1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


Офіційний переклад
№ 2023/08/29-03
29.08.2023
Його Високоповажності
Сергію Марченку
Міністру фінансів
Міністерство фінансів України
Вул. Грушевського, буд.12/2
Київ 01008
Україна
Стосовно Угоди про позику № 9107-UA
(Додаткове фінансування для проекту "Модернізація системи соціальної підтримки населення України")
П'яті Зміни до Угоди про позику



Дата вчинення:

20.10.2023



Дата набрання чинності для України:

20.10.2023
Ваша Високоповажносте,
Ми посилаємось на (a) Угоду про позику (далі - Угода про Позику) між Україною (Позичальником) та Міжнародним банком реконструкції та розвитку (Банком) від 5 травня 2020 року (з подальшими змінами) щодо вищезгаданого Додаткового фінансування для проекту "Модернізація системи соціальної підтримки населення України" (далі, Проект) і (b) на ваш лист № 19040-14/13-7/21961 від 11 серпня 2023 р. із запитом до Банку на внесення змін до Угоди про Позику.
Мені приємно поінформувати Вас про те, що Банк дає свою згоду на внесення таких змін до Угоди про позику:
1) Додаткову статтю 4 до Угоди про Позику змінити й викласти повністю як зазначено в Додатку до цього Листа про внесення змін.
2) Додаток до Угоди про Позику змінити шляхом вилучення зазначеного далі визначення:
""Прожитковий мінімум" - означає вартість продуктів харчування, товарів і послуг достатніх для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я та задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості, визначену відповідно до Закону України (Позичальника) "Про прожитковий мінімум" № 966-XIV від 15 липня 1999 р. (зі змінами від 19 грудня 2017 р.)".
3) Додаток до Угоди про Позику доповнити в алфавітному порядку з відповідною зміною нумерації поданим далі визначенням:
"Пенсійний фонд України" - це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
4) Позичальник цим листом підтверджує Банку, що індикатори, зазначені в Додатку 2 до цього Листа про внесення змін, використовуватимуться як основа для моніторингу та оцінки прогресу у впровадженні Проекту та досягненні його цілей.
За винятком змін, спеціально зазначених у цьому Листі про внесення змін, всі інші положення Угоди про позику зберігають повну юридичну силу і діють у повному обсязі.
Будь ласка, підтвердіть свою згоду від імені Позичальника із зазначеними вище змінами, підписавши цей лист та поставивши дату підтвердження нижче у двох оригінальних примірниках, і поверніть нам один належним чином підписаний вашою стороною примірник. Після одержання Банком зазначеного примірника Листа про внесення змін до Угоди про позику, належним чином підписаного уповноваженим представником Позичальника, згадані вище зміни набувають чинності з дати підписання Вашою стороною згаданого примірника Листа про внесення змін до Угоди про позику.
МІЖНАРОДНИЙ БАНК РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА РОЗВИТКУ2
З повагою
Аруп Банерджі
Директор представництва Світового банку
у справах Білорусі, Молдови та України,
регіон Східної Європи та Центральної Азії
ПІДТВЕРДЖЕНО ТА СХВАЛЕНО:
УКРАЇНА
Ким: (підпис)
Прізвище: Ольга Зикова
Посада: заступник Міністра фінансів України
Дата: 20.10.2023
Додаток
ДОДАТКОВА СТАТТЯ 4
ІПВ РПВ Ліміт зняття коштів (у доларах США)
ІПВ 18: Підвищення ефективності та адресності державної підтримки бідним та вразливим верствам населення
18.1. Розширення програми державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям (ДСД) з метою сприяння всебічному та справедливому охопленню бідних верств населення РПВ #18.1.1 Прийнято законодавчі зміни, направлені на розширення програми ДСД та зниження залежності одержувачів від соціальних виплат. 20 000 000
РПВ #18.1.2 Завершено другий етап розширення програми ДСД, здійсненого за рахунок збільшення сумарного порогового значення, що використовується для обчислення сукупного доходу сім’ї для визначення права сім’ї на отримання ДСД. 10 000 000
18.2 Підвищення адресності програми житлових субсидій РПВ #18.2.2 Запроваджено заходи, спрямовані на підвищення адресності програми житлових субсидій шляхом посилення контролю над помилками та шахрайством. 5 000 000
ІПВ 19: Сприяння впровадженню додаткових соціальних послуг та послуг з активації для одержувачів ДСД з метою уникнення пастки бідності
РПВ #19.1 Прийнято постанову Кабінету Міністрів України щодо порядку надання фінансової підтримки для стимулювання самозайнятості та започаткування малого бізнесу одержувачами ДСД, її розміру та умов повернення. 5 000 000
РПВ #19.2 Підготовлено пілотний проект, направлений на охоплення соціальними послугами отримувачів ДСД з використанням сучасної системи профілювання для визначення послуг, що відповідають індивідуальним потребам кожного одержувача, проект впроваджено у 2 пілотних областях. 10 000 000
ІПВ 20: Раціоналізація системи соціальної підтримки для підвищення її адресності та адміністративної ефективності
РПВ #20.1 Прийнято законодавчі акти щодо уніфікації соціальної допомоги з перевіркою нужденності, в тому числі допомоги на дітей одиноким матерям. 10 000 000
РПВ #20.2 Позичальник прийняв законодавство для консолідації адміністрування житлових субсидій і пільг у Пенсійному фонді України 15 000 000
РПВ #20.3 Позичальник прийняв законодавчі акти для коригування моделі виплати соціальної допомоги для її надання у постраждалих від війни територіях 24,625,000
ІПВ 21: Запровадження тимчасових заходів соціальної допомоги з метою пом ’якшення впливу пандемії коронавірусу COVID-19 на добробут вразливих верств населення
РПВ #21.1: Прийнято законодавчі акти щодо встановлення одноразових виплат соціально вразливим пенсіонерам. 20 000 000
РПВ #21.2: Прийнято законодавчі акти щодо запровадження одноразових виплат особам, які є одержувачами соціальної допомоги у зв’язку з інвалідністю. 10 000 000
РПВ #21.3: Прийнято законодавчі акти щодо: (i) запровадження змін до умов призначення ДСД та допомоги особам з інвалідністю, що стосуються продовження строку виплат соціальної допомоги; (ii) спрощення умов призначення субсидії та тимчасового підвищення розміру субсидії з метою пом’якшення наслідків підвищення витрат на комунальні послуги під час карантину через поширення COVID-19; (iii) зняття обмежень на призначення субсидії громадянам, які втратили роботу у зв’язку із заходами карантину, запровадженими через розповсюдження COVID-19. 20 000 000
Додаток 2
Цільові значення наростаючим підсумком
Назва індикатора Одиниця виміру Базовий рівень 1-й рік 2014-2015 2-й рік 2015-016 3-й рік 2016-2017 4-й рік 2017-2018 5-й рік 2018-2019 6-й рік 2019-2020 7-й рік 2020-2021 8-й рік 2021-2022 9-й рік 2022-2023 Кінцевий цільовий показник 2024 Періодичність Джерело даних/методологія Відповідальність за збір даних
НАПРЯМ 1.Розширення доступу найбідніших верств населення до удосконаленої програми боротьби з бідністю (державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям)
Індикатор 1:
Охоплення населення програмою державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям: середньомісячна кількість сімей, які одержують соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям
Тис. сімей 210,0 (2021) 215,0 235,0 (2023) Щорічно Адміністративні дані Мінсоцполітики
IRI 1. Середньомісячний відсоток жінок у складі сімей серед осіб працездатного віку, що одержують соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям % 60
(Березень 2020)
60
(Березень 2020)
65
(2023)
Щорічно Адміністративні дані Мінсоцполітики Мінсоцполітики
Індикатор 2:
Бюджет ДСД збільшено щонайменше у чотири рази у номінальному вираженні
Млрд. грн. 3.9
(2013)
6.0 8.3 10.8 11.0 11.2 11,4 12,6 13,6 15,6
(2023)
Щорічно Адміністративні дані Мінсоцполітики
IRI 2. Прийнято удосконалені механізми надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та їх запровадження розпочато, включаючи спрощені процедури звернення задля поліпшення адресності та зменшення витрат при її наданні Так/ні Ні (2013) Ні Ні Так
(ІПВ 4)
Так Щорічно Звіти
Оцінка вартості
Адміністративні дані
Мінсоцполітики
IRI 3. Систему соціальної підтримки доповнено активаційними послугами із залучення до зайнятості непрацюючих працездатних одержувачів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям з метою допомогти сім’ям перейти від одержання соціальних виплат до працевлаштува ння та економічної незалежності Текст Відсутність послуг із залучення до зайнятості в рамках державної соціальної допомоги малозабе зпеченим сім’ям (2013) Відсутність послуг із залучення до зайнятості працездат них одержува чів державної соціальної допомоги Механізми надання послуг з залучення до зайнятості розроблено та розпочато їх впроваджен ня 3 пілотних областях (ІПВ 5) Завершено пілотува ння в 3 областях (ІПВ 6) Послуги із залучення до зайнятості впроваджен о по всій країні
(ІПВ 7)
(2023 )
Щорічно Звіти
Адміністративні дані
Мінсоцполітики
IRI 4. Зростає частка жінок серед працездатних одержувачів ДСД, що користуються послугами залучення до зайнятості % 0
(2020)
- - - - - - - - - 20
(2023)
Щорічно Моніторингові звіти Мінсоцполітики
IRI 5. Зростає частка жінок- підприємців серед працездатних одержувачів ДСД, які отримали стартові гранти для започаткування малого бізнесу % 0
(2020)
- - - - - - - - - 10
(2023)
Щорічно Моніторингові звіти Мінсоцполітики
НАПРЯМ 2. Удосконалення адміністрування допомоги та послуг
Індикатор 3:
Наявність ефективної та дієвої системи попередження, виявлення, запобігання та моніторингу помилок, шахрайства та корупції (ПШК)
Так/Ні Ні
(2013)
- - - - Так
(2018)
Так
(2024)
Щорічно Оцінка вартості
Звіт про виконання
Аудит, проведений РПУ
Мінсоцполітики
Нацсоцслужба
Рахункова Палата
IRI 6. Зміцнення нагляду та контролю Текст Системи соціального інспектування не існує (2013) Створено при Міністерстві соціальної політики України систему соціального інспектування
(ІПВ 8)
Перевірено 80% справ одержувачів державної соціальної допомоги малозабезпе ченим сім’ям
(ІПВ 9)
Здійснено перевірку правильності надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям на основі проведеного аналізу виявлених розбіжностей під час обміну відомостями із зовнішніми базами даних та надано пропозиції щодо усунення порушень та помилок
(ІПВ 10)
Дві перевірки, (одна щодо програми ДСДМС, інша щодо програми житлових субсидій) були розпочаті з використан ням адекватної системи профілюва ння ризиків (2020) Дві тематичні перевірки - щодо ДСДМС та однієї програми соціальної допомоги, схильної до ризику - завершено із застосуванням адекватної системи профілювання ризиків Щорічно Звіти та аудити
Адміністративні дані
Національна сервісна служба Мінсоцполітики
Індикатор 4:
Єдину інформаційну систему соціальної сфери, яка включає допомоги та соціальні послуги, впроваджено по всій країні
Текст 6 (2022) - - - - - - - - ІСУ включає 6 видів допомог, які впроваджено по всій країні ІСУ, яка включає 12 видів допомог, а також Реєстр надавачів соціальних послуг, впроваджено по всій країні (2023) Щорічно Адміністративні дані
Звіти про хід реалізації Проекту
Мінсоцполітики
Місцеві підрозділи соцзахисту
IRI 7. Поліпшення збору інформації стосовно соціальних програм у новій інформаційній системі управління (ІСУ) Текст ІСУ не працює (2013) Триває розробка нової інтегрованої ІСУ
(2020)
ІСУ, в якій здійснюється опрацювання соціальних виплат і соціальних послуг, використову ється по всій країні
(2024)
Щорічно Адміністративні дані
IRI 8. Зростає частка клієнтів, задоволених роботою механізму розгляду скарг % 0
(2020)
- - - - - - - - - 10
(2023)
Адміністративні дані
IRI 9. Збільшення кількості територіальних громад, які запровадили партисипативне бюджетування (Кількість) Кількість 24
(2019 р.)
197
(2021 р.) Показник досягнуто, моніторинг припинено
72 Щорічно Адміністративні дані Облдержадміністрації
Мінсоцполітики
НАПРЯМ 3: Кількість бідних та вразливих домогосподарств та осіб, які постраждали від COVID-19 та які отримують грошову підтримку
Індикатор 5:
Середньомісячна кількість сімей, яким надано грошову допомогу за програмою ДСД, розширеною для захисту бідних, які зазнали впливу економічної кризи COVID-19
Кількість, тис. 197,658 (Березень 2020) - - - - - 210,0 211,0 215,0 235,0 (2023) Щорічно Адміністративні дані Мінсоцполітики Мінсоцполітики
Індикатор 6: Кількість осіб, які отримують допомогу по безробіттю Кількість, тис. осіб 285,0
(Січень 2020)
- - - - - 302,9 (Квітень 2020) 400,0 (Грудень 2020) Одноразово Погоджені статистичні форми, що підготовлені Мінсоцполітики Мінсоцполітики
Індикатор 6.1:
Відсоток жінок, які отримують допомогу по безробіттю
% 50
(Січень 2020)
- - - - - 50
(Січень 2020)
55
(Грудень 2020)
Одноразово Погоджені статистичні форми, що підготовлені Мінсоцполітики Мінсоцполітики
Індикатор 7
Кількість фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до першої та другої груп платників єдиного податку та яким здійснено виплату тимчасової екстреної допомоги на дітей
Кількі сть, тис. осіб 0
(Березень 2020)
- - - - - 67,331 (Червень 2020) 88,000 (Грудень 2020) Одноразово Погоджені статистичні форми, що підготовлені Мінсоцполітики Мінсоцполітики

................
Перейти до повного тексту