- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РІШЕННЯ № 1/2023
Комітету Асоціації ЄС - Україна у торговельному складі від 24/4/2023 про внесення змін до Доповнення XVII-3 (Правила, що застосовуються до телекомунікаційних послуг) Додатка XVII до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони
РІШЕННЯ № 1/2023
КОМІТЕТУ АСОЦІАЦІЇ ЄС - УКРАЇНА
У ТОРГОВЕЛЬНОМУ СКЛАДІ
від 24/4/2023
про внесення змін до Доповнення XVII-3 (Правила, що застосовуються до телекомунікаційних послуг) Додатка XVII до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони
КОМІТЕТ АСОЦІАЦІЇ У ТОРГОВЕЛЬНОМУ СКЛАДІ (далі - "Комітет з питань торгівлі"),
Беручи до уваги Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, зокрема
статтю 465(3) та
статтю 11 Додатка XVII до неї,
а також те, що:
(2) Пунктом (d)
статті 1 (2) Угоди передбачається, що метою Угоди, серед іншого, є підтримка зусиль України щодо завершення переходу до функціонуючої ринкової економіки шляхом, зокрема, поступового наближення її законодавства до законодавства Європейського Союзу.
(3) У
статті 124 Угоди Сторони визнають важливість наближення чинного законодавства України до законодавства Європейського Союзу в секторі телекомунікаційних послуг. Україна повинна забезпечити поступове приведення чинного та майбутнього законодавства у відповідність до acquis ЄС. Передбачається, що таке наближення поступово поширюватиметься на всі елементи acquis ЄС, зазначені у
Доповненнях XVII-2 - XVII-5 Додатка XVII до Угоди, і має, після виконання умов для цього, привести до поступової інтеграції України до внутрішнього ринку ЄС, зокрема шляхом взаємного надання режиму внутрішнього ринку відповідно до
статті 4(3) Додатка XVII до Угоди.
(4) Україна звернулася з проханням про подальшу інтеграцію стосовно роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування в Європейському Союзі, зокрема щодо режиму внутрішнього ринку для роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування.
(5) Правила щодо роумінгу є частиною аcquis ЄС в телекомунікаційній сфері, але не включені у
Доповнення XVII-3 (Правила, що застосовуються до телекомунікаційних послуг) Додатка XVIІ до Угоди. Тому Доповнення XVII-3 має бути доповнено відповідними актами Європейського Союзу щодо роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування.
(6) На сучасному етапі економічного та правового розвитку внутрішнього ринку ЄС, пов’язаного з телекомунікаційними послугами, відповідні акти Європейського Союзу щодо роумінгу такі: Директива Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
2018/1972 -1; Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2022/612-2; Імплементаційний Регламент Комісії (ЄС) 2016/2286-3; Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2021/654-4.
__________
-1 Директива Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
2018/1972 від 11 грудня 2018 року про запровадження Європейського кодексу електронних комунікацій (Офіційний вісник ЄС, частина L 321, 17.12.2018, с. 36).
-2 Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2022/612 від 6 квітня 2022 року про роумінг у мережах мобільного зв’язку загального користування в межах Європейського Союзу (Офіційний вісник ЄС, частина L 115, 13.4.2022, с. 1).
-3 Імплементаційний Регламент Комісії (ЄС) 2016/2286 від 15 грудня 2016 року, який встановлює детальні правила щодо застосування політики добросовісного користування та методології для оцінки стійкості скасування роздрібних доплат за роумінг та щодо заявки, яку має подати постачальник роумінгу для цілей такої оцінки (Офіційний вісник ЄС, частина L 344, 17.12.2016, с. 46).
-4 Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2021/654 від 18 грудня 2020 року, що доповнює Директиву Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
2018/1972 шляхом встановлення єдиної для всього Європейського Союзу максимальної ставки термінації трафіка мобільного голосового зв’язку та єдиної для всього Європейського Союзу максимальної ставки термінації трафіка фіксованого голосового зв’язку (Офіційний вісник ЄС, частина L 137, 22.4.2021, с. 1).
(7) Директиву Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
2018/1972 вже включено до
Доповнення XVII-3 Додатка XVII до Угоди. Необхідно включити до цього Доповнення інші акти, що стосуються роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування, щоб уможливити поступовий перехід України до повного введення в дію та всесторонньої і повної імплементації усіх застосовних положень для телекомунікаційного сектору, зокрема тих, що стосуються роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування.
(8) Позитивна оцінка законодавства України, його імплементація та забезпечення виконання відповідно до принципів, викладених у Додатку XVII до Угоди, є необхідною передумовою будь-якого рішення Комітету з питань торгівлі щодо надання режиму внутрішнього ринку стосовно окремого сектора відповідно до
статті 4(3) Додатка XVII. У контексті acquis ЄС щодо роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування вимога стосовно досягнення повного введення в дію та всесторонньої і повної імплементації до ухвалення рішення щодо режиму внутрішнього ринку згідно зі статтею 4(3) Додатка XVII не повинна вважатися такою, що передбачає застосування між Сторонами Угоди захисних лімітів на середні оптові тарифи за надання регульованих послуг, пов’язаних із роумінгом у мережах мобільного зв’язку загального користування. Те саме стосується регульованих максимальних ставок термінації трафіка голосового зв’язку для послуги завершення виклику кінцевого користувача в його мережі. Вони мають бути обопільно надані між Сторонами Угоди з дати, зазначеної в остаточному рішенні Комітету з питань торгівлі про надання режиму внутрішнього ринку для роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування відповідно до статті 4(3) Додатка XVII.
(9) Поступова інтеграція України до внутрішнього ринку ЄС, зокрема в секторі телекомунікаційних послуг, вимагатиме, серед іншого, повної і всесторонньої імплементації Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) 2021/654 відповідно до цілей цього Регламенту. Наразі Україна не в змозі транспонувати та повністю імплементувати єдині для всього Європейського Союзу максимальні ставки термінації трафіка для цілей національних послуг термінації трафіка в Україні. Запровадження єдиних для всього Європейського Союзу максимальних ставок термінації трафіка також і для цілей національних послуг термінації трафіка голосового зв’язку в Україні, однак, не є абсолютно необхідним для подальшої інтеграції щодо роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування. Таким чином, для цього аспекту Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) 2021/654 передбачено інший графік впровадження, згідно з яким Україна зобов’язується забезпечити повну імплементацію протягом трьох років з моменту остаточного рішення Комітету з питань торгівлі стосовно надання режиму внутрішнього ринку для роумінгу у мережах мобільного зв’язку загального користування відповідно до
статті 4(3) Додатка XVII до Угоди.
(10) Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2021/654 також застосовується за певних умов до викликів, що надходять із номерів третіх країн, з метою застосування єдиних для всього Європейського Союзу максимальних ставок термінації трафіка голосового зв’язку у відкритий, прозорий і недискримінаційний спосіб, а також для обмеження виключення викликів, що надходять з номерів третіх країн, до рівня, що є суворо необхідним для забезпечення досягнення цілей внутрішнього ринку та забезпечення пропорційності. Україна наразі не в змозі транспонувати та повністю запровадити єдині для всього Європейського Союзу максимальні ставки термінації трафіка голосового зв’язку для викликів із номерів третіх країн. Оскільки запровадження єдиних для всього Європейського Союзу максимальних ставок термінації трафіка також з метою термінації трафіка з номерів третіх країн не є абсолютно необхідним для подальшої інтеграції щодо роумінгу в мережах мобільного зв’язку загального користування, повне введення в дію та всестороння і повна імплементація Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) 2021/654 Україною буде необхідним для забезпечення узгодження з застосовними правилами внутрішнього ринку ЄС для телекомунікаційних послуг. Таким чином, для цього аспекту Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) 2021/654 передбачено інший графік імплементації, згідно з яким Україна зобов’язується забезпечити повну імплементацію до остаточного рішення Комітету з питань торгівлі щодо надання режиму внутрішнього ринку для телекомунікаційних послуг відповідно до
статті 4(3) Додатка XVII до Угоди.
................Перейти до повного тексту