1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 16/890 від 25.09.2003
Про Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009 N 407/5794 від 14.07.2011 N 716/9000 від 25.12.2012 )
Відповідно до Конституції України, ст. 189 Земельного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про землеустрій", "Про охорону земель", з метою запобігання порушенням земельного законодавства в м. Києві, своєчасного їх виявлення та усунення Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Києві згідно з додатком.
2. Повноваження щодо здійснення самоврядного контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель покласти на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
( Пункт 3 втратив чинність на підставі Рішення Київміськради N 407/5794 від 14.07.2011 )
4. При здійсненні самоврядного контролю за використанням та охороною земель виконання робіт із землеустрою та/або топографо- геодезичних робіт здійснюється суб'єктами господарювання, які одержали ліцензії на виконання цих видів робіт.
5. Головному управлінню контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):
5.1. Забезпечити приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд у процесі виконавчого провадження з примусового виконання судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок.
5.2. Фінансування заходів, передбачених підпунктом 5.1 пункту 5 цього рішення, здійснювати в межах бюджетних призначень на відповідний рік
( Рішення доповнено пунктами 3-5 згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009. У зв'язку з цим пункти 3, 4, 5 вважати відповідно пунктами 6, 7, 8 )
6. У зв'язку з прийняттям законів України "Про землеустрій", "Про охорону земель", "Про державний контроль за використанням і охороною земель" та цього Порядку доручити Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) розробити проект рішення Київської міської ради про внесення змін до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 N 182/342.
7. Це рішення підлягає обов'язковому опублікуванню в офіційному друкованому органі Київської міської ради газеті "Хрещатик" та оприлюдненню в інших засобах масової інформації.
8. Контроль за виконанням, цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань містобудування та землекористування.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київської міської
ради
від 25.09.2003 р. N 16/890
ПОРЯДОК
здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві
1. Загальні положення
1.1. Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві (далі - Порядок) розроблено з врахуванням особливостей функціонування міста Києва як столиці України та з метою запобігання порушенням земельного законодавства в м. Києві, своєчасного їх виявлення та усунення, удосконалення процедури здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель.
1.2. Порядок розроблено на підставі:
- Земельного кодексу України від 25.10.2001 р.;
- Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р.;
- Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р.;
- Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р.;
- Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" від 15.01.1999 р.;
- Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 р.;
- Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 р.;
- Закону України "Про охорону земель" від 19.06.2003 р.;
- Закону України "Про основи містобудування" від 16.11.1992 р.;
- Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" від 14.10.1994 р.;
( Абзац 12 підпункту 1.2 пункту 1 виключено на підставі Рішення Київміськради N 716/9000 від 25.12.2012 )
- розпорядження Представника Президента України в м. Києві від 03.09.1992 р. N 979 "Про створення Київського державного комунального об'єднання зеленого будівництва "Київзеленбуд";
- рішення Київської міської ради від 19.12.2002 р. N 182/342 "Про затвердження Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
1.3. Основними завданнями самоврядного контролю є:
- забезпечення реалізації повноважень Київської міської ради у сфері охорони та раціонального використання земель;
- забезпечення додержання фізичними і юридичними особами вимог земельного законодавства;
- запобігання порушенням законодавства у сфері використання і охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;
- забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами науково обгрунтованих нормативів інтенсивності використання земель, запобігання забрудненню земель тощо.
1.4. Основними принципами здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель є:
- забезпечення охорони, раціонального використання та відновлення земельних ресурсів як основного національного багатства українського народу;
- проведення моніторингу земель, у тому числі родючості грунтів;
- пріоритет екологічних інтересів суспільства у використанні земель над його економічними інтересами;
- повне відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про використання та охорону земель;
- поєднання заходів стимулювання і відповідальності у сфері використання та охорони земель;
- всебічність, об'єктивність і гласність контрольної діяльності.
1.5. Самоврядний контроль за використанням і охороною земель полягає у забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства та включає правові, економічні і соціальні заходи, спрямовані на додержання вимог земельного законодавства. Самоврядний контроль повинен здійснюватись систематично, регулярно і своєчасно, що значно підвищує ефективність та результативність контрольної діяльності.
1.6. Самоврядний контроль за використанням і охороною земель передбачає постійне спостереження за станом земель, отримання від землекористувачів і землевласників відповідної проміжної та підсумкової інформації про використання земель, аналіз цієї інформації та результатів моніторингу.
1.7. Усі землі в межах міста Києва є об'єктами самоврядного контролю та охорони.
2. Організація та здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель
2.1. Забезпечення здійснення самоврядного контролю за додержанням вимог законодавства щодо раціонального використання та охорони земель покладено на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління).
2.2. Головне управління при здійсненні самоврядного контролю керується Конституцією України, Земельним кодексом України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про землеустрій" та іншими законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.
2.3 Основними завданнями Головного управління при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель є:
- участь у межах своєї компетенції в реалізації повноважень Київської міської ради у сфері земельних відносин;
- організація та здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель;
- узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;
- наповнення та поновлення банку інформації про динаміку змін земельних ресурсів міста.
2.4. Самоврядний контроль передбачає:
- контроль за станом використання земель, за станом виконання заходів щодо охорони земель;
- контроль за наявністю у землевласників і землекористувачів документів, що підтверджують їхні права на землю, проектної документації тощо;
- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;
- контроль за усуненням юридичними і фізичними особами порушень земельного законодавства;
- забезпечення виконання судових рішень про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;
- інформування органів виконавчої влади, органів державного управління, правоохоронних органів про виявлені порушення земельного законодавства.
( Підпункт 2.4 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009 )
2.5. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства дійснюється шляхом:
- проведення перевірок;
- розгляду звернень фізичних і юридичних осіб;
- розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель тощо.
( Підпункт 2.5 пункту 2 в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009 )
2.6. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства шляхом перевірок здійснюється планово та позапланово.
Планові перевірки проводяться на підставі планів роботи Головного управління.
Головне управління не пізніше десяти днів до початку проведення перевірки надсилає письмово органу державної влади, органу місцевого самоврядування, юридичній чи фізичній особі, яких планується перевірити, повідомлення про проведення перевірки.
У повідомленні зазначаються дата початку проведення перевірки, перелік документів, які необхідно надати посадовій особі Головного управління до початку проведення перевірки, та визначається порядок їх надання.
Позапланова перевірка - це перевірка, не передбачена планами роботи Головного управління.
У разі неможливості своєчасного повідомлення юридичних чи фізичних осіб про проведення позапланової перевірки (обмежений термін на її проведення тощо) вона проводиться без попереднього повідомлення за наявності таких обставин:
- отримання доручення від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів прокуратури та інших правоохоронних органів, Київської міської ради, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);
- отримання заяв, скарг чи звернень громадян, поданих в установленому законодавством порядку, у яких наведена інформація про порушення земельного законодавства чи можливість виникнення ситуацій, що можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів;
- проведення перевірки виконання заходів з ліквідації наслідків аварій, інших надзвичайних ситуацій, що призвели до забруднення чи знищення родючого шару ґрунту;
- виявлення недостовірності даних, поданих юридичними чи фізичними особами на запит Головного управління;
- за наявності інформації щодо самовільного зайняття земельної ділянки та використання її без правовстановлюючих документів;
- при поданні юридичними чи фізичними особами письмової заяви до Головного управління про бажання проведення позапланової перевірки;
- у разі публікацій у засобах масової інформації матеріалів, що свідчать про порушення земельного законодавства;
- необхідності здійснення контролю за станом виконання раніше виданих вказівок та за усуненням раніше виявлених порушень земельного законодавства юридичними чи фізичними особами;
- за ініціативи Головного управління, якщо ним виявлені факти, що свідчать про порушення земельного законодавства.
( Підпункт 2.6 пункту 2 в редакції Рішення Київміськради N 933/3002 від 24.12.2009 )
2.7. Фінансування і матеріально-технічне забезпечення діяльності Головного управління у частині додаткових витрат для виконання функцій щодо здійснення самоврядного контролю відбувається за рахунок коштів бюджету міста Києва.
3. Компетенція Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель у місті Києві
3.1. Головне управління при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель у місті Києві відповідно до покладених на нього завдань:
1) організує і здійснює самоврядний контроль у м. Києві за:
- дотриманням органами виконавчої влади і управліннями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства;
- дотриманням встановленого порядку набуття і реалізації права на землю в межах м. Києва;
- дотриманням земельного законодавства у процесі укладання цивільно-правових угод;
- виконанням комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, їх псування, забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, недопущення заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що ведуть до погіршення стану земель;
- дотриманням термінів своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
- дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
- дотриманням порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
- розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
- використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
2) вживає в межах своєї компетенції заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
3) у разі необхідності при здійсненні самоврядного контролю проведення робіт із землеустрою та/або топографо-геодезичних робіт здійснює відбір в порядку, встановленому законодавством, суб'єктів господарювання, які мають ліцензії на виконання таких видів робіт;
4) у разі виявлення порушень юридичними чи фізичними особами земельного законодавства вносить пропозиції:

................
Перейти до повного тексту