- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
від 20 квітня 2023 року N 339
Про затвердження Регламенту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
Розглянувши та обговоривши Регламент Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, керуючись пунктом 2 частини другої статті 90 Закону України "Про медіа", Національна рада вирішила:
1. Затвердити Регламент Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, що додається.
3. Управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
4. Виконання цього рішення покласти на управління: організаційного та документального забезпечення; стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій; частотного регулювання та технічного контролю; ліцензування та реєстрації; контрольно-аналітичне; представників Національної ради; фінансової та бухгалтерської служби; ресурсного забезпечення, впровадження IT-технологій та захисту інформації; юридичне та сектор персоналу.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради О. Бурмагіна.
Голова |
Ольга ГЕРАСИМ'ЮК |
Відповідальний секретар |
Олена НІЦКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
20 квітня 2023 року N 339
РЕГЛАМЕНТ
Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
I. Загальні положення
1. Регламент Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) розроблений відповідно до
Конституції України, Закону України "Про медіа" (далі - Закон), інших нормативно-правових актів.
2. Правові засади діяльності Національної ради, її статус, компетенція, повноваження, функції та порядок їх здійснення визначаються
Конституцією України, Законом та іншими нормативно-правовими актами.
3. Регламент встановлює порядок організації та внутрішньої роботи Національної ради, проведення засідань, підготовки та прийняття рішень, визначає інші процедурні питання її діяльності.
II. Організація роботи Національної ради
Стратегія діяльності
1. Стратегія діяльності Національної ради (далі - Стратегія) є основоположним документом, який ухвалюється відповідно до вимог Закону та визначає цілі та напрями діяльності Національної ради.
Стратегія ґрунтується на засадах забезпечення плюралізму думок, задоволення та забезпечення інформаційних прав громадян, створення сприятливого підприємницького медіасередовища, розвитку громадянського суспільства, захисту прав окремих етнічних та соціальних груп.
2. Метою Стратегії є забезпечення основних повноважень Національної ради, які визначені Законом, а також положеннями міжнародних угод та державних програм у сфері інформаційної політики, медіа, культури та мистецтв, електронних комунікацій, в інших сферах суспільного життя, що мають вплив на сферу медіа.
3. Стратегія переглядається Національною радою не менше одного разу на три роки.
Під час підготовки Стратегії, а також у випадку необхідності внесення змін до неї, проект Стратегії чи змін до неї надсилається всім зацікавленим державним органам для надання пропозицій з метою координації діяльності державних органів у сфері медіа.
Стратегія та зміни до неї розробляються, ухвалюються та оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом.
Реалізація цілей та завдань, визначених в Стратегії, здійснюється відповідно до Плану реалізації Стратегії, що затверджується Національною радою не пізніше 31 січня поточного року.
Внесення змін до Плану реалізації Стратегії допускається у зв'язку з необхідністю імплементації зобов'язань та завдань шляхом ухвалення відповідного рішення Національної ради з урахуванням:
наявних зобов'язань України за міжнародними угодами та завдання Національної ради, визначені державними програмами у сфері інформаційної політики, медіа, культури та мистецтв, електронних комунікацій, в інших сферах суспільного життя, що мають вплив на сферу медіа;
основних напрямів діяльності Національної ради у сфері ліцензування та реєстрації медіа, у тому числі планованих заходів щодо створення каналів мовлення та багатоканальних електронних комунікаційних мереж, що передбачають використання радіочастотного спектра;
планованих заходів Національної ради щодо забезпечення мовлення на підставі дозволу на тимчасове мовлення.
Планування роботи
4. Національна рада здійснює свою роботу на підставі Плану основних заходів Національної ради (далі - План заходів), який розробляється і затверджується Національною радою на кожне півріччя не пізніше ніж за п'ятнадцять днів до початку наступного півріччя.
5. План заходів передбачає практичні заходи щодо реалізації завдань, повноважень і функцій, передбачених чинним законодавством, та містить перелік заходів, строки їх проведення, відповідальних осіб та виконавців. У разі потреби Національна рада приймає рішення про внесення змін до Плану заходів.
6. Звіт про виконання Плану заходів розглядається на засіданні Національної ради протягом одного місяця після закінчення звітного періоду.
7. Затверджений План заходів, а також зміни до нього оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному вебсайті Національної ради не пізніше наступного дня після підписання відповідних рішень.
8. Контроль за виконанням Плану заходів здійснює відповідальний секретар Національної ради.
9. Національна рада здійснює перевірки суб'єктів у сфері медіа відповідно до Закону. Планові перевірки суб'єктів у сфері медіа проводяться відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок ліцензіатів, який затверджується рішенням Національної ради до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
За необхідності, до плану проведення перевірок вносяться зміни.
Підготовка звітності
10. Національна рада щорічно готує звіт про свою діяльність.
11. До 15 листопада поточного року Національна рада приймає рішення про створення робочої групи з підготовки звіту Національної ради. Структурні підрозділи апарату Національної ради надають робочій групі пропозиції до звіту Національної ради до 01 грудня поточного року.
12. Робоча група опрацьовує внесені пропозиції, формує звіт Національної ради та подає його для ознайомлення членам Національної ради. Опрацьований звіт Національної ради з урахуванням зауважень і пропозицій членів Національної ради виноситься на засідання Національної ради для остаточного прийняття.
13. Звіт Національної ради підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті Національної ради до 1 березня року, наступного за звітним. Одночасно з оприлюдненням Національна рада надсилає звіт до Верховної Ради України і Президента України.
14. Звіт про діяльність Національної ради на засіданні Верховної Ради України представляє голова Національної ради, а за потреби - інші члени Національної ради.
15. Представник Національної ради подає щорічний звіт про свою роботу до Національної ради, який оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради.
16. Під час проведення виборчих кампаній та референдумів Національна рада створює робочі групи для здійснення нагляду за дотриманням суб'єктами у сфері медіа законодавства про вибори та референдуми.
17. Після проведення виборів та референдумів Національна рада впродовж трьох місяців після дня голосування оприлюднює звіт про дотримання суб'єктами у сфері медіа визначених законодавством особливостей їх діяльності у період виборів та референдумів.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників Національної ради
18. Повноваження та порядок обрання голови Національної ради, першого заступника голови Національної ради, заступника голови Національної ради та відповідального секретаря Національної ради визначаються Законом.
19. Голова Національної ради, або член Національної ради, який виконує обов'язки голови Національної ради, має право підписувати договори, додаткові угоди від імені Національної ради.
20. Голова Національної ради та члени Національної ради можуть давати окремі письмові доручення керівникам структурних підрозділів апарату Національної ради, які реєструються та контролюються відділом контролю документообігу.
21. Організацію роботи голови та членів Національної ради забезпечує патронатна служба, що діє на підставі Закону та Положення про патронатну службу Національної ради.
Голова Національної ради має право призначити радника на громадських засадах.
22. Для юридичного, наукового, інформаційного, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Національної ради створюється апарат Національної ради. Посадові особи апарату є державними службовцями, крім працівників, які виконують функції з обслуговування. Припинення повноважень членів Національної ради не є підставою для розірвання трудових договорів з працівниками апарату Національної ради.
23. Апарат Національної ради провадить свою діяльність на підставі відповідного Положення. Положення про апарат, положення про його структурні підрозділи, а також його граничну чисельність, структуру і штатний розпис затверджує Національна рада.
24. Апарат очолює його керівник (далі - керівник апарату), який є керівником державної служби. Повноваження керівника апарату визначені Законом, Законом України "Про державну службу", Положенням про апарат Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та цим Регламентом. Керівник апарату Національної ради забезпечує роботу апарату Національної ради, а також має право підписувати від імені Національної ради господарські договори, додаткові угоди, що забезпечують її діяльність.
25. У разі дострокового припинення повноважень Національної ради до призначення її нового складу і обрання голови Національної ради безпосереднє керівництво апаратом Національної ради покладається на керівника апарату.
26. Повноваження та посадові обов'язки керівників структурних підрозділів апарату Національної ради визначаються положеннями про структурні підрозділи, а повноваження та посадові обов'язки інших працівників структурних підрозділів апарату Національної ради - відповідними посадовими інструкціями.
27. Для забезпечення виконання повноважень Національної ради в областях, місті Києві, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі діють представники Національної ради, правовий статус та повноваження яких передбачені Законом та відповідним Положенням.
III. Засідання Національної ради
Місце проведення та мова ведення засідань
1. Національна рада проводить засідання за адресою: місто Київ, вул. Прорізна, 2. У окремих випадках засідання Національної ради можуть проводитися в іншому місці.
У період встановлення карантину або обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану, засідання Національної ради можуть бути проведені у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет (в тому числі з використанням системи відеоконференцзв'язку). Питання, які розглядаються у зазначений період на засіданні Національної ради, визначаються нею як нагальні та/або невідкладні.
Питання з обмеженим доступом не можуть розглядатися у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет.
2. Мова ведення засідань Національної ради визначається статтею 12 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Порядок денний
3. Голова Національної ради, члени Національної ради, керівник апарату, керівники структурних підрозділів апарату Національної ради надають пропозиції до порядку денного засідання Національної ради з урахуванням термінів, визначених законодавством для розгляду та прийняття рішень, віднесених до повноважень Національної ради.
4. Порядок денний формується на підставі заявок за підписом керівників структурних підрозділів апарату Національної ради не пізніше ніж за шість календарних днів до засідання, крім питань, які визначені головою Національної ради, членами Національної ради невідкладними.
5. Проекти рішень та матеріали до них (доповідні записки, довідкові матеріали, акти перевірок тощо), підготовлені структурними підрозділами, в електронній формі направляються структурними підрозділами апарату Національної ради в системі електронного документообігу по маршруту опрацювання проектів рішень.
В маршруті опрацювання проектів рішень в системі електронного документообігу проект рішення підписується електронними підписами керівників структурних підрозділів, керівником апарату та членом Національної ради та направляється до відділу протокольно-організаційної роботи на реєстрацію.
6. Відповідальність за відповідність електронних версій проектів рішень, які будуть долучені до відповідного сканованого документа в системі електронного документообігу Національної ради, несуть відповідні структурні підрозділи апарату Національної ради.
7. Керівник управління організаційного та документального забезпечення надає відповідальному секретареві Національної ради не пізніше ніж за шість календарних днів до засідання проект порядку денного.
8. Порядок денний підписується головою Національної ради та відповідальним секретарем Національної ради.
9. Після підписання порядку денного відповідальний секретар Національної ради або керівник апарату, або особа, що виконує його посадові обов'язки, підписує листи-запрошення суб'єктам господарювання, питання яких планується розглянути на засіданні Національної ради.
У листі-запрошенні зазначається, зокрема: час і дата засідання, можливі способи та умови участі (реєстрації) в засіданні.
10. Проекти рішень та матеріали до них, що надійшли пізніше встановленого терміну, реєструються відділом протокольно-організаційної роботи та подаються до порядку денного наступного засідання Національної ради, за винятком питань, які визначені головою Національної ради, членами Національної ради як невідкладні.
11. Проєкт порядку денного оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради напередодні засідання.
Проєкт порядку денного засідання Національної ради, на якому розглядається питання з обмеженим доступом, не оприлюднюється.
Підготовка проектів рішень та матеріалів до них на засідання Національної ради
12. Проект рішення, підготовлений структурним підрозділом апарату Національної ради та підписаний цифровими електронними підписами керівників структурних підрозділів, керівником апарату та членом Національної ради, реєструється відділом протокольно-організаційної роботи.
13. До проектів рішень, які потребують доопрацювання, структурні підрозділи апарату Національної ради, відповідальні за їх підготовку, надають додаткові матеріали або, у разі необхідності, готують новий проект рішення.
14. Відповідальність за якість та своєчасність подання проектів рішень та матеріалів до них для розгляду на засіданні несе керівник відповідного структурного підрозділу апарату Національної ради.
15. Підготовлений проект рішення повинен бути погоджений та завізований керівником відповідного структурного підрозділу апарату Національної ради, керівниками структурних підрозділів апарату Національної ради, які брали участь у його підготовці, керівником юридичного управління, керівником апарату.
16. Проект рішення також візується головою Національної ради або членом Національної ради відповідно до розподілу функціональних повноважень.
17. Матеріали до проектів рішень повинні містити інформацію, достатню для всебічного та повноцінного розгляду питання на засіданні Національної ради.
18. Для кожного проекту рішення в системі електронного документообігу автоматично зберігається електронний аркуш погодження.
19. У проекті рішення також зазначається:
дата, прізвище і підпис члена Національної ради та підпис керівника структурного підрозділу апарату Національної ради, відповідального за підготовку цього проекту;
дата, прізвище і підпис керівника апарату, керівників структурних підрозділів апарату Національної ради, які брали участь у підготовці проекту рішення;
дата, прізвище і цифровий електронний підпис члена Національної ради, який є доповідачем (визначається відповідно до розподілу функціональних повноважень членів Національної ради).
20. Проект рішення, крім резолютивної частини, має містити пункти щодо структурних підрозділів апарату Національної ради, відповідальних за виконання цього рішення, та покладання контролю за виконанням на відповідного члена Національної ради.
21. У разі наявності пропозицій та/або зауважень до проекту рішення посадова особа візує цифровим електронним підписом проект рішення із пропозиціями та/або зауваженнями або не погоджує його, додаючи до проекту рішення письмові обґрунтування/зауваження чи заперечення, які зазначаються в коментарях.
22. Голова Національної ради та члени Національної ради мають право розробити альтернативний проект рішення та представити його на розгляд Національної ради.
23. У разі підготовки проекту рішення головою Національної ради або членом Національної ради, погодження, візування цього проекту керівниками структурних підрозділів апарату Національної ради та реєстрація у відділі протокольно-організаційної роботи не є обов'язковими.
24. Питання, включені до проекту порядку денного засідання Національної ради, та відповідні проекти рішень можуть бути перенесені за ініціативою членів Національної ради та/або за зверненням ліцензіата або реєстранта.
25. Контроль за підготовкою до розгляду проектів рішень Національної ради, їх проходженням в апараті Національної ради та своєчасним поданням на розгляд Національної ради, дотриманням термінів виконання доручень, що даються на засіданнях Національної ради, розпоряджень і доручень голови Національної ради здійснює відділ протокольно-організаційної роботи.
26. Реєстрацію осіб, запрошених на засідання Національної ради, забезпечує відділ протокольно-організаційної роботи.
У період встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану та проведення засідання Національної ради у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет, реєстрацію осіб, запрошених на засідання Національної ради, забезпечує відділ протокольно-організаційної роботи та управління представників Національної ради.
На засіданні, на якому розглядаються питання, що містять інформацію з обмеженим доступом, можуть бути присутні виключно члени Національної ради та працівники відділу протокольно-організаційної роботи. Також на засіданні може бути присутнім представник структурного підрозділу, який здійснював підготовку матеріалів до відповідного питання порядку денного, та представники зацікавлених державних органів.
Національна рада проводить попередню реєстрацію осіб, запрошених на засідання, для участі у засіданні безпосередньо у приміщенні Національної ради, для участі у засіданні в режимі реального часу (онлайн) у приміщенні представника Національної ради з використанням технічних засобів Національної ради або для участі у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів особи, запрошеної на засідання.
У разі неможливості присутності осіб, запрошених на засідання, взяти участь у засіданні безпосередньо в приміщенні Національної ради або в режимі реального часу (онлайн) у приміщенні представника Національної ради, така особа може взяти участь у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів (за наявності технічної можливості, зокрема відеозв'язку) та за попередньою реєстрацією. В такому разі особа, запрошена на засідання, повідомляє Національну раду про бажання взяти участь у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів шляхом надсилання офіційного листа на електронну адресу Національної ради, не пізніше ніж за 1 день до дати відповідного засідання.
У своєму листі особа, запрошена на засідання, зазначає: П. І. Б. уповноваженої особи ліцензіата або реєстранта, що бажає взяти участь у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів, її посаду, адресу електронної пошти для направлення електронного посилання для участі в засіданні, контактний телефон.
Встановлення особи та перевірка документів, що уповноважують її брати участь у засіданні, здійснюється за 30 хвилин до початку засідання.
27. Під час проведення конкурсу на отримання ліцензії, представники претендентів можуть надавати презентації щодо відповідності критеріям, визначеним статтею 55 Закону, до управління організаційного та документального забезпечення для їх розгляду на засіданні Національної ради. Паперові презентації роздаються перед засіданням усім членам Національної ради. Відеопрезентації можуть демонструватися на засіданні Національної ради.
Такі презентаційні матеріали можуть надаватися у електронному форматі за два дні до засідання на електронну адресу Національної ради.
Для підтвердження права бути присутнім на засіданні Національної ради від імені суб'єкта у сфері медіа, уповноважений представник суб'єкта у сфері медіа повинен надати підтверджуючі на це документи до розгляду його питання на засіданні Національної ради працівникам відділу протокольно-організаційної роботи або представнику Національної ради.
У разі участі в засіданні у режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів, особа, запрошена на засідання Національної ради (уповноважений представник суб'єкта у сфері медіа), до початку засідання повинна пред'явити шляхом використання відеозв'язку документ, що посвідчує особу, та/або документи, що підтверджують її повноваження взяти участь у засіданні.
28. Підготовка проектів рішень, які містять інформацію з обмеженим доступом, допуск на засідання Національної ради під час розгляду відповідних проектів рішень здійснюються, зокрема, з дотриманням встановлених правил роботи з документами, які містять інформацію з обмеженим доступом.
Форми проведення засідань Національної ради
29. Засідання Національної ради є відкритими та закритими.
Питання, що містять інформацію з обмеженим доступом, розглядаються на окремому закритому засіданні Національної ради.
30. Засідання Національної ради є черговими і позачерговими.
Чергові засідання Національної ради проводяться не менше двох разів на місяць, за винятком періоду встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану, планових відпусток членів Національної ради.
31. Рішення про перенесення дати чи часу засідання приймаються до засідання: головою Національної ради, відповідальним секретарем Національної ради, за ініціативою трьох членів Національної ради, а у день засідання - більшістю голосів присутніх на засіданні членів Національної ради.
32. Позачергові засідання скликаються головою Національної ради за власною ініціативою або на вимогу не менше трьох членів Національної ради. Участь у таких засіданнях беруть особи, присутність яких є необхідною для розгляду відповідного питання.
33. Порядок денний для позачергового засідання формується на підставі заявок за підписом керівників структурних підрозділів апарату Національної ради за три календарні дні до засідання.
34. Питання, які визначені головою Національної ради, членами Національної ради невідкладними, вносяться до порядку денного позачергового засідання у день його проведення.
35. Члени Національної ради беруть участь у засіданні Національної ради особисто.
36. Член Національної ради може бути відсутній на засіданні у разі відпустки, відрядження, а також через хворобу чи з інших поважних причин. Про свою відсутність на засіданні Національної ради, зумовлену іншими поважними причинами, член Національної ради повідомляє голову Національної ради або члена Національної ради, який виконує обов'язки голови Національної ради, до початку засідання.
37. Організацію підготовки засідань Національної ради здійснює керівник апарату та управління організаційного та документального забезпечення.
Порядок розгляду питань на засіданні Національної ради
38. Засідання Національної ради проводить голова Національної ради, а в разі його відсутності - член Національної ради, що виконує його обов'язки (далі - головуючий).
39. Засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради. У разі відсутності кворуму засідання не проводиться.
40. У визначений час головуючий відкриває засідання Національної ради та ставить на голосування питання про взяття за основу порядку денного та затвердження порядку денного в цілому.
41. При наявності обставин, за яких рішення Національної ради не може бути прийняте на цьому засіданні, розгляд питання може бути перенесено, про що зазначається в протоколі.
42. Розгляд питання починається з виступу члена Національної ради або посадової особи Національної ради, які доповідають по суті питання, що розглядається. Доповідач викладає зміст питання, представляє проект рішення та зауваження (пропозиції), що надійшли під час його підготовки, відповідає на запитання голови Національної ради та членів Національної ради.
43. Головуючий на засіданні у разі потреби надає слово членам Національної ради, керівникам структурних підрозділів апарату Національної ради, а також може надати право запрошеним особам висловитися по суті питання, що розглядається. У разі необхідності головуючий визначає час для обговорення відповідного питання.
................Перейти до повного тексту