1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 385 від 14.08.2000
м.Київ
Про затвердження Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи
З метою приведення структури управління психологічною службою відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти Україну (наказ Міністерства освіти України від 03.05.99 р. N 127, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 30.12.99 р. за N 922/4215)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про центри практичної психології і соціальної роботи (додається).
2. Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій вжити організаційних заходів щодо створення та функціонування обласних, районних (міських) центрів практичної психології і соціальної роботи або введення відповідних посад методистів, які відповідають за психологічну службу, згідно з Типовим положенням (до 01.09.2000 р.).
3. Департаменту розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.) спільно з Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи (Цушко І.І.) до 01.09.2000 р. розробити та подати на затвердження перелік документації обласних, районних (міських) центрів практичної психології і соціальної роботи та зразки основної документації, що ведеться центрами або методистами.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника міністра Огнев'юка В.О.
Міністр В.Г.Кремень
Затверджено
наказом Міністерства
освіти і науки України
14.08.2000 N 385
Типове положення про центри практичної психології і соціальної роботи
1. Загальні положення
1.1. Республіканський (Автономна Республіка Крим), обласні, Київський та Севастопольський міські, районні (міські) центри практичної психології і соціальної роботи (далі - Центри) є установами освіти, які здійснюють організаційні, координуючі та навчально-методичні функції в галузі практичної психології і соціальної роботи.
1.2. У своїй діяльності Центри керуються Конституцією України, Законами України, Декларацією прав людини, Конвенцією прав дитини, іншими законодавчими актами, указами Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, а також цим Положенням.
1.3. Обласні Центри можуть функціонувати як структурні підрозділи інститутів післядипломної педагогічної освіти або як юридичні особи.
1.4. Районні (міські) Центри можуть функціонувати як структурні підрозділи методичних кабінетів районних (міських) відділів освіти або як юридичні особи.
1.5. Центрам у встановленому порядку затверджується штатний розпис відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 03.05.99 р. N 127 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.12.99 р. за N 922/4215.
1.6. Взаємовідносини Центрів з юридичними і фізичними особами (в тому числі і закордонними) визначаються чинним законодавством та укладеними між ними договорами.
1.7. Контроль за діяльністю Центрів покладається на місцеві органи управління освітою або інститути післядипломної педагогічної освіти.
2. Мета, основні завдання і функції Центрів (методистів)
2.1. Мета діяльності Центрів, методистів, які відповідають за психологічну службу, полягає у психологічному забезпеченні навчально-виховного процесу та організації соціально-педагогічного патронажу у дошкільних, усіх типах загальноосвітніх та інших навчальних закладах системи загальної середньої освіти.
2.2. Завдання Центрів (методистів) полягають у здійсненні організаційних та навчально-методичних функцій у галузі практичної психології і соціальної роботи, що сприяють:
повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, створенню умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
забезпеченню індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку дитини;
охороні фізичного і психічного здоров'я дітей та учнів.
2.3. Центри (методисти) організовують роботу регіональних психологічних служб за такими головними напрямками:
консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання та виховання дітей і підлітків;
просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури у навчальних закладах та сім'ях;
формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика алкоголізму, наркоманії, СНІДу і злочинності серед неповнолітніх;
індивідуальна робота з дітьми і учнями (діагностика, корекція, реабілітація, профілактика, прогностика).
2.4. Основними функціями діяльності Центрів (методистів) є:
дотримання державних вимог до змісту діяльності психологічної служби закладів освіти;
науково-методичне забезпечення;
профілактики правопорушень і злочинності, наркоманії, алкоголізму серед учнівської молоді;
психолого-педагогічної допомоги неблагополучним сім'ям, попередження проявів бродяжництва та жебрацтва серед неповнолітніх;
соціально-психологічної реабілітації дітей, що постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
соціально-психологічної допомоги і реабілітації осіб з вадами фізичного і психічного розвитку;
діагностики, реабілітації та психологічної підтримки дітей, що зазнали насильства;
виконання замовлень на науково-дослідні роботи у галузі практичної психології та соціальної роботи;
участь в експертизі діяльності державних і недержавних соціальних і психологічних служб регіону;
здійснення аналізу, оцінки і прогнозу розвитку психологічної служби, участь у формуванні регіональної освітньої політики;
координація наукових досліджень та методичних розробок, впровадження досягнень психологічної науки та передового досвіду;
ведення банків даних та розгортання єдиної інформаційної системи психологічної служби;
забезпечення функціонування психометричної комісії, організація експертизи психологічних методів, методик, новацій у галузі освіти регіону;
організація діяльності методичних об'єднань практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів;
сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому росту працівників психологічної служби;
удосконалення форм і методів підготовки і підвищення кваліфікації працівників психологічної служби регіону;
проведення короткотривалих курсів, семінарів, тренінгів для соціальних педагогів, практичних психологів, педагогів, керівників навчальних закладів;
участь в роботі атестаційних комісій при атестації практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів;
розробка, виготовлення та тиражування інструментарію для практичних психологів, соціальних педагогів;

................
Перейти до повного тексту