- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 грудня 2006 року "Про заходи щодо попередження і нейтралізації загроз національній безпеці, пов'язаних із нестабільністю правового регулювання відносин у сфері адміністрування податку на додану вартість"
Тривале неврегулювання проблеми несвоєчасного відшкодування з Державного бюджету України сум податку на додану вартість спричинило порушення законних прав та інтересів суб'єктів господарювання і призвело до коригування з урахуванням цього суб'єктами господарювання своїх фінансових планів, зокрема до урахування неповернення сум податку як прогнозованого дефіциту обігових коштів, що, в свою чергу, посилило інфляційний тиск на економіку.
Через існування у законодавстві прогалин та неоднозначних норм, а також системні недоліки у роботі контролюючих органів набули поширення факти ухилення від сплати податку на додану вартість, у тому числі із застосуванням податкових векселів, що погашаються шляхом включення відповідних сум до податкових зобов'язань, які в подальшому нівелюються штучно створеними сумами податкового кредиту, а також активізувалось застосування схем неправомірного одержання бюджетного відшкодування, що погіршило ситуацію з надходженням до Державного бюджету України цього податку.
З огляду на нагальну необхідність здійснення заходів, спрямованих на вдосконалення нормативно-правового регулювання адміністрування податку на додану вартість, а також враховуючи те, що поліпшення інвестиційного клімату, подолання "тінізації" економіки через реформування податкової системи відповідно до статті
8 Закону України
"Про основи національної безпеки України" є одними з основних напрямів державної політики з питань національної безпеки, Рада національної безпеки і оборони України
вирішила:
2. Кабінету Міністрів України:
1) проаналізувати причини відставання у 2007 році темпів росту надходжень податків, у тому числі податку на додану вартість, зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, надходження яких контролюють органи державної податкової служби, від темпів росту загальних макроекономічних показників та вжити заходів щодо недопущення такого відставання у 2008 році;
конкретизації підстав проведення органами державної податкової служби позапланових виїзних перевірок (документальних) платників податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування сум податку на додану вартість, що підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України;
встановлення обмеження, за яким у разі проведення органами державної податкової служби позапланової виїзної перевірки (документальної) платника податку на додану вартість загальна тривалість документальної невиїзної перевірки (камеральної) та позапланової виїзної перевірки (документальної) має становити не більше 60 днів з дати отримання податкової декларації;
віднесення сум податку на додану вартість, що не відшкодовані з Державного бюджету України у встановлений строк, до бюджетної заборгованості;
встановлення пені, що має сплачуватися суб'єктам господарювання у разі прострочення встановлених граничних термінів відшкодування з Державного бюджету України сум податку на додану вартість, а також відповідальності посадових осіб органів державної влади, з чиєї вини таке прострочення сталося;
можливості погашення податкових векселів, виданих в рахунок сплати податку на додану вартість під час імпорту товарів, як шляхом їх грошової оплати, так і шляхом заліку підтверджених органами державної податкової служби сум податку на додану вартість, що підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України;
................Перейти до повного тексту