- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 вересня 2020 р. № 891 Київ |
Про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей
Відповідно до пункту 6 частини першої
статті 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" та частини сьомої
статті 6 Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей.
2. Затвердити Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей, що додається.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
4. Розмістити Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей за адресою: м. Київ, бульв. Лесі Українки, 26.
5. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім вимог Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей у частині здійснення державного регулювання діяльності у лотерейній сфері та пункту 3змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з дати початку роботи Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей відповідно до
Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 67 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 вересня 2020 р. № 891
ПОЛОЖЕННЯ
про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей
( У тексті Положення, крім пункту 1, слово "Комісія" в усіх відмінках замінено словом "КРАІЛ" згідно з Постановою КМ
№ 1123 від 18.11.2020 )
1. Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерей, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.
2. КРАІЛ у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями КРАІЛ є:
реалізація державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор;
реалізація державної політики в лотерейній сфері;
здійснення державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор, а також у лотерейній сфері.
4. КРАІЛ відповідно до покладених на неї завдань:
1) реалізує державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор шляхом:
внесення до органів державної влади пропозицій щодо проектів законів та інших нормативно-правових актів у сфері азартних ігор;
видання нормативних актів з питань, що належать до компетенції КРАІЛ, та здійснення контролю за їх виконанням;
прийняття в межах своєї компетенції рішень, що є обов’язковими для виконання організаторами азартних ігор;
розроблення та подання Кабінетові Міністрів України для затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор;
звернення до суду у випадках, визначених законом;
створення сприятливих організаційних та економічних умов для залучення інвестицій у сферу організації та проведення азартних ігор;
забезпечення створення рівних умов господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор;
здійснення співробітництва з відповідними органами регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор іноземних держав;
виконання функції органу ліцензування господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, прийняття рішення про видачу та анулювання ліцензій у порядку, встановленому
Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" (далі - Закон);
формування та ведення ліцензійного реєстру;
формування та ведення ліцензійних справ, забезпечення їх зберігання, передачі та отримання у паперовій та/або електронній формі;
здійснення інформаційного та методичного супроводження ліцензування;
надання інформації з ліцензійних справ у порядку, встановленому
Законом України"Про доступ до публічної інформації";
перевірки достовірності відомостей у документах, поданих заявником для отримання ліцензій, дозволів, та відповідності організатора азартних ігор (здобувача) і поданих документів ліцензійним умовам;
розгляду, перевірки та внесення відомостей про фізичних осіб, стосовно яких наявні обмеження у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх, до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх у випадках, установлених
Законом;
затвердження переліку, форми та порядку подання звітності організаторами азартних ігор;
ведення реєстрів, передбачених
Законом;
затвердження
порядку ведення реєстрів у сфері організації та проведення азартних ігор, порядку включення інформації, внесення змін до таких реєстрів, виключення інформації з реєстрів;
розгляду скарг гравців та інших осіб на дії організаторів азартних ігор, здійснення у разі виявлення порушень за результатами їх розгляду заходів відповідно до
Закону;
взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями та іншими організаціями під час здійснення своїх повноважень;
визначення відповідно до
Закону української та/або іноземної лабораторії, що видає сертифікат відповідності Державній системі онлайн-моніторингу згідно із Законом;
встановлення порядку передачі організаторами азартних ігор накопиченої інформації у разі зупинки функціонування Державної системи онлайн-моніторингу з технічних або будь-яких інших причин;
встановлення порядку проведення інспектування грального обладнання;
встановлення вимог щодо боротьби з вираженою ігровою залежністю (лудоманією);
визначення принципів відповідальної гри;
здійснення заходів щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор;
отримання безоплатно від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування документів, матеріалів, статистичної та іншої визначеної законодавством інформації, необхідної для здійснення своїх повноважень;
отримання безоплатно від організаторів азартних ігор необхідної для здійснення своїх повноважень звітності та інформації, у тому числі такої, що містить фінансово-економічні показники, у визначених КРАІЛ формах та порядку;
організації та здійснення державного контролю за організацією та проведенням азартних ігор, зокрема контролю за дотриманням
Закону, ліцензійних умов, шляхом проведення планових, позапланових та фактичних перевірок, зокрема методом контрольних закупівель;
складення та надіслання організаторам азартних ігор у разі виявлення порушень ліцензійних умов приписів щодо усунення таких порушень, що є обов’язковими до виконання;
здійснення адміністрування Державної системи онлайн-моніторингу;
застосування санкцій до організаторів азартних ігор та інших суб’єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, у випадках, передбачених
Законом;
встановлення вимог до Державної системи онлайн-моніторингу, розроблення та затвердження порядку функціонування Державної системи онлайн-моніторингу;
проведення моніторингу діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, підготовка за його результатами щорічного звіту про основні показники діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор у порядку, встановленому
Законом;
призначення осіб для моніторингу гральних закладів;
затвердження порядку інспектування гральних закладів;
звернення до правоохоронних органів у разі виявлення факту нелегальної діяльності гральних закладів, співпраці з правоохоронними органами у межах протидії розвитку та функціонуванню заборонених азартних ігор і гральних закладів;
встановлення порядку видачі дозволів, що підтверджують відповідність приміщення для організації та проведення азартних ігор у гральному закладі вимогам
Закону;
2) реалізує державну політику в лотерейній сфері шляхом:
визначення вимоги до випуску та проведення державних лотерей відповідно до законодавства про ліцензування;
ведення Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні;
внесення державної лотереї до Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні;
прийняття рішення про розповсюдження державних лотерей за межами території України;
отримання відповідно до закону від оператора лотерей інформації щодо проведення державної лотереї, а також балансу і звіту про фінансові результати;
виконання функції органу ліцензування господарської діяльності в лотерейній сфері, отримання та розгляду заяви з документами, а також повідомлення, подання яких до органу ліцензування передбачено законом, і за результатом їх розгляду прийняття рішення про залишення заяви без розгляду, видачі ліцензії або відмови у видачі ліцензії, переоформлення ліцензії, зупинення дії ліцензії повністю або частково, відновлення дії ліцензії повністю або частково, анулювання ліцензії повністю або частково, розширення або звуження провадження виду господарської діяльності ліцензіатом, видачі інших документів, визначених законом, що стосуються повноважень КРАІЛ у порядку, встановленому
Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності", з урахуванням особливостей, визначених
Законом України "Про державні лотереї в Україні";
формування та ведення ліцензійного реєстру;
формування та ведення ліцензійних справ, забезпечення їх зберігання, передачі та одержання у паперовій та/або електронній формі;
здійснення інформаційного та методичного супроводження ліцензування;
надання інформації з ліцензійних справ у порядку, встановленому
Законом України "Про доступ до публічної інформації";
проведення конкурсу з відбору операторів лотерей;
встановлення вимог до лотерейного обладнання;
здійснення технічного регулювання у лотерейній сфері, організації, координації та проведення робіт з підтвердження відповідності, розроблення в установленому порядку стандартів, технічних регламентів і технічних умов у сфері випуску та проведення лотерей;
позбавлення оператора державних лотерей його статусу;
визначення вимог до припинення проведення державних лотерей операторами державних лотерей;
встановлення форми посвідчення розповсюджувача державної лотереї;
розроблення проектів ліцензійних умов на випуск і проведення лотерей і змін до них та подання їх в установленому порядку Кабінету Міністрів України для затвердження;
3) здійснює державний нагляд (контроль) за ринком азартних ігор та у лотерейній сфері шляхом:
контролю наявності передбачених законом ліцензій;
перевірки дотримання організатором азартних ігор ліцензійних умов;
перевірки дотримання оператором лотерей ліцензійних умов;
перевірка дотримання обмежень, установлених
Законом та/або ліцензійними умовами, щодо відсутності над здобувачем ліцензії (організатором азартних ігор), ліцензіатом контролю у значенні, наведеному в
статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному в
статті 1 Закону України "Про оборону України", та/або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту, застосування воєнної сили проти України;
затвердження планів проведення перевірок;
складання актів перевірок;
контролю за дотриманням організаторами азартних ігор вимог законодавства, стандартів та нормативно-правових актів у сфері організації та проведення азартних ігор;
контролю за дотриманням оператором лотерей вимог законодавства, стандартів та нормативно-правових актів у лотерейній сфері;
моніторингу діяльності організаторів азартних ігор з використанням Державної системи онлайн-моніторингу;
контролю в режимі реального часу електронної системи прийняття ставок оператора державних лотерей;
нагляду (контролю) у формі проведення планових та позапланових перевірок операторів лотерей;
3-1) здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до
Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до її компетенції;
3-2) здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігор шляхом:
виявлення порушення вимог законодавства про рекламу;
розгляду повідомлення (звернення, скарги, заяви тощо) третіх осіб про порушення вимог законодавства про рекламу;
розгляду справ про порушення рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства про рекламу;
складення акта про порушення вимог законодавства про рекламу;
надання (надсилання) рекламодавцям, виробникам та розповсюджувачам реклами обов’язкових для виконання приписів про усунення порушень;
................Перейти до повного тексту