1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
між Урядом України та Управлінням Верховного комісара ООН з прав людини про розміщення короткотермінової моніторингової місії ООН з прав людини в Україні
( Зміни до Угоди див. в Протоколі від 16.07.2015 )
Дата підписання: 31.07.2014
Дата набрання чинності для України: 31.07.2014
Уряд України (далі - Уряд) та Управління Верховного комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини (далі - УВКПЛ);
підтверджуючи цілі і принципи Статуту Організації Об'єднаних Націй, зокрема щодо міжнародного співробітництва з питань розвитку і заохочення поваги до прав людини;
визнаючи важливість дотримання положень, що містяться в Загальній декларації прав людини, Міжнародному пакті про громадянські і політичні права, Міжнародному пакті про економічні, соціальні і культурні права та інших міжнародних документах з питань прав людини;
беручи до уваги мандат Верховного комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини, наданий резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй 48/141 від 20 грудня 1993 року, у справі заохочення та захисту прав людини, а також завдання УВКПЛ;
враховуючи, що Уряд висловив свою згоду на створення моніторингової місії ООН з прав людини в Україні;
беручи до уваги, що ця Угода є невід'ємною частиною і доповненням до Угоди між Урядом України та Організацією Об'єднаних Націй про заснування Представництва Організації Об'єднаних Націй від 6 жовтня 1992 року відповідно до її статті XVIII;
домовилися про таке:
Стаття I. Визначення
Для цілей цієї Угоди застосовуються такі визначення:
a) "УВКПЛ" означає Управління Верховного комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини;
b) "Уряд" означає Уряд України;
c) "Сторони" означає УВКПЛ та Уряд України;
d) "ММПЛУ" означає моніторингову місію ООН з прав людини в Україні;
e) "Конвенція" означає Конвенцію про привілеї та імунітети Організації Об'єднаних Націй, ухвалену Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 13 лютого 1946 року;
f) "Приміщення" означає приміщення моніторингової місії ООН з прав людини в Україні, створеної в м. Київ та інших місцях на території України за погодженням з Урядом;
g) "Керівник групи" означає посадову особу Організації Об'єднаних Націй, яка відповідає за керівництво та нагляд за діяльністю ММПЛУ УВКПЛ від імені та під керівництвом Верховного комісара з прав людини;
h) "Компетентні органи України" означає місцеві, регіональні та центральні органи державної влади України, цивільні або інші;
i) "посадові особи ММПЛУ" означає Керівника групи та інший персонал, прийнятий на роботу згідно з Правилами та положеннями про персонал Організації Об'єднаних Націй, незалежно від громадянства, за винятком осіб, прийнятих на роботу на місці з почасовою оплатою;
j) "експерти у відрядженні" означає осіб, інших ніж посадові особи Організації Об'єднаних Націй, згадані у пункті (i), які виконують обов'язки в рамках статті VI Конвенції .
Стаття II. Мета Угоди
Уряд України погоджується на створення ММПЛУ Управління Верховного комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини. Метою цієї Угоди є регулювання умов створення та функціонування ММПЛУ, її статусу і статусу її посадових осіб та приміщень, а також сприяння її діяльності під час співробітництва з Урядом.
Стаття III. Застосування Конвенції
Уряд застосовує положення про привілеї та імунітети до ММПЛУ, посадових осіб та експертів у відрядженні, осіб, які надають послуги від імені ММПЛУ, і бере на себе відповідні зобов'язання, визначені Угодою між Урядом України та Організацією Об'єднаних Націй про заснування Представництва Організації Об'єднаних Націй від 6 жовтня 1992 року.
Стаття IV. Мандат і функції ММПЛУ
1. Відповідно до Статуту Організації Об'єднаних Націй та мандата Верховного комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини, наданого резолюцією Генеральної Асамблеї 48/141 від 20 грудня 1993 року, ММПЛУ має такі завдання:
a) здійснює моніторинг ситуації з правами людини в країні з особливою увагою на Автономну Республіку Крим, східні і південні регіони України, а також подає регулярні, точні і публічні звіти Верховному комісару про становище у галузі прав людини та проблеми, а також ризики, що виникають;
b) вносить рекомендації відповідним органам влади України щодо конкретних подальших дій, ООН і міжнародному співтовариству стосовно дій щодо вирішення проблем у галузі прав людини, запобігання порушенням прав людини та зниження ризиків, що виникають;
c) встановлює факти та обставини і проводить співставлення заяв щодо порушень прав людини, які були вчинені у ході антиурядових демонстрацій, і застосування у зв'язку з ними насильства, що мали місце у період між листопадом 2013 року та березнем 2014 року;
d) встановлює факти та обставини, пов'язані з потенційними порушеннями прав людини, що можуть мати місце під час діяльності місії.
2. Принципи функціонування ММПЛУ:
a) вся діяльність ММПЛУ спрямована на виконання її мандату й завдань;
b) ММПЛУ діє неухильно відповідно до положень цієї Угоди як центр для управління та діалогу, створення атмосфери довіри серед усіх залучених і заінтересованих у питаннях прав людини сторін, а також підтримки і координації контактів з Урядом;
c) ММПЛУ діє розсудливо та керується у своїх відносинах з усіма сторонами, залученими до сфери її компетенції, принципами Організації Об'єднаних Націй, у тому числі принципами неупередженості, незалежності, об'єктивності та прозорості.
Стаття V. Діяльність ММПЛУ
ММПЛУ, діючи в рамках свого мандату і під керівництвом Верховного комісара, здійснює такі види діяльності:
1. Моніторинг, звітність та інформаційно-роз'яснювальна робота: подання Верховному комісару регулярної оновленої інформації та аналізу ситуації в галузі прав людини та основних проблем, з особливим акцентом на питаннях, які можуть мати вплив на загальну ситуацію з безпекою в Україні, та їх визначенні. Така діяльність має включати рекомендації щодо заходів, які мають бути вжиті в країні відповідними органами влади, міжнародним співтовариством та ООН, а також заходи, які необхідно вжити для забезпечення захисту осіб, які піддаються ризику.
2. Координація та співробітництво в рамках іншої діяльності з моніторингу дотримання прав людини: ММПЛУ активно координуватиме і співробітничатиме з іншими механізмами з моніторингу дотримання прав людини в країні та місіями, направленими іншими міжнародними організаціями (у тому числі ОБСЄ/БДІПЛ, Радою Європи).
3. Консультативна роль Резидента-координатора і країнової групи ООН (КГООН): ММПЛУ, за підтримки радника з прав людини, надаватиме консультації та рекомендації щодо забезпечення координації заходів реагування на ключові проблеми у галузі прав людини в рамках стратегії КГООН. Це включатиме консультації з Резидентом-координатором щодо інформаційно-роз'яснювальних заходів, які мають бути вжиті разом з ключовими національними учасниками у зв'язку з проблемами у сфері забезпечення прав людини, а також може проводитися безпосередня інформаційно-роз'яснювальна діяльність з конкретними партнерами і причетними сторонами в координації з Резидентом-координатором і УВКПЛ. ММПЛУ також надаватиме рекомендації відповідним членам КГООН, а також братиме участь у нарадах КГООН.
Стаття VI. Статус ММПЛУ
Керівник групи розташовуватиметься в м. Київ і нестиме відповідальність за персонал, розташований в інших містах країни, у тому числі в мм. Донецьк, Харків, Львів, Одеса та Сімферополь. УВКПЛ прагнутиме розміщати членів місії УВКПЛ у приміщеннях ООН в цих містах, якщо це можливо, або в представництвах інших міжнародних організацій, у тому числі ОБСЄ/БДІПЛ. УВКПЛ також розміщуватиме членів місії УВКПЛ в готелях, гостьових будинках або інших орендованих приміщеннях відповідно до законодавства України. Для виконання свого мандату ММПЛУ може за погодженням з Урядом створювати допоміжні представництва на території України.

................
Перейти до повного тексту