- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IV сесія VI скликання
РІШЕННЯ
Про внесення змін та доповнень до рішення Київської міської ради від 25.09.2003 № 16/890 "Про Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві"
1. Внести зміни до рішення Київської міської ради від 25.09.2003
№ 16/890 "Про Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві", а саме:
1.1. Доповнити рішення після пункту 2 новими третім - п'ятим пунктами такого змісту:
"3. У разі неусунення фізичними і юридичними особами у 10-денний термін порушень земельного законодавства рекомендувати виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), його головним управлінням, управлінням, а також комунальним підприємствам та іншим підприємствам, установам і організаціям утриматись від видачі таким юридичним і фізичним особам, в тому числі підприємцям, документів (дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо), які дають право фізичним і юридичним особам на провадження певних дій щодо здійснення господарської та іншої діяльності, пов'язаної з використанням земельних ділянок, а у разі коли такі документи видані, вживати, відповідно до законодавства, заходів щодо зупинення їх дії, до усунення фізичними і юридичними особами порушень земельного законодавства.
4. При здійсненні самоврядного контролю за використанням та охороною земель виконання робіт із землеустрою та/або топографо-геодезичних робіт здійснюється суб'єктами господарювання, які одержали ліцензії на виконання цих видів робіт.
5. Головному управлінню контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):
5.1. Забезпечити приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд у процесі виконавчого провадження з примусового виконання судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок.
5.2. Фінансування заходів, передбачених підпунктом 5.1 пункту 5 цього рішення, здійснювати в межах бюджетних призначень на відповідний рік".
У зв'язку з цим пункти 3, 4, 5 вважати відповідно пунктами 6, 7, 8.
1.2. Підпункт 2.4 пункту 2 доповнити абзацами четвертим - сьомим такого змісту:
"- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;
- контроль за усуненням юридичними і фізичними особами порушень земельного законодавства;
- забезпечення виконання судових рішень про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;
- інформування органів виконавчої влади, органів державного управління, правоохоронних органів про виявлені порушення земельного законодавства".
1.3. Підпункти 2.5 та 2.6 пункту 2 викласти в такій редакції:
"2.5. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства здійснюється шляхом:
- проведення перевірок;
- розгляду звернень фізичних і юридичних осіб;
- розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель тощо.
2.6. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства шляхом перевірок здійснюється планово та позапланово.
Планові перевірки проводяться на підставі планів роботи Головного управління.
Головне управління не пізніше десяти днів до початку проведення перевірки надсилає письмово органу державної влади, органу місцевого самоврядування, юридичній чи фізичній особі, яких планується перевірити, повідомлення про проведення перевірки.
У повідомленні зазначаються дата початку проведення перевірки, перелік документів, які необхідно надати посадовій особі Головного управління до початку проведення перевірки, та визначається порядок їх надання.
Позапланова перевірка - це перевірка, не передбачена планами роботи Головного управління.
У разі неможливості своєчасного повідомлення юридичних чи фізичних осіб про проведення позапланової перевірки (обмежений термін на її проведення тощо) вона проводиться без попереднього повідомлення за наявності таких обставин:
- отримання доручення від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів прокуратури та інших правоохоронних органів, Київської міської ради, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);
- отримання заяв, скарг чи звернень громадян, поданих в установленому законодавством порядку, у яких наведена інформація про порушення земельного законодавства чи можливість виникнення ситуацій, що можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів;
- проведення перевірки виконання заходів з ліквідації наслідків аварій, інших надзвичайних ситуацій, що призвели до забруднення чи знищення родючого шару ґрунту;
- виявлення недостовірності даних, поданих юридичними чи фізичними особами на запит Головного управління;
- за наявності інформації щодо самовільного зайняття земельної ділянки та використання її без правовстановлюючих документів;
- при поданні юридичними чи фізичними особами письмової заяви до Головного управління про бажання проведення позапланової перевірки;
- у разі публікацій у засобах масової інформації матеріалів, що свідчать про порушення земельного законодавства;
- необхідності здійснення контролю за станом виконання раніше виданих вказівок та за усуненням раніше виявлених порушень земельного законодавства юридичними чи фізичними особами;
- за ініціативи Головного управління, якщо ним виявлені факти, що свідчать про порушення земельного законодавства".
1.4. Підпункти 3.1 та 3.2 пункту 3 викласти в такій редакції:
"3.1. Головне управління при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель у місті Києві відповідно до покладених на нього завдань:
1) організує і здійснює самоврядний контроль у м. Києві за:
- дотриманням органами виконавчої влади і управліннями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства;
- дотриманням встановленого порядку набуття і реалізації права на землю в межах м. Києва;
- дотриманням земельного законодавства у процесі укладання цивільно-правових угод;
- виконанням комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, їх псування, забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, недопущення заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що ведуть до погіршення стану земель;
- дотриманням термінів своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
- дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
- дотриманням порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
- розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
- використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
2) вживає в межах своєї компетенції заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
3) у разі необхідності при здійсненні самоврядного контролю проведення робіт із землеустрою та/або топографо-геодезичних робіт здійснює відбір в порядку, встановленому законодавством, суб'єктів господарювання, які мають ліцензії на виконання таких видів робіт;
4) у разі виявлення порушень юридичними чи фізичними особами земельного законодавства вносить пропозиції:
- Київській міській раді - щодо обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення права користування земельною ділянкою громадянами та юридичними особами;
- виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) - щодо скасування дозволу на розміщення на території об'єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення або зупинення його дії до повного усунення порушень земельного законодавства;
- Державній інспекції з контролю за використанням і охороною земель, її територіальному органу в м. Києві - щодо притягнення громадян та юридичних осіб (їх керівників) до адміністративної відповідальності;
Державній архітектурно-будівельній інспекції України, її територіальному органу в м. Києві - щодо притягнення громадян та юридичних осіб (їх керівників) до адміністративної відповідальності за самовільне (самочинне) будівництво, скасування або зупинення дії дозволів на виконання підготовчих і будівельних робіт в установленому законодавством порядку;
- іншим органам виконавчої влади, державним органам управління і контролю, в тому числі правоохоронним, - щодо притягнення фізичних і юридичних осіб до відповідальності за порушення земельного законодавства та вжиття заходів щодо їх усунення в межах компетенції цих органів;
5) збирає матеріали для підготовки висновку про самовільне зайняття земельних ділянок фізичними чи юридичними особами, готує висновок про самовільне зайняття земельних ділянок і передає його до Київської міської ради для прийняття рішення про їх звільнення;
6) бере участь у розробленні міської програми раціонального використання і охорони земель;
7) бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань самоврядного контролю за використанням та охороною земель;
8) звертається до органів місцевого самоврядування з клопотанням про припинення будь-яких видів будівництва, експлуатації об'єктів, що ведуться з порушенням вимог земельного законодавства, до повного усунення виявлених порушень, а також у зв'язку із змінами земельного законодавства вносить пропозиції щодо приведення у відповідність до законодавства прийнятих рішень з питань регулювання земельних відносин, використання і охорони земель у м. Києві;
9) проводить обстеження земельних ділянок щодо їх використання землекористувачами та складає відповідні акти обстеження земельних ділянок для розгляду Київською міською радою питань про поновлення договорів оренди земельних ділянок;
10) взаємодіє з засобами масової інформації з питань висвітлення актуальних проблем здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель;
11) розробляє узгоджені з державними органами із земельних ресурсів плани заходів щодо усунення виявлених недоліків і порушень у сфері використання земель;
12) організовує збирання, зведення та аналіз інформації щодо використання та охорони земель;
13) організовує збирання і зведення інформації про виявлені порушення земельного законодавства в межах міста та про їх усунення фізичними і юридичними особами, забезпечує ведення відповідної інформаційної бази;
14) взаємодіє з Державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель, її територіальним органом у місті та правоохоронними органами і одержує від посадових осіб цих органів інформацію, необхідну для виконання покладених на Головне управління завдань;
15) передає до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства матеріали про дії, в яких вбачаються ознаки злочину;
16) вносить в установленому порядку до Київської міської ради проекти рішень щодо припинення права власності чи права користування земельними ділянками;
17) залучає спеціалістів органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції Головного управління;
18) одержує в установленому законодавством порядку від місцевих органів виконавчої влади, районних у місті Києві рад, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності і господарювання, документи, матеріали та іншу інформацію, необхідну для виконання покладених на Головне управління завдань;
................Перейти до повного тексту