1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
( Указ втратив чинність на підставі Постанови ВР N 3912-XII від 02.02.94, ВВР, 1994, N 22, ст.141 )
Про затвердження Положення про дисциплінарну відповідальність суддів, відкликання і дострокове звільнення суддів і народних засідателів судів Української РСР
( Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1989, N 52, ст. 691 )
Відповідно до статей 17 і 18 Закону СРСР "Про статус суддів в СРСР" Президія Верховної Ради Української РСР
постановляє:
1. Затвердити Положення про дисциплінарну відповідальність суддів, відкликання і дострокове звільнення суддів і народних засідателів судів Української РСР (додається).
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Указ Президії Верховної Ради Української РСР від 30 червня 1976 року "Про затвердження Положення про дисциплінарну відповідальність суддів судів Української РСР" (Відомості Верховної Ради УРСР 1976 р., N 28, ст. 237);
Закон Української РСР від 5 червня 1981 року "Про порядок відкликання народних суддів і народних засідателів районних (міських) народних судів Української РСР" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1981 р., додаток до N 24, ст. 359);
Указ Президії Верховної Ради Української РСР від 20 жовтня 1982 року "Про внесення змін до Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 30 червня 1976 року "Про затвердження Положення про дисциплінарну відповідальність суддів судів Української РСР" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1982 р., N 44, ст. 733).
Голова Президії
Верховної Ради Української РСР
Секретар Президії
Верховної Ради Української РСР

В.ШЕВЧЕНКО

М.ХОМЕНКО
м. Київ, 15 грудня 1989 року
N 8526-XI
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президії Верховної
Ради Української РСР
від 15 грудня 1989 року
N 8526-XI
ПОЛОЖЕННЯ
про дисциплінарну відповідальність суддів, відкликання і дострокове звільнення суддів і народних засідателів судів Української РСР
I. Дисциплінарна відповідальність суддів
1. Відповідно до статті 18 Закону СРСР "Про статус суддів в СРСР" суддя може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності в зв'язку з винною дією або бездіяльністю:
а) за порушення законності при розгляді судових справ;
б) за вчинення іншого службового проступку;
в) за скоєння вчинку, що його порочить.
Скасування або зміна судового рішення самі по собі не тягнуть за собою відповідальності судді, який брав участь у винесенні цього рішення, якщо при цьому ним не були допущені навмисне порушення закону чи несумлінність, що призвела до істотних наслідків.
2. Кваліфікаційна колегія суддів Верховного Суду Української РСР розглядає справи про дисциплінарні проступки:
а) суддів Верховного Суду Української РСР;
б) голів і заступників голів обласних, Київського міського суду.
Кваліфікаційні колегії суддів в областях, місті Києві розглядають питання про дисциплінарну відповідальність народних суддів і членів обласних, Київського міського судів.
3. Право порушення дисциплінарного провадження належить:
Голові Верховного Суду Української РСР - щодо всіх суддів судів Української РСР;
Міністру юстиції Української РСР - щодо народних суддів, голів, заступників голів і суддів обласних, Київського міського судів;
головам обласних, Київського міського судів - щодо народних суддів і суддів обласних, Київського міського судів;
начальникам управлінь юстиції виконавчих комітетів обласних, Київської міської Рад народних депутатів - щодо народних суддів.
Голова Верховного Суду Української РСР, голови обласних, Київського міського судів можуть порушувати дисциплінарні провадження за всіма підставами статті 1 цього Положення.
Міністр юстиції Української РСР, начальники управлінь юстиції виконавчих комітетів обласних, Київської міської Рад народних депутатів можуть порушувати дисциплінарні провадження за підставами, зазначеними в пунктах "б" і "в" статті 1 цього Положення.
4. Суддя може бути підданий дисциплінарному стягненню не пізніше одного місяця з дня виявлення проступку, не враховуючи часу службової перевірки або відсутності судді на роботі з поважної причини, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
5. Особа, яка порушила дисциплінарне провадження, попередньо перевіряє відомості, що стосуються підстав притягнення судді до відповідальності, і витребує від нього письмове пояснення.
Про порушення дисциплінарного провадження Голова Верховного Суду Української РСР, голова обласного, Київського міського суду виносять постанови, а Міністр юстиції Української РСР, начальник управління юстиції виконавчого комітету обласної, Київської міської Ради народних депутатів видають накази. У постанові і наказі повинні бути зазначені встановлені попередньою перевіркою підстави порушення дисциплінарного провадження. Постанова чи наказ надсилається з необхідними матеріалами на розгляд у відповідну кваліфікаційну колегію суддів.
До надіслання матеріалів дисциплінарного провадження в кваліфікаційну колегію з ними повинно бути ознайомлено суддю, щодо якого його порушено. При цьому суддя вправі подати додаткові пояснення або заявити клопотання про проведення додаткової перевірки.
6. Постанова чи наказ про порушення дисциплінарного провадження можуть бути відкликані особою, яка його порушила, до початку розгляду справи в кваліфікаційній колегії.
Суддя, щодо якого постанова чи наказ про порушення дисциплінарного провадження відкликається, вправі зажадати розгляду справи кваліфікаційною колегією по суті.
7. До початку розгляду справи при необхідності провадиться додаткова перевірка підстав притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, яку голова колегії доручає одному з членів колегії. При цьому в необхідних випадках витребуються додаткові документи і матеріали, так само як і судові справи, при розгляді яких суддя допустив порушення закону.
8. Кваліфікаційна колегія розглядає дисциплінарні справи у складі не менше половини її членів. При відсутності голови кваліфікаційної колегії його обов'язки виконує його заступник або один з членів колегії, який вирішує всі питання, зв'язані з організацією роботи колегії.
9. Дисциплінарну справу повинно бути розглянуто не пізніш як у місячний строк з дня її надходження в кваліфікаційну колегію.
10. Під час розгляду дисциплінарної справи кваліфікаційною колегією участь судді, який притягається до дисциплінарної відповідальності, є обов'язковою.
У розгляді справи вправі брати участь інші судді, а також службова особа, яка порушила дисциплінарне провадження, або її представник.
11. Головуючий оголошує про відкриття засідання і склад кваліфікаційної колегії. Суддя може до початку розгляду справи заявити відвід членам колегії, який підлягає розглядові складом колегії.
Розгляд дисциплінарної справи починається доповіддю головуючого або одного з членів колегії. Особа, яка порушила дисциплінарне провадження, вправі викласти свою думку. Заслуховування пояснень судді є обов'язковим.
У ході засідання суддя, який притягається до відповідальності, вправі в будь-який момент заявляти клопотання і давати додаткові пояснення. За розсудом колегії можуть бути заслухані повідомлення інших осіб, запрошених з ініціативи як судді, так і кваліфікаційної колегії, оголошені документи і досліджені інші матеріали, що є в справі і додатково подані.
Рішення виносяться в нарадчій кімнаті.
У засіданні колегії ведеться протокол.
12. Кваліфікаційна колегія може винести рішення:
про накладення дисциплінарного стягнення;
про закриття дисциплінарного провадження;
про надіслання матеріалів дисциплінарного провадження органам, які мають право порушення питання про відкликання судді або порушення щодо нього кримінальної справи.
13. Колегія може накладати дисциплінарні стягнення:
а) зауваження;
б) догану;
в) сувору догану.
При накладенні стягнення враховуються характер порушення та його наслідки, тяжкість проступку, особа судді, ступінь його вини.
14. Кваліфікаційна колегія закриває дисциплінарне провадження через:
необгрунтованість притягнення судді до дисциплінарної відповідальності;
пропуск строків притягнення до дисциплінарної відповідальності, передбачених статтею 4 цього Положення;
недоцільність накладення дисциплінарного стягнення у випадках, коли знайде можливість обмежитись лише розглядом матеріалів провадження в засіданні.
15. Рішення в дисциплінарній справі приймається більшістю голосів членів колегії, які брали участь у розгляді справи, викладається в письмовій формі і підписується головуючим і членами колегії.

................
Перейти до повного тексту