1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Умови


Умови
застосування системи маршрутних зборів та умови оплати (Текст документа схвалено розширеною Комісією і введено в дію 1.10.2007 р.)
( Ця редакція замінює попередню редакцію N 06.60.02/2 )
Умови застосування системи плати за послуги з організації повітряного руху на маршруті
Стаття 1
1. Плата за послуги з Організації повітряного руху на маршруті (ОрПР) стягується за кожний політ, що здійснювався відповідно до процедур, встановлених Стандартами та Рекомендованою практикою Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), у повітряному просторі, що належить до сфери відповідальності Договірних Держав. Для стягнення плати за послуги з ОрПР на маршруті цей повітряний простір поділяють на зони, які встановлюють Договірні Держави. Перелік таких зон наведено в Додатку 1.
2. Плата за послуги з ОрПР на маршруті стягується для відшкодування витрат договірних держав на використання аеронавігаційних засобів і служб на маршруті та використання Системи сплати послуг з ОрПР на маршруті, а також витрат ЄВРОКОНТРОЛЮ на експлуатацію цієї Системи.
3. Плата за надані послуги з ОрПР на маршруті, стягнута для конкретної зони, може обкладатися податком на додану вартість (ПДВ). У цьому випадку ЄВРОКОНТРОЛЬ може відшкодовувати суми такого податку в порядку та відповідно до процедур, узгоджених з відповідними договірними Державами.
4. До плати за надані послуги з ОрПР на маршруті, стягнутої для конкретної зони, можуть застосовуватися схеми стимулювання. ЄВРОКОНТРОЛЬ може запроваджувати схеми стимулювання на умовах і в порядку, узгодженому з відповідними договірними державами.
5. Особою, відповідальною за сплату послуг з ОрПР на маршруті, є особа, яка була експлуатантом повітряного судна під час здійснення польоту. Якщо особа експлуатанта невідома, експлуатантом вважається власник повітряного судна, якщо він не доведе, що експлуатантом була інша особа.
Стаття 2
За кожний політ, коли повітряне судно входить у повітряний
простір перелічених у Додатку 1 "Зони нарахування плати за послуги
з ОрПР на маршруті", стягується єдина плата (R), розмір якої
дорівнює сумі оплат послуг з ОрПР на маршруті, нарахованих для
цього польоту в повітряному просторі відповідних зон:
R = S r
n i
S - знак суми.
Розмір плати за послуги з ОрПР на маршруті (r ) для польотів
i
у зоні (i) обчислюють за формулою, зазначеною у Статті 3.
Стаття 3
Розмір плати за послуги з ОрПР на маршруті для польоту в
конкретній зоні (i) обчислюють за формулою:
r = t x N
i i i
де (r ) - розмір плати за послуги з ОрПР на маршруті, (t ) -
i i
одинична ставка плати за послуги з ОрПР на маршруті, (N ) -
i
кількість одиниць обслуговування для такого польоту.
Стаття 4
Для кожного конкретного польоту, кількість одиниць
обслуговування (N ), згадану в попередній статті, визначають за
i
формулою:
N = d x p
i i
де (d ) - коефіцієнт відстані для зони (i), а (p) - ваговий
i
коефіцієнт для відповідного повітряного судна.
Стаття 5
1. Коефіцієнт відстані (d ) визначають діленням на сто (100)
i
ортодромічної відстані в кілометрах між:
- аеродромом вильоту в межах зони застосування системи оплати
послуги з ОрПР на маршруті (i) або точкою входження в таку зону
та
- аеродромом першої посадки в межах зазначеної зони (i) або
точкою виходу з такої зони.
Згадані вище точки входження і виходу визначаються як точки, в яких маршрут, передбачений планом польоту, перетинає бічні межі зазначеної зони застосування системи сплати послуги з ОрПР на маршруті. Такий план польоту містить усі зміни, внесені експлуатантом до поданого спочатку плану польоту, а також усі схвалені експлуатантом зміни, що виникли внаслідок застосування заходів з організації потоків повітряного руху.
2. До польотів, що закінчуються на аеродромі вильоту повітряного судна і здійснюються без проміжних посадок (польоти по колу), застосовується стаття 5.1, з такими двома винятками:
a) для польотів по колу, що відбуваються цілком у межах однієї зони застосування системи сплати послуги з ОрПР на маршруті, коефіцієнт відстані визначають діленням на сто (100) ортодромічної відстані в кілометрах між аеродромом і найвіддаленішою від нього точкою, помноженої на два (2);
b) для польотів по колу, що виходять за межі однієї зони застосування системи сплати послуг з ОрПР на маршруті, застосовується стаття 5.1, за винятком зони, що містить найвіддаленішу від аеродрому точку - в такій зоні коефіцієнт відстані визначають діленням на сто (100) ортодромічної сумарної відстані в кілометрах від точки входження в цю зону до найвіддаленішої від аеродрому точки та від цієї найвіддаленішої точки до токи виходу з цієї зони.
3. Відстань, яку беруть для обчислення, зменшується на двадцять (20) кілометрів для кожного зльоту і для кожної посадки на території договірної держави.
Стаття 6
1. Ваговий коефіцієнт (p), виражений числом із двома десятковими знаками після коми, визначають як квадратний корінь із частки від ділення на п'ятдесят (50) максимальної сертифікованої злітної маси повітряного судна (в метричних тонах, з одним десятковим знаком після коми), вказаної у свідоцтві льотної придатності, інструкції з льотної експлуатації чи іншому рівноцінному офіційному документі, за формулою:
-------------------
| Макс. злітна маса
p = | -----------------
\| 50
Якщо максимальна сертифікована злітна маса даного повітряного судна невідома органу, що відповідає за стягнення плати за послуги з ОрПР на маршруті, для розрахунку вагового коефіцієнта беруть масу найважчого відомого повітряного судна того самого типу.
2. Якщо для одного повітряного судна існує кілька значень максимальної сертифікованої злітної маси, ваговий коефіцієнт визначають на основі найбільшої максимальної злітної маси, дозволеної для цього повітряного судна державою його реєстрації.
3. Проте, якщо не пізніше останнього робочого дня календарного місяця, в якому відбулися зміни парку повітряних суден, та принаймні один раз на рік експлуатант буде повідомляти ЄВРОКОНТРОЛЮ про те, що він експлуатує два чи більше повітряних суден різних модифікацій одного типу, то в такому разі для обчислення вагового коефіцієнта для кожного з цих повітряних суден буде використовуватись середнє значення максимально дозволеної злітної маси всіх його повітряних суден цього типу. Обчислення цього коефіцієнта для кожного типу повітряного судна і для кожного експлуатанта здійснюється щонайменше один раз на рік.
Стаття 7
1. Одинична ставка плати за послуги з ОрПР на маршруті (t )
i
встановлюється в євро.
2. Якщо відповідні договірні держави не визначили інакше, одинична ставка плати за послуги з ОрПР на маршруті для зони застосування системи сплати послуги з ОрПР на маршруті, в якій євро не є національною валютою, обчислюється щомісяця шляхом застосування середньомісячного обмінного курсу євро до національної валюти за місяць, що передує місяцю, протягом якого здійснюється політ. Застосовують обмінний курс, що дорівнює середньомісячному "заключному крос-курсу", обчисленому агентством "Рейтерс" на основі щоденних курсів попиту (BID).
Стаття 8
1. Від сплати послуг з ОрПР на маршруті звільняються такі польоти:
a. польоти повітряних суден з максимально дозволеною злітною масою, меншою ніж дві (2) метричні тони;
b. польоти, що здійснюються виключно для перевезення з офіційною місією: правлячих монархів та їх найближчих родичів, глав держав, глав урядів та міністрів. У всіх випадках це має бути підтверджено відповідною відміткою про статус або приміткою в плані польоту.
c. польоти з метою пошуку та рятування, що виконуються за завданням відповідних компетентних органів.
2. Крім того, договірна держава може, у межах зони застосування системи сплати послуги з ОрПР на маршруті, що перебуває в сфері її відповідальності, звільнити від сплати послуг з ОрПР на маршруті:
a. військові польоти, що здійснюються військовими повітряними суднами будь-якої держави;
b. навчально-тренувальні польоти, що виконуються виключно з метою отримання свідоцтва, або кваліфікаційної відмітки, що стосується льотних екіпажів, якщо це підтверджено відповідною відміткою у плані польоту. Такі польоти мають здійснюватися виключно в межах цієї зони застосування системи сплати послуги з ОрПР на маршруті. Такі польоти не повинні використовуватися для перевезення пасажирів чи вантажів, а також для переміщення чи перебазування повітряного судна;
c. польоти, що здійснюються виключно з метою перевірки чи випробування обладнання, яке використовується або призначене для використання у якості наземних аеронавігаційних засобів, окрім польотів, під час яких здійснюється перебазування відповідного повітряного судна;
d. польоти, що закінчуються на аеродромі вильоту і здійснюються без проміжних посадок (польоти по колу);
e. польоти, що виконуються виключно за правилами візуального польоту (ПВП) в межах цієї зони;
f. гуманітарні польоти, що виконуються за завданням відповідних компетентних органів;
g. митні та поліцейські польоти.
Стаття 9
Послуги з ОрПР на маршруті сплачуються до штаб-квартири ЄВРОКОНТРОЛЮ, згідно з "Умовами оплати", викладеними у додатку 2. Валютою розрахунку є євро.
Стаття 10
Договірні держави публікують умови застосування системи сплати послуг з ОрПР на маршруті та одиничні ставки.
Додаток 1
ЗОНИ ЗАСТОСУВАННЯ
СИСТЕМИ ПЛАТИ ЗА ПОСЛУГИ з ОрПР НА МАРШРУТІ
Назва зони Опис повітряного простору Договірні Держави
Албанія РПІ Тірани Республіка Албанія
РПІ верхнього повітряного
простору (ВПП) Тірани
Німеччина РПІ ВПП Ганновера Федеративна Республіка
РПІ ВПП Рейну Німеччина
РПІ Бремена
РПІ Ланґена

................
Перейти до повного тексту