1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


Меморандум
про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України та Організацією з безпеки і співробітництва в Європі щодо проекту ОБСЄ-Україна стосовно утилізації запасів меланжу (компонента рідкого ракетного палива)
( Меморандум ратифіковано Законом N 1264-VI від 15.04.2009 )
Кабінет Міністрів України в особі Міністерства оборони України та Організація з безпеки та співробітництва в Європі (далі - Уряд та ОБСЄ, коли йдеться про них окремо, та Сторони, коли йдеться про них разом),
ураховуючи, що Уряд визначив загрозу для безпеки, пов'язану з наявністю надлишкових запасів звичайних боєприпасів, вибухових речовин та підривних пристроїв на території України, а саме: запасів компонента рідкого ракетного палива меланж (далі - меланж);
погоджуючися з тим, що Сторони визнають наявність меланжу на території України як серйозну потенційну гуманітарну й екологічну загрозу для життя, здоров'я та майна тисяч людей в Україні та інших державах-учасницях;
підтверджуючи, відповідальність Уряду за знищення меланжу, у тому числі відповідно до Документа ОБСЄ про запаси звичайних боєприпасів від 19 листопада 2003 року;
ураховуючи також те, що ОБСЄ запропонувала державам-учасницям, однією з яких є Україна, звертатися через ОБСЄ по допомогу до міжнародної спільноти стосовно утилізації меланжу;
виконуючи дії у відповідь на запит Уряду, заявлений 29 вересня 2004 року на спеціальному засіданні Форуму ОБСЄ з питань співробітництва в галузі безпеки, стосовно надання допомоги міжнародною спільнотою з усунення цієї загрози з території України;
цілковито поважаючи принципи й зобов'язання ОБСЄ як основу для тісного співробітництва між Урядом й ОБСЄ та бажаючи реалізувати спільний проект з метою утилізації меланжу в Україні;
погоджуючися з тим, що ОБСЄ надасть і Уряд прийме фінансову, технічну та консультативну та іншу з питань реалізації Проекту з утилізації запасів меланжу (далі - Проект);
підтверджуючи готовність Уряду надати ОБСЄ та її посадовим особам відповідні привілеї та імунітети, сформульовані у Віденській конвенції про дипломатичні зносини, яку було підписано 1961 року, і в рішенні Римського засідання Ради стосовно правоздатності інститутів ОБСЄ, її привілеїв та імунітетів від 1 грудня 1993 року, як це відображено в Меморандумі про взаєморозуміння від 13 липня 1999 року між Урядом України й ОБСЄ згідно із чинним законодавством України;
домовилися про таке:
Стаття 1
Сфера застосування Меморандуму про взаєморозуміння
1. Положення й умови, зазначені в Меморандумі про взаєморозуміння (далі - Меморандум), застосовуються до всіх форм допомоги, що надається ОБСЄ Урядові з метою реалізації Проекту, і до таких документів Проекту, як угоди, виконавчі плани та інші механізми (далі сукупно - Проектні документи), які Сторони можуть укладати з метою визначення окремих аспектів такої допомоги й уточнення відповідних зобов'язань Сторін.
2. Проект, що є предметом цього Меморандуму, наведено в додатку А, який є невід'ємною частиною цього Меморандуму.
Стаття 2
Форми допомоги, яку надає ОБСЄ
1. Допомога, яку надає ОБСЄ Урядові відповідно до умов Меморандуму, може складатися з такого:
a) допомоги ОБСЄ у виборі відповідного підрядника та контрактних процедур згідно із чинними фінансовими (адміністративними) нормами ОБСЄ;
b) послуг експертів і консультантів, зокрема дорадчих фірм та організацій, підібраних ОБСЄ або відповідним(-и) підрядником(-ами) і підзвітних їм;
c) послуг практичних експертів, підібраних відповідним підрядником(-ами);
d) устаткування, техніки, технічних засобів та матеріалів, необхідних для реалізації Проекту;
e) будь-якої іншої форми допомоги, про яку можуть домовитися Уряд й ОБСЄ.
2. ОБСЄ надає допомогу шляхом пошуку коштів для забезпечення необхідного фінансування реалізації Проекту.
3. ОБСЄ безпосередньо або через уповноважені органи здійснює моніторинг належного виконання Проекту.
4. ОБСЄ інформує Уряд про здійснення всієї діяльності, що стосується ходу виконання Проекту, і надає дорадчу допомогу Урядові у випадку виникнення обставин, які можуть спричинити зобов'язальні наслідки для будь-якої зі Сторін та (або) можуть вплинути на досягнення результатів у рамках Проекту, з метою перегляду планів роботи й фінансування Проекту в частині, що відповідає (тимчасовим) фінансовим (адміністративним) нормам ОБСЄ.
Стаття 3
Участь Уряду в реалізації Проекту й внесок в неї
1. У ході виконання зобов'язань Уряду стосовно участі й співробітництва в реалізації Проекту за допомогою ОБСЄ відповідно до цього Меморандуму Уряд робить викладений нижче внесок в обсязі, детально зазначеному в Проектних документах:
a) професійні та інші послуги місцевих фахівців, зокрема послуги державних експертів практичним експертам;
b) земельні ділянки, будівлі, навчальні та інші об'єкти й засоби, наявні або вироблені в державі;
c) устаткування, технічні засоби та матеріали, наявні або вироблені в державі.
2. Уряд призначає двох представників для участі в тендері ОБСЄ як членів Оцінної комісії, один з яких повинен бути технічним експертом.
3. Уряд гарантує, що персонал, призначений ним для участі в Проекті, в достатній кількості відповідає вимогам кваліфікаційної, технічної та професійної компетенції, з тим, щоб гарантувати своєчасне виконання Проекту й досягнення його результатів.
4. Персонал, призначений Урядом для участі в Проекті, не вважається співробітниками або працівниками ОБСЄ. Такий персонал має безпосередні трудові відносини з Урядом і працює під контролем і відповідальністю Уряду.
5. Персонал Уряду й будь-яка інша третя сторона, залучена Урядом до реалізації Проекту, утримуються від будь-яких дій, які можуть негативно позначитися на авторитеті й статусі ОБСЄ або які суперечать меті, завданням та мандату ОБСЄ.
6. Уряд інформує ОБСЄ про здійснення всієї діяльності, що стосується ходу виконання Проекту, і надає дорадчу допомогу ОБСЄ у випадку виникнення обставин, які можуть спричинити зобов'язальні наслідки для будь-якої зі Сторін та (або) можуть вплинути на досягнення результатів у рамках Проекту, з метою перегляду планів роботи й фінансування Проекту в частині, що відповідає (тимчасовим) фінансовим (адміністративним) нормам ОБСЄ.
7. Уряд гарантує національний внесок у вигляді матеріально-технічних засобів, послуг та підготовки персоналу, необхідний для успішної реалізації Проекту й досягнення результатів у рамках Проекту, обумовлених Проектними документами.
8. У межах чинного законодавства України про інформацію та державну таємницю Уряд своєчасно надає ОБСЄ або відповідному підряднику(-ам) будь-які звіти, карти, документи фінансової звітності, записи, відомості, документацію та іншу інформацію про цей Проект, хід його реалізації або подальшої імплементації та раціональності, або у зв'язку з дотриманням Урядом своїх зобов'язань у рамках цього Меморандуму або Проектних документів.
9. Сторони домовилися, що питання транспортування меланжу по території України та поза її межами вирішуватимуться шляхом укладання окремої угоди між Урядом України, ОБСЄ та підрядником в кожному випадку окремо з урахуванням положень цього Меморандуму, Проектної документації та відповідно до положень уніфікованих правил Incoterms 2000.
Стаття 4
Засоби реалізації допомоги ОБСЄ
1. Уряд уживає будь-яких необхідних заходів для надання ОБСЄ, її підряднику(-ам), а у випадку залучення й виконавчому(-им) партнеру(-ам), якщо вони задовольняють всім безпековим та екологічним вимогам, їх експертам й іншим особам, що надають послуги від їхнього імені, необхідні засоби з метою швидкої та ефективної реалізації допомоги ОБСЄ.

................
Перейти до повного тексту