1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


24.06.2008 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 163/37
(До Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво Глава 14 . Інформаційне суспільство)
РІШЕННЯ КОМІСІЇ
від 13 червня 2008 року про гармонізацію смуги радіочастот 2500-2690 МГц для наземних систем, здатних забезпечувати надання електронних комунікаційних послуг у Співтоваристві (оприлюднено під номером C(2008) 2625)
(Текст стосується ЄЕП)
(2008/477/ЄС)
КОМІСІЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СПІВТОВАРИСТВ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Співтовариства,
Беручи до уваги Рішення Європейського Парламенту і Ради № 676/2002/ЄС від 7 березня 2002 року про регулятивні рамки радіоспектральної політики в Європейському Співтоваристві (Рішення про радіочастотний спектр) (-1), зокрема його статтю 4(3),
Оскільки:
(1) Комісія підтримала гнучкіше використання спектра в своєму Повідомленні про "Швидкісний доступ до спектра для бездротових електронних комунікаційних послуг через підвищення гнучкості" (-2), яке, між іншим, стосується смуги 2500-2690 МГц. Держави-члени підкреслили технологічну нейтральність і нейтральність послуг як важливі цілі політики з досягнення гнучкішого використання спектра у висновку Групи з питань радіоспектральної політики (RSPG) щодо Політики бездротового доступу до електронних комунікаційних послуг (WAPECS) від 23 листопада 2005 року. Окрім того, згідно з цим висновком, такі цілі політики необхідно вводити не раптово, а поступово, щоб уникнути порушення функціонування ринку.
__________
(-1) OB L 108, 24.04.2002, с. 1.
(-2) COM(2007) 50.
(2) Призначення смуги 2500-2690 МГц для систем, здатних забезпечити надання електронних комунікаційних послуг - важливий елемент, що стосується конвергенції секторів мобільного і фіксованого зв’язку та ефірного мовлення, а також відображає технічні інновації. Послуги, що надаються в цій смузі радіочастот, повинні загалом бути націлені на доступ кінцевих користувачів до широкосмугового зв’язку.
(3) Очікується, що бездротові широкосмугові електронні комунікаційні послуги, для яких призначається смуга 2500-2690 МГц, будуть значною мірою пан’європейськими в тому сенсі, що користувачі таких електронних комунікаційних послуг в одній державі-члені також зможуть отримувати доступ до рівноцінних послуг у будь-якій іншій державі-члені.
(4) Відповідно до статті 4(2) Рішення № 676/2002/ЄС , 5 липня 2006 року Комісія надала мандат Європейській конференції адміністрацій пошт та телекомунікацій (далі - CEPT) розробити найменш обмежувальні технічні умови для смуг радіочастот, які розглядаються в контексті WAPECS.
(5) У відповідь на цей мандат, CEPT опублікувала звіт (Звіт CEPT 19) про найменш обмежувальні технічні умови для смуг радіочастот, які розглядаються в контексті WAPECS. Цей звіт містить технічні умови та настанови щодо застосовування найменш обмежувальних умов для базових станцій і термінальних (кінцевих) станцій, що працюють у смузі 2500-2690 МГц, належні для управління ризиком шкідливих радіозавад як на національних територіях, так і за їх межами, не вимагаючи використання технологій певного типу, на основі оптимізованих параметрів найімовірнішого використання смуги.
(6) Відповідно до Звіту CEPT 19, це Рішення вводить поняття граничних масок блока (Block Edge Mask, BEM), які є технічними параметрами, що застосовуються до всього блока спектра конкретного користувача, незалежно від кількості каналів, що їх займає технологія, яку він обрав. Ці маски повинні входити до складу умов авторизації для використання спектра. Вони охоплюють як випромінення в межах блока спектра (тобто потужність передачі в блоці), так і випромінення поза межами блока (тобто випромінення поза блоком). Вони становлять нормативні вимоги, спрямовані на управління ризиком шкідливих радіозавад між сусідніми мережами і не обмежують граничні значення, встановлені стандартами обладнання згідно з Директивою Європейського Парламенту і Ради 1999/5/ЄС від 9 березня 1999 року про радіообладнання та телекомунікаційне термінальне обладнання і взаємне визнання їх відповідності (-3) (Директива R&TTE).
__________
(-3) OB L 91, 07.04.1999, с. 10. Директива з останніми змінами, внесеними Регламентом (ЄС) № 1882/2003 (OB L 284, 31.10.2003, с. 1).
(7) Призначення і забезпечення доступності смуги 2500-2690 МГц відповідно до результатів, отриманих за мандатом CEPT, означає визнання факту того, що в межах цих смуг існують також інші застосування. Відповідні критерії спільного користування для співіснування деяких систем були розроблені в Звіті ЕСС 45 Комітету з питань електронних комунікацій. Відповідні критерії спільного користування для співіснування інших систем та послуг можуть базуватися на національних міркуваннях.
(8) Для досягнення сумісності необхідний відступ розміром 5 МГц між межами блоків спектра, що використовуються для необмеженого TDD (дуплекса з часовим розділенням) і функціонування FDD (дуплекса з частотним розділенням) або в разі двох несинхронізованих мереж, що функціонують в режимі TDD. Такого відступу необхідно досягти або залишивши ці блоки розміром 5 МГц невикористаними, як захисні блоки; або через використання, що відповідає параметрам обмежених BEM суміжних з FDD (висхідний канал зв’язку) або між двома блоками TDD; або через використання, що відповідає параметрам обмежених або необмежених BEM, суміжних з блоком FDD (низхідний канал зв’язку). Будь-яке використання захисного блока розміром 5 МГц піддається підвищеному ризику радіозавад.
(9) Результати мандату, наданого CEPT, необхідно зробити застосовними в Співтоваристві, а держави-члени повинні запровадити їх без зволікань, беручи до уваги зростаючі вимоги, виявлені у дослідженнях на європейському і світовому рівнях, до наземних електронних комунікаційних послуг, які забезпечують широкосмуговий зв’язок.
(10) Гармонізація згідно з цим рішенням не повинна виключати можливість для держави-члена застосовувати, коли це обґрунтовано, перехідні періоди, що можуть включати в себе порядок та умови спільного користування радіочастотним спектром відповідно до статті 4(5) Рішення про радіочастотний спектр.
(11) Для забезпечення ефективного використання смуги 2500-2690 МГц також і в довгостроковій перспективі, адміністрації повинні продовжувати дослідження, які можуть підвищити рівень ефективності та інноваційного використання. Такі дослідження необхідно враховувати, коли розглядається питання перегляду цього Рішення.
(12) Інструменти, передбачені в цьому Рішенні, відповідають висновку Комітету з питань радіочастотного спектра,
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1
Це Рішення спрямоване на гармонізацію умов доступності та ефективного використання смуги 2500-2690 МГц для наземних систем, здатних забезпечувати надання електронних комунікаційних послуг у Співтоваристві.
Стаття 2
1. Не пізніше ніж через шість місяців після набуття чинності цим Рішенням держави-члени повинні призначити смугу 2500-2690 МГц для наземних систем, здатних забезпечувати надання електронних комунікаційних послуг, і надалі забезпечувати її доступність на невиключній основі відповідно до параметрів, визначених у додатку до цього Рішення.
2. Як відступ від параграфу 1, держави-члени можуть звертатися із запитом щодо перехідних періодів, що можуть включати в себе порядок та умови спільного користування радіочастотним спектром відповідно до статті 4(5) Рішення № 676/2002/ЄС .
3. Держави-члени повинні забезпечити, щоб системи, зазначені в параграфі 1, надавали належний захист системам у суміжних смугах.
Стаття 3
Держави-члени повинні ретельно вивчати використання смуги 2500-2690 МГц і звітувати про свої висновки Комісії, щоб забезпечити регулярний і своєчасний перегляд цього Рішення.
Стаття 4
Це Рішення адресовано державам-членам.
Вчинено у Брюсселі 13 червня 2008 року.
За Комісію
Viviane REDING
Член Комісії
ДОДАТОК
ПАРАМЕТРИ, ЗАЗНАЧЕНІ В СТАТТІ 2
Такі технічні параметри, що називаються "гранична маска блока" (BEM), необхідно застосовувати як основний компонент умов, необхідних для забезпечення співіснування за відсутності двосторонніх або багатосторонніх угод між сусідніми мережами, не виключаючи менш жорсткі технічні параметри, якщо вони погоджені між операторами таких мереж. Держави-члени повинні забезпечувати можливість операторів мереж вільно укладати двосторонні чи багатосторонні угоди для розробки менш жорстких технічних параметрів і ці менш жорсткі технічні параметри можна використовувати, якщо вони погоджені між усіма залученими сторонами.

................
Перейти до повного тексту