- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 червня 2004 р. N 823
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 341 від 25.04.2012 )
Про затвердження Порядку організації робіт із забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольних матчів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 753 від 27.08.2008 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок організації робіт із забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольних матчів, що додається.
( Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ
N 753 від 27.08.2008 )
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 червня 2004 р. N 823
ПОРЯДОК
організації роботи із забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольних матчів
2. Функції з охорони громадського порядку та забезпечення безпеки під час проведення футбольних матчів на території України під егідою ФІФА, УЄФА, Федерації футболу України (далі - Федерація) та її колективних членів покладаються на організаторів матчів, власників (орендарів) стадіонів, футбольні клуби, місцевий орган виконавчої влади, органи міліції та підрозділи МНС.
Для забезпечення громадського порядку та безпеки під час футбольного матчу залучаються обслуговуючий персонал (волонтери, стюарди, контролери), працівники приватних охоронних структур, що мають ліцензії з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, а також з охорони громадян, працівники органів міліції та особовий склад підрозділів МНС, що розташовані у місці проведення матчу. У разі потреби з цією метою можуть залучатися співробітники інших органів.
3. Футбольні матчі поділяються на матчі підвищеного та звичайного ступеня ризику.
До футбольних матчів підвищеного ступеня ризику належать:
фінальні етапи клубних змагань УЄФА, півфінали і чвертьфінали Кубка УЄФА, матчі Ліги чемпіонів, відбіркового і фінального турнірів чемпіонату світу і Європи, півфінали та фінали розіграшу Кубка України, матчі розіграшу Суперкубка України та Золотий матч за звання чемпіона України;
матчі, де передбачається присутність посадових та інших осіб, щодо яких здійснюється державна охорона;
матчі, під час яких передбачається повне заповнення стадіону вболівальниками або на яких очікується присутність понад 15 тис. таких осіб;
матчі, на яких передбачається велика кількість вболівальників з країни, команда якої бере участь у матчі (далі - команда-гостя), і вболівальників, що проживають у країні, де проводиться такий матч.
До матчів звичайного ступеня ризику належать усі інші футбольні матчі.
4. Організатори футбольного матчу, власники (орендарі) стадіонів та колективні члени Федерації забезпечують у взаємодії з органами міліції, підрозділами МНС та місцевим органом виконавчої влади безпеку вболівальників, представників футбольних клубів, арбітрів, делегатів міжнародних організацій, посадових та інших осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, майна під час переїздів, пов'язаних з підготовкою до матчу, а також у місцях розташування.
До здійснення заходів із забезпечення безпеки працівники органів міліції та особовий склад підрозділів МНС залучаються на платній основі з укладенням договорів згідно з Положенням про порядок підготовки спортивних споруд та інших спеціально відведених місць для проведення масових спортивних та культурно-видовищних заходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 1998 р.
N 2025 (Офіційний вісник України, 1998 р., N 51, ст. 1894).
5. Організатори футбольного матчу, власник (орендар) стадіону та футбольний клуб несуть відповідальність за забезпечення громадського порядку на території стадіону, його трибунах, а органи міліції - на прилеглій до стадіону території, на шляхах евакуації та в громадських місцях населеного пункту, де проводиться футбольний матч.
Підрозділи МНС здійснюють контроль за забезпеченням пожежної безпеки, станом шляхів евакуації та організацією евакуації осіб, вживають заходів для запобігання виникненню пожежі, іншої надзвичайної ситуації на стадіоні та прилеглій до нього території, ліквідують її наслідки.
6. Для взаємодії сил і засобів, що залучаються до забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольного матчу, утворюється координаційний штаб у складі представників організаторів футбольного матчу, органів міліції (Управління державної охорони, якщо заплановано участь посадових та інших осіб, щодо яких здійснюється державна охорона), підрозділів МНС, служби безпеки футбольних клубів, приватних охоронних структур, власника (орендаря) стадіону, місцевого органу виконавчої влади, органу охорони здоров'я, які повинні бути забезпечені засобами зв'язку і проведення спостереження для своєчасного реагування на непередбачувану ситуацію.
7. Керівник органів міліції, у разі потреби разом з власником (орендарем) стадіону або його уповноваженою особою, представниками служби безпеки футбольних клубів, підрозділів МНС і служб технічного забезпечення стадіону, утворює групи кризову, кінологічну (для пошуку вибухівки, набоїв, піротехнічних засобів та інших заборонених предметів і речовин), вибухотехнічну (експертна служба МВС), швидкого реагування, спостереження та документування, охорони ігрової зони та секторів стадіону, спеціальної охорони та резервну.
8. Власник (орендар) стадіону, футбольного клубу утворює службу безпеки та визначає особу, відповідальну за здійснення заходів безпеки під час проведення футбольного матчу (далі - керівник служби безпеки), на яку покладається загальне керівництво волонтерами, стюардами, контролерами.
Керівник служби безпеки безпосередньо взаємодіє з керівниками органів міліції та підрозділів МНС.
Залежно від ступеня ризику та інших обставин організатори футбольного матчу і власник (орендар) стадіону беруть його під охорону не пізніше ніж за чотири години до початку матчу.
9. Проведення футбольного матчу на стадіоні здійснюється за наявності:
акта про відповідність стадіону встановленим нормам, який складається щороку в установленому порядку за участю представників місцевого органу виконавчої влади, інженерної служби, проектної і будівельної організації, органів міліції та підрозділів МНС;
протоколу про технічну придатність стадіону для проведення матчу;
затверджених в установленому порядку правил поведінки на стадіоні під час проведення матчу (далі - правила поведінки), інших документів, передбачених Федерацією.
У разі невиконання установлених цим пунктом вимог проведення футбольного матчу заборонено.
10. У період, що становить не менш як шість годин до початку матчу, його організатори проводять з представниками Федерації, футбольних клубів, власника (орендаря) стадіону, органів міліції та підрозділів МНС, інших залучених до забезпечення громадського порядку та безпеки органів нараду, під час якої уточнюються завдання всіх служб, визначається порядок взаємодії у разі виникнення надзвичайної ситуації.
Утворені з числа представників усіх органів робочі комісії проводять не пізніше ніж за чотири години до початку футбольного матчу (залежно від його характеру, погодних та інших умов, що можуть вплинути на забезпечення безпеки учасників і вболівальників) оперативно-технічний огляд стадіону (місцевості), перевірку стану підготовки обслуговуючого персоналу (волонтерів, стюардів, контролерів), узагальнюють інформацію про кількість проданих квитків та виданих дозволів на в'їзд транспортних засобів, вживають заходів до усунення виявлених недоліків і складають висновок про можливість проведення матчу.
У разі виявлення обставин, що ускладнюють роботу із забезпечення громадського порядку, пожежної безпеки, а також безпеки учасників матчу і вболівальників керівник органів міліції або підрозділів МНС виносить офіційний припис щодо усунення перешкод чи обмежує допуск вболівальників до небезпечних місць стадіону. У разі неможливості усунення перешкод керівником органів міліції або підрозділів МНС виноситься припис про заборону проведення матчу.
Припис передається уповноваженому представникові Федерації та арбітрові футбольного матчу для виконання.
11. Працівники органів міліції можуть вести відповідно до законодавства профілактичний облік осіб, що систематично порушують громадський порядок, зокрема під час футбольних матчів, з метою недопущення їх проходження на стадіон.
12. На стадіоні обладнується радіоінформаційний центр.
Повідомлення, що оголошуються диктором на стадіоні, повинні бути лаконічні і не можуть використовуватися для політичних заяв та підтримки команд.
Диктор обов'язково інформує присутніх про необхідність дотримання громадського порядку і правил пожежної безпеки. На випадок виникнення або загрози виникнення надзвичайної ситуації організатори футбольного матчу заздалегідь розробляють тексти повідомлень, що погоджуються з відповідними органами.
Для оголошення повідомлення під час проведення міжнародного матчу залучається диктор, що володіє відповідною іноземною мовою.
До радіоінформаційного центру повинні мати доступ працівники органів міліції та особовий склад підрозділів МНС для невідкладних повідомлень у разі виникнення або загрози виникнення надзвичайної ситуації.
13. Усі ворота для заїзду (виїзду) спеціальної автомобільної техніки та проходу вболівальників повинні відчинятися ззовні для вільного виходу та залишитися відчиненими протягом усього часу перебування їх на стадіоні.
З метою недопущення проникнення на стадіон осіб, що не мають квитків, або порушників громадського порядку ворота стадіону можуть зачинятися з допомогою замкових механізмів, які не повинні відчинятися (зачинятися) ключем.
Біля воріт стадіону під час матчу і після його закінчення повинні постійно перебувати контролери для забезпечення вільного проходу вболівальників у разі їх евакуації.
14. Пропуск на стадіон вболівальників команди-гості та їх розташування на відведених секторах проводиться організаторами футбольного матчу за погодженням з відповідальним керівником від органів міліції завчасно, як правило, з окремого входу стадіону.
15. На квитку друкуються інформація про змагання, назву команд, план стадіону та секторів, їх номери, номери ряду і місця, а також витяг з правил поведінки та відомості про процедуру перевірки їх дотримання вболівальниками. Квиток повинен бути захищений від підробки.
Використання перепусток на матч заборонено.
16. З урахуванням кількості місць на стадіоні футбольний клуб-господар зобов'язаний виділити вболівальникам команди-гості не менше як 5 відсотків місць від загальної місткості стадіону в окремій зоні згідно із заявкою, поданою не пізніше ніж за п'ять днів до початку матчу. За наявності інформації про можливе порушення вболівальниками громадського порядку футбольний клуб-господар може відмовити за погодженням з Федерацією у виділенні квитків або зменшити їх кількість.
17. Здійснення заходів із забезпечення громадського порядку та безпеки припиняється після від'їзду із стадіону футбольних команд, арбітрів, уповноваженого представника Федерації та служби допінг-контролю, залишення вболівальниками трибун та розосередження їх у межах населеного пункту.
................Перейти до повного тексту