- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 138/131
(До
Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво
РІШЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) 2017/899
від 17 травня 2017 року
про використання смуги радіочастот 470-790 МГц на території Союзу
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги пропозицію Європейської Комісії,
Після передачі проекту законодавчого акта національним парламентам,
Беручи до уваги висновок Європейського економічно-соціального комітету (- 1),
Після консультацій із Комітетом регіонів.
Діючи згідно зі звичайною законодавчою процедурою (- 2),
Оскільки:
(1) У багаторічній програмі радіоспектральної політики (RSPP), впровадженій Рішенням
№ 243/2012/ЄС (- 3), Європейський Парламент і Рада встановили цілі визначення принаймні 1200 МГц радіочастотного спектра, придатного для надання безпроводових широкосмугових електронних комунікаційних послуг, на території Союзу до 2015 року, підтримання подальшого розвитку інноваційних послуг мовлення шляхом забезпечення достатнього обсягу радіочастотного спектра для супутникового та наземного надання таких послуг у разі чіткого обґрунтування відповідної потреби, а також забезпечення достатнього обсягу радіочастотного спектра для створення програм та спеціальних подій (PMSE).
(2) У своєму Повідомленні від 6 травня 2015 року "Стратегія єдиного цифрового ринку для Європи" Комісія підкреслила важливість смуги радіочастот 694-790 МГц (далі - 700 МГц) для забезпечення надання послуг широкосмугового доступу в сільській місцевості, щоб гарантувати доступ і конективність, а також наголосила на необхідності координованого вивільнення такої смуги радіочастот, враховуючи при цьому специфічні потреби в розповсюдженні послуг мовлення. Важливим аспектом, що повинен стати пріоритетом, є скорочення цифрового розриву в покритті та знаннях без створення нових розривів у ході освоєння нових технологій користувачами.
(3) Ефективне управління радіочастотним спектром є умовою для промислового переходу на 5G, що поставить Союз у центр інновацій і створить сприятливе середовище для розвитку електронних комунікаційних мереж та послуг, таким чином максимізуючи потенціал зростання цифрової економіки. Цифрове суспільство відіграватиме все більшу роль в економіці Союзу, що вимагатиме повсюдного мережевого покриття для розвитку послуг, пов’язаних з Інтернетом речей, електронною комерцією та європейськими хмарними сервісами, а також щоб скористатися всіма перевагами стратегії "Індустрія 4.0" на території Союзу.
(4) Смуга радіочастот 700 МГц пропонує можливість забезпечення глобально гармонізованого і координованого радіочастотного спектра для безпроводового широкосмугового доступу, що забезпечує економію на масштабах. Це має уможливити розвиток нових інноваційних цифрових послуг у містах, у сільській місцевості або у віддалених районах, як-от eHealth та mHealth, які підтримуються мобільними телефонами, пристроями моніторингу пацієнтів та іншими безпроводовими пристроями, а також розумними енергетичними мережами.
(5) У своїй Резолюції від 19 січня 2016 року "На шляху до Акта про єдиний цифровий ринок" Європейський Парламент нагадав державам-членам про їхнє зобов'язання досягти повного розгортання принаймні на мінімальних цільових швидкостях 30 Мбіт/с до 2020 року, наголосивши, що радіочастотний спектр є критично важливим ресурсом для внутрішнього ринку безпроводових широкосмугових комунікацій та мовлення, має важливе значення для майбутньої конкурентоспроможності Союзу та вважається пріоритетом у контексті гармонізованої та проконкурентної рамки розподілу радіочастотного спектра та ефективного управління радіочастотним спектром.
(6) Радіочастотний спектр є суспільним благом. Спектр у смузі радіочастот 470-790 МГц - це цінний актив для економічно ефективного розгортання безпроводових мереж з універсальним покриттям всередині приміщень і поза ними. Такий радіочастотний спектр наразі використовують на території Союзу для цифрового наземного телебачення (DTT) і безпроводового звукового обладнання для PMSE. Таким чином, він є передумовою для доступу до культурного контенту, інформації та ідей, а також для їх розповсюдження. Разом із новими формами розповсюдження він підтримує розвиток ЗМІ, а також креативного, культурного секторів і сектора досліджень, що значною мірою користуються ним для безпроводового надання контенту кінцевим користувачам.
(7) Присвоєння смуги радіочастот 700 МГц повинне бути структуроване таким чином, щоб сприяти конкуренції, і повинне здійснюватися у спосіб, який не перешкоджає наявній конкуренції.
(8) Для Району 1, до якого входить Союз, Регламент радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку, ухвалений на Всесвітній конференції радіозв'язку у 2015 році, передбачає виділення смуги радіочастот 700 МГц для служб мовлення та рухомих (за винятком повітряних рухомих) служб на спільній первинній основі. Смуга радіочастот 470-694 МГц (далі - нижче 700 МГц) залишається виділеною виключно для служб мовлення на первинній основі та для використання безпроводовим звуковим обладнанням для PMSE на вторинній основі.
(9) Швидке зростання безпроводового широкосмугового трафіку та підвищення економічної, промислової та соціальної важливості цифрової економіки вимагають збільшення пропускної здатності безпроводових мереж. Радіочастотний спектр у смузі радіочастот 700 МГц забезпечує додаткову пропускну здатність і універсальне покриття, зокрема у складних з економічної точки зору сільських, гірських і острівних районах, а також в інших віддалених районах, попередньо визначених у якості національних пріоритетних районів, у тому числі уздовж основних наземних транспортних шляхів, а також для використання всередині приміщень і для широкого спектра комунікацій машинного типу. У такому контексті узгоджені та координовані заходи для забезпечення високоякісного наземного безпроводового покриття на території Союзу, що спираються на найкращі національні практики виконання ліцензійних обов’язків операторів, повинні бути спрямовані на досягнення цілі RSPP, згідно з якою всі громадяни на території Союзу повинні мати доступ всередині приміщень і поза ними до найвищих швидкостей широкосмугового доступу - не менше 30 Мбіт/с - до 2020 року, а також повинні сприяти реалізації амбітного бачення гігабітного суспільства в Союзі. Такі заходи просуватимуть інноваційні цифрові послуги та забезпечуватимуть довгострокові соціально-економічні вигоди.
(10) Технологія 5G матиме значний вплив не тільки на цифровий сектор, а й на економіку в цілому. Особливо в умовах повільного розгортання 4G та відповідних послуг успішний запуск 5G у Союзі матиме надзвичайно важливе значення для економічного розвитку, а також для конкурентоспроможності та продуктивності економіки Союзу. У зв'язку з цим Союз повинен взяти на себе ініціативу шляхом резервування достатнього обсягу радіочастотного спектра для успішного запуску та розвитку 5G. Крім того, під час авторизації використання смуги радіочастот 700 МГц держави-члени повинні враховувати можливість забезпечення здатності операторів мобільних віртуальних мереж збільшувати їх географічне покриття. За запитом держави-члена Комісія повинна, якщо це доцільно, сприяти реалізації можливості спільної організації аукціонів, таким чином сприяючи розвитку пан’європейських структур.
(11) Спільне користування радіочастотним спектром у спільній смузі радіочастот для двостороннього безпроводового широкосмугового зв’язку для використання на великих територіях (висхідний і низхідний канали зв’язку), з одного боку, і для одностороннього телевізійного мовлення або використання безпроводовим звуковим обладнанням для PMSE, з іншого боку, є технічно проблемним у випадках, коди їх зони покриття збігаються або розташовані близько одна до одної.
Це означає, що зміна призначення смуги радіочастот 700 МГц під двосторонні (дуплексні) наземні безпроводові широкосмугові електронні комунікаційні послуги позбавить користувачів DTT і безпроводового звукового обладнання для PMSE частини їхніх ресурсів радіочастотного спектра. У зв’язку з цим сектори DTT і PMSE потребують довгострокової регуляторної передбачуваності у плані доступності достатнього обсягу радіочастотного спектра, щоб вони могли гарантувати стале надання і розвиток їхніх послуг, зокрема безкоштовного телебачення, забезпечуючи при цьому належне середовище для інвестицій, з метою досягнення національних і союзних цілей аудіовізуальної політики, як-от соціального згуртування, плюралізму ЗМІ та культурного розмаїття. На національному рівні та на рівні Союзу можуть знадобитися заходи, щоб забезпечити додатковий ресурс радіочастотного спектра для використання безпроводовим звуковим обладнанням для PMSE за межами смуги радіочастот 470-790 МГц.
(12) У своєму звіті для Комісії Паскаль Ламі, голова групи високого рівня з питань майбутнього використання смуги НВЧ (470-790 МГц), рекомендував надання смуги радіочастот 700 МГц для безпроводового широкосмугового доступу до 2020 року (+/- два роки). Таке вивільнення допоможе досягти цілі довгострокової регуляторної передбачуваності для DTT шляхом надання смуги радіочастот нижче 700 МГц до 2030 року, хоча це необхідно буде переглянути до 2025 року.
(13) Група з питань радіоспектральної політики рекомендувала у своєму висновку щодо довгострокової стратегії майбутнього користування смугою НВЧ (470-790 МГц) у Європейському Союзі від 19 лютого 2015 року ухвалити координований підхід до надання смуги радіочастот 700 МГц для ефективного використання для надання безпроводових широкосмугових електронних комунікаційних послуг до кінця 2020 року, зазначаючи, що держави-члени можуть ухвалювати рішення, за наявності належно обґрунтованих підстав, щодо відстрочення доступності смуги радіочастот на строк до двох років. Крім того, необхідно забезпечити доступність смуги радіочастот нижче 700 МГц для надання послуг мовлення до 2030 року.
(14) Деякі держави-члени вже ініціювали або завершили національний процес надання дозволів на користування смугою радіочастот 700 МГц для двосторонніх (дуплексних) наземних безпроводових широкосмугових електронних комунікаційних послуг. Необхідний координований підхід до майбутнього використання смуги радіочастот 700 МГц, що також повинен забезпечувати регуляторну передбачуваність, урівноважувати відмінності в державах-членах із цілями єдиного цифрового ринку та сприяти європейському лідерству у сфері міжнародного технічного прогресу. У цьому контексті держави-члени повинні своєчасно змінити призначення смуги радіочастот 700 МГц відповідно до національного права та права Союзу.
(15) Держави-члени мають бути здатні відстрочувати, за наявності належно обґрунтованих підстав, надання дозволу на користування смугою радіочастот 700 МГц для наземних систем, здатних забезпечувати надання безпроводових широкосмугових електронних комунікаційних послуг, після спільного кінцевого терміну в Союзі - 2020 року - на строк до двох років. Підстави для такого відстрочення повинні обмежуватися невирішеними питаннями транскордонної координації, що призводять до шкідливих радіозавад, необхідністю та складністю забезпечення технічної міграції значної частини населення на просунуті стандарти мовлення, перевищенням фінансовими витратами на перехід очікуваних доходів від процедур присудження та форс-мажорними обставинами. Держави-члени повинні вжити всіх необхідних заходів для мінімізації відповідних шкідливих радіозавад у державах-членах, що зазнають впливу. Якщо держави-члени відстрочують надання дозволу на користування смугою радіочастот 700 МГц, вони повинні повідомити про це інших держав-членів і Комісію та зазначити відповідні належно обґрунтовані підстави у своїх національних дорожніх картах. Такі держави-члени та держави-члени, на яких впливає таке відстрочення, повинні співпрацювати з метою координації процесу вивільнення смуги радіочастот 700 МГц і повинні вказати інформацію про таку координацію в національних дорожніх картах.
(16) Використання смуги радіочастот 700 МГц для інших застосувань у третіх країнах, як дозволено міжнародними угодами, або на частинах національної території, що перебувають поза дієвим контролем органів держави-члена, може обмежувати використання смуги радіочастот 700 МГц для наземних безпроводових широкосмугових електронних комунікаційних послуг у деяких державах-членах. Це перешкоджатиме таким державам-членам в дотриманні спільного графіку, встановленого на рівні Союзу. Відповідні держави-члени повинні вжити всіх необхідних заходів, щоб мінімізувати тривалість і географічний масштаб таких обмежень, і звертатися за допомогою до Союзу, за необхідності, відповідно до
статті 10(2) Рішення № 243/2012/ЄС. Вони також повинні повідомити Комісію про такі обмеження відповідно до
статті 6(2) та
статті 7 Рішення Європейського Парламенту і Ради № 676/2002/ЄС (- 4), і відповідна інформація повинна бути опублікована відповідно до
статті 5 Рішення № 676/2002/ЄС.
(17) Це Рішення обмежує заходи, вжиті на національному рівні відповідно до права Союзу, які спрямовані на досягнення цілей загального інтересу, пов'язаних із правом держав-членів на організацію та використання свого радіочастотного спектра для цілей забезпечення громадського порядку, громадської безпеки та оборони.
(18) На користування смугою радіочастот 700 МГц для наземних безпроводових широкосмугових електронних комунікаційних послуг якнайшвидше повинен почати поширюватися гнучкий режим авторизації. Він повинен передбачати можливість для власників прав на користування радіочастотним спектром передавати та здавати в оренду їхні наявні права в контексті застосування
статей 9, 9a та 9b Директиви Європейського Парламенту і Ради 2002/21/ЄС (- 5), беручи до уваги обов'язок сприяти ефективній конкуренції без викривлень конкуренції на внутрішньому ринку електронних комунікаційних послуг відповідно до
статті 5 Рішення № 243/2012/ЄС. Під час відповідного оцінювання в ході ліцензування радіочастотного спектра держави-члени повинні враховувати строк дії ліцензій, бізнес-план операторів і його внесок у досягнення цілей Цифрового порядку денного, а також просування інноваційних цифрових послуг і довгострокові соціально-економічні вигоди.
................Перейти до повного тексту