1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


03.09.2014
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 263/29
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво
Глава 14. Інформаційне суспільство)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНЕ РІШЕННЯ КОМІСІЇ від 1 вересня 2014 року
про гармонізовані технічні умови використання радіочастотного спектра бездротовим аудіообладнанням для підготування програм і спеціальних заходів у Союзі
(оприлюднено під номером C(2014) 6011)
(Текст стосується ЄЕП)
(2014/641/ЄС)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Рішення Європейського Парламенту і Ради № 676/2002/ЄС від 7 березня 2002 року про регулятивні рамки для політики щодо радіочастотного спектра в Європейському Співтоваристві (Рішення про радіочастотний спектр) (- 1) та, зокрема, його статтю 4(3),
Оскільки:
(1) Обладнання для підготування програм і спеціальних заходів (PMSE) охоплює широкий спектр застосувань для передавання відео- і аудіосигналу, що набуває дедалі більшого значення для розвитку ЗМІ та індустрії розваг у Союзі. Вони включають ефірне мовлення, культурні, музичні й театральні виступи, а також соціальні і спортивні заходи. Обладнання для PMSE використовують для професійних та непрофесійних цілей, від місцевих заходів до заходів на рівні Союзу. Бездротові мікрофони - найбільш загальний та найпоширеніший тип бездротового аудіообладнання для PMSE; пов’язані системи включають портативні системи вушного моніторингу і двостороннього зв’язку, а також аудіоз’єднання.
(2) Комісія у своєму Повідомленні Європейському Парламенту, Раді, Європейському економічно-соціальному комітету і Комітету регіонів від 26 вересня 2012 року (- 2), визнала культурну та креативну індустрії одним із найдинамічніших секторів економіки Європи і основною рушійною силою культурного розмаїття в Європі. Рішення Європейського Парламенту і Ради № 243/2012/ЄС (- 3), зокрема його стаття 8(5), далі підкреслює важливість PMSE та вимагає, щоби держави-члени у співпраці з Комісією прагнули забезпечити необхідні смуги радіочастот для такого обладнання відповідно до цілей ЄС щодо покращення інтеграції внутрішнього ринку та доступу до культури. Окрім того, відповідно до статті 6(6) згаданого Рішення державам-членам необхідно розглянути способи та, у відповідних випадках, вжити технічних і регуляторних заходів для того, щоб вивільнення діапазону 800 МГц не мало негативного впливу на користувачів обладнання PMSE.
(3) Поточні регулятивні рамки щодо спектра, який використовує обладнання для PMSE, не повністю гармонізовані в державах-членах ЄС з огляду на історичні відмінності в національних частотних планах і в управлінні різними національними й місцевими потребами. Хоча багато держав-членів застосовують Рекомендацію 70-03 Європейського комітету радіозв’язку (ERC) та додаток 10 до неї (- 4), а також Рекомендацію ERC 25-10 та додаток 2 до неї (- 5), які надають настанови щодо смуг радіочастот і технічних параметрів для обладнання для PMSE, ці рекомендації юридично не гарантують гармонізацію спектра, що його використовує обладнання для PMSE в усьому Союзі.
(4) Гармонізація спектра, який використовує обладнання для PMSE, повинна сприяти цілям внутрішнього ринку шляхом покращення якості та ефективності використання спектра; забезпечення довгострокової видимості та правової визначеності для доступу до відповідних смуг спектра у всьому ЄС; стимулювання досліджень та розробок, наприклад переведення обладнання для PMSE на цифрові технології, та іншим аспектам ефективного використання спектра; заохочення виробників до інвестування в технології для PMSE; зниження цін; забезпечення економії на масштабах; сприяння транскордонній портативності обладнання та взаємодійності; а також уникнення вилучення з використання невикористаного спектра.
(5) Хоча потреби в спектрі бездротового аудіообладнання для PMSE значно різняться, в діапазоні 8-144 МГц (- 6), залежно від конкретних місцевих і тимчасових потреб, професійні користувачі вказують, що вони мають щоденні потреби у спектрі для бездротових аудіо застосувань для PMSE в діапазоні УВЧ на частоті 96 МГц.
(6) Достатньо гармонізований спектр необхідний для задоволення потреб бездротового аудіообладнання для PMSE, принаймні шляхом означення мінімального обсягу спектра, застосовного в усьому ЄС, який би забезпечив економію на масштабах та функціонування внутрішнього ринку. Проте спектра, гармонізованого на даний момент Рішенням Комісії 2006/771/ЄС (- 7), тобто 2 МГц (863-865 МГц) для пристроїв короткого радіуса дії, в тому числі для бездротових аудіо застосувань для PMSE, недостатньо щоби задовільнити потреби користувачів, оскільки згадане Рішення охоплює лише частину бездротового використання аудіосигналу для PMSE, а також враховуючи те, що частоти для задоволення більшості потреб у спектрі знаходяться поза смугами, що підпадають під згадане Рішення.
(7) Різні діапазони налаштування для аудіообладнання для PMSE визначені в Рекомендаціях ERC 70-03 (додаток 10) і 25-10 (додаток 2), а представники галузі бездротового аудіообладнання для PMSE, у тому числі виробники й користувачі, вказали, що вони надають строгу перевагу діапазону налаштування 470-790 МГц. У своєму звіті 32 (- 8) про гармонізацію смуги 800 МГц Європейська конференція адміністрацій пошт та телекомунікацій (CEPT) зазначила важливість переміжних каналів, або невикористовуваного частотного спектра, у діапазоні 470-790 МГц для користувачів обладнання для PMSE, а також наполягла на збереженні доступу до зазначеного спектра насамперед для передавання сигналу для PMSE, яке вимагає певного рівня захисту. Держави-члени надають інформацію CEPT про використання спектра, регуляторні й технічні умови для користувачів бездротового передавання аудіосигналу для PMSE на їхній території, а також список контактних пунктів у національних адміністраціях, в яких стейкхолдери PMSE можуть отримати інформацію про умови використання спектра для застосувань PMSE.
(8) У звіті CEPT 32 підкреслено, що використання бездротового передавання аудіосигналу для PMSE стикатиметься із дедалі більшими обмеженнями у наданні спектра, та передбачено необхідність відповідного адаптування. Рішення Комісії 2010/267/ЄС (- 9) про гармонізацію технічних умов використання смуги 790-862 МГц для електронних комунікаційних послуг на невиключній основі зменшило доступність цієї смуги для бездротового аудіообладнання для PMSE. Необхідно знайти альтернативне довгострокове рішення для забезпечення майбутнього PMSE шляхом визначення нового спектра або введення спільного використання спектру.
(9) З огляду на це, відповідно до статті 4(2) Рішення № 676/2002/ЄС від 15 грудня 2011 року Комісія видала мандат Європейській конференцій адміністрацій пошт та телекомунікацій (CEPT) (- 10) про технічні умови щодо варіантів гармонізації спектра для бездротових радіомікрофонів і бездротових відеокамер.
(10) У відповідь CEPT ухвалила свій звіт 50 (- 11) 8 березня 2013 року. У цьому звіті зроблено висновок, що діапазони частот 821-832 МГц і 1785-1805 МГц - дуплексні прогалини в смугах радіочастот, що їх використовують електронні комунікаційні системи - були б прийнятними для гармонізованого використання бездротовим аудіообладнанням для PMSE за спеціальних умов. Бездротові відеокамери, які мають різні потреби у спектрі та функціонують у різних смугах радіочастот, необхідно розглядати окремо. У доповненні до звіту CEPT 50 (- 12) уточнено умови використання цих дуплексних прогалин для бездротових аудіо застосувань PMSE, а також процедуру оцінювання та обмеження ризику радіозавад щодо бездротових мікрофонів та з'єднання вушного моніторингу.
(11) У звіті CEPT 50 також визначено необхідність захисту мобільних стільникових мереж у смугах 800 МГц та 1800 МГц від шкідливих радіозавад бездротового аудіообладнання для PMSE для забезпечення роботи мобільних стільникових мереж у смугах нижче 821 МГц і вище 832 МГц, а також нижче 1785 МГц і вище 1805 МГц. Це вимагало би, наприклад, захисної смуги шириною 2 МГц у діапазоні 821-823 МГц та обмежень спектра 0,2 МГц трохи вище 1785 МГц і трохи нижче 1805 МГц.
(12) Обладнання для PMSE, зокрема під час використання в приміщенні, може піддаватися шкідливим радіозавадам від мобільних стільникових мереж і обладнання користувачів, такого як смартфони, що використовують суміжні смуги радіочастот, близькі до спектра, що його використовує бездротове аудіообладнання для PMSE в дуплексних прогалинах 800 МГц та 1800 МГц. Відповідно до цілей та принципів програми радіоспектральної політики для визначення способів уникнути шкідливих радіозавад та підвищити ефективність використання спектра, таких шкідливих радіозавад можна уникнути за допомогою певних рішень для зменшення радіозавад, таких як спеціальна процедура беззавадного функціонування бездротових мікрофонів і з'єднання вушного моніторингу, означена в додатку 2 доповнення до звіту CEPT 50, або за допомогою інших рішень для зменшення завад. Держави-члени повинні, за доцільності, заохочувати застосування таких рішень та угод для зменшення радіозавад, у тому числі надаючи допомогу або настанови залученим сторонам.
(13) Потреби для соціальних і культурних заходів часто перевищуватимуть обсяг 29 МГц, доступний у дуплексних прогалинах смуг 800 МГц і 1800 МГц. Оскільки потреби у спектрі для бездротового аудіо використання для PMSE значно різняться, необхідно на рівні ЄС забезпечити доступність приблизно 60 МГц базового сталого спектра для задоволення звичайних періодичних потреб користувачів бездротового аудіообладнання для PMSE, навіть якщо це не задовольнить усі можливі потреби, які можуть виникнути.
(14) Отже, держави-члени повинні надати додатковий обсяг до 30 МГц для задоволення можливих потреб бездротових аудіо застосувань для PMSE під час соціальних і культурних заходів. Такий спектр необхідно обрати з діапазонів налаштування, рішення щодо яких повинні ухвалити держави-члени, бажано в діапазоні спектра 470-790 МГц, використовуючи невикористовуваний частотний спектр. Точний обсяг спектра для присвоєння або авторизації повинен залежати від конкретних висловлених потреб і може не завжди потребувати усі 30 МГц. Держави-члени повинні також вирішувати на національному рівні, який тип авторизації та процедуру подання запиту їм необхідно застосовувати для такого додаткового спектра.
(15) Окрім того, потреби у спектрі понад 59 МГц, які можуть виникнути в особливих географічних регіонах, таких як регіони виробництва контенту чи театральні райони, або для великих і надзвичайних заходів, найкраще задовольняти для кожного випадку окремо на національному рівні, враховуючи конкретні географічні та часові обмеження. Таким чином, держави-члени повинні зберігати за собою право дозволяти використання понад 59 МГц базового спектра.
(16) Використання різних блоків спектра для різного аналогового бездротового аудіо застосування для PMSE, такого як бездротові мікрофони, вушні монітори, системи двостороннього зв’язку, підвищує можливість використання спектра за допомогою уникнення радіозавад, спричинених інтермодуляцією.
(17) Результати роботи, проведеної CEPT (- 13) відповідно до мандату Комісії від 15 грудня 2011 року, необхідно зробити застосовними в ЄС та держави-члени повинні їх запровадити без зволікань, з огляду на потребу надати відповідний спектр для бездротового аудіообладнання для PMSE на довгостроковій основі у відповідь на зростаючі потреби у спектрі.

................
Перейти до повного тексту