1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
N АД-5/2000/52-45 від 27.07.2000
м.Київ
Відповідно до абзацу другого частини сьомої статті 9 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) на своєму засіданні від 27 липня 2000 року розглянула "Звіт Міністерства економіки України про хід антидемпінгового розслідування щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки".
1. На цьому засіданні було встановлено:
1.1. За поданням Генеральної прокуратури України 23 листопада 1999 року було порушено та проводиться антидемпінгове розслідування щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки.
1.2. Під час проведення Міністерством економіки України антидемпінгового розслідування було встановлено, що:
1.2.1) демпінгові експортні поставки електроенергії здійснює ТОВ "Енергоальянс";
1.2.2) ДПЗД "Укрінтеренерго" не здійснює демпінгові експортні поставки електроенергії та є відсутнім факт демпінгу та заподіяння шкоди у зв'язку з експортними поставками електроенергії, що здійснює ДПЗД "Укрінтеренерго";
1.2.3) мають місце демпінгові поставки електроенергії до Республіки Молдова;
1.2.4) існує загроза нових демпінгових експортних поставок до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки;
1.2.5) ці демпінгові експортні поставки зростають у значних обсягах протягом періоду розслідування та у процесі цього розслідування стосовно попередніх періодів;
1.2.6) ці демпінгові експортні поставки зростають у відносних або в абсолютних величинах стосовно обсягів виробництва чи споживання в Україні електроенергії;
1.2.7) внаслідок цих демпінгових експортних поставок заподіюється шкода українським експортерам;
1.2.8) ця шкода була визначена у двох з трьох її форм, а саме як істотна шкода та загроза заподіяння істотної шкоди;
1.2.9) існує істотна шкода і загроза її заподіяння українським експортерам;
1.2.10) існує причинно-наслідковий зв'язок між зазначеними демпінговими експортними поставками та заподіянням шкоди;
1.2.11) з метою запобігання подальшому заподіянню істотної шкоди та загрози її заподіяння Міністерство економіки України прийняло рішення про необхідність застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо експортних поставок електроенергії до Болгаргії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки.
1.3. З урахуванням висновків членів Міжвідомчої комісії саме в національних інтересах застосувати антидемпінгові заходи щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки.
1.4. З урахуванням Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ), угод світової організації торгівлі (зокрема Антидемпінгового кодексу СОТ і Антисубсидиційного кодексу СОТ) і практики ГАТТ/СОТ застосування антидемпінгових заходів щодо експортних поставок з країни експорту до країни імпорту суперечить положенням Статті VI ГАТТ та відповідним угодам про її імплементацію.
1.4.1) Відповідно до статті 2 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" запроваджується принцип неприпустимості демпінгу при ввезенні та вивезенні товарів.
1.4.2) Відповідно до статті 13 Закону України "Про Єдиний митний тариф" встановлюється, що факт демпінгу має місце у разі вивезення за межі митної території України товарів за ціною, істотно нижчою за ціни інших експортерів подібних або безпосередньо конкуруючих товарів на момент цього вивезення, якщо таке вивезення заподіює шкоду.
1.4.3). Відповідно до статті 26 Закону України "Про Єдиний митний тариф" у разі, якщо міжнародним договором України встановлено інші правила, ніж ті, що містяться у цьому Законі та інших актах законодавства України про митний тариф, то застосовуються правила міжнародного договору.
1.4.4) У міжнародних договорах України з Естонською Республікою, Європейським Співтовариством, Канадою, Литовською Республікою, Королівством Норвегія, Республікою Словенія, Швейцарською Конфедерацією Україна взяла зобов'язання щодо застосування антидемпінгових і компенсаційних заходів відповідно до Статей VI, XVI, XXIII ГААТ та угод про їх застосування (зокрема Антидемпінгового кодексу СОТ і Антисубсидиційного кодексу СОТ).

................
Перейти до повного тексту