1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РІШЕННЯ № 3/2023
Комітету асоціації Україна - ЄС у торговельному складі від 30 листопада 2023 про позитивну оцінку виконання етапу 2 Додатка XXI-A до Глави 8 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони
КОМІТЕТ АСОЦІАЦІЇ У ТОРГОВЕЛЬНОМУ СКЛАДІ,
Беручи до уваги Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони-1, зокрема статтю 153,
__________
-1 OJ EU L 161, 29.5.2014, с. 3.
Беручи до уваги, що:
(1) Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - "Угода") була підписана 27 червня 2014 року та набрала чинності 01 вересня 2017 року.
(2) Преамбулою Угоди визначено зобов’язання України забезпечувати поступову адаптацію законодавства України до законодавства ЄС відповідно до напрямів, визначених у цій Угоді, та забезпечувати ефективне її виконання; таким чином сприяючи поступовій економічній інтеграції і поглибленню політичної асоціації України з ЄС.
(3) Відповідно до статті 154 Угоди, Сторони домовилися, що ефективне і взаємне відкриття відповідних ринків у сфері публічних закупівель має здійснюватись поступово та одночасно.
(4) Згідно зі статтею 153(1) та (2) Угоди, Україна забезпечує поступове приведення існуючого та майбутнього законодавства у сфері публічних закупівель у відповідність до acquis ЄС у сфері публічних закупівель. Така адаптація законодавства здійснюється поетапно згідно з періодами, визначеними у Додатку XXI-A "Індикативний графік інституційних реформ, адаптації законодавства та надання доступу до ринку" до Глави 8 Угоди (’Додаток XXI-A’).
(5) Відповідно до статті 153(2) Угоди, імплементації кожного етапу викладеного у Додатку XXI-A оцінюється Комітетом асоціації у торговельному складі. Цей аналіз може привести до позитивної оцінки виконання етапу за допомогою Рішення Комітету.
(6) Відповідно до статті 153(3) Угоди, Комітет асоціації у торговельному складі розпочинає оцінку наступного етапу адаптації лише після того, як завершені та схвалені заходи з імплементації попереднього етапу. Рішенням № 2/2023 Комітету асоціації у торговельному складі надано позитивну оцінку імплементації етапу 1, таким чином уможлививши проведення оцінки та надання позитивної оцінки впровадження етапу 2, як зазначено у Додатку XXI-A.
(7) Додаток XXI-A визначає вимоги, які має виконати Україна для імплементації етапу 2.
(8) Після початку збройної агресії рф проти України, на підставі введеного в Україні воєнного стану та на період його дії, Україна шляхом прийняття постанов запровадила тимчасові особливості здійснення публічних закупівель. Оцінка імплементації етапу 2, викладена у Додатку XXI-A, ґрунтується на зобов’язаннях України щодо скасування тимчасових особливостей застосування законодавства у сфері публічних закупівель протягом 90 днів з дня припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану в Україні.
ПРИЙНЯВ ТАКЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1.
Надається позитивна оцінка щодо виконання Україною етапу 2, як зазначено у Додатку XXI-A, на основі підстав, наведених у Додатку до цього Рішення.
Стаття 2.
Це Рішення складене болгарською, хорватською, чеською, данською, англійською, естонською, фінською, французькою, німецькою, грецькою, угорською, ірландською, італійською, латиською, литовською, мальтійською, нідерландською, польською, португальською, румунською, словацькою, словенською, іспанською, шведською та українською мовами, при цьому всі тексти є рівноавтентичними.
Стаття 3.
Це Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
Вчинено у Брюсселі
Від Комітету асоціації у торговельному складі
Голова
Леон ДЕЛЬВО
(підпис)
Секретарі
З боку української сторони
Олександра НЕЧИПОРЕНКО
(підпис)
З боку сторони ЄС
Фредрік БЕКВІД ТРАНЧЕЛЛ
(підпис)
ДОДАТОК
Відповідно до Додатку XXI-A, для реалізації етапу 2 необхідна апроксимація та імплементація основних елементів Директиви 2014/24/ЄС Європейського Парламенту та Ради-2, а також Директиви Ради 89/665/ЄЕС-3.
__________
-2 Директива 2014/24/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/ЄС (OJ EU L 94, 28.3.2014, с. 65).
-3 Директива Ради 89/665/ЄЕС від 21 грудня 1989 року про координацію законів, підзаконних актів та адміністративних положень, що стосуються застосування процедур перегляду при укладанні контрактів на державні поставки та громадські роботи (OJ EC L 395, 30.12.1989, с. 33).
Основні елементи Директиви 2014/24/ЄС від 26 лютого 2014 року про публічні закупівлі
Базові елементи Директиви 2014/24/ЄС викладені в Додатку XXI-B "Базові елементи Директиви 2014/24/ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі" до Глави 8 Угоди.
Закон України № 114-IX "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" (далі - Закон про публічні закупівлі), який прийнятий Верховною Радою України 19 вересня 2019 та такий, що вносить зміни до Закону України № 922-VIII від 25 грудня 2015 "Про публічні закупівлі", спрямований на забезпечення наближення до основних елементів Директиви 2014/24/ЄС.
Закон про публічні закупівлі визначає сферу його застосування, яка охоплює закупівлі товарів, робіт і послуг замовниками. Замовники додатково визначені в Законі про публічні закупівлі, включаючи більшість елементів, викладених у Директиві 2014/24/ЄС. Крім того, Закон про публічні закупівлі містить різні визначення, які загалом можна вважати сумісними з Директивою 2014/24/ЄС. Закон про публічні закупівлі застосовується до закупівель товарів, послуг, робіт, вартість яких перевищує порогову вартість, визначену у статті 3 Закону та яка є нижчою ніж порогова вартість встановлена Директивою 2014/24/ЄС. Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18 лютого 2020 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" містить положення щодо методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.

................
Перейти до повного тексту