- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Генеральна угода
про привілеї та імунітети Ради Європи
Уряди Королівства Бельгія, Королівства Данія, Ірландської Республіки, Італійської Республіки, Великого Герцогства Люксембург, Королівства Греція, Королівства Нідерландів, Королівства Норвегія, Турецької Республіки, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Французької Республіки та Королівства Швеція,
враховуючи, що відповідно до пункту a статті 40 свого
Статуту, Рада Європи, представники членів Ради та Секретаріат користуються на території членів Ради привілеями та імунітетами, які необхідні для виконання ними своїх службових обов'язків,
беручи до уваги, що відповідно до пункту b вищезгаданої статті, члени Ради зобов'язались укласти угоду з метою виконання положень вищезазначеного пункту,
враховуючи, що на виконання вищезгаданого пункту b Комітет міністрів рекомендував урядам держав-членів прийняти нижченаведені положення,
погодились про таке:
ЧАСТИНА I
Правосуб'єктність. Правоздатність
Стаття 1
Рада Європи є юридичною особою. Вона правоздатна укладати договори, набувати нерухоме та рухоме майно, розпоряджатися ним та порушувати правові процедури.
У цих питаннях Генеральний секретар діє від імені Ради Європи.
Стаття 2
Генеральний секретар постійно співпрацює з компетентними органами держав-членів з метою сприяння належному відправленню правосуддя, забезпечення виконання нормативних актів про охорону громадського порядку та запобігання будь-яким зловживанням, пов'язаним із привілеями, імунітетами, звільненнями та пільгами, викладеними у цій Угоді.
ЧАСТИНА II
Майно, кошти та активи
Стаття 3
Рада, її майно та активи, де б вони не знаходилися та хто б ними не розпоряджався, користуються імунітетом від будь-якої форми юридичного процесу крім випадків, коли Комітет міністрів ясно відмовляється від такого імунітету. При цьому, однак, ніяка відмова від імунітету не поширюється ні на які заходи щодо звернення стягнення на майно або його арешту.
Стаття 4
Будинки та приміщення Ради є недоторканними. Її майно та активи, де б вони не знаходилися та хто б ними не розпоряджався, користуються імунітетом від обшуку, реквизиції, конфіскації, експропріації або будь-якої іншої форми втручання шляхом здійснення адміністративних, судових або законодавчих заходів.
Стаття 5
Архів Ради та загалом всі документи, що їй належать або знаходяться в її розпорядженні, є недоторканними незалежно від їх місцезнаходження.
Стаття 6
Без обмеження будь-яким фінансовим контролем, правилами чи фінансовими мораторіями:
a) Рада може володіти будь-якою валютою і проводити операції по рахунках у будь-якій валюті;
b) Рада може безперешкодно переказувати свої кошти з однієї країни в іншу або в межах будь-якої країни та конвертувати будь-яку валюту, якою вона володіє, у будь-яку іншу валюту;
c) Рада Європи, здійснюючи свої права відповідно до підпунктів a та b вище, приділяє належну увагу будь-яким поданням уряду будь-якої держави-члена і враховує такі подання, якщо, на її думку, це не зашкоджує інтересам Ради.
Стаття 7
Рада, її активи, доходи та інше майно звільняються від:
a) усіх прямих податків; Рада не може, однак, вимагати звільнення від зборів, податків чи внесків, які сплачуються виключно за комунальні послуги;
b) усіх видів мита, заборон і обмежень на ввіз і вивіз предметів, необхідних Раді для її офіційного користування; предмети, які ввозяться на підставі таких пільг, не можуть продаватися у країні, в яку вони ввезені, інакше як на умовах, встановлених урядом цієї країни;
c) усіх видів мита, заборон і обмежень на ввіз та вивіз її публікацій.
ЧАСТИНА III
Засоби зв'язку
Стаття 8
Офіційні засоби зв'язку Комітету міністрів і Генерального секретаря користуються на території кожної держави-члена режимом не менш сприятливим, ніж режим, який надається цією державою-членом дипломатичним представництвам будь-якого іншого уряду.
Офіційна кореспонденція та інші офіційні повідомлення Комітету міністрів і Секретаріату ніякій цензурі не підлягають.
ЧАСТИНА IV
Представники держав-членів в Комітеті міністрів
Стаття 9
Під час виконання своїх службових обов'язків і подорожування до місця засідання та звідти представники в Комітеті міністрів користуються такими привілеями та імунітетами:
a) імунітетом від особистого арешту та затримання і від арешту їхнього особистого багажу, а також імунітетом від будь-якого юридичного процесу у зв'язку із сказаним, написаним чи усім здійсненим ними у їхній офіційній якості;
b) недоторканністю усіх паперів і документів;
c) правом користуватися шифром і отримувати папери чи кореспонденцію через кур'єрів або в дипломатичних валізах;
d) звільненням щодо них самих та їхніх дружин від іміграційних обмежень або реєстрації іноземців в державі, в якій вони тимчасово знаходяться або через яку вони слідують для виконання своїх службових обов'язків;
e) такими ж пільгами щодо обмежень на валюту чи її обмін, які надаються співробітникам дипломатичних представництв відповідного рангу;
f) такими ж імунітетами та пільгами щодо їхнього особистого багажу, які надаються співробітникам дипломатичних представництв відповідного рангу.
Стаття 10
Для забезпечення представникам в Комітеті міністрів повної свободи слова та повної незалежності у виконанні ними їхніх службових обов'язків імунітет від юридичного процесу у зв'язку із сказаним, написаним чи усім здійсненим ними на виконання їхніх службових обов'язків продовжує надаватися незважаючи на те, що відповідні особи вже не виконують такі обов'язки.
................Перейти до повного тексту