03.05.2021 |
(1) |
Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2020/427 (- 2) нещодавно вніс зміни в пункт 1.3 частини I додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 щодо органічного пророщеного насіння, щоб гарантувати його виробництво з органічного насіння. Оскільки пророщене насіння включає паростки, пагони та крес-салат (- 3), які можуть проростати виключно за рахунок резервів насіння, для органічного виробництва слід використовувати тільки воду. Тому слід уточнити, що виняток щодо вимоги виробництва, пов’язаного з ґрунтом, для пророщеного насіння обмежується зволоженням насіння, і необхідно чітко зазначити, що не дозволяється використання живильного середовища, крім інертного середовища для підтримання рівня вологи насіння, якщо компоненти такого інертного середовища погоджені відповідно до статті 24 Регламенту (ЄС) 2018/848. |
(2) |
Що стосується качанів цикорію, специфічний цикл їх виробництва може складатися з двох фаз, одна з яких проходить у ґрунті, а інша - так звана "фаза вигонки" - може проходити як у ґрунті, так і у воді чи субстраті. Тому необхідно роз’яснити, що відступ від пов’язаного з ґрунтом виробництва для качанів цикорію включає занурення в чисту воду, і що використання живильного середовища дозволене тільки за умови, що його компоненти погоджені відповідно до статті 24 Регламенту (ЄС) 2018/848. |
(3) |
Стаття 25l(3)(b) Регламенту Комісії (ЄС) № 889/2008 (- 4) дозволяла використання органічного холестеролу для доповнення природних кормів на стадії відгодівлі та на ранніх стадіях життя креветок з родини Penaeidae і прісноводних креветок (Macrobrachium spp.). Тому в пункті 3.1.3.4 частини III додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 необхідно передбачити можливість доповнення кормів для таких креветок органічним холестеролом. |
(4) |
У 2019 році, у процесі обговорення проекту Делегованого Регламенту (ЄС) 2020/427 , деякі держави-члени надали запити на перегляд інших правил щодо органічної аквакультури. Ці запити оцінила експертна група з технічного дорадництва щодо органічного виробництва (EGTOP), створена Рішенням Комісії 2017/C 287/03 (- 5). Беручи до уваги висновки EGTOP, опубліковані (- 6)в січні 2020 року, Комісія виявила потребу в оновленні існуючих правил виробництва тварин аквакультури, зокрема щодо ветеринарного лікування. |
(5) |
Незалежно від вимог щодо профілактики хвороб, таких як рекомендація біологічного контролю паразитів, під час якого слід надавати перевагу використанню риб-чистильників та прісної води, морської води й розчинів хлориду натрію, у випадку сильного ураження паразитами наразі дозволена обмежена кількість обробок на загальних підставах для всіх видів. На основі згаданих вище висновків EGTOP доцільно внести зміни в чинні положення щодо протипаразитарної обробки, встановлені в пункті 3.1.4.2 частини III додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848, запровадивши підхід, який би більше враховував специфіку конкретного виду, щоб краще забезпечувати потреби тварин аквакультури без порушення органічного характеру виробництва. |
(6) | Зокрема, враховуючи різну тривалість циклів виробництва різних видів, крім лосося, і потенційну появу паразитів на етапі вирощування молодняка, у поєднанні з тим, що оператори намагаються максимально відкладати всілякі курси обробки у зв’язку з обмеженням максимальної частоти таких обробок, на першому році життєвого циклу повідомляють про високий рівень смертності мальків і молодняка. Тому для інших видів, окрім лосося, доцільно узгодити частоту й максимальну кількість обробок від паразитів з максимальною частотою, встановленою для інших хімічно синтезованих алопатичних ветеринарних лікарських засобів, щоб дати можливість втручання, коли це дійсно необхідно, та щоб уникнути високої смертності на перших етапах життєвого циклу. |
(7) | Що стосується лосося, враховуючи тривалість виробничого циклу та потребу попередити появу морських вошей на етапі розвитку риби в прісній воді, необхідно зберегти чинну граничну частоту й максимальну кількість курсів обробки від паразитів. |
(8) | До того ж важливо роз’яснити чинні положення, встановивши чітке загальне обмеження максимальної можливої кількості обробок від паразитів, незалежно від видів, до яких вони застосовуються. |
(9) |
У зв’язку з цим до додатка ІІ до Регламенту (ЄС) № 2018/848 необхідно внести відповідні зміни. |
(10) |
З метою забезпечення ясності та юридичної визначеності цей Регламент застосовується з дати застосування Регламенту (ЄС) 2018/848 . |