчої роботи.
9. Плани роботи Генеральної прокуратури України, прокуратур обласного рівня та міст з районним поділом складати на півріччя з включенням до них поточних та перспективних заходів, які можуть корегуватися щоквартально з урахуванням стану законності в регіоні, та затверджувати (підписувати) відповідним прокурорам. При плануванні забезпечувати цілеспрямованість, конкретність і реальність планів. Застосовувати диференційований підхід до залучення прокуратур нижчого рівня, виходячи із стану законності та злочинності на відповідній території.
( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 1гн-1/3гн-1 від 21.06.2011 )
9.1. У зазначених планах передбачати наглядові перевірки, за винятком тих, періодичність проведення яких передбачена законодавством або наказами Генерального прокурора України; комплексні або галузеві перевірки підпорядкованих прокуратур, надання практичної допомоги з декількох напрямів; загальні заходи аналітичного навчального та методичного характеру. Враховувати у них заходи прокуратур вищого рівня з конкретизацією об'єктів перевірки, строків, виконавців тощо.
( Пункт 9.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 1гн-1/3гн-1 від 21.06.2011 )
9.2. Структурним підрозділам апаратів планувати роботу з урахуванням основного плану роботи, рішень колегій, нарад, інших організаційно-розпорядчих документів. До своїх планів не включати не передбачених основним планом виїздів для перевірок та заходів, які потребують надіслання завдань підпорядкованим прокуратурам або реалізації на рівні перших керівників прокуратур.
9.3. Плани роботи Генеральної прокуратури України, прокуратур Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військових прокуратур регіонів та Військово-Морських Сил України, Дніпровської екологічної прокуратури формувати, затверджувати і надсилати підпорядкованим прокуратурам разом із графіками виїздів і списками осіб, що викликаються на стажування, не пізніше відповідно 20 та 25 числа останнього місяця поточного півріччя.
( Пункт 9.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 3/2/1гн від 04.10.2011 )
................Перейти до повного тексту