1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 621 від 26.04.96
Про грошову оцінку земель м. Києва
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 216 ( ra0216023-97 ) від 10.07.97 )
З метою забезпечення економічного регулювання земельних відносин в м. Києві та на виконання Указу Президента України від 12 липня 1995 р. N 608 ( 608/95 ) "Про приватизацію та оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення для здійснення підприємницької діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. N 213 ( 213-95-п ) "Про Методику грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", рішення XIV сесії Київської міської Ради народних депутатів XXI скликання від 17 лютого 1994 р. N 13 ( ra0013052-94 ) "Про плату за землю" та розпорядження голови Київської міської державної адміністрації N 85 ( ra0085017-96 ) від 20 січня 1996 р. "Про створення комісії по розгляду результатів грошової оцінки земель м. Києва":
1. Схвалити комплексну економічну оцінку території м. Києва. 2. Затвердити:
- Загальні положення грошової оцінки земель м. Києва (додаток 1);
- економіко-планувальне зонування території м. Києва (додаток 2);
- грошову оцінку одного квадратного метра міських земель в залежності від їхнього функціонального використання (додаток З);
- локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельних ділянок у межах економіко-планувальних зон (додаток 4).
3. Доручити Київському міському управлінню земельних ресурсів:
- забезпечити до 1 квітня 1996 р. розробку Положення про визначення диференційних ставок оподаткування за користування земельними ділянками в м. Києві;
- організувати виконання робіт для визначення ціни продажу земельних ділянок та права оренди землі в м. Києві.
4. Передбачити в місцевому бюджеті на 1996 р. кошти для виконання робіт, перелічених у п.3.
5. Визнати таким, що втратив чинність п.2 рішення IV сесії XX скликання Київської міської Ради народних депутатів від 4 квітня 1988 р. "Про комплексну економічну оцінку території м. Києва".
6. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Омельченка О.О.
Голова Л.Косаківський
Додаток 1
до розпорядження Київської
міської держадміністрації
від 26.04.96 р. N 621
Загальні положення
грошової оцінки земель м. Києва
Грошова оцінка земель м. Києва здійснена у складі робіт з деталізації комплексної економічної оцінки території міста, виконаних АТ "Київпроект" на замовлення Київського міського управління земельних ресурсів згідно з рішенням XVI сесії Київської міської Ради народних депутатів XXI скликання від 17 лютого 1994 р. N 13 ( ra0013052-94 ) "Про плату за землю" (п.8.1) та у відповідності з Методикою грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів ( 213-95-п ), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. і Порядком грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів ( z0427-95 ), затвердженим спільним наказом Держкомзему України, Мінсільгосппроду України, Держкоммістобудування України та Української академії аграрних наук від 27 листопада 1995 р.
Грошова оцінка має масовий характер і визначає вартість усіх категорій міських земель для їхнього оподаткування і є вихідною базою для здійснення операцій з земельними ділянками.
В основі грошової оцінки лежить капіталізація потенційного рентного доходу, що виникає завдяки облаштуванню міських територій і створенню особливих споживчих властивостей земель м. Києва як столиці України з урахуванням розташування земельних ділянок у плані міста та їхнього функціонального використання.
Інформаційною базою для грошової оцінки є дані про сучасний і перспективний стан території міста за економічними, соціальними, містобудівними умовами, а також про зміни у використанні території, передбачені генеральним планом розвитку міста.
Основною обліковою одиницею території міста визначено земельнооціночний район, який характеризується відносною однорідністю споживчих властивостей міських земель.
Процедура грошової оцінки включає:
- збір та обробку вихідних даних;
- встановлення земельнооціночних районів та їхню кількісну та якісну характеристику за рентоутворюючими факторами;
- визначення питомої ваги рентоутворюючих факторів у формуванні сукупної потенційної прибутковості міських земель;
- розрахунок загального ступеню народногосподарської цінності земель у межах земельнооціночних районів;
- економіко-планувальне зонування території міста;
- визначення базової вартості землі для
економіко-планувальних зон;
- документування результатів оцінки.
Грошову оцінку земель м. Києва побудовано як геоінформаційну систему, основними елементами якої є:
- цифрова карта міста, що включає 611 земельнооціночних районів;
- семантична (метрична, вартісна, якісна) інформація, яка представлена у вигляді таблиць реляційної СУБД;
- моделі статистичної обробки даних.
На основі аналізу ступеня народногосподарської цінності міських земель за рентоутворюючими факторами встановлено неоднорідність умов отримання потенційного прибутку в різних за функціональним призначенням районах у залежності від їхнього місцеположення в плані міста, інженерно-транспортного облаштування, архітектурно-планувальної організації, історико-культурного та природно-рекреаційного статусу, інженерно-геологічних та екологічних умові, рівня соціально-економічної освоєності.
За результатами цього аналізу здійснено економіко-планувальне зонування території міста.
Усього за ступенем народногосподарської цінності земель в проектних межах міста виділено 148 економіко-планувальних зон (додаток 2 до Розпорядження).
Для кожної економіко-планувальної зони визначено базову вартість одного квадратного метра міських земель у залежності від їхнього функціонального використання: житлової та громадської забудови, промисловості, транспорту тощо (додаток 3 до Розпорядження).
Вартість кожної окремої земельної ділянки визначається на основі базової вартості одного квадратного метра певної категорії земель для відповідної економіко-планувальної зони з урахуванням коригуючих коефіцієнтів, що відображають зміни прибутковості землі при дії різних, в тому числі рентоутворюючих, факторів на локальному рівні (додаток 4 до Розпорядження).
Затверджені Київською міською державною адміністрацією економіко-планувальне зонування та базова вартість одного квадратного метра міських земель входять до державного земельного кадастру м. Києва, як його складова частина.
Грошова оцінка є основою:
- для визначення ціни земельних ділянок при їх передачі у власність, спадщину, під заставу, при даруванні, обміні, купівлі-продажу земельних ділянок та права оренди;
- для визначення ставок земельного податку та розмірів орендної плати;
- для визначення розмірів внеску до статутних фондів спільних підприємств, акціонерних товариств, об'єднань, кооперативів.
Ціну земельної ділянки, що визначена на основі грошової оцінки, у разі її продажу може бути зменшено або збільшено з урахуванням поточних і стратегічних завдань розвитку міста та кон'юнктури ринку. При цьому можуть застосовуватися коефіцієнти, які характеризують відносну прибутковість різних категорій забудованих земель (додаток 5).
Система грошової оцінки земель м. Києва передбачає здійснення постійного моніторингу за їхньою ринковою вартістю, чим забезпечує умови для проведення гнучкої політики з економічного регулювання земельних відносин у місті.
Коригування економіко-планувального зонування території міста здійснюється за рішенням Київської міської державної адміністрації при внесенні змін до генерального плану розвитку міста та відповідних змінах споживчих властивостей міських земель.
Індексація базової вартості одного квадратного метра міських земель здійснюється у відповідності з порядком індексації плати за землю, прийнятому на державному рівні.
Заступник голови
Київської міської державної
адміністрації В.Ковтун
Додаток 2
до розпорядження Київської
міської держадміністрації
від 26.04.96 р. N 621
Економіко-планувальне зонування
території м. Києва
(Зображення має графічний характер. Не наводиться).
( Додаток 3 втратив чинність на підставі Рішення Київміськради N 216 ( ra0216023-97 ) від 10.07.97 )
Додаток 4
до розпорядження Київської
міської держадміністрації
від 26.04.96 р. N 621
Локальні коефіцієнти
на місцезнаходження земельної ділянки
у межах економіко-планувальної зони
------------------------------------------------------------------
| Назва | Назва локальних | Значення |
| рентоутворюючих | коефіцієнтів | коефіцієнтів |
| факторів | | |
|----------------------+--------------------------+--------------|
|Функціонально- |Місцезнаходження | |
|планувальні фактори |земельної ділянки: | |
| |в зоні пішохідної | |
| |доступності | |
| |громадських центрів | |
| |загальноміського | |
| |значення | 1,07 |
| |в зоні магістралей | |
| |підвищеного | |
| |містоформуючого | |
| |значення | 1,08 |
| |в зоні пішохідної | |
| |доступності зупинок | |
| |швидкісного | |
| |транспорту | 1,07 |
| |в прирейковій зоні | |
| |(ділянка знаходиться | |
| |або примикає до | |
| |відводу залізниці, | |
| |має під'їзну | |
| |залізничну колію) | 1,07 |
|----------------------+--------------------------+--------------|
|Інженерно- |Земельна ділянка, що | |
|інфраструктурні |примикає до вулиці: | |
|фактори |без твердого покриття | 0,90 |
| |без централізованого | |
| |водопостачання | 0,90 |
| |без каналізації | 0,95 |
| |без тепломережі | 0,95 |
| |без централізованого | |
| |газопостачання | 0,95 |
|----------------------+--------------------------+--------------|
|Природно- |Місцезнаходження | |
|ландшафтні фактори |земельної ділянки: | |
| |в межах території | |
| |природоохоронного | |
| |призначення | |
| |(національних, | |
| |зоологічних та | |
| |дендрологічних | |
| |парків, парків- | |
| |пам'яток садово - | |
| |паркового мистецтва, | |
| |ботанічних садів, | |
| |заказників, | |
| |заповідних урочищ, | |
| |пам'яток природи) | 1,10 |
| |в межах території | |
| |оздоровчого | |
| |призначення (курортів | |
| |та округів санітарної | |
| |охорони) | 1,09 |
| |в межах території | |
| |рекреаційного | |
| |призначення (земель | |
| |туризму та | |
| |відпочинку, парків та | |
| |зелених зон) | 1,08 |
|----------------------+--------------------------+--------------|
|Санітарно- |Місцезнаходження | |
|гігієнічні фактори |земельної ділянки: | |
| |в санітарно-захисній | |
| |зоні | 0,93 |
| |в водоохоронній зоні | 1,05 |
| |в зоні обмеження | |
| |забудови за ступенем | |
| |забруднення | |
| |атмосферного повітря | 0,93 |
| |в зоні обмеження | |
| |забудови за рівнем | |
| |напруження | |
| |електромагнітного | |
| |поля | 0,92 |
| |в зоні перевищення | |
| |допустимого рівня | |
| |шуму | 0,94 |
| |в ареалі забруднення | |
| |грунтів | 0,92 |
------------------------------------------------------------------
Коефіцієнти, які враховують відносну прибутковість
різних категорій забудованих земель
------------------------------------------------------------------
| Категорія | Склад категорії | Значення |
|забудованих земель | | коефіцієнта |
|--------------------+-----------------------------+-------------|
|Землі житлової |Землі одно- і двоповерхової | 0,33 |
|забудови |житлової забудови | |
| |Землі багатоповерхової | |
| |житлової забудови | |
| | | |
|Землі промисловості |Землі легкої промисловості | 1,66 |
| |Землі тяжкої промисловості | |
| |Землі будівництва (за | |
| |винятком будівельних | |
| |майданчиків) | |
| | | |
|Землі гірничої |Землі торфорозробок | 1,13 |
|промисловості і |Землі відкритих розробок і | |
|відкритих розробок |кар'єрів гірничої | |
| |промисловості | |
| |Інші землі гірничої | |
| |промисловості | |
| | | |
|Землі комерційного |Землі автотехобслуговування | 3,33 |

................
Перейти до повного тексту