- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Рамкова угода
про інституційні засади створення міждержавних систем транспортування нафти та газу
( Угоду ратифіковано Законом
N 2231-III
від 18.01.2001 )
Держави-сторони цієї Угоди (далі - "Сторони")
визнаючи, що безпечні маршрути транспортування нафти та газу на світові ринки відіграють важливу роль у подальшому процвітанні та забезпеченні енергетичної безпеки Сторін;
усвідомлюючи необхідність врахування всіх правових, технічних, комерційних, екологічних та фінансових факторів при прийнятті рішень про транспортування, включаючи транзит, нафти та природного газу та / або продуктів їхньої переробки у співпраці з іншими заінтересованими державами, а також з місцевими та іноземними компаніями, які інвестують у розробку вуглеводневих ресурсів;
дотримуючись правил ринкової економіки у нафтовому та газовому секторі, таких як правила та норми, що застосовуються у країнах ЄС, та бажаючи зробити свій внесок у розвиток міжнародних правил та практики, що регулюють діяльність у секторі транспортування нафти та газу;
усвідомлюючи, що держави відіграють важливу роль у зменшенні інвестиційних і транзитних ризиків;
вважаючи, що захист, сприяння та ставлення до іноземних інвестицій та інвесторів відповідно до прийнятих у міжнародній практиці стандартів і правил міжнародного економічного права є належними заходами для розвитку сектора транспортування нафти та газу;
маючи намір встановити єдині правила та механізми, що забезпечують ефективну експлуатацію Міждержавних систем транспортування нафти та газу згідно з нормами та правилами, які є чинними у міжнародній нафтовій та газовій промисловості;
домовилися про таке:
Визначення та заголовки
1. Для цілей цієї Угоди терміни мають такі значення:
I. Будівництво - спорудження нових систем транспортування нафти та газу або будь-якої нової частини Міждержавної системи транспортування нафти та газу.
II. Надзвичайний комітет, описаний у пункті 4 статті 8 цієї Угоди, - комітет, що складається з повноважних представників усіх Сторін-учасниць, уповноважених вносити пропозиції щодо координації всіх кроків, заходів та спільних дій, що здійснюються урядом кожної Сторони-учасниці в межах її території для забезпечення безпеки та захисту об'єктів Міждержавної системи транспортування нафти та газу. Комітет створено відповідно до цієї Угоди на випадок виникнення стихійних лих, землетрусів, радіоактивного або хімічного зараження, порушень громадського порядку, актів тероризму або саботажу, злочинного завдання шкоди та інших подібних подій.
III. Інтегрована форма виконання проекту - форма співпраці, вибрана Сторонами-учасницями для створення Міждержавної системи транспортування нафти та газу, яка передбачає виконання двох або більше окремих функцій однією юридичною особою або групою юридичних осіб, як зазначено у статті 7 цієї Угоди, або будь-яка інша форма інтеграції.
IV. Міждержавний комітет, описаний у пункті 3 статті 8 цієї Угоди, - комітет, який складається з повноважних представників усіх Сторін-учасниць і має повноваження від імені цих Сторін здійснювати контроль за виконанням їхніх рішень про створення однієї або більше Міждержавних систем транспортування нафти та газу.
V. Міждержавна система транспортування нафти та газу - система транспортування нафти або природного газу та / або продуктів їхньої переробки, що перетинає територію більш ніж однієї держави.
VI. Технічне обслуговування - технічні заходи, необхідні для утримання Міждержавної системи транспортування нафти та газу або будь-якої частини чи об'єкта такої транспортної системи у належному робочому стані згідно з метою, для якої призначена ця система, відповідно до діючих технічних та екологічних стандартів і норм безпеки.
VII. Орган технічного обслуговування - юридична особа або група юридичних осіб, що створена або відібрана відповідно до цієї Угоди, з метою виконання функції технічного обслуговування Міждержавної системи транспортування нафти та газу або будь-якої її частини.
VIII. Експлуатація - всі види діяльності, необхідні для постійного, безперервного, належного та ефективного функціонування Міждержавної системи транспортування нафти та газу відповідно до діючих правил та інструкцій.
IX. Експлуатаційний орган - юридична особа або група юридичних осіб, створена або відібрана відповідно до цієї Угоди для експлуатації Міждержавної системи транспортування нафти та газу.
X. Інші заінтересовані юридичні особи - термін, що вживається у статтях 3 та 6 цієї Угоди - повноважні компетентні органи, описані у статті 13 цієї Угоди.
XI. Сторони-учасниці - сторони, територію яких перетинає Міждержавна система транспортування нафти та газу, створена відповідно до цієї Угоди.
XII. Практика або застосування - термін, що згадується у преамбулі та статті 3, - форми та методи виконання конкретної технічної, комерційної та фінансової діяльності в рамках окремої галузі промисловості або ринку, які встановлені шляхом загального використання та яких дотримуються спеціалісти, що працюють у такій галузі промисловості або ринку.
XIII. Проект - конкретна діяльність або види діяльності, що плануються і виконуються в рамках Міждержавної системи транспортування нафти та газу, створеної відповідно до цієї Угоди.
XIV. Керівництво проектом - необхідна для виконання всього проекту реабілітації або будівництва Міждержавної системи транспортування нафти та газу діяльність багатопрофільної групи, яка здійснює нагляд та координацію дій, пов'язаних з наданням інженерних послуг, закупівлями, технічним наглядом та контролем, керівництвом будівельними роботами та переданням такого проекту відповідно до графіка робіт, вимог до якості та витрат.
XV. Орган керівництва проектом - юридична особа або група юридичних осіб, створена або відібрана відповідно до цієї Угоди для здійснення функції керівництва проектом.
XVI. Орган керівництва проектом та експлуатаційний орган можуть бути двома окремими органами, що беруть участь у двох різних стадіях проекту - реалізації проекту та експлуатації - відповідно до положень цієї Угоди, якщо подвійну функцію керівництва проектом (до завершення проекту) та експлуатації проекту (після завершення) не доручено одній юридичній особі або групі юридичних осіб, відповідно до пункту 2 статті 6 цієї Угоди.
XVII. Протокол або Протоколи - будь-яка наступна угода або угоди, які укладені двома або більше Сторонами в рамках та на виконання цієї Угоди відповідно до основних принципів, правил і процедур, викладених у цій Угоді, та які є додатками до неї.
XVIII. Реабілітація - відновлення, реконструкція, ремонт, розширення або модифікація будь-якої існуючої Міждержавної системи транспортування нафти та газу або будь-якої існуючої частини такої системи.
XIX. Рамкова угода - це угода, яка визначає обов'язкові рамки застосування основних принципів, правил та процедур для виконання її положень, а також для захисту будь-яких третіх сторін, що працюють у створених нею інституційних рамках.
2. Заголовки у цій Угоді призначені для спрощення посилань і не впливають на тлумачення положень цієї Угоди.
Стаття 1
Загальні зобов'язання
Сторони співпрацюють в рамках цієї Угоди з метою створення на взаємоприйнятних умовах однієї або більше Міждержавної системи (систем) транспортування нафти та газу шляхом реабілітації існуючої системи (систем) транспортування нафти та газу, будівництва, де це доцільно, нової Міждержавної системи (систем) транспортування нафти та газу, а також експлуатації і технічного обслуговування цієї системи (систем).
Стаття 2 Сфера застосування
1. Для цілей статті 1 Сторони погоджуються проводити або продовжувати двосторонні та /або багатосторонні переговори з іншими Сторонами, з тим щоб визначити окремим Протоколом, які частини існуючих Міждержавних систем транспортування нафти та газу або систем, що будуються, які перетинають їхню територію, вони бажають використовувати як частини однієї або кількох Міждержавних систем транспортування нафти та газу, що створюються, обслуговуються та експлуатуються відповідно до цієї Угоди, а також які нові частини вони згодні будувати, обслуговувати та експлуатувати на їхній території як складові частини вищезгаданих Міждержавних систем транспортування нафти та газу.
2. Без шкоди для створення з'єднуючих ланок між двома або більше Міждержавними системами транспортування нафти та газу, що створені відповідно до цієї Угоди, такі транспортні системи можуть розглядатися як окремі проекти, розробка, фінансування, реабілітація, будівництво, експлуатація та обслуговування яких здійснюються відповідно до різних технічних, комерційних, фінансових та екологічних завдань. Кожна Сторона може домовитися з іншими Сторонами про створення більш ніж однієї Міждержавної системи транспортування нафти та газу.
Стаття 3
Експлуатація
1. Без шкоди для застосування пункту 2 статті 7 та беручи до уваги необхідність передбачити правила, що забезпечують ефективне функціонування будь-якої Міждержавної системи транспортування нафти та газу, що створена відповідно до цієї Угоди, експлуатацію такої системи, за погодженням Сторін-учасниць, може бути доручено загальному експлуатаційному органу, який створюється або відбирається відповідно до принципів, правил і процедур, які будуть обговорюватися і узгоджуватися Сторонами-учасницями та, якщо це доцільно, іншими заінтересованими юридичними особами шляхом переговорів.
2. Експлуатаційний орган може укласти зі Сторонами-учасницями та, якщо це доцільно, з іншими заінтересованими юридичними особами угоду про спільну експлуатацію, яка визначає норми та принципи, відповідно до яких повинна експлуатуватися Міждержавна система транспортування нафти та газу, що створена Сторонами.
3. Без шкоди для застосування статті 7, та якщо інше прямо не передбачено Протоколом, що додаватиметься до цієї Угоди, спільний експлуатаційний орган може надавати лише транспортні послуги покупцям та/або постачальникам нафти та газу, а також іншим юридичним особам, які мають право на такі послуги з транспортування, відповідно до окремих угод про транспортування нафти та газу з дотриманням міжнародних стандартів та звичаїв нафтової та газової промисловості.
Стаття 4 Реабілітація та будівництво
1. Якщо інше прямо не передбачено цією Угодою, кожна Сторона-учасниця, виконуючи рішення двох або більше Сторін-учасниць, що стосується створення однієї або більше Міждержавних систем транспортування нафти та газу, зберігає за собою право на реабілітацію існуючої Міждержавної системи транспортування нафти та газу, що перетинає її територію, та на будівництво будь-якої нової Міждержавної системи транспортування нафти та газу, що перетинає її територію, відповідно до національного законодавства та нормативних актів, чинних на території цієї Сторони.
2. Положення пункту 1 не перешкоджають здійсненню Стороною права укладати інші угоди з іншими Сторонами-учасницями про реабілітацію та будівництво частин Міждержавної системи транспортування нафти та газу, що перетинає їхні території. З цією метою дві або більше Сторони можуть прийняти рішення доручити виконання робіт з проектування, реабілітації та будівництва об'єктів, що знаходяться на їхніх територіях, юридичній особі або групі юридичних осіб, що створені або відібрані за спільним рішенням Сторін-учасниць.
3. З метою забезпечення технічної однорідності та ефективної експлуатації однієї або більше Міждержавних систем транспортування нафти та газу, що створюються між більш ніж однією Стороною-учасницею, при укладанні контрактів на реабілітацію та будівництво внутрішньодержавних частин однієї або більше Міждержавних систем транспортування нафти та газу, відповідно до пунктів 1 і 2, такі Сторони-учасниці погоджуються застосовувати узгоджені ними технічні специфікації, які одержали міжнародне визнання у нафтовій та газовій промисловості.
Стаття 5 Технічне обслуговування
1. Положення статті 4 такою ж мірою стосуються технічного обслуговування реабілітованих або нових частин однієї або більше Міждержавних систем транспортування нафти та газу, що створені відповідно до цієї Угоди.
2. Відповідно до положень пункту 1 статті 3, коли спільний експлуатаційний орган експлуатує Міждержавну систему транспортування нафти та газу, що створена відповідно до цієї Угоди, та якщо технічне обслуговування такої системи доручено юридичній особі або групі юридичних осіб, що не входять до складу спільного експлуатаційного органу, як передбачено статтею 3, юридична особа або група юридичних осіб, що відповідають за технічне обслуговування такої транспортної системи, працюють під контролем та наглядом спільного експлуатаційного органу, як прямо визначається угодою про технічне обслуговування, яка укладається на підставі цієї статті, та угодою про спільну експлуатацію, передбаченою пунктом 2 статті 3.
Стаття 6
Керівництво проектом
................Перейти до повного тексту