- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ
ЦЕНТРАЛЬНИЙ КОМІТЕТ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ
КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
ЗАРЕЄСТРОВАНО
Міністерством праці
та соціальної політики
України
02.04.2007 N 24
ГАЛУЗЕВА УГОДА
між Міністерством культури і туризму України та Центральним комітетом профспілки працівників культури України на 2007-2008 роки
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.2. Сторони визнають Угоду, як нормативно-правовий акт, який встановлює засади соціального партнерства, визначає узгоджені позиції і дії Сторін, спрямовані на їх співробітництво, створення умов для підвищення ефективності роботи, реалізацію на цій основі професійних, трудових і соціально-економічних гарантій, забезпечення конституційних прав працівників, досягнення злагоди в трудових колективах галузі.
1.3. Положення цієї Угоди є обов'язковими для виконання Сторонами, а також для застосування під час ведення переговорів і укладання колективних договорів і угод нижчого рівня.
1.4. Дія Угоди поширюється на працівників галузі культури, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях та закладах, що перебувають у сфері дії сторін, які підписали Угоду, в тому числі: за наймом; на жінок, що знаходяться у відпустці по догляду за дитиною; на працюючих інвалідів; на осіб, які мають статус безробітних та непрацюючих пенсіонерів, останнім місцем роботи яких було підприємство, установа, організація чи заклад культури; а також на осіб, що працюють на виборних і штатних посадах в організаціях Профспілки та Центральному комітеті Профспілки працівників культури України.
1.5. Умови колективних або трудових договорів, укладених на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі, що погіршують становище працівників порівняно з чинним законодавством та цією Угодою, є недійсними і не повинні включатися до колективних та трудових договорів (ст.
9 КЗпП України) .
2. ТЕРМІН ДІЇ УГОДИ
2.1. Угода укладається на 2007-2008 роки, набуває чинності з моменту підписання представниками Сторін і діє до укладання нової або перегляду даної Угоди.
2.2. Жодна із Сторін, що уклала цю Угоду, не може протягом встановленого терміну її дії в односторонньому порядку припинити виконання взятих на себе зобов'язань, порушити узгоджені положення та норми.
2.3. Зміни і доповнення до Угоди протягом терміну її дії вносяться тільки за взаємною згодою Сторін після проведення переговорів.
2.4. Сторони вступають у переговори для укладання нової Угоди не пізніше, ніж за один місяць до закінчення терміну дії даної Угода.
2.5. До закінчення терміну дії Угода може бути розірвана або змінена тільки за взаємною згодою Сторін.
2.6. На підставі цієї Угоди роботодавці та профспілкові комітети підприємств, установ, організацій та закладів галузі ведуть переговори щодо укладання колективних договорів або вносять зміни і доповнення до укладених колективних договорів з урахуванням положень Галузевої угоди.
3. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАБІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ГАЛУЗІ
3.1. Сторони домовились:
3.1.1. Спрямовувати свою діяльність на співробітництво, створення умов для підвищення ефективності роботи, реалізацію на цій основі професійних, трудових і соціально-економічних гарантій, забезпечення конституційних прав працівників, досягнення злагоди в трудових колективах галузі.
3.1.2. Залучати представників профспілкових організацій до перевірки за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, укладених в процедурі приватизації, в частині захисту соціальних гарантій для працівників та у разі їхнього порушення вживати визначені законодавством заходи.
3.1.3. Не допускати необгрунтованих змін форми власності підприємств, установ, організацій та закладів галузі.
3.1.4. Не допускати виникнення на. підприємствах, установах, організаціях та закладах галузі заборгованості із виплати заробітної плати.
3.1.5. Вимагати від Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України прийняття Закону України "Про культуру" в повному обсязі, включаючи розділ VI "Соціальні гарантії працівників у сфері культури", протягом 2009-2010 років.
3.1.6. Ініціювати питання перед Міністерством фінансів України щодо:
- зміни методології розрахунків обсягу видатків на культуру та мистецтво, виходячи з державних соціальних стандартів і нормативів, наявної культурно-мистецької інфраструктури з урахуванням демографічних та інших особливостей регіонів;
- внесення змін і доповнень до
Бюджетного кодексу України в частині оплати праці працівників культурно-освітніх закладів на селі (клубних працівників, бібліотекарів та сільських кіномеханіків) в районних відділах культури та включити їх у бюджетне фінансування районних рад;
- внесення змін до
Бюджетного кодексу України (статті
88,
89,
90) щодо включення видатків на державні та регіональні програми підтримки кінематографії (дирекції кіновідеомережі, кінотеатри, кіновідеоустановки, кіновідеопрокат) до складу видатків, що здійснюються з місцевих бюджетів та враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів.
3.1.7. Упереджувати виникнення колективних трудових спорів (конфліктів), а у разі їх виникнення - прагнути до розв'язання шляхом взаємних консультацій і переговорів.
3.2. Міністерство зобов'язується:
3.2.1. Координувати діяльність підприємств, установ, організацій та закладів, створювати необхідні організаційні й матеріально-фінансові умови для їх реалізації.
3.2.2. Вживати всі можливі заходи щодо стабілізації функціонування підвідомчих підприємств, установ, організацій та закладів, раціонального використання бюджетних та власних коштів, неухильного дотримання нормативних вимог до фінансування господарських витрат, недопущення збитків та незаконних витрат.
3.2.3. Вживати заходів щодо недопущення безпідставного скорочення мережі, державних і комунальних підприємств, установ, організацій та закладів, їх незаконної приватизації, реорганізації та перепрофілювання, а при його проведенні включати в порядку, встановленому законодавством, профспілкових працівників до складу:
- комісій з приватизації, реструктуризації, реорганізації, санації та ліквідації суб'єктів господарювання;
- наглядових рад;
- конкурсних комісій з продажу майна;
- комісій з передачі об'єктів права державної власності у комунальну.
3.2.4. Домагатися фінансування галузі в обсягах, передбачених діючим законодавством, з урахуванням фінансового забезпечення цільових державних програм розвитку культури і туризму.
3.2.5. Передбачати щорічно, під час розроблення проектів законів про Державний бюджет України на наступний рік, бюджетні призначення на реалізацію в повному обсязі державних цільових програм у сфері освіти, в тому числі Програми розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2002
N 378, визначивши кошти для цих потреб окремим рядком.
3.2.6. ЦК профспілки має право одержувати безоплатно інформацію з питань, що стосуються трудових і соціально-економічних прав та законних інтересів своїх членів, а також інформацію про результати господарської діяльності підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.2.7. Забезпечувати підготовку відповідних пропозицій щодо розробки і запровадження механізмів соціально-економічного захисту працівників галузі.
3.2.8. Періодично, не рідше двох разів на рік, розглядати на колегіях Міністерства та апаратних нарадах за участю ЦК профспілки питання щодо стану дотримання трудового законодавства на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі.
3.2.9. Проводити роботу щодо збереження та розвитку мережі навчальних закладів галузі та подальшого удосконалення підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації кадрів відповідно до потреб і перспектив розвитку галузі.
3.2.10. Розробляти нормативні і методичні матеріали з питань трудового законодавства, нормування праці, забезпечення в установленому порядку норм часу, виробітку, обслуговування, нормативів чисельності відповідно до сучасних технологій і організації праці.
3.2.11. Розробити Положення та визначити критерії віднесення закладів та установ культури до закладів, що мають особливу громадську значущість, та ініціювати відновлення права на підвищення посадових окладів на 20 відсотків працівникам закладів та установ культури.
3.2.12. Рекомендувати роботодавцям забезпечувати участь представників первинних профспілкових організацій, а у разі їх відсутності - представників, обраних на загальних зборах найманих працівників, уповноважених представляти їхні інтереси у відносинах з роботодавцями, до розробки положень внутрішніх документів підприємств (правил внутрішнього трудового розпорядку, програм розвитку персоналу тощо), а також внесення до них змін та доповнень відповідно до чинного законодавства.
- Положення про творчий склад театру;
- Порядок укладання трудових договорів (контрактів) з професійними творчими працівниками;
- Положення про проведення атестації (тарифікації) артистичного та художнього персоналу театру;
- Положення про умови оплати праці працівників театру;
- Галузеві правила внутрішнього трудового розпорядку;
- Типове положення про преміювання працівників театру.
3.3. ЦК профспілки, профспілкові органи усіх рівнів зобов'язуються:
3.3.1. Сприяти зміцненню виробничої та трудової дисципліни на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі.
3.3.2. Здійснювати громадський контроль щодо своєчасних розрахунків державних замовників з підприємствами за виконані замовлення.
3.3.3. Здійснювати громадський контроль за додержанням законодавства про працю та забезпеченням трудових прав членів профспілок на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі.
4. У СФЕРІ ЗАЙНЯТОСТІ
4.1. Сторони домовились:
4.1.1. Рекомендувати керівникам підприємств, установ, організацій та закладів галузі визначати у колективних договорах конкретні періоди та тривалість обов'язкового навчання і підвищення кваліфікації працівників.
4.1.2. Сприяти працевлаштуванню випускників вищих навчальних закладів культури і туризму за отриманою спеціальністю і кваліфікацією відповідно до заявок підприємств, установ, організацій та закладів галузі.
4.1.3. Передбачати у колективних договорах заходи щодо запобігання скороченню чисельності або штату працівників та створення нових (додаткових) робочих місць.
4.1.4. Зберігати права, пільги та гарантії за працівниками, що працюють на умовах неповного робочого часу (дня або тижня), передбачені колективним договором, за рахунок власних коштів підприємств, установ, організацій та закладів.
4.1.5. У разі, якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру, або у зв'язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємств, установ, організацій, він повинен завчасно, не пізніше ніж за 3 місяці до намічених звільнень, надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількості категорій працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільнення чи зведення їх кількості до мінімуму або пом'якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень (згідно ст.
22 Закону України
"Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності") .
4.2. Міністерство зобов'язується:
4.2.1. Розробити програму підготовки молодих спеціалістів та підготувати пропозиції щодо можливостей вирішення проблем розподілу та працевлаштування випускників вищих навчальних закладів культури і туризму, забезпечення соціальних гарантій молодих спеціалістів.
Сприяти збереженню обсягів державного замовлення на підготовку фахівців у вищих навчальних закладах та поступового їх збільшення з урахуванням розширення інфраструктури галузі.
4.2.2. Посилити профорієнтаційну роботу у регіонах, спрямовану на підвищення якості набору студентів.
4.2.3. Постійно здійснювати організаційну та методичну роботу серед обдарованої молоді з метою її залучення на навчання за спеціальностями (спеціалізаціями), з яких не забезпечується необхідний конкурс.
4.2.4. Провести у першому півріччі 2007 року наради-семінари директорів вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації за участю представників управлінь культури та секретарів приймальних комісій вищих навчальних закладів III та IV рівнів акредитації з питань організації прийому студентів.
4.2.5. Забезпечувати підвищення професійного рівня працівників шляхом збільшення чисельності осіб, які підвищуватимуть кваліфікацію та нормативну періодичність підвищення кваліфікації працівників не рідше ніж один раз на 5 років, передбачаючи на це відповідні кошти.
4.2.6. Організувати вивчення на місцях потреби у фахівцях для забезпечення належного функціонування підприємств, установ, організацій та закладів культури у сільських населених пунктах.
4.2.7. Співпрацювати з відповідними структурами державної служби зайнятості населення, брати участь у розробці та реалізації заходів щодо забезпечення зайнятості працівників галузі при їх звільненні за скороченням штатів, ліквідації чи реорганізації підприємства, установи, організації та закладу.
4.2.8. вживати заходів щодо недопущення на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі масових вивільнень працюючих у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці (пункт 1 статті
40 КЗпП України) більше 5 відсотків від загальної чисельності працівників протягом календарного року, а в разі його збільшення приймати рішення після проведення консультацій з відповідним профспілковим органом та отримання його згоди на більший відсоток скорочення.
4.2.10. Забезпечити щорічний аналіз зайнятості в галузі на ослові статистичних звітів підприємств, установ, організацій та закладів, розглядати це питання спільно з ЦК профспілки одночасно з підсумками виконання цієї Угоди.
4.2.11. Сприяти покращенню доступу молоді до високоякісної освіти шляхом розвитку кредитування навчання, запровадження державних грантів навчання, особливо для обдарованої молоді та дітей з малозабезпечених сімей.
4.3. ЦК профспілки, профспілкові органи усіх рівнів зобов'язуються:
4.3.1. Здійснювати громадський контроль за дотриманням на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі законодавчих і нормативних актів з питань праці і зайнятості.
4.3.2. Надавати членам профспілки безкоштовну правову допомогу шляхом юридичних консультацій, представництва їх трудових і соціально-економічних прав та інтересів в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, в судах відповідно до законодавства.
5. ОПЛАТА ПРАЦІ
5.1. Сторони домовились:
5.1.1. Вживати заходів для підвищення рівня заробітної плати працівникам галузі. Розглядати систему оплати праці відповідно до
Єдиної тарифної сітки, як основу для формування міжкваліфікаційної та міжпосадової диференціації оплати праці.
5.1.2. Встановлювати мінімальну тарифну ставку робітника першого розряду (крім установ, організацій та закладів окремих галузей бюджетної сфери, умови оплати праці яких визначаються постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року
N 1298) до 1 грудня 2009 року у розмірі не менше 120 відсотків розміру мінімальної заробітної плати відповідно до законодавства, а з грудня 2009 року згідно з п. 2.8 Генеральної угоди розмір тарифної ставки робітника першого розряду встановлюватиметься вище за вартісну величину прожиткового мінімуму для працездатної особи.
Конкретний розмір тарифної ставки визначати у колективних договорах та регіональних угодах з урахуванням мінімальних галузевих стандартів оплати праці, умов праці, потреб працівника та витрат на утримання непрацездатних членів його сім'ї.
5.1.3. Домагатися встановлення тарифної ставки (посадового окладу) працівника першого тарифного розряду
Єдиної тарифної сітки у розмірі не нижче мінімальної заробітної плати.
5.1.4. Сприяти встановленню частки основної заробітної плати у середній на рівні, не менш ніж досягнутий на 1 січня поточного року.
Ініціювати питання щодо встановлення нормативу розрахунку витрат на утримання шкіл естетичного виховання на одного учня, а не на душу населення. Враховувати при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів фінансування шкіл естетичного виховання окремим рядком.
5.1.5. Здійснювати оплату праці працівників підприємств, установ, організацій та закладів культури, які частково або повністю утримуються за рахунок бюджетних асигнувань, у відповідності з чинним законодавством.
5.1.6. Рекомендувати для застосування на підприємствах кіновідеомережі та кіновідеопрокату коефіцієнти міжпосадових співвідношень в оплаті праці згідно з Додатком 4 до цієї Угоди.
5.1.7. Здійснювати оплату праці керівників підприємств відповідно до укладених контрактів згідно з ст.
20 Закону України
"Про оплату праці".
5.1.8. Рекомендувати керівникам об'єднань, підприємств і організацій, що мають міжгалузевий характер, встановлювати доплати, надбавки у розмірах та на умовах, передбачених у Додатку 1 до цієї У годи та колективним договором.
На підприємствах, в установах, організаціях та закладах культури, які утримуються за рахунок бюджетних коштів, зазначений перелік і розміри доплат, надбавок, компенсацій встановлюються Кабінетом Міністрів України після попереднього узгодження з Профспілкою працівників культури України (Додаток 2 до цієї Угоди).
5.1.9. У разі виникнення на підприємстві, в установі, організації чи закладі заборгованості по заробітній платі, державні та місцеві органи влади, об'єднання роботодавців та профспілкові органи усіх рівнів вживають заходів щодо її ліквідації.
5.1.10. Виконувати постанову Уряду від 19.09.2005 р.
N 934 "Про реалізацію Закону України "Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст. 57 Закону України "Про освіту" педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів".
5.1.11. Рекомендувати керівникам навчальних закладів відповідно до діючого законодавства передбачати виплату надбавок за стаж наукової та науково-педагогічної роботи у межах коштів, передбачених державним вищим навчальним закладам III-IV рівня акредитації на оплату праці.
5.1.12. Рекомендувати керівникам бюджетних закладів культури відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 22.01.2005
N 82 та
N 84 в межах затвердженого фонду оплати праці передбачати в колективних договорах умови щодо:
- виплати доплат за вислугу років працівникам національних, державних і комунальних музеїв і бібліотек;
- виплати грошової винагороди за сумлінну працю, зразкове виконання трудових обов'язків працівникам національних, державних і комунальних музеїв;
- виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань у розмірі до одного посадового окладу на рік;
5.1.13. Брати участь у розробці та погодженні проектів законів та інших нормативно-правових актів з питань оплати праці, надавати висновки щодо цих проектів в установленому порядку та в межах своїх повноважень.
5.1.14. Погоджувати рішення Кабінету Міністрів України про визначення ставок (окладів) та інших умов оплати праці працівників підприємств, установ, організацій та закладів культури з ЦК Профспілки.
5.1.15. Рекомендувати при укладанні колективних договорів на госпрозрахункових підприємствах галузі передбачати норми щодо виплати допомоги пропорційно стажу роботи, але не менше середньомісячної заробітної плати, у разі звільнення працівників за пунктом 1 частини першої ст.
36 Кодексу законів про працю України.
5.2. Міністерство зобов'язується:
5.2.1. Вживати заходів щодо забезпечення своєчасного фінансування підприємств, установ, організацій та закладів, які належать до сфери управління Міністерства, а також щодо своєчасної, не рідше 2-х разів на місяць, виплати заробітної плати їх працівникам у терміни, визначені колективними договорами.
5.2.2. Порушувати через відповідні органи державної влади та місцевого самоврядування клопотання щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати в цілому по галузі, незалежно від підпорядкування закладів культури.
5.2.3. У разі несвоєчасної виплати заробітної плати розглядати подання профспілкових організацій щодо розірвання трудового договору (контракту) з керівником підприємства, установи, організації, або закладу, якщо він порушує законодавство про працю, про колективні договори та угоди (ст.
33 Закону України
"Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності") .
5.2.4. Своєчасно розробляти та затверджувати галузеві накази з оплати праці у разі встановлення нового розміру першого тарифного розряду робітника.
5.3. ЦК профспілки, профспілкові органи усіх рівнів зобов'язуються:
5.3.1. Вносити пропозиції та зауваження до проекту Закону України "Про Державний бюджет України", місцевих бюджетів, що стосуються соціально-економічного розвитку та соціального захисту працівників галузі.
5.3.2. Здійснювати громадський контроль за додержанням на підприємствах, в установах, організаціях та закладах конституційних гарантій з оплати праці, в тому числі щодо правомірності та повноти утримань із заробітної плати податків, зборів, внесків.
Взаємодіяти в питаннях реалізації прав на своєчасну і повну оплату праці з органами виконавчої влади, органами нагляду. Інформацію щодо з ініційованих профспілками подань за фактами виявлених порушень надавати стороні власників та вимагати вжиття заходів по їх усуненню.
5.3.3. Надавати консультації та правову допомогу працівникам-членам профспілки у захисті їх прав у сфері оплати праці, представляти їх інтереси у Комісіях по трудових спорах та в судових органах.
Постійно проводити аналіз і оцінку стану реалізації законодавства про оплату праці, вносити пропозиції щодо його удосконалення та щоквартально надавати інформацію стороні власників для вжиття відповідних заходів.
5.3.4. Інформувати Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю та (або) його територіальні органи (територіальні державні інспекції праці) про факти порушень колективних договорів і угод, вимог законодавства щодо термінів виплати заробітної плати з метою усунення виявлених порушень.
6. ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ, РЕЖИМ ПРАЦІ ТА ВІДПОЧИНКУ
6.1. Сторони домовились:
6.1.1. Встановлювати тривалість денної роботи (зміни) згідно з Правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності, затвердженими роботодавцем за погодженням з профспілковим комітетом підприємства, установи, організації чи закладу з урахуванням специфіки діяльності та вимог чинного законодавства.
6.1.2. Вживати заходів щодо надання додаткових відпусток працівникам з ненормованим робочим днем тривалістю до 7 календарних днів відповідно законодавства (Додаток 3 до цієї Угоди). Перелік посад та конкретну тривалість додаткових відпусток встановлювати в регіональних угодах та колективних договорах.
6.1.3. Забезпечувати виконання встановлених законодавством і даною Угодою соціальних гарантій і пільг працівникам та їх родинам.
При укладанні колективних договорів не обмежувати права трудових колективів щодо розширення гарантій, які передбачають більш високий рівень соціальної захищеності працівників порівняно з чинним законодавством, за рахунок власних коштів підприємств, установ, організацій та закладів.
6.1.4. Вносити пропозиції щодо змін та доповнень до Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці на підставі атестації робочих місць за умовами праці, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.97 р.
N 1290, з метою включення до цих списків додаткових професій і посад працівників культури.
6.1.5. Рекомендувати роботодавцям відповідно до своїх повноважень надавати додаткові оплачувані відпустки тривалістю до 3-х днів у випадках: укладення шлюбу; при народженні дитини; при шлюбі дітей; у разі смерті одного з подружжя або близьких родичів (батьків, сестер, братів і дітей), не враховуючи часу на проїзд в кожному окремому випадку, за рахунок власних коштів підприємств, установ, організацій та закладів.
6.1.6. Рекомендувати керівникам та головам профспілкових комітетів підприємств, установ, організацій та закладів галузі при укладанні колективних договорів, передбачати збільшення додатково оплачуваної відпустки для окремих категорій працівників за рахунок власних коштів підприємств, установ, організацій та закладів.
6.1.7. Рекомендувати керівникам надавати працівникам час для пошуку нової роботи, у разі попередження адміністрацією про їх звільнення за скороченням штатів, при ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації чи закладу у розмірі 8 годин на тиждень із збереженням середньої заробітної плати за рахунок власних коштів цих підприємств, установ, організацій, закладів.
6.1.8. Запровадити проведення щорічного аналізу з питань виконання трудового законодавства стосовно режиму праці та відпочинку неповнолітніх, інформувати соціальних партнерів про його результати.
6.1.9. З метою запобігання масовому вивільненню працівників під час фінансово-економічної кризи встановлювати (для кожного випадку) критерії такого вивільнення, відповідно до Генеральної угоди між Кабінетом Міністрів України, всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців і підприємців та всеукраїнськими профспілками і профоб'єднаннями на 2008-2009 роки в період дії цієї Угоди.
6.1.10. Проводити консультації з профспілками щодо пом'якшення наслідків масового вивільнення працівників в порядку, встановленому нормативно-правовими актами.
6.1.11. Контрактну форму трудового договору застосовувати лише у випадках, передбачених законами України.
6.2. Міністерство зобов'язується:
6.2.1. Продовжити роботу щодо розробки, вдосконалення та впровадження нормативно-правових документів, які регулюють виробничі та трудові відносини в галузі, зокрема:
- типового положення про режим роботи на підприємствах та в установах галузі культури і туризму;
- нормативно-правової бази для формування творчих складів концертних закладів;
- положення про проведення атестації творчих працівників мистецьких закладів культури;
- положення про порядок проведення конкурсів, фестивалів;
- порядку формування творчих труп;
- нормативів кінообслуговування населення у сільській місцевості.
6.2.2. Розробити Програму розвитку національного циркового мистецтва України до 2011 року.
6.2.3. На державному рівні затвердити необхідні для функціонування циркової галузі Положення про:
- умови та оплату праці артистичного, творчого, адміністративного та технічного персоналу;
- надання номерам репетиційних періодів для створення нових номерів;
- надання артистам оплачуваного вимушеного простою не нижче 2/3 ставки (окладу);
- порядок проведення гастрольної діяльності в Україні та за кордоном артистичного, творчого, адміністративного та технічного персоналу циркових підприємств та організацій.
6.2.4. Продовжити розробку і впровадження державних соціальних стандартів у сфері культури.
6.3. Міністерство доручає керівникам підприємств, установ та організацій галузі за участю представницьких органів Профспілки:
6.3.1. Забезпечити дотримання встановлених чинним законодавством норм тривалості робочого часу й часу відпочинку для працівників галузі.
6.3.2. Вжити заходів щодо розробки і затвердження на підприємствах, в установах, організаціях та закладах правил внутрішнього трудового розпорядку та погодження їх з профспілковим органом.
6.3.3. Забезпечити надання працівникам галузі щорічних основних та додатково оплачуваних відпусток відповідної тривалості згідно з чинним законодавством України.
6.3.4. Рекомендувати при укладанні регіональних угод та колдоговорів запровадити з 01.01.2007 року тривалість робочого часу для осіб з сімейними обов'язками, які мають дітей віком до 14 років, або дитину-інваліда на 1 годину на тиждень менше від встановленої тривалості зі збереженням розміру заробітної плати.
6.3.6. Передбачити встановлення колективними договорами особливостей регулювання робочого часу і часу відпочинку окремих категорій працівників, робота яких безпосередньо пов'язана з обслуговуванням населення та об'єктів підвищеної небезпеки.
6.4. ЦК профспілки, профспілкові органи усіх рівнів зобов'язуються:
6.4.1. Здійснювати громадський контроль за дотриманням трудового законодавства на підприємствах, в установах, організаціях та закладах незалежно від форм власності, виконанням колективних договорів та надавати практичну допомогу щодо захисту законних інтересів членів профспілки, надавати їм безкоштовну правову допомогу, здійснювати представництво в органах державної влади, місцевого самоврядування та судових органах.
6.4.2. Інформувати органи влади про факти порушень чинного законодавства про працю, усунення яких потребує втручання державних органів.
7. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА ЗДОРОВ'Я
7.1. Сторони домовились:
7.1.2. Забезпечити з боку керівників підприємств, установ, організацій, закладів та профспілкових органів контроль за виконанням заходів з охорони праці, передбачених колективними договорами.
7.1.3. Сприяти забезпеченню страхування працівників, відповідно до чинного законодавства, щодо загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які спричинили втрату працездатності.
7.1.4. Сприяти включенню до регіональних галузевих угод та колективних договорів зобов'язань щодо здійснення комплексних заходів, спрямованих на усунення шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища.
7.1.5. Не вилучати з робочого часу працівників час приймання їжі, якщо за умовами виробництва працівник не має права відлучатися з робочого місця та використати час обідньої перерви на свій розсуд.
7.1.6. Забезпечити безпосередньо на виробництві систематичне підвищення рівня обізнаності працюючих з проблем ВІЛ/СНІДу, ефективності профілактичних заходів його впливу на здоров'я.
7.1.7. Координувати свою діяльність і сприяти одна одній у реалізації повноважень і прав, визначених для них законодавством, здійснювати обмін інформацією про стан охорони, прані, рівень виробничого травматизму й профзахворювань на виробництві, вносити відповідні пропозиції та вживати узгоджених спільних заходів, спрямованих на вдосконалення нормативно-правової бази з питань промислової безпеки та охорони праці і системи комплексного управління охороною праці, підвищення ефективності державного нагляду і громадського контролю, забезпечення належного захисту законних прав працівників у цій сфері.
7.1.8. Здійснювати постійний обмін інформацією, надання необхідних для роботи матеріалів і нормативних документів з питань охорони праці.
7.1.9. Розробляти проекти нормативно-правових актів з метою удосконалення трудового законодавства.
7.1.10. Брати участь у формуванні програм з питань безпеки, гігієни праці та поліпшення стану виробничого середовища, які затверджуються в установленому порядку на державному, галузевому та виробничому рівнях, здійснення постійного контролю за їх виконанням.
7.1.11. Узгоджувати дії, висновки і пропозиції під час спільного розслідування нещасних випадків на виробництві з метою забезпечення його об'єктивності, правильного визначення причин і профілактичних заходів, недопущення безпідставного звинувачення потерпілих або віднесення травм до не пов'язаних із виробництвом. Спільно розглядати заяви і скарги працівників з цих та інших питань.
7.1.12. Підвищувати рівень підготовки посадових осіб, спеціалістів і профспілкових активістів з питань охорони праці, приймати участь у роботі комісій з перевірки їх знань.
7.1.13. Брати участь у роботі комісій з прийняття в експлуатацію нових або реконструйованих виробничих об'єктів з метою недопущення невідповідності цих об'єктів встановленим нормативам з охорони праці.
7.1.14. Надавати роз'яснення щодо вимог законодавства про охорону праці, надання роботодавцям і працівникам взаємоузгоджених консультацій, залучення до пропаганди охорони праці у засобах масової інформації.
7.2. Міністерство зобов'язується:
7.2.1. Забезпечити розроблення нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема:
- Правил охорони праці для працівників театрів і концертних залів;
- Першої редакції Правил охорони праці для працівників бібліотек;
- Технічного завдання на розроблення Правил охорони праці для працівників циркової галузі;
- Першої редакції "Правил охорони праці для працівників музеїв.
7.2.2. Надавати організаційно-методичну допомогу з питань охорони праці підприємствам, установам, організаціям та закладам галузі.
7.2.3. Здійснювати контроль за станом охорони праці на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі. Організовувати та забезпечувати облік і аналіз нещасних випадків на виробництві.
7.2.4. На основі аналізу виробничого травматизму, а також за поданням Профспілки щорічно заслуховувати на колегії Міністерства із залученням ЦК Профспілки керівників підприємств, установ, організацій і закладів, па яких трапилися смертельні, групові нещасні випадки або не виконуються положення колективних договорів щодо поліпшення умов і безпеки праці.
7.2.5. Організовувати в установлені терміни за обов'язковою участю фахівців Профспілки навчання та перевірку знань з охорони праці з керівниками та їх заступниками, виконання службових обов'язків яких пов'язане із створенням умов для безпечного ведення робіт.
7.2.6. Розглядати пропозиції підприємств, установ, організацій та закладів щодо внесення змін та доповнень до Списків на пільгове пенсійне забезпечення, надання додаткових відпусток і скорочення робочого часу працівникам, зайнятим на важких роботах та роботах із шкідливими і небезпечними умовами праці, для подання їх в установленому порядку на затвердження.
7.2.7. Розробити Галузеву програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2009-2012 роки та організувати виконання заходів, спрямованих на виконання цієї програми.
7.2.8. Сприяти укомплектуванню служб охорони праці на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі, приведенню чисельності, функціональних обов'язків, рівня заробітної плати та підпорядкованості фахівців служб охорони праці у відповідність до вимог Закону України
"Про охорону праці" та
Типового положення про службу охорони праці. Здійснювати методичне керівництво і контроль щодо організації роботи з питань охорони праці, промислової санітарії відповідно до діючого законодавства.
7.2.9. Здійснювати обов'язковий розгляд та оперативне реагування на офіційні подання (висновки) профспілкових органів, технічних інспекторів праці або інших представників Профспілки з питань охорони праці, що вносяться ними відповідно до прав і повноважень профспілок, визначених законодавством.
7.3. Міністерство доручає керівникам підприємств, установ та організацій галузі культури і туризму за участю органів Профспілки:
7.3.1. Здійснювати на підприємствах, в установах, організаціях та закладах розроблення і виконання комплексних заходів щодо поліпшення умов і безпеки праці, як складової частини колективних договорів.
7.3.2. Забезпечувати фінансування профілактичних заходів з охорони праці, виконання загальнодержавної, галузевих та регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, інших державних програм, спрямованих на запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Для підприємств, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від суми реалізованої продукції.
Забезпечувати фінансування заходів з охорони праці відповідно до законодавства (ст.
19 Закону України
"Про охорону праці") за рахунок бюджетних коштів, передбачених у кошторисах доходів і видатків підприємств, установ, організацій та закладів, а також за рахунок власних коштів цих юридичних осіб в розмірі не менше 0,2 відсотка.
7.3.3. Систематично проводити атестацію робочих місць працівників, зайнятих у шкідливих і важких умовах, забезпечувати приведення умов праці у відповідність до діючих нормативів, або надання працівникам відповідних пільг та компенсацій.
7.3.4. Забезпечувати працюючих засобами індивідуального захисту, спецодягом, відповідно до вимог діючих галузевих норм.
7.3.5. Рекомендувати керівникам музейних та бібліотечних закладів вносити до колективних договорів перелік окремих категорій професій (зберігач фондів усіх категорій, реставратор усіх категорій, завідувач реставраційною майстернею, завідувач науково-дослідною лабораторією, художник-реставратор усіх категорій, бібліотекар відділу зберігання документних ресурсів, рідкісних і цінних книг та ін.), які працюють у шкідливих умовах праці (у підвальних приміщеннях без денного світла, з предметами, обробленими хімічними засобами), та надавати їм пільги і компенсації відповідно до атестації робочих місць за умовами праці.
7.4. ЦК профспілки, профспілкові органи усіх рівнів зобов'язуються:
7.4.1. Здійснювати громадський контроль за станом умов і безпеки праці на підприємствах, в установах, організаціях та закладах, виконанням відповідних програм, а також положень колективних договорів з цих питань, надавати Міністерству інформацію і пропозиції щодо поліпшення цієї роботи на місцях.
7.4.2. Забезпечувати участь представників Профспілки у роботі комісій з розслідування причин нещасних випадків, профзахворювань та розробки заходів щодо їх попередження.
7.4.3. Здійснювати громадський контроль за додержанням нормативно-правових актів з охорони праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належного виробничого побуту, забезпеченням працівників засобами колективного та індивідуального захисту.
7.4.4. Сприяти забезпеченню первинних профспілкових організацій нормативно-правовими актами з охорони праці.
7.4.5. Організовувати навчання профспілкового активу з питань охорони праці та здійснення громадського контролю за дотриманням вимог законодавства з охорони праці. Вживати заходів щодо підвищення рівня компетентності профспілкових працівників та активістів, які беруть участь у здійсненні громадського контролю за додержанням законодавства про охорону праці та у всіх заходах згідно з цією Угодою, шляхом зміцнення кадрового потенціалу технічної інспекції праці та інших представників Профспілки з питань охорони праці, підвищення рівня їх знань.
7.4.6. Здійснювати контроль за використанням коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, своєчасним наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, у складі комісій підприємства із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
7.4.7. Проводити щорічний аналіз даних щодо витрат за тимчасовою непрацездатністю на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі з вносити відповідні пропозиції роботодавцям щодо поліпшення умов праці.
7.4.8. Представляти інтереси членів профспілки при розгляді заяв і трудових конфліктів з охорони праці та відшкодування у повному обсязі шкоди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, пов'язаними з виконанням трудових обов'язків, згідно з чинним законодавством України.
7.4.9. Брати участь у розробленні програм і заходів щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці й виробничого середовища на підприємствах, в установах, організаціях та закладах галузі, забезпечувати громадський контроль за виконанням цих програм і заходів.
7.4.10. Забезпечувати відповідно до законодавства, працюючих спецодягом, засобами індивідуального захисту, санітарно-побутовими приміщеннями та обладнанням, повного використання коштів на охорону праці, згідно діючих нормативів.
7.4.11. Інформувати органи державного нагляду за охороною праці та Міністерство, органи місцевого самоврядування та їх управління культури про виявлені під час громадського контролю на підприємствах факти порушень норм і правил охорони праці, наявність загрози життю чи здоров ю працівників з метою проведення спільних дій щодо попередження нещасних випадків або обумовлених виробництвом захворювань.
................Перейти до повного тексту