1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала суду


КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2008 р. м. Київ
Справа № 22 а – 22668/08
( Додатково див. постанову Окружного адміністративного суду міста Києва ) ( Додатково див. постанову Вищого адміністративного суду України )
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Денісова А.О.
Суддів: Бєлової Л.В.
Усенка В.Г.
При секретарі Поліщук О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Міністерства транспорту та зв’язку України на постанову окружного адміністративного суду м. Києва по справі за адміністративним позовом ВАТ "Київський річковий порт", ВАТ "Кременчуцький річковий порт" до Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна України, Міністерства транспорту та зв’язку України, третя особа ДП "Адміністрація річкових портів", про визнання протиправними та скасування розпорядження та наказу,
В С Т А Н О В И В :
Постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 18.04.2008 р. позов задоволено. Суд визнав протиправними та скасував розпорядження КМ України від 23.05.2007 р. № 306-р "Про передачу майна до сфери управлінні Мінтрансзв’язку" і спільний наказ ФДМ України та Мінтрансзв’язку від 19.07.2007 р. № 1211/614 "Про передачу державного майна" (зі змінами, внесеними спільним наказом ФДМ України та Мінтрансзв’язку від 19.09.2007 р. № 1514/827).
На вказану постанову Мінтрансзв’язку подало апеляційну скаргу, в якій просило її скасувати та ухвалити нову про відмову в задоволенні позову. Апелянт вважав, що суд неповно з’ясував обставини справи та ухвалив рішення з порушенням норм матеріального права. На думку апелянта розпорядження КМ України від 23.05.2007 р. № 306-р та спільний наказ ФДМ України та Мінтрансзв’язку від 19.07.2007 р. № 1211/614 прийняті відповідно до вимог постанови КМ України від 30.11.2005 р. № 1121 "Про затвердження Методики проведення інвентаризації державного майна" та постанови КМ України від 21.09.1998 р. № 1482 "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності". Апелент також вважав, що позивачі не довели порушення своїх прав оскаржуваними розпорядженням та наказом.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав .
У серпні 2007 року позивачі звернулися до суду з адміністративним позовом про визнання протиправними та скасування розпорядження КМ України від 23.05.2007 р. № 306-р "Про передачу майна до сфери управління Мінтрансзв’язку" та спільного наказу ФДМ України та Мінтрансзв’язку України від 19.07.2007 р. № 1211/614 "Про передачу державного майна" (зі змінами, внесеними спільним наказом ФДМ України та Мінтрансзв’язку від 19.09.2007 р. № 1514/827). Розпорядженням КМ України від 23.05.2007 р. № 306-р надано згоду на пропозицію Мінтрансзв’язку щодо передачі державного майна, яке не увійшло до статутних фондів відкритих акціонерних товариств "Київський річковий порт" і "Кременчуцький річковий порт", до сфери управління зазначеного Міністерства. Додатком до розпорядження затверджено перелік державного майна, що передається до сфери управління Мінтрансзв’язку.
З пояснень сторін та матеріалів справи вбачається, що майно, з приводу якого приймалися оскаржувані рішення органів владних повноважень, перебуває на балансі позивачів, а тому розпорядження КМ України від 23.05.2007 р. № 306-р та спільний наказ ФДМ України та Мінтрансзв’язку України від 19.07.2007 р. № 1211/614 стосується прав та інтересів позивачів.
Згідно з Тимчасовим положенням про Фонд державного майна України, яке затвердженим постановою Верховної Ради України від 07.07.1992 р., ФДМ є державним органом з самостійним статусом та визначеними повноваженнями, що здійснює державну політику в сфері приватизації державного майна України та який у своїй діяльності підпорядкований і підзвітний ВР України.
Відповідно до ЗУ "Про Державну програму приватизації" від 18.05.2000 р. ФДМ України після набрання чинності цією Програмою проводить Інвентаризацію державного майна, яке не включено до статутних фондів відкритих акціонерних товариств, та приймає рішення щодо подальшого його використання або приватизації відповідно до законодавства.
Положенням про ФДМ України та ЗУ "Про державну програму приватизації-" передбачено, що рішення щодо використання державного майна, що знаходиться на балансі позивачів і не підлягає приватизації, повинні прийматися саме ФДМ України.
Наказом ФДМ України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 р. N 908/68 "Про управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі", встановлено, що забезпечення реалізації Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, відповідно до п. 149 Державної програми приватизації на 2000 – 2002 роки, затвердженої ЗУ "Про Державну програму приватизації", здійснює ФДМ України
За таких обставин КМ України не мав повноважень приймати розпорядження від 23.05.2007 р. № 306-р та передавати державне майно, яке не увійшло до статутних фондів відкритих акціонерних товариств "Київський річковий порт" і "Кременчуцький річковий порт", до сфери управління Мінтрансзв’язку. Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про протиправність розпорядження КМ України від 23.05.2007 р. № 306-р "Про передачу майна до сфери управління Мінтрансзв’язку" та необхідність його скасування.

................
Перейти до повного тексту