1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
про співробітництво у сфері підтримки між Кабінетом Міністрів України та Організацією НАТО з підтримки та постачання (ОНПП)
( Угоду ратифіковано Законом № 563-VIII від 01.07.2015 )
Преамбула
Зважаючи на те, що:
Україна є визнаною державою-партнером НАТО, яка підписала Угоду про безпеку між Урядом України і Організацією Північноатлантичного Договору від 13 березня 1995 року;
Кабінет Міністрів України (далі - Уряд України) висловив зацікавленість у послугах, запропонованих Організацією НАТО з підтримки та постачання, та має бажання започаткувати співпрацю з Організацією НАТО з підтримки та постачання за певними напрямами логістики, операційної підтримки і підтримки систем;
Північноатлантична Рада делегувала свої повноваження Наглядовій раді Організації НАТО з підтримки та постачання щодо укладення Угоди про співробітництво у сфері підтримки з Урядом України, усвідомлюючи, що укладання цієї Угоди за жодних обставин не надає Україні статусу держави-члена Організації Північноатлантичного договору або права претендувати на набуття цього статусу;
Наглядова рада Організації НАТО з підтримки та постачання погодилась надати Уряду України послуги з підтримки (визначені нижче) й уповноважила Генерального менеджера Агенції НАТО з підтримки підписати цю Угоду.
Беручи до уваги:
Статут Організації НАТО з підтримки та постачання, затверджений Північноатлантичною радою 10 березня 2015 року;
те, що ця Угода створює правові підстави для започаткування відносин у галузі логістики, як зазначено у статтях, наведених нижче, між Урядом України та Організацією НАТО з підтримки та постачання.
Уряд України та Організація НАТО з підтримки та постачання (далі - визначені як Сторони), домовилися про таке:
СТАТТЯ 1
Визначення та скорочення
У тексті цієї Угоди та в подальших окремих письмових інструментах:
"НАТО" - Організація Північноатлантичного договору;
"ОНПП" - Організація НАТО з підтримки та постачання, яка є невід'ємною частиною НАТО;
"АНПП" - Агенція НАТО з підтримки та постачання, яка є виконавчим Органом ОНПП та невід'ємною частиною ОНПП;
"Партнерство з підтримки" - будь-яка структура, утворена у рамках Організації НАТО з підтримки та постачання, відповідно до конкретних термінів та умов, погоджених двома або більше державами-членами НАТО, які виявили бажання спільно організувати підтримку та надання послуг у рамках діяльності ОНПП. Держави, які не є членами НАТО, можуть бути допущеними до участі у якості Асоційованих Держав;
"Технічна інформація" - записана або задокументована інформація наукового або технічного характеру, незалежно від формату, документальних характеристик чи способів презентації. До цієї інформації може відноситися, але не обмежуватися цим, таке: дані експериментальних досліджень та випробувань, специфікації, проекти і процеси проектування, інформація про винаходи і відкриття, або інформація, яка входить до винаходів і відкриттів або пов'язана з ними, незалежно від того патентоспроможні вони чи ні, технічні описи та інші роботи технічного характеру, топологія інтегральних мікросхем/шаблонів, технічні та виробничі пакети даних, ноу-хау, комерційна таємниця та інформація, що стосується технологій виробництва. Така інформація може мати форму документів, фоторепродукцій, креслень та інших графічних зображень, записів на дисках та плівці (оптичного, магнітного, лазерного запису), комп'ютерні програми - як програмне забезпечення, так і бази даних, роздрукований зміст пам'яті комп'ютера, дані, що зберігаються в пам'яті комп'ютера, або в будь-якій іншій формі;
"Трастовий фонд" - механізм, запроваджений НАТО для сприяння співпраці з країнами-партнерами НАТО;
"Проекти Трастового фонду" - ініціативи, пов'язані із роззброєнням чи з управлінням наслідками оборонної реформи у країні-партнері, що започатковуються провідною країною (країнами) у відповідності з політикою щодо трастових фондів НАТО/ПЗМ;
"Окремі письмові інструменти" - угоди, наприклад купівлі-продажу, з надання послуг, Партнерств з підтримки або інші угоди, що стосуються окремих напрямів, узгоджених між Сторонами, які повинні бути укладеними у рамках виконання цієї Угоди про співробітництво у сфері підтримки;
"Місцевий персонал" - громадяни України або особи, що постійно проживають на території України;
"Центральні органи виконавчої влади України" - державні органи, які забезпечують формування та реалізують державну політику у визначених Урядом України сферах.
Якщо визначення будь-якого терміну відсутнє у цій Угоді або в окремих письмових інструментах, складених відповідно до неї, то застосовуватиметься відповідний Глосарій термінів і визначень НАТО.
СТАТТЯ 2
Мета
Ця Угода створює правові підстави та визначає основні принципи співробітництва між Урядом України та ОНПП для підтримки України за конкретними напрямами, що включають, але не обмежуються постачанням, технічним обслуговуванням, закупівлею товарів та послуг, транспортуванням, контролем конфігурації, технічною допомогою та реалізацією проектів Трастового фонду, виконавчим агентом яких є АНПП.
СТАТТЯ 3
Імплементація
3.1. Відповідно до цієї Угоди між центральними органами виконавчої влади України та ОНПП можуть укладатись окремі письмові інструменти з метою реалізації співпраці у сфері підтримки.
3.2. При цьому Сторони усвідомлюють, що інструменти, зазначені в пункті 3.1., можуть потребувати попереднього узгодження між зацікавленими центральними органами виконавчої влади України та Наглядовою радою ОНПП, та, у разі необхідності, країною-розробником відповідних систем озброєння або техніки.
СТАТТЯ 4
Фінансові умови
4.1. Українська Сторона покриває витрати на підтримку чи придбання замовлених послуг, які надаються ОНПП відповідно до статей 2 та 3 цієї Угоди, у тому числі витрати, пов'язані з припиненням дії або виходом з Угоди у порядку, визначеному статтею 14.
4.2. Витрати, пов'язані з усіма ризиками, що можуть виникнути у ході надання підтримки або послуг ОНПП відповідно до статей 2 та 3 цієї Угоди, покриваються за рахунок Української Сторони.
4.3. Витрати, що можуть виникнути або бути пов'язаними з юридичною відповідальністю НАТО та/або ОНПП, та, відповідно, АНПП, у зв'язку з наданням підтримки та/або послуг на замовлення України, також покриваються за рахунок Української Сторони. Ця Угода ні за яких обставин не може покладати будь-яку відповідальність на ОНПП та АНПП.
4.4. У разі нанесення шкоди, виникнення фінансових зобов'язань або збитків, заподіяних третіми особами або внаслідок умисної дії або грубої недбалості з боку співробітника АНПП, АНПП зобов'яже відповідальних за це відшкодувати будь-які належні кошти, відповідно до існуючих законів і правил. Ні за яких обставин відмова від покриття зазначених збитків не може призвести до будь-якої відповідальності ОНПП або АНПП.
СТАТТЯ 5
Відповідальність, гарантії та страхування
5.1. Україна, яка отримує матеріально-технічні ресурси або послуги в межах цієї Угоди, не висуватиме претензій у разі нанесення тілесних ушкоджень (у тому числі ушкоджень, що призвели до загибелі), а також збитків або нанесення шкоди внаслідок нормальної експлуатації та/або користування такими матеріально-технічними ресурсами або послугами.
5.2. Україна забезпечить звільнення ОНПП від відповідальності за будь-які претензії від третіх сторін, водночас Сторони надаватимуть одна одній взаємний захист від пред'явлення позовів або будь-яких інших претензій третіми сторонами до однієї із Сторін.
5.3. Без шкоди для положень статті 4 Сторони не несуть відповідальності за неналежне виконання третіми сторонами положень та умов договорів та контрактів, укладених з метою реалізації заходів з підтримки чи надання послуг відповідно до статті 2 цієї Угоди.
5.4. У кожному договорі, зазначеному у пункті 3.1. цієї Угоди, детально визначатимуться гарантійні умови стосовно матеріально-технічних засобів та послуг, щодо яких укладається договір, для кожного виду діяльності та виконуваних завдань. ОНПП не може пропонувати жодних гарантій на товари або послуги, а також не може гарантувати, що доставлені товари або послуги не матимуть дефектів.
5.5. Вантажі, що поставляються ОНПП згідно з договорами, зазначеними у пункті 3.1., як правило, не страхуватимуться, якщо цього не вимагатиме Україна. Вартість страхування на прохання України відшкодовуватиметься на користь ОНПП.
СТАТТЯ 6
Управління
6.1. Підрозділи, призначені у рамках цієї Угоди кожною із Сторін у якості контактних, наведені у додатку 1 до цієї Угоди.
6.2. Для подальших окремих письмових інструментів, зазначених в пункті 3.1., Сторони можуть призначати конкретних контактних осіб.
СТАТТЯ 7
Вимоги щодо безпеки
7.1. Сторони можуть розробляти та реалізувати скоординовану програму забезпечення режиму секретності на підприємствах промисловості на основі політики безпеки НАТО (С-М(2002)49 і С-М(2002)50) та додаткових директив до них.
7.2. Сторони повідомлятимуть одна одну про присвоєння грифу секретності Стороною, що є джерелом інформації, будь-якій інформації або даним, що передаються іншій Стороні за умовами окремих письмових інструментів, зазначених у пункті 3.1.
7.3. Будь-який обмін інформацією з обмеженим доступом, включаючи контракти, що містять таку інформацію, має відповідати положенням, що встановлені Угодою, про безпеку між Урядом України і Організацією Північноатлантичного договору, укладеною 13 березня 1995 року, та вимогам безпеки, що встановлені в політиці безпеки НАТО (С-М(2002)49 і С-М(2002)50) та додатковими директивами до них.

................
Перейти до повного тексту