- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1/9-352 від 27.08.2000
м.Київ
Міністру освіти Автономної
Республіки Крим,
начальникам управлінь освіти
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Щодо планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 14.08.2000 р.
N 385 та на численні запити з місць щодо планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України з метою удосконалення роботи республіканського (АР Крим), обласних, районних (міських) центрів (методистів) практичної психології і соціальної роботи, практичних психологів (соціальних педагогів) дошкільних, усіх типів загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки України Р Е К О М Е Н Д У Є:
1. Планування діяльності здійснювати за річним та щомісячним планом роботи (додатки 1 - 2). Річний план роботи психологічної служби є окремим розділом річного плану роботи навчального закладу або місцевого органу управління освітою.
При складанні річних планів роботи необхідно враховувати:
участь у реалізації державних (регіональних, місцевих) програм, наказів та рішень колегій Міністерства освіти і науки України;
пріоритетні напрями діяльності навчального закладу та запити педагогічного колективу;
специфіку роботи з учнями (дітьми) на кожному віковому етапі їх розвитку;
спеціалізацію і рівень кваліфікації практичного психолога (соціального педагога) навчального закладу.
2. Ввести таку статистичну звітність про роботу працівників психологічної служби (додаток 3):
для практичних психологів (соціальних педагогів) навчальних закладів - за чверть;
для районних (міських) центрів (методистів) - за півріччя;
для обласних центрів практичної психології і соціальної роботи - за навчальний рік.
Звітність здійснюється за нормативами часу на основні види роботи практичного психолога та соціального педагога (додаток 4).
Регіональні центри (методисти) практичної психології і соціальної роботи за результатами роботи за навчальний рік, крім звіту, подають інформацію про психологічну службу та діяльність центрів або методистів (додатки 5 - 8).
3. Практичним психологам (соціальним педагогам) навчальних закладів вести таку документацію:
індивідуальні картки психолого-педагогічного діагностування (додаток 9);
протоколи індивідуальних консультацій (додаток 10);
журнали проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи (додаток 12);
журнали психологічного аналізу уроків (додаток 13);
журнали щоденного обліку роботи (додаток 14).
Крім того, необхідно мати тижневий графік роботи (додаток 11).
Заступник Міністра В.О.Огнев'юк
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО ПОГОДЖЕНО
(погоджено)* (затверджено)*
Директор _____________________ Директор районного (міського)
(назва навчального центру практичної психології
закладу) (методист)
______________________________ __________ ___________________
__________ ___________________ (підпис) (прізвище, і., п/б)
(підпис) (прізвище, і., п/б)
План
роботи практичного психолога (соціального педагога)
_____________________________________________
(назва навчального закладу)
_____________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
на 200_ - 200_ навчальний рік
------------------------------------------------------------------
N | Зміст роботи з учнями (дітьми), | Термін | Де і з ким
п/п| педпрацівниками, батьками, |проведення| проводиться
| адміністрацією навчального | |
| закладу | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
1. |Психодіагностична робота | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
2. |Консультаційна робота | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
3. |Корекційно-відновлювальна та | |
|розвивальна робота | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
4. |Психологічна просвіта | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
5. |Навчальна діяльність | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
6. |Організаційно-методична робота | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
7. |Зв'язки з громадськістю | |
------------------------------------------------------------------
Примітка: річний план роботи затверджується керівником навчального закладу освіти, у штат якого включена ставка практичного психолога (соціального педагога).
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
(погоджено)*
Директор _____________________
(назва навчального
закладу)
______________________________
__________ ___________________
(підпис) (прізвище, і., п/б)
План
роботи практичного психолога (соціального педагога)
_____________________________________________
(назва навчального закладу)
_____________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
за ___________ місяць 200_ року
------------------------------------------------------------------
N |Зміст роботи з учнями (дітьми),| Термін |Де і з ким |Норми
п/п| педпрацівниками, батьками, |проведення|проводиться|часу*
| адміністрацією навчального | | |
| закладу | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
1. |Психодіагностична робота | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
| | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
2. |Консультаційна робота | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
| | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
3. |Корекційно-відновлювальна та | | |
|розвивальна робота | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
| | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
4. |Психологічна просвіта | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
| | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
5. |Навчальна діяльність | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
| | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
6. |Організаційно-методична робота | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
| | | |
---+-------------------------------+----------+-----------+-------
7. |Зв'язки з громадськістю | | |
------------------------------------------------------------------
Примітки:
а) проставляються нормативи часу на види робіт, що виконуються практичними психологами (соціальними педагогами) навчальних закладів освіти, затверджені наказом Міністерства освіти України від 07.12.96 р. N 339, із розрахунку 8-годинного робочого дня;
б) один примірник щомісяця подається в районний (міський) центр практичної психології і соціальної роботи або методисту.
Додаток 3
ЗАТВЕРДЖЕНО
(погоджено)*
Директор _____________________
(назва навчального
закладу)
______________________________
__________ ___________________
(підпис) (прізвище, і., п/б)
Статистичний звіт
про роботу практичного психолога (соціального педагога)
_____________________________________________
(назва навчального закладу)
_____________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
за ____ чверть 200_ - 200_ навчального року
------------------------------------------------------------------
N | Основні види роботи |К-сть чол.|К-сть класів
п/п| | | груп)
---+-------------------------------------+----------+-------------
1 | 2 | 3 | 4
---+-------------------------------------+----------+-------------
1. |Індивідуальна психодіагностика: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|а) учнів (дітей) всього: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|у т.ч. - дошкільного віку; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|початкових класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|середніх класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|старших класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|б) педпрацівників; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|в) батьків | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
2. |Групова психодіагностика, | |
|соціально-психологічні дослідження | |
|серед: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|а) учнів (дітей) всього: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|у т.ч. - дошкільного віку; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|початкових класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|середніх класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|старших класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|б) педпрацівників; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|в) батьків | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
3. |Індивідуальне консультування: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|а) учнів (дітей) всього: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|у т.ч. - дошкільного віку; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|початкових класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|середніх класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|старших класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|б) педпрацівників; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|в) батьків | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
4. |Корекційно-відновлювальна та | |
|розвивальна робота з учнями (дітьми):| |
|-------------------------------------+----------+-------------
|а) індивідуальна (всього): | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|у т.ч. - дошкільного віку; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|початкових класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|середніх класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|старших класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|б) групова (всього): | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|у т.ч. - дошкільного віку; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|початкових класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|середніх класів; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|старших класів | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
5. |Проведення ділових ігор, тренінгів | |
|для: | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|а) педпрацівників; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|б) батьків | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
6. |Психологічна просвіта, виступи перед:| |
|-------------------------------------+----------+-------------
|а) учнями (дітьми); | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|б) педпрацівниками; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|в) батьками | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
7. |Навчальна діяльність (кількість | |
|годин): | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|курси за вибором; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|факультативні заняття; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|гурткова робота | |
---+-------------------------------------+----------+-------------
8. |Зв'язки з громадськістю, відвідування| |
|(кількість заходів): | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|учнів (дітей) вдома; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|батьків за місцем роботи; | |
|-------------------------------------+----------+-------------
|органів виконавчої влади та | |
|громадського самоврядування | |
------------------------------------------------------------------
Примітки:
Статистичний звіт про роботу:
а) практичним психологом (соціальним педагогом) навчального закладу освіти за чверть подається в районний (міський) центр практичної психології і соціальної роботи або методисту;
б) директором районного (міського) центру (методистом) за півріччя подається в обласний центр практичної психології і соціальної роботи;
в) директором обласного центру за навчальний рік подається в Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи.
Додаток 4
Нормативи часу на основні види роботи практичного психолога (соціального педагога)*
------------------------------------------------------------------
N | Найменування видів робіт |Одиниця виміру| Нормативи
позиції| |обсягу роботи |часу (год.)
-------+-------------------------------+--------------+-----------
1 | 2 3 4
-------+-------------------------------+--------------+-----------
| Організаційно-методична робота| |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
1. |Складання плану роботи: | План |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
|на місяць | - " - | 2,5
-------+-------------------------------+--------------+-----------
|на рік | - " - | 6,0
-------+-------------------------------+--------------+-----------
2. |Складання звіту про виконану | Звіт |
|роботу: | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
|за місяць (чверть) | - " - | 4,0
-------+-------------------------------+--------------+-----------
|за півріччя (рік) | - " - | 8,0
-------+-------------------------------+--------------+-----------
3. |Підготовка до проведення | Один захід | 7,0
|тренінгів, ділових ігор тощо з | |
|учнями (дітьми), батьками, | |
|педпрацівниками | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
4. |Підготовка до педагогічних | Один захід | 5,0
|консиліумів | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
5. |Підготовка до виступів на | Один захід | 3,0
|батьківських зборах, | |
|педагогічних нарадах, семінарах| |
|для педагогів | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
6. |Підготовка до проведення | Один захід | 3,0
|виховних годин з учнями | |
|(дітьми), навчальних занять | |
|(курси за вибором, | |
|факультативи, гуртки) | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
7. |Робота в бібліотеці, | Місяць | 8,0
|самопідготовка | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
8. |Консультації в навчально- | Один захід | 5,0
|методичних та наукових центрах | |
|(закладах) | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
9. |Участь в навчально-методичних | Місяць | 8,0
|семінарах (нарадах) психологів | |
|(соціальних педагогів) | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
| Психодіагностична робота | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
10. |Індивідуальна психодіагностика | Один учень | 6,0
|(обстеження, обробка | (дитина), |
|результатів, оформлення | педпрацівник,|
|висновків і рекомендацій) | батько |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
11. |Групова психодіагностика, | Один клас | 16,5
|соціально-психологічні |(група дітей),|
|дослідження (обстеження, |група педпра- |
|обробка результатів, оформлення| цівників, |
|висновків і рекомендацій) | батьків |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
| Консультаційна робота | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
12. |Індивідуальне консультування: | Одна бесіда |
|-------------------------------+--------------+-------------
|а) учнів (дітей) у т.ч.: | |
|-------------------------------+--------------+-------------
|дошкільного віку | - " - | 1,0
|-------------------------------+--------------+-------------
|початкових класів | - " - | 1,0
|-------------------------------+--------------+-------------
|середніх класів | - " - | 1,5
|-------------------------------+--------------+-------------
|старших класів | - " - | 2,0
|-------------------------------+--------------+-------------
|б) педпрацівників | - " - | 1,5
|-------------------------------+--------------+-------------
|в) батьків | - " - | 2,0
-------+-------------------------------+--------------+-----------
13. |Профконсультації з учнями | Один учень |
|(включаючи бесіди з батьками, | |
|педагогами) без проведення | |
|психодіагностичної роботи, | |
|у т.ч.: | |
|-------------------------------+--------------+-------------
|середніх класів | - " - | 3,0
|-------------------------------+--------------+-------------
|старших класів | - " - | 5,0
-------+-------------------------------+--------------+-----------
| Корекційно-відновлювальна та | |
| розвивальна робота | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
14. |Корекційно-відновлювальна та | |
|розвивальна робота з учнями | |
|(дітьми) у т.ч.: | |
|-------------------------------+--------------+-------------
|а) індивідуальна | Один учень | 30,0
| | (дитина) |
|-------------------------------+--------------+-------------
|б) групова | Один клас |
| | (група) | 40,0
-------+-------------------------------+--------------+-----------
15. |Проведення ділових ігор, | Одна група | 40,0
|тренінгів для педпрацівників, | |
|батьків | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
| Психологічна просвіта | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
16. |Виступи перед учнями (дітьми), | Один виступ | Фактично
|педпрацівниками, батьками, в | |використа-
|установах та організаціях тощо | | ний час
-------+-------------------------------+--------------+-----------
| Навчальна діяльність | |
-------+-------------------------------+--------------+-----------
17. |Викладання навчального | Одне заняття | 1,0
|матеріалу за програмами курсів | |
|за вибором, факультативів, | |
|гуртків | |
................Перейти до повного тексту