1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Директива


02017L2455 - UA - 29.12.2017 - 000.003
Цей текст слугує суто засобом документування і не має юридичної сили. Установи Союзу не несуть жодної відповідальності за його зміст. Автентичні версії відповідних актів, включно з їхніми преамбулами, опубліковані в Офіційному віснику Європейського Союзу і доступні на EUR-Lex. (До Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво Глава 4. Оподаткування)
ДИРЕКТИВА РАДИ (ЄС) 2017/2455
від 5 грудня 2017 року про внесення змін до Директиви 2006/112/ЄС і Директиви 2009/132/ЄС щодо певних податкових зобов’язань з податку на додану вартість, що застосовуються до надання послуг та здійснення дистанційних продажів товарів
(ОВ L 348 29.12.2017, с. 7)
З виправленнями, внесеними:
Виправлення, ОВ L 125, 22.05.2018, с. 15 (2017/2455)
Виправлення, ОВ L 225, 06.09.2018, с. 1 (2017/2455)
Виправлення, ОВ L 225, 06.09.2018, с. 1 (2017/2455)
Виправлення, ОВ L 245, 25.09.2018, с. 9 (2017/2455)
ДИРЕКТИВА РАДИ (ЄС) 2017/2455
від 5 грудня 2017 року про внесення змін до Директиви 2006/112/ЄС і Директиви 2009/132/ЄС щодо певних податкових зобов’язань з податку на додану вартість, що застосовуються до надання послуг та здійснення дистанційних продажів товарів
Стаття 1
Зміни до Директиви 2006/112/ЄС скасовано з 1 січня 2019 року.
До Директиви 2006/112/ЄС внести такі зміни з 1 січня 2019 року:
(1) Статтю 58 викласти в такій редакції:
"Стаття 58
1. Місцем надання наведених нижче послуг неоподатковуваній особі є місце, де така особа має осідок, постійно проживає або зазвичай перебуває:
(a) телекомунікаційні послуги;
(b) послуги радіомовлення і телебачення;
(c) послуги, що їх надають електронними засобами, зокрема послуги, зазначені в додатку II.
Спілкування надавача послуги з замовником за допомогою електронної пошти саме по собі не означає, що надана послуга є послугою, яку постачають електронними засобами.
2. Параграф 1 не застосовують у разі виконання таких умов:
(a) постачальник має осідок або, за відсутності осідку, постійно проживає або зазвичай перебуває лише в одній державі-члені; та
(b) послуги постачаються неоподатковуваним особам, що мають осідок, постійно проживають або зазвичай перебувають у будь-якій державі-члені, крім держави-члена, зазначеної в пункті (a); та
(c) загальна вартість постачань, зазначених у пункті (b), без урахування ПДВ не перевищує 10000 євро в поточному календарному році або еквівалентної суми в національній валюті та не перевищувала цього порогового значення в попередньому календарному році.
3. Якщо протягом календарного року порогове значення, зазначене в пункті (c) параграфа 2, перевищено, з того моменту застосовується параграф 1.
4. Держава-член, на території якої постачальники, зазначені в параграфі 2, мають осідок або, за відсутності осідку, постійно проживають або зазвичай перебувають, надає таким постачальниками право вибору місця постачання, що повинно визначатися відповідно до параграфа 1 та в будь-якому разі охоплювати період тривалістю два календарних роки.
5. Держави-члени повинні вживати відповідних заходів для моніторингу виконання оподаткованою особою умов, зазначених у параграфах 2, 3 і 4.
6. Відповідний еквівалент суми в національній валюті, зазначеної в пункті (c) параграфа 2, розраховують шляхом застосування курсу обміну, опублікованого Європейським Центральним Банком на дату ухвалення Директиви Ради (ЄС) 2017/2455. (*-1)
__________
(*1) Директива Ради (ЄС) 2017/2455 від 5 грудня 2017 року про внесення змін до Директиви 2006/112/ЄС і Директиви 2009/132/ЄС щодо певних податкових зобов’язань з податку на додану вартість, що застосовуються до надання послуг та здійснення дистанційних продажів товарів (ОВ L 348, 29.12.2017, с. 7).";
(2) Статтю 219a викласти в такій редакції:
"Стаття 219a
(1) Виставлення рахунку-фактури підпадає під дію правил, застосовних у державі-члені, в якій, як вважають, було здійснено постачання товарів або надання послуг відповідно до положень розділу V.
2. Як відступ від параграфа 1, виставлення рахунку-фактури підпадає під дію таких правил:
(a) правил, застосовних у державі-члені, в якій постачальник веде господарську діяльність або має фіксований осідок, з якого здійснює постачання, або, за відсутності такого місця осідку чи фіксованого осідку - в державі-члені, в якій постачальник постійно проживає або зазвичай перебуває, якщо:
(i) постачальник не має осідку в державі-члені, в якій, як вважають, було здійснено постачання товарів або надання послуг відповідно до положень розділу V, або його осідок у такій державі-члені не втручається в постачання товарів або надання послуг у розумінні пункту (b) статті 192a, а особою, відповідальною за сплату ПДВ, є особа, якій постачаються товари або послуги, якщо замовник не виставляє рахунок-фактуру (самостійне виставлення рахунку-фактури);
(ii) постачання товарів або надання послуг вважають таким, що його не було здійснено в межах Співтовариства, відповідно до положень розділу V;
(b) правил, застосовних у державі-члені, в якій виявлено постачальника, що застосовує одну зі спеціальних схем, зазначених у главі 6 розділу XII.
3. Параграфи 1 і 2 цієї статті застосовують без обмеження статей 244-248.";
(3) пункт (1) статті 358a викласти у такій редакції:
"1. "оподатковувана особа, що не має осідку в Співтоваристві" означає оподатковувану особу, що не веде господарську діяльність на території Співтовариства і не має там фіксованого осідку;";
(4) пункт (e) статті 361(1) викласти у такій редакції:
"(e) заяву про те, що оподатковувана особа не веде господарську діяльність на території Співтовариства і не має там фіксованого осідку;";
Стаття 2
Зміни до Директиви 2006/112/ЄС скасувати з 1 січня 2021 року.
До Директиви 2006/112/ЄC внести такі зміни з 1 січня 2021 року:
(1) статтю 14 доповнити таким параграфом:
"4. Для цілей цієї Директиви застосовують такі терміни та означення:
(1) "дистанційні продажі товарів у межах Співтовариства" означає постачання товарів, що їх відправляють або перевозять постачальники або за їхнім дорученням, у тому числі якщо постачальники опосередковано беруть участь у перевезенні або відправленні товарів, з держави-члена, іншої ніж держава-член, в якій закінчується відправлення або перевезення товарів замовникам, у разі виконання таких умов:
(a) постачання товарів здійснюється для оподатковуваної особи або неоподатковуваної юридичної особи, придбання якими товарів у межах Співтовариства не оподатковують ПДВ згідно зі статтею 3(1), або для будь-якої іншої неоподатковуваної особи;
(b) товари, що їх постачають, не є ані новими транспортними засобами, ані товарами, що їх постачають після монтажу або встановлення, з випробувальним пробігом чи запуском або без нього, від постачальника або за його дорученням;
(2) "дистанційні продажі товарів, що імпортовані з третіх територій або третіх країн" означає постачання товарів, що їх відправляють або перевозять постачальники або за їхнім дорученням, у тому числі якщо постачальники опосередковано беруть участь у перевезенні або відправленні товарів, з третьої території або третьої країни, замовникам у державі-члені, в разі виконання таких умов:
(a) постачання товарів здійснюється для оподатковуваної особи або неоподатковуваної юридичної особи, придбання якими товарів у межах Співтовариства не оподатковують ПДВ згідно зі статтею 3(1), або для будь-якої іншої неоподатковуваної особи;
(b) товари, що їх постачають, не є ані новими транспортними засобами, ані товарами, що їх постачають після монтажу або встановлення, з випробувальним пробігом чи запуском або без нього, від постачальника або за його дорученням.";
(2) додати таку статтю:
"Стаття 14a
1. Якщо оподатковувана особа сприяє за допомогою електронного інтерфейсу, такого як торговельний майданчик, платформа, портал або подібне, дистанційним продажам партій товарів, що імпортовані з третіх територій або третіх країн, внутрішня вартість яких не перевищує 150 євро, вважають, що оподатковувана особа самостійно отримала та постачала такі товари.
2. Якщо оподатковувана особа сприяє за допомогою електронного інтерфейсу, такого як торговельний майданчик, платформа, портал або подібне, постачанню товарів в межах Співтовариства неоподатковуваній особі оподатковуваною особою, що не має осідку в Співтоваристві, вважають, що оподатковувана особа, яка сприяє постачанню, самостійно отримала та постачала такі товари."
(3) статтю 33 викласти у такій редакції:
"Стаття 33
Як відступ від статті 32:
(a) місцем постачання для товарів, що їх постачають при здійсненні дистанційних продажів в межах Співтовариства, вважають місце, у якому такі товари розташовані на момент завершення відправлення або перевезення товарів замовникові;
(b) місцем постачання для товарів, що їх постачають при здійсненні дистанційних продажів товарів, що імпортовані з третіх територій або третіх країн до держави-члена, іншої ніж держава, в якій завершується відправлення або перевезення товарів замовникові, вважають місце, у якому такі товари розташовані на момент завершення відправлення або перевезення товарів замовникові;
(c) місцем постачання для товарів, що їх постачають при здійсненні дистанційних продажів товарів, що імпортовані з третіх територій або третіх країн до держави-члена, в якій завершується відправлення або перевезення товарів замовникові, вважають зазначену державу-член за умови, що ПДВ на такі товари декларується відповідно до спеціальної схеми, визначеної в секції 4 глави 6 розділу XII.";
(4) статтю 34 вилучити;
(5) статтю 35 викласти у такій редакції:
"Стаття 35
Статтю 33 не застосовують до постачання вживаних товарів, витворів мистецтва, предметів колекціонування та антикваріату, як визначено в пунктах (1)-(4) статті 311(1), а також до постачання вживаних транспортних засобів, як визначено у статті 327(3), що підлягають оподаткуванню ПДВ згідно з відповідними спеціальними положеннями.";
(6) параграфи 2-6 статті 58 вилучити;
(7) розділ V доповнити главою такого змісту:
"ГЛАВА 3а
Порогове значення для оподатковуваних осіб, що здійснюють постачання товарів, зазначених у пункті (a) статті 33, і надають послуги, зазначені в статті 58
Стаття 59c
1. Пункт (a) статті 33 і стаття 58 не застосовують у разі виконання таких умов:
(a) постачальник має осідок або, за відсутності осідку, постійно проживає або зазвичай перебуває лише в одній державі-члені;
(b) послуги надаються неоподатковуваним особам, що мають осідок, постійно проживають або зазвичай перебувають у будь-якій державі-члені, іншій ніж держава-член, зазначена в пункті (a), або товари відправлені або перевезені до держави-члена, іншої ніж держава-член, зазначена в пункті (a); та
(c) загальна вартість постачань, зазначених у пункті (b), без урахування ПДВ не перевищує в поточному календарному році й не перевищувала в попередньому календарному році 10000 євро або еквівалентної суми в національній валюті.
2. Якщо протягом календарного року порогове значення, вказане в пункті (c) параграфа 1, перевищено, станом на той час застосовують пункт (a) статті 33 і статтю 58.
3. Держава-член, на території якої перебувають товари на момент початку їх відправлення або перевезення, або в якій мають осідок оподатковувані особи, які надають телекомунікаційні послуги, послуги телебачення і радіомовлення та послуги, що їх надають електронними засобами, повинна надавати оподатковуваним особам, які здійснюють постачання, що підпадають під умови, викладені у параграфі 1, право обирати місце постачання відповідно до пункту (a) статті 33 і статті 58, яке повинно в будь-якому разі охоплюти період тривалістю два календарні роки.
4. Держави-члени повинні вживати належних заходів для моніторингу виконання оподаткованою особою умов, зазначених у параграфах 1, 2 і 3.
5. Відповідний еквівалент суми в національній валюті, зазначеної в пункті (c) параграфа 1, розраховують шляхом застосування курсу обміну, опублікованого Європейським Центральним Банком на дату ухвалення Директиви (ЄС) 2017/2455.";
(8) додати таку статтю:
"Стаття 66а
Як відступ від статей 63, 64 і 65, щодо постачання товарів, за які ПДВ сплачує особа, що сприяє постачанню відповідно до статті 14a, факт виникнення податкового зобов’язання має місце, а податкове зобов’язання з ПДВ виникає на момент акцепту платежу.";
(9) статтю 143(1) доповнити таким пунктом:
"(ca) ввезення товарів за умови, що ПДВ декларують за спеціальною схемою відповідно до глави 6, секції 4 розділу XII, та що індивідуальний ідентифікаційний номер платника ПДВ для застосування спеціальної схеми постачальника або посередника, що діє за його дорученням, присвоєний згідно зі статтею 369q, було надано компетентному митному органу держави-члена ввезення щонайпізніше на момент подання ввізної декларації;";
(10) пункт (2) статті 220(1) викласти в такій редакції:
"(2) постачання товарів відповідно до пункту (a) статті 33, крім випадків, коли оподатковувана особа застосовує спеціальну схему, зазначену в секції 3 глави 6 розділу XII;";
(11) додати таку статтю:
"Стаття 242a
1. Якщо оподатковувана особа сприяє за допомогою електронного інтерфейсу, такого як торговельний майданчик, платформа, портал або подібне, постачанню товарів або послуг неоподатковуваній особі в межах Співтовариства відповідно до положень розділу V, оподатковувана особа, яка сприяє постачанню, зобов’язана вести облік таких постачань. Зазначені записи повинні бути достатньо деталізованими для уможливлення проведення податковими органами держави-члена, в якій такі постачання підлягають оподаткуванню, перевірки правильності обліку ПДВ.
2. Доступ до записів, зазначених в параграфі 1, повинен надаватися в електронній формі відповідній державі-члену на її запит.
Зазначені записи повинні зберігатися протягом 10 років після завершення року, в якому було здійснено операцію.";
(12) заголовок глави 6 розділу XII викласти в такій редакції:
"Спеціальні схеми для оподатковуваних осіб, що надають послуги неоподатковуваним особам або здійснюють дистанційні продажі товарів";
(13) пункти 1, 2 і 3 статті 358 вилучити;
(14) заголовок секції 2 викласти в такій редакції:
"Спеціальна схема для послуг, які надаються оподатковуваними особами, що не мають осідку в Співтоваристві";
(15) у статті 358a додати такий пункт:
"(3) "держава-член споживання" означає державу-член, у якій надання послуг вважають здійсненим відповідно до глави 3 розділу V.";
(16) статтю 359 викласти в такій редакції:
"Стаття 359
Держави-члени повинні дозволити будь-якій оподатковуваній особі, що не має осідку в Співтоваристві, яка надає послуги неоподатковуваній особі, що має осідок у державі-члені або постійно проживає чи зазвичай перебуває в державі-члені, застосовувати цю спеціальну схему. Цю схему застосовують до всіх послуг, що надаються в межах Співтовариства.";
(17) статтю 362 викласти в такій редакції:
"Стаття 362
Держава-член ідентифікації повинна присвоїти оподатковуваній особі, що не має осідку в Співтоваристві, індивідуальний ідентифікаційний номер платника ПДВ для застосування цієї спеціальної схеми та повідомити його про такий номер електронними засобами. На основі інформації, що її застосовують для такої ідентифікації, держави-члени споживання можуть використовувати власні ідентифікаційні системи.";
(18) пункт (a) статті 363 викласти у такій редакції:
"(a) якщо вона повідомляє такій державі-члену про те, що вона більше не надає телекомунікаційні послуги, охоплені цією спеціальною схемою;";
(19) статтю 364 і 365 викласти в такій редакції:
"Стаття 364
Оподатковувана особа, що не має осідку в Співтоваристві, повинна подавати державі-члену ідентифікації декларацію з ПДВ за кожний календарний квартал електронними засобами, незалежно від того, чи надавалися послуги, охоплені цією спеціальною схемою. Декларацію з ПДВ подають до кінця місяця, наступного за закінченням податкового періоду, охопленого декларацією.
"Стаття 365
Декларація з ПДВ повинна відображати індивідуальний ідентифікаційний номер платника ПДВ для застосування цієї спеціальної схеми та для кожної держави-члена споживання, в якій ПДВ підлягає сплаті - загальну вартість надання послуг без урахування ПДВ протягом податкового періоду та загальну суму відповідного ПДВ залежно від ставки. У декларації також повинні бути вказані застосовні ставки ПДВ та загальна сума ПДВ, що підлягає сплаті.
За потреби внесення будь-яких змін до декларації з ПДВ після її подання, відповідні зміни повинні включатися в наступну декларацію протягом трьох років з дати, на яку необхідно було подати початкову декларацію відповідно до статті 364. Така наступна декларація з ПДВ повинна визначати відповідну державу-член споживання, податковий період і суму ПДВ, щодо яких потрібно внести будь-які зміни.";
(20) статтю 368 викласти в такій редакції:
"Стаття 368
Оподатковувана особа, що не має осідку в Співтоваристві, яка застосовує цю спеціальну схему, не може відносити на зменшення податкового зобов’язання ПДВ відповідно до статті 168 цієї Директиви. Незважаючи на пункт (1) статті 1 Директиви 86/560/ЄЕС, зазначена оподатковувана особа повинна отримувати відшкодування відповідно до цієї Директиви. Статті 2(2) і (3) та статтю 4(2) Директиви 86/560/ЄЕС не застосовують до відшкодувань, пов’язаних із послугами, охопленими цією спеціальною схемою.
Якщо оподатковувана особа, що застосовує цю спеціальну схему, а також веде в державі-члені споживання види діяльності, не охоплені цією схемою, у зв’язку з якою вона зобов’язана бути зареєстрована для цілей ПДВ, вона повинна відносити на зменшення податкового зобов’язання ПДВ у зазначеній державі-члені стосовно її оподатковуваних видів діяльності, охоплених цією схемою, у декларації з ПДВ, яка повинна подаватися відповідно до статті 250 цієї Директиви.";
(21) заголовок секції 3 глави 6 розділу XII викласти в такій редакції:
"Спеціальна схема для здійснення в межах Співтовариства дистанційних продажів та надання послуг оподатковуваними особами, що мають осідок у межах Співтовариства, але не в державі-члені споживання";
(22) у статті 369a додати такий пункт:
"(3) "держава-член споживання" означає державу-член, у якій надання послуг вважають здійсненим відповідно до глави 3 розділу V, або у випадку здійснення дистанційних продажів товарів в межах Співтовариства - державу-член, у якій завершується відправлення або перевезення товарів замовникові.";
(23) статті 369b і 369c викласти в такій редакції:
"Стаття 369b
Держави-члени повинні дозволяти будь-якій оподатковуваній особі, що здійснює дистанційні продажі товарів у межах Співтовариства, та будь-якій оподатковуваній особі, що не має осідку в державі-члені споживання, яка надає послуги неоподатковуваній особі, застосовувати цю спеціальну схему. Цю спеціальну схему застосовують до всіх зазначених товарів або послуг, що постачаються в межах Співтовариства.
Стаття 369c
Оподатковувана особа повинна повідомляти державу-член ідентифікації про початок або про припинення своїх оподатковуваних видів діяльності, що підпадають під цю спеціальну схему, або про зміни таких видів діяльності, внаслідок чого вона більше не відповідає умовам, необхідним для застосування цієї спеціальної схеми. Вона повинна повідомляти таку інформацію в електронній формі."
(24) до статті 369e внести такі зміни:
(a) вступні слова викласти в такій редакції:
"Держава-член ідентифікації повинна виключати оподатковувану особу, що не має осідку в державі-члені споживання, з цієї спеціальної схеми в будь-якому з таких випадків:"
(b) пункт (a) викласти у такій редакції:
"(a) якщо вона повідомляє зазначену державу-член про припинення здійснення в межах Співтовариства дистанційних продажів товарів та надання послуг, охоплених цією спеціальною схемою;";
(25) статті 369f і 369g викласти в такій редакції:
"Стаття 369f
Оподатковувана особа, що застосовує цю спеціальну схему, повинна подавати державі-члену ідентифікації декларацію з ПДВ за кожний календарний квартал електронними засобами, незалежно від того, чи здійснювалися в межах Співтовариства дистанційні продажі товарів або надавалися послуги, охоплені цією спеціальною схемою. Декларацію з ПДВ подають до кінця місяця, наступного за закінченням податкового періоду, охопленого декларацією.
Стаття 369g
1. Декларація з ПДВ повинна відображати ідентифікаційний номер, зазначений у статті 369d, та, для кожної держави-члена споживання, в якій ПДВ підлягає сплаті - загальну вартість, без урахування ПДВ, здійснення в межах Співтовариства дистанційних продажів товарів і надання послуг, охоплених цією спеціальною схемою, протягом податкового періоду, а також загальну суму відповідного ПДВ залежно від ставки. У декларації також повинні бути вказані застосовні ставки ПДВ та загальна сума ПДВ, що підлягає сплаті. Декларація з ПДВ повинна також включати зміни, що стосуються попередніх податкових періодів, відповідно до параграфа 4 цієї статті.

................
Перейти до повного тексту