1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Статут


Затверджено Рішенням
Київської міської ради
від 28.03.2002 N 371/1805
( ra0371023-02 )
(із змінами та доповненнями,
внесеними рішенням Київради
від 19.12.2002 N 154/314
( ra_154023-02 )
та рішенням Київради
від 27.02.2003 N 263/423
( ra0263023-03 )
Зареєстровано Міністерством
юстиції України
Наказ від 02.02.2005 N 14/5
( v14_5323-05 )
СТАТУТ
територіальної громади міста Києва
ЗМІСТ
Преамбула
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Територіальна громада міста Києва.
Стаття 2. Статус міста Києва.
Стаття 3. Адміністративно-територіальний устрій міста Києва.
Стаття 4. Символіка міста Києва.
Стаття 5. Пам'ятні дати територіальної громади міста Києва.
Стаття 6. Відзнаки та почесні звання територіальної громади міста
Києва.
Стаття 7. Міста-побратими міста Києва.
РОЗДІЛ II. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 8. Правові засади здійснення народовладдя у місті Києві.
Стаття 9. Організаційно-правові форми місцевого самоврядування
у місті Києві.
Стаття 10. Форми безпосереднього здійснення місцевого
самоврядування у місті Києві.
Стаття 11. Загальні збори.
Стаття 12. Місцеві ініціативи.
Стаття 13. Громадські слухання.
Стаття 14. Органи самоорганізації населення міста Києва.
РОЗДІЛ III. ПРЕДСТАВНИЦЬКІ ТА ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 15. Київська міська рада.
Стаття 16. Київський міський голова.
Стаття 17. Сесії Київської міської та районних у місті Києві рад.
Стаття 18. Робочі органи Київської міської ради.
Стаття 19. Депутатські групи та фракції Київської міської та
районних у місті Києві рад.
Стаття 20. Секретаріат Київської міської ради.
Стаття 21. Заступник Київського міського голови - секретар
Київської міської ради.
Стаття 22. Особливості повноважень районних у місті Києві рад та
їх виконавчих органів.
Стаття 23. Голова та заступник голови районної у місті Києві ради.
Стаття 24. Громадські приймальні депутатів Київської міської ради.
Стаття 25. Виконавчий орган Київської міської ради.
Стаття 26. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування
міста Києва.
Стаття 27. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого
самоврядування міста Києва.
РОЗДІЛ IV. МАТЕРІАЛЬНА І ФІНАНСОВА ОСНОВА
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 28. Комунальна власність територіальної громади міста
Києва.
Стаття 29. Право власності на землю територіальної громади міста
Києва.
Стаття 30. Планування та забудова території міста Києва.
Стаття 31. Правовий режим інших форм власності у місті Києві.
Стаття 32. Бюджет міста Києва.
Стаття 33. Бюджети районів у місті Києві
Стаття 34. Місцеві податки і збори у місті Києві
РОЗДІЛ V. ОХОРОНА ПРАВОПОРЯДКУ ТА КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 35. Охорона правопорядку у місті Києві.
Стаття 36. Охорона культурної спадщини у місті Києві.
ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 37. Контроль за виконанням Статуту територіальної громади
міста Києва.
Стаття 38. Внесення змін до Статуту територіальної громади міста
Києва.
Преамбула
Київська міська рада як повноважний представник територіальної громади міста Києва,
усвідомлюючи відповідальність перед Богом, Українським народом, Українською державою, попередніми, нинішнім та прийдешніми поколіннями киян,
проявляючи повагу до людини і громадянина, прав, свобод, честі та гідності членів територіальної громади міста Києва,
піклуючись про зміцнення громадянської злагоди та забезпечення політичної стабільності у місті Києві,
виконуючи волю територіальної громади міста Києва щодо забезпечення належного життєвого рівня киян та покращення їх добробуту,
керуючись положеннями Декларації про державний суверенітет України ( 55-12 ), Акту проголошення незалежності України ( 1427-12 ), Конституції України ( 254к/96-ВР ), Законів України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), Загальної декларації прав людини ( 995_015 ), Європейської Хартії про місцеве самоврядування ( 994_036 ), Європейської Хартії міст,
враховуючи вікові історичні, національно-культурні та соціально-економічні традиції місцевого самоврядування у місті Києві, а також спеціальний Статус міста Києва як столиці Української держави,
приймає цей Статут.
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Територіальна громада міста Києва
1. Територіальна громада міста Києва є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій та повноважень.
2. Територіальна громада міста Києва реалізує свої владні повноваження безпосередньо або через органи місцевого самоврядування та їх посадових осіб.
3. Територіальна громада міста Києва має право вирішувати усі питання місцевого значення, які пов'язані з життєдіяльністю членів територіальної громади міста Києва, а також розвитком міста Києва, які віднесені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України до відання місцевого самоврядування.
4. Територіальна громада міста Києва створює належні умови для діяльності органів самоорганізації населення.
5. Територіальна громада міста Києва сприяє зміцненню громадської злагоди, забезпеченню прав і свобод людини і громадянина, утворенню у місті Києві гідних людини умов життя, праці і відпочинку.
6. Громадяни України, які мешкають на території міста Києва, реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до територіальної громади міста Києва, яка визначається без будь-яких обмежень і незалежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на території міста Києва, мовної чи іншої ознаки.
7. Право на участь у прийнятті рішень з питань місцевого самоврядування у місті Києві мають громадяни, яким чинним законодавством України надано право голосу.
Стаття 2. Статус міста Києва
Місто Київ є столицею України і згідно з Конституцією України ( 254к/96-ВР ) має спеціальний статус та відповідні особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування, визначені Законом України "Про столицю України - місто-герой Київ".
Стаття 3. Адміністративно-територіальний устрій
міста Києва
1. Територія міста Києва є складовою частиною території України.
2. Територію міста Києва утворюють земельна площа та водні поверхні, надра та повітряний простір в межах зовнішнього адміністративного кордону, встановленого Верховною Радою України за поданням Київської міської ради, погодженим з відповідними радами.
3. Систему адміністративно-територіального устрою міста Києва складають райони в місті, які утворюються Київською міською радою.
4. Встановлення та зміна меж території районів у місті Києві вирішується Київською міською радою відповідно до законодавчих актів України.
Стаття 4. Символіка міста Києва
1. Офіційними символами міста є його Герб, Прапор та Гімн.
2. Основою Герба міста Києва є зображення Архангела Михаїла.
3. Прапор міста Києва - це оздоблене золотою смугою з бахромою блакитне полотнище із зображенням у центрі постаті Архангела Михаїла.
4. Опис та порядок використання офіційної символіки визначається Положенням, яке затверджує Київська міська рада.
5. Райони у місті Києві можуть мати власну символіку, яка визначається районними у місті Києві радами.
Стаття 5. Пам'ятні дати територіальної громади
міста Києва
1. Пам'ятними датами територіальної громади міста Києва є: - 15 січня - прийняття Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 );
- 28 березня - прийняття Статуту територіальної громади міста Києва;
- остання неділя травня - День Києва;
- 24 липня - День Українського національного прапора в місті Києві;
- перша неділя жовтня - День київського студентства;
- 6 листопада - звільнення Києва від німецько-фашистських загарбників.
2. Порядок проведення міських свят встановлює Київська міська рада.
Стаття 6. Відзнаки та почесні звання територіальної
громади міста Києва
1. Особам, які зробили значний особистий внесок у соціально-економічний та культурний розвиток міста Києва, може бути присвоєне звання "Почесний громадянин міста Києва".
2. Порядок присвоєння звання "Почесний громадянин міста Києва" встановлюється Положенням ( ra0141023-00 ), яке затверджує Київська міська рада.
3. За вагомі особисті заслуги у розвитку міста Києва, членам територіальної громади Києва та іншим особам за розпорядженням Київського міського голови може вручатися нагрудний знак "Знак Пошани".
4. Порядок вручення нагрудного знака "Знак Пошани" встановлюється Положенням ( ra0141023-00 ), яке затверджує Київська міська рада.
5. Київська міська рада може запроваджувати інші почесні звання і заохочувальні відзнаки.
Стаття 7. Міста-побратими міста Києва
Київ може мати міста-побратими. Вибір міста-побратима здійснюється за рішенням Київської міської ради на основі двосторонніх угод.
РОЗДІЛ II. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 8. Правові засади здійснення народовладдя
у місті Києві
1. Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ) народовладдя у місті Києві здійснюється безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
2. Організаційно-правові форми здійснення народовладдя у місті Києві встановлюються Конституцією ( 254к/96-ВР ), законами України, чинними міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких встановлена Верховною Радою України та іншими нормативно-правовими актами.
Стаття 9. Організаційно-правові форми місцевого
самоврядування у місті Києві
1. Первинним суб'єктом місцевого самоврядування і носієм усіх його публічних прав є територіальна громада міста Києва.
2. Місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста Києва як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні у місті Києві ради та їх виконавчі органи.
3. Система місцевого самоврядування у місті Києві включає:
- територіальну громаду міста Києва;
- Київську міську раду;
- Київського міського голову;
- виконавчий орган Київської міської ради;
- районні у місті Києві ради;
- виконавчі органи районних у місті Києві рад;
- органи самоорганізації населення.
4. Члени територіальної громади міста Києва мають право в установленому порядку організовувати і брати участь у загальних зборах, ініціювати розгляд у раді будь-якого питання місцевого значення, створювати органи територіальної самоорганізації населення.
Стаття 10. Форми безпосереднього здійснення
місцевого самоврядування у місті Києві
1. Територіальна громада міста Києва безпосередньо здійснює місцеве самоврядування шляхом:
- референдуму;
- виборів органів і посадової особи;
- загальних зборів;
- місцевих ініціатив;
- громадських слухань.
2. Порядок безпосереднього здійснення місцевого самоврядування у місті Києві визначається законами України, цим Статутом та рішеннями Київської міської ради.
Стаття 11. Загальні збори
1. Загальні збори у місті Києві є формою безпосередньої участі членів територіальної громади міста Києва у вирішенні питань місцевого самоврядування.
2. Загальні збори проводяться за місцем проживання членів територіальної громади міста Києва.
3. Рішення загальних зборів членів територіальної громади міста Києва, яке прийняте більш, ніж 100 учасниками таких зборів, вважається обов'язковим до розгляду на сесії районної у місті Києві ради.
4. Рішення загальних зборів членів територіальної громади міста Києва, яке прийняте більш, ніж 1000 учасниками таких зборів, вважається обов'язковим до розгляду на сесії Київської міської ради.
5. Ініціатори проведення загальних зборів, рішення яких буде передано до розгляду відповідних рад, за 10 днів до дня їх проведення повідомляють Київського міського голову та (або) голів районних у місті Києві рад про питання, які будуть розглядатися на цих зборах, час і місце їх проведення.
6. Загальні збори жителів за місцем проживання можуть скликатися Київським міським головою, Київською міською радою, районними у місті Києві радами, їх виконавчими органами, органами самоорганізації населення, депутатами Верховної Ради України, обраними у відповідних мажоритарних виборчих округах, депутатами Київської міської ради та районних у місті Києві рад, ініціативними групами членів територіальної громади міста Києва.
7. З розглянутих питань загальні збори приймають рішення більшістю присутніх на зборах, відкритим або таємним голосуванням. Рішення загальних зборів жителів за місцем проживання підписується головою і секретарем зборів, а з питань, що передаються на розгляд відповідних рад - усіма учасниками зборів, які підтримують прийняте рішення.
Стаття 12. Місцеві ініціативи
1. Члени територіальної громади міста Києва мають право ініціювати розгляд у Київській міській раді, а також у відповідних районних у місті Києві радах в порядку місцевої ініціативи будь-якого питання, віднесеного Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України та цим Статутом до предметів відання місцевого самоврядування у місті Києві.
2. Місцева ініціатива оформляється у вигляді письмово викладеної пропозиції про розгляд відповідного питання чи прийняття певного рішення київською міською радою або районною у місті Києві радою.
3. Письмові пропозиції, передані на розгляд районної у місті Києві ради, повинні бути підписані не менш, ніж 100 членами територіальної громади міста Києва.
4. Письмові пропозиції, передані на розгляд Київської міської ради, повинні бути підписані не менш, ніж 1000 членами територіальної громади міста Києва.
5. Місцева ініціатива, внесена у встановленому порядку на розгляд Київської міської ради чи районної у місті Києві ради, підлягає обов'язковому розгляду цією радою на відкритому засіданні ради за обов'язковою участю членів ініціативної групи з питань місцевої ініціативи.
6. Рішення Київської міської ради, а також відповідної районної у місті Києві ради, прийняті з питань, внесених на їх розгляд шляхом місцевої Ініціативи, оприлюднюються в порядку, що визначається відповідною радою при розгляді таких питань.
Стаття 13. Громадські слухання
1. Члени територіальної громади міста Києва мають право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами Київської міської ради, і відповідної районної у місті Києві ради, а також Київським міським головою та іншими посадовими особами місцевого самоврядування у місті Києві, під час яких вони можуть заслуховувати вказаних осіб, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, які належать до відання місцевого самоврядування у місті Києві.
2. Громадські слухання з питань, віднесених до відання Київського міського голови та Київської міської ради, проводяться не рідше одного разу на рік, а з питань, віднесених до відання районної у місті Києві ради, - не рідше двох разів на рік.
3. На громадські слухання, окрім ініціаторів їх проведення або їх представників, можуть запрошуватися депутати відповідного виборчого округу, посадові особи місцевого самоврядування, представники органів самоорганізації населення, міських осередків політичних партій та громадських організацій, а також керівники підприємств і організацій, якщо їх діяльність пов'язана з питаннями, що обговорюються.
4. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов'язковому розгляду органами та посадовими особами місцевого самоврядування.
5. Виконавчі органи Київської міської ради та районних у місті Києві рад надають допомогу у підготовці та проведенні громадських слухань.
6. Про час, місце проведення та питання, які виносяться на громадські слухання, члени територіальної громади міста Києва сповіщаються не пізніше як за 10 днів до їх проведення через засоби масової інформації.
7. Пропозиції за результатами громадських слухань вважаються внесеними, якщо за них проголосувало більше половини учасників відповідних громадських слухань.
8. Про результати громадських слухань Київська міська рада, районна у місті Києві рада інформує членів територіальної громади міста Києва у десятиденний термін.
Стаття 14. Органи самоорганізації населення
міста Києва
1. Органи самоорганізації населення є формою участі територіальної громади міста Києва у вирішенні окремих питань місцевого значення.
2. Ініціатива в утворенні органів самоорганізації населення належить жителям відповідної території в межах юрисдикції територіальної громади міста Києва.
3. Органи самоорганізації населення міста Києва створюються у формі будинкових, вуличних, квартальних комітетів, комітетів мікрорайону, комітетів району у місті Києві. Жителі міста Києва мають право створювати й інші органи самоорганізації.
4. Всі органи самоорганізації населення міста Києва, незалежно від розмірів території, на якій вони утворені та здійснюють свою діяльність, мають рівний правовий статус.
5. Органи самоорганізації населення міста Києва сприяють створенню умов для реалізації кожним киянином його невід'ємного права на участь у місцевому самоврядуванні, функціонують у взаємодії з територіальною громадою міста Києва, її органами, об'єднаннями громадян, політичними партіями, а також розташованими на відповідній території підприємствами, установами, організаціями.
6. Порядок створення та діяльність органів самоорганізації населення визначаються Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про органи самоорганізації населення" ( 2625-14 ), цим Статутом та рішеннями Київської міської ради.

................
Перейти до повного тексту