1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформи патентного законодавства
Верховна Рада України
постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. Частину другу статті 460 Цивільного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 40-44, ст. 356) викласти в такій редакції:
"2. Об’єктом корисної моделі може бути пристрій або процес у будь-якій сфері технології".
2. У Законі України "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 37, ст. 307 із наступними змінами):
1) у статті 1:
абзац перший викласти в такій редакції:
"У цьому Законі наведені нижче терміни та скорочення вживаються в такому значенні";
абзаци четвертий, шостий, чотирнадцятий викласти в такій редакції:
"винахід (корисна модель) - результат інтелектуальної, творчої діяльності людини в будь-якій сфері технології";
"секретний винахід (секретна корисна модель) - винахід (корисна модель), що містить інформацію, віднесену до державної таємниці, права на який засвідчуються патентом на секретний винахід (секретну корисну модель)";
"патент (патент на винахід, патент на секретний винахід, патент на корисну модель, патент на секретну корисну модель) - охоронний документ, що засвідчує пріоритет, авторство і права на винахід (корисну модель)";
абзаци п’ятнадцятий - дев’ятнадцятий виключити;
абзаци двадцять четвертий, двадцять шостий, двадцять дев’ятий і тридцять перший викласти в такій редакції:
"ліцензія - дозвіл володільця патенту (ліцензіара), що видається іншій особі (ліцензіату), на використання винаходу (корисної моделі) на певних умовах";
"заявка - сукупність документів, необхідних для державної реєстрації винаходу (корисної моделі)";
"дата пріоритету - дата подання заявки до Установи або до відповідного органу держави - учасниці Паризької конвенції про охорону промислової власності чи Угоди про заснування Світової організації торгівлі, за якою заявлено пріоритет";
"Реєстр - Державний реєстр України винаходів, Державний реєстр України секретних винаходів, Державний реєстр України корисних моделей, Державний реєстр України секретних корисних моделей, що ведуться в електронній формі";
доповнити новими абзацами такого змісту:
"біологічний матеріал - матеріал, що містить генетичну інформацію та може самовідтворюватися чи бути відтвореним у біологічній системі;
Бюлетень - офіційний електронний бюлетень Установи;
ВОІВ - Всесвітня організація інтелектуальної власності;
державна реєстрація винаходу (корисної моделі) - державна реєстрація права інтелектуальної власності на винахід (корисну модель);
права на винахід (корисну модель) - права інтелектуальної власності на винахід (корисну модель)";
2) у статті 3:
у частині першій:
абзац третій викласти в такій редакції:
"забезпечує державну реєстрацію винаходів і корисних моделей та видає патенти";
після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
"визнає недійсними права на винаходи і корисні моделі".
У зв’язку з цим абзаци четвертий - одинадцятий вважати відповідно абзацами п’ятим - дванадцятим;
доповнити частиною третьою такого змісту:
"3. На документах, які приймає або затверджує відповідно до цього Закону Установа, може бути використано кваліфікований електронний підпис. Подання до Установи документів в електронній формі та видача Установою документів в електронній формі здійснюються відповідно до законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу, цього Закону та правил, встановлених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності";
3) текст статті 4 викласти в такій редакції:
"Якщо міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України про винаходи (корисні моделі), застосовуються правила міжнародного договору";
4) у статті 5:
у назві слова "іноземних осіб та осіб без громадянства" замінити словами "іноземних та інших осіб";
у частині першій слова "Іноземні особи та особи без громадянства" замінити словами "Іноземці, особи без громадянства та іноземні юридичні особи", а слово "особами" - словами "громадянами та юридичними особами";
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Іноземці, особи без громадянства, іноземні юридичні особи та інші особи, які мають місце постійного проживання чи постійне місцезнаходження поза межами України, у відносинах з Установою реалізують свої права через представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених), зареєстрованих згідно з положенням, яке затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності, крім випадків, встановлених частиною третьою цієї статті";
доповнити частиною третьою такого змісту:
"3. Іноземці, особи без громадянства, іноземні юридичні особи та інші особи, які мають місце постійного проживання чи постійне місцезнаходження поза межами України, можуть самостійно вчиняти такі дії:
подавати заявку для встановлення дати її подання;
сплачувати збори та державне мито;
надавати копії раніше поданої заявки для встановлення дати подання заявки відповідно до статті 13 цього Закону;
надавати копії попередньої заявки для встановлення дати пріоритету відповідно до статті 15 цього Закону;
одержувати розписки та повідомлення щодо будь-якої з дій, зазначених в абзацах другому - п’ятому цієї частини, за умови зазначення в матеріалах заявки адреси для листування на території України";
5) у статті 6:
у частині першій слова "принципам гуманності і моралі" замінити словами "загальновизнаним принципам моралі";
частини другу і третю викласти в такій редакції:
"2. Об’єктом винаходу, правова охорона якому надається згідно з цим Законом, може бути продукт (пристрій, речовина, штам мікроорганізму, культура клітин рослини і тварини тощо), процес (спосіб).
Об’єктом корисної моделі, правова охорона якій надається згідно з цим Законом, може бути пристрій або процес (спосіб).
3. Правова охорона згідно з цим Законом не поширюється на такі об’єкти:
сорти рослин і породи тварин;
біологічні у своїй основі процеси відтворення рослин і тварин, що не належать до небіологічних та мікробіологічних процесів, а також продукти таких процесів;
компонування напівпровідникових виробів;
результати художнього конструювання;
хірургічні чи терапевтичні способи лікування людини або тварини, способи діагностики організму людини або тварини. Дія цього положення не поширюється на продукти (речовини або композиції), що застосовуються в діагностиці або лікуванні;
процеси клонування людини;
процеси змінювання через зародкову лінію генетичної ідентичності людей;
використання людських ембріонів для промислових або комерційних цілей;
процеси змінювання генетичної ідентичності тварин, які можуть спричинити їх страждання без будь-якої істотної медичної користі для людей або тварин, а також тварин, виведених внаслідок такого процесу;
людський організм на різних стадіях його формування та розвитку, а також просте виявлення одного з його елементів, зокрема послідовності або частини послідовності гена. Дія цього положення не впливає на надання правової охорони винаходу, об’єктом якого є елементи людського організму поза організмом або одержані в інший спосіб, із застосуванням технічного процесу, включаючи послідовність чи часткову послідовність гена, якщо навіть структура цього елемента ідентична структурі природного елемента;
продукт або процес, який стосується рослини чи тварини, використання якого обмежується певним сортом рослин чи певною породою тварин;
продукт або процес, який стосується природного біологічного матеріалу, не відокремленого від свого природного середовища, або що не є продуктом технічного процесу.
Заборона на законодавчому рівні комерційного використання певного об’єкта з інших підстав не впливає на надання йому правової охорони.
Не відповідає поняттю "винахід (корисна модель)", визначеному статтею 1 цього Закону, та не визнається винаходом (корисною моделлю) згідно з цим Законом, якщо виступає як самостійний об’єкт:
відкриття, наукова теорія, математичний метод;
схема, правила і метод проведення ігор, конкурсів, аукціонів, фізичних вправ, інтелектуальної або організаційної, зокрема господарської, діяльності (планування, фінансування, постачання, облік, кредитування, прогнозування, нормування тощо);
комп’ютерна програма;
форма представлення інформації (наприклад, у вигляді таблиць, діаграм, графіків, за допомогою акустичних сигналів, вимовляння слів, візуальних демонстрацій, зокрема на екрані комп’ютерного пристрою, аудіо- та відеодисків, умовних позначень, зокрема дорожніх знаків, схем маршрутів, кодів, шрифтів тощо, розкладів, інструкцій, проектів або схем планування споруд, будинків, територій);
зовнішній вигляд продуктів (зокрема виробів, споруд, територій), спрямований на задоволення виключно естетичних потреб";
у частині четвертій:
абзац перший викласти в такій редакції:
"4. Пріоритет, авторство і права на винахід та корисну модель засвідчуються патентом";
абзац другий виключити;
абзац третій викласти в такій редакції:
"Строк чинності майнових прав інтелектуальної власності на винахід становить 20 років від дати подання заявки до Установи. Якщо заявка подана на підставі міжнародної заявки, строк чинності майнових прав інтелектуальної власності на винахід обчислюється від дати подання міжнародної заявки";
абзаци четвертий - шостий виключити;
в абзаці сьомому слова "дії деклараційного патенту" замінити словами "чинності майнових прав інтелектуальної власності";
абзац восьмий викласти в такій редакції:
"Строк чинності майнових прав інтелектуальної власності на секретний винахід та секретну корисну модель дорівнює строку засекречування винаходу або корисної моделі, але не може бути довшим за визначений згідно з цим Законом строк чинності майнових прав інтелектуальної власності на винахід або корисну модель";
в абзаці дев’ятому слова "Дія патенту" замінити словами "Чинність майнових прав інтелектуальної власності на винахід (корисну модель)";
частину п’яту викласти в такій редакції:
"5. Обсяг правової охорони, що надається, визначається формулою винаходу або корисної моделі. Тлумачення формули здійснюється в межах опису винаходу, корисної моделі та відповідних креслень";
у частині шостій слова "Дія патенту (деклараційного патенту), виданого на спосіб" замінити словами "Чинність майнових прав інтелектуальної власності на винахід, який є способом";
6) у статті 7:
друге речення частини третьої після слова "винаходу" доповнити словами "(корисної моделі)";
у частині п’ятій слова "видачу в Україні патенту" замінити словами "державну реєстрацію в Україні винаходу (корисної моделі)";
у частині шостій цифри "12" замінити цифрою "6";
частину сьому доповнити третім реченням такого змісту: "Такими, що явно випливають із рівня техніки, можуть бути визнані нові форми відомого з рівня техніки лікарського засобу, у тому числі солі, складні ефіри, прості ефіри, композиції, комбінації та інші похідні, поліморфи, метаболіти, чисті форми, розміри часток, ізомери, якщо вони істотно не відрізняються за ефективністю";
7) назву розділу III викласти в такій редакції:
"Розділ III
ПРАВО НА РЕЄСТРАЦІЮ ВИНАХОДУ (КОРИСНОЇ МОДЕЛІ)";
8) у статті 8:
у частинах першій і другій слова "одержання патенту" замінити словами "реєстрацію винаходу (корисної моделі), секретного винаходу (секретної корисної моделі)";
у частині третій слово "угоди" замінити словом "договору", а слова "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності" - словом "Установа";
9) у статті 9:
частини першу і третю викласти в такій редакції:
"1. Право на реєстрацію службового винаходу (корисної моделі) має роботодавець винахідника, якщо інше не передбачено договором";
"3. Якщо право на реєстрацію службового винаходу (корисної моделі) належить роботодавцю, він повинен протягом чотирьох місяців від дати одержання від винахідника повідомлення подати до Установи заявку на державну реєстрацію винаходу (корисної моделі) або передати право на таку реєстрацію іншій особі, або прийняти рішення про збереження службового винаходу (корисної моделі) як конфіденційної інформації. У цей же строк роботодавець повинен укласти з винахідником письмовий договір щодо розміру та умови виплати йому (його правонаступнику) винагороди відповідно до економічної цінності винаходу (корисної моделі) і (або) іншої вигоди, яка може бути одержана роботодавцем";
у першому реченні частини четвертої слово "роботодавець" замінити словами "право на реєстрацію службового винаходу (корисної моделі) належить роботодавцю і він", а слова "одержання патенту на службовий винахід (корисну модель)" - словами "реєстрацію службового винаходу (корисної моделі)";
10) у статті 11 слова "одержання патенту (деклараційного патенту) на цей винахід чи деклараційного патенту на корисну модель" замінити словами "державну реєстрацію винаходу (корисної моделі)", а слова "видачі патенту" - словами "державній реєстрації винаходу (корисної моделі)";
11) назву розділу IV викласти в такій редакції:
"Розділ IV
ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ ВИНАХОДУ (КОРИСНОЇ МОДЕЛІ)";
12) у статті 12:
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Особа, яка бажає зареєструвати винахід (корисну модель) і має на це право, подає до Установи заявку.
Заявка може подаватися у паперовій або електронній формі. Спосіб подання заявки обирає заявник.
За заявками, поданими в електронній формі, здійснюється електронне діловодство відповідно до законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу, цього Закону та правил, встановлених на їх основі центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності. Заявки в електронній формі подаються за умови ідентифікації заявника (представника у справах інтелектуальної власності чи іншої довіреної особи заявника) з використанням кваліфікованого електронного підпису";
абзац другий частини п’ятої викласти в такій редакції:
"заяву про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі)";
у частині шостій:
в абзаці першому слова "видачу патенту (деклараційного патенту)" замінити словами "державну реєстрацію винаходу (корисної моделі)";
в абзаці другому слово "патент" замінити словами "про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі)";
частину дев’яту викласти в такій редакції:
"9. Реферат та назва винаходу (корисної моделі) складаються лише для інформаційних цілей. Вони не можуть братися до уваги з іншою метою, зокрема для тлумачення формули винаходу (корисної моделі) і визначення обсягу правової охорони";
у частині десятій слова "Інші вимоги до документів заявки визначаються" замінити словами "Складання і подання заявки здійснюються відповідно до правил, встановлених";
у частині одинадцятій:
друге речення викласти в такій редакції: "Зазначений збір сплачується до спливу двох місяців від дати подання заявки";
третє речення після слів "до його спливу" доповнити словами "або протягом двох місяців після його спливу";
13) у статті 13:
в абзаці другому частини першої слова "про видачу патенту (деклараційного патенту)" замінити словами "про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі)";
доповнити частиною третьою такого змісту:
"3. Положення цієї статті не обмежують право заявника, передбачене частиною третьою статті 17-1 цього Закону";
14) у статті 14:
у частині першій слова "одержання патенту" замінити словами "державної реєстрації винаходу (корисної моделі)";
у частині другій:
у першому реченні абзацу першого слова "документа про сплату" замінити словом "сплати";
абзац другий після слова "документів" доповнити словами "та сплати збору за подання заявки";
частину шосту викласти в такій редакції:
"6. Установа публікує в Бюлетені визначені нею відомості про прийняту на експертизу міжнародну заявку";
15) у статті 15:
в абзацах першому, третьому і четвертому частини другої слова "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності" у всіх відмінках замінити словом "Установа" у відповідному відмінку;
у частині сьомій слова "видачу патенту (деклараційного патенту) або рішення про відмову у його видачі" замінити словами "державну реєстрацію винаходу (корисної моделі) або рішення про відмову в такій реєстрації", а після слів "суть винаходу" доповнити словами "(корисної моделі)";
текст статті після слів "Паризької конвенції про охорону промислової власності" доповнити словами "чи Угоди про заснування Світової організації торгівлі";
16) у статті 16:
у частині першій слова "має статус науково-технічної експертизи" виключити;
у другому реченні абзацу першого частини третьої слова "про видачу патенту або про відмову у видачі патенту" замінити словами "про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі) або рішення про відмову в такій реєстрації";
у частині п’ятій:
в абзаці третьому слова "видачу патенту" замінити словами "реєстрацію винаходу (корисної моделі)";
в абзаці четвертому слова "видачу патенту на винахід" замінити словами "державну реєстрацію винаходу";
абзац третій частини шостої викласти в такій редакції:
"Додаткові матеріали подаються заявником протягом двох місяців від дати одержання ним повідомлення чи висновку закладу експертизи або копій матеріалів, що протиставлені заявці. Якщо заявник не подав додаткові матеріали у встановлений строк, заявка вважається відкликаною, про що йому надсилається повідомлення. Строк подання додаткових матеріалів продовжується, але не більш як на шість місяців, якщо до його спливу буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання. Якщо строк подання додаткових матеріалів пропущений з поважних причин, але протягом шести місяців від його спливу подано відповідне клопотання разом з додатковими матеріалами та сплачено збір за його подання, права заявника щодо заявки відновлюються";
у частині дев’ятій:
абзац третій викласти в такій редакції:
"визначається, чи належить винахід, що заявляється, до об’єктів, зазначених в абзаці першому частини другої статті 6 цього Закону, чи належить корисна модель, що заявляється, до об’єктів, зазначених в абзаці другому частини другої статті 6 цього Закону, та чи не належить винахід (корисна модель) до об’єктів, зазначених у частині третій статті 6 цього Закону";
в абзаці п’ятому слова "документ про сплату збору" замінити словами "сплачений збір";
у частині десятій слова "наявності документа про сплату збору за подання заявки" замінити словами "відповідності сплаченого збору за подання заявки встановленим вимогам";
частину тринадцяту доповнити двома реченнями такого змісту: "Якщо протягом двох місяців після вчинення іноземною особою або особою без громадянства дій, передбачених частиною третьою статті 5 цього Закону, не надійшло повідомлення про призначення представника та адресу для листування, заявка, щодо якої було вчинено таку дію, вважається відкликаною. Зазначений строк продовжується, але не більш як на два місяці, якщо до його спливу буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання";
у частині чотирнадцятій:
в абзаці першому слова "об’єкта, що заявляється, до об’єктів технології, зазначених у частині другій" замінити словами і цифрою "винаходу до об’єктів технології, зазначених в абзаці першому частини другої статті 6 цього Закону, або належності корисної моделі до об’єктів технології, зазначених в абзаці другому частини другої", а слова "документа про сплату збору" - словами "сплаченого збору";
абзаци другий і третій викласти в такій редакції:
"патенту на винахід - повідомлення про завершення формальної експертизи та можливість проведення кваліфікаційної експертизи;
патенту на корисну модель - рішення Установи про державну реєстрацію корисної моделі";
в абзаці першому частини п’ятнадцятої слова "об’єкт не належить до об’єктів технології, зазначених у частині другій" замінити словами і цифрою "винахід не належить до об’єктів технології, зазначених в абзаці першому частини другої статті 6 цього Закону, або заявлена корисна модель не належить до об’єктів технології, зазначених в абзаці другому частини другої", а слова "документ про сплату збору" - словами "сплачений збір";
у частині шістнадцятій:
абзаци перший та п’ятий викласти в такій редакції:
"16. Після спливу 18 місяців від дати подання заявки на державну реєстрацію винаходу, а якщо заявлено пріоритет - від дати її пріоритету, за умови дотримання вимог, встановлених частиною чотирнадцятою цієї статті для заявки на державну реєстрацію винаходу, Установа публікує в Бюлетені визначені нею відомості про заявку, якщо вона не відкликана, не вважається відкликаною або щодо неї не прийнято рішення про відмову в державній реєстрації винаходу";
"Відомості про заявку на державну реєстрацію корисної моделі не публікуються";
після частини шістнадцятої доповнити двома новими частинами такого змісту:
"17. Протягом шести місяців від дати публікації відомостей про заявку на винахід будь-яка особа може подати до закладу експертизи мотивоване заперечення проти заявки.
Заперечення подається з таких підстав:
заявлений об’єкт не відповідає вимогам частин першої, другої або третьої статті 6 цього Закону;
винахід не відповідає умовам патентоздатності, встановленим статтею 7 цього Закону.
За подання заперечення сплачується збір.
Вимоги до заперечення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.
Заперечення подається разом з його копією, яку заклад експертизи невідкладно надсилає заявнику. Заявник може повідомити закладу експертизи про своє ставлення до заперечення протягом двох місяців від дати його одержання. Заявник може спростувати заперечення і залишити заявку без змін, внести до заявки зміни або відкликати її.
Подане заперечення розглядається в межах мотивів, викладених у ньому, та з урахуванням відповіді заявника у разі її надання в установлений строк.
Результати розгляду заперечення відображаються в обґрунтованому висновку експертизи за заявкою. Копія рішення Установи разом з обґрунтованим висновком надсилається особі, яка подала заперечення.
18. Після публікації відомостей про заявку на винахід будь-яка особа може подати до закладу експертизи клопотання про проведення інформаційного пошуку на підставі формули винаходу з урахуванням опису та наявних креслень.
За подання клопотання сплачується збір.
Вимоги до клопотання та порядок здійснення інформаційного пошуку визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.
Звіт про результати інформаційного пошуку надсилається особі, яка подала клопотання, протягом двох місяців від дати його подання.
Після публікації відомостей про заявку на винахід будь-яка особа може подати до закладу експертизи зауваження щодо відповідності заявленого винаходу умовам надання правової охорони, визначеним цим Законом. Такі особи не беруть участі у діловодстві за заявкою.
За подання зауваження збір не сплачується.
Вимоги до зауваження, умови та порядок його розгляду визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.
Отримане закладом експертизи зауваження невідкладно направляється заявнику. Заявник може повідомити закладу експертизи про своє ставлення до зауваження".
У зв’язку з цим частини сімнадцяту і вісімнадцяту вважати відповідно частинами дев’ятнадцятою і двадцятою;
у частині дев’ятнадцятій:
в абзаці другому слова "документа про сплату збору" замінити словами "сплати збору";
в абзаці третьому:
перше і друге речення замінити реченням такого змісту: "Заявник може подати зазначену заяву та сплатити збір за проведення кваліфікаційної експертизи протягом трьох років від дати подання заявки, а інша особа - після публікації відомостей про заявку на винахід, але не пізніше трьох років від дати подання заявки";
у третьому реченні слово "вона" замінити словами "інша особа";
абзац четвертий замінити трьома новими абзацами такого змісту:
"Строк подання зазначеної заяви та сплати збору продовжується, але не більш як на шість місяців, якщо до його спливу буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання.
Якщо заявник не подав зазначену заяву стосовно відповідної заявки на винахід та не сплатив збір за проведення кваліфікаційної експертизи у встановлений строк, заявка вважається відкликаною, про що йому надсилається повідомлення.
Якщо строк подання зазначеної заяви та сплати збору за проведення кваліфікаційної експертизи пропущений з поважних причин, права заявника щодо заявки відновлюються, за умови що протягом шести місяців від його спливу буде подано відповідне клопотання разом із зазначеною заявою та сплачено збори за подання такого клопотання та за проведення кваліфікаційної експертизи";
доповнити частиною двадцять першою такого змісту:
"21. Заявник у процесі кваліфікаційної експертизи заявки на винахід має право внести зміни до формули винаходу. Такі зміни не можуть виходити за межі розкритої у поданій заявці суті винаходу та збільшувати обсяг прав порівняно з формулою, яка була опублікована на дату подання клопотання про проведення кваліфікаційної експертизи. Змінена формула вважається дійсною з дати публікації відомостей про державну реєстрацію винаходу, за умови встановлення відповідності заявленої формули винаходу умовам патентоздатності";
17) статтю 17 викласти в такій редакції:
"Стаття 17. Відкликання заявки
Заявник має право відкликати заявку в будь-який час до дати одержання ним рішення про державну реєстрацію секретного винаходу чи секретної корисної моделі або до дати сплати державного мита за реєстрацію винаходу (корисної моделі). Така заявка вважається відкликаною з дати подання заяви про її відкликання";
18) доповнити статтею 17-1 такого змісту:
"Стаття 17-1. Поділ заявки
1. Заявник має право до дати одержання ним рішення Установи за заявкою поділити її на дві і більше заявок (виділені заявки), за умови що суть винаходу (корисної моделі) за виділеною заявкою не виходить за межі змісту поділеної заявки на дату її подання. Заявка може бути поділена за власною ініціативою заявника або у відповідь на пропозицію закладу експертизи.
2. Поділ заявки здійснюється шляхом подання заяви про поділ заявки та подання виділеної заявки, за умови сплати зборів за подання заяви про поділ та виділеної заявки.
3. Заявник має право визначити датою подання виділеної заявки дату подання поділеної заявки та датою пріоритету виділеної заявки дату пріоритету поділеної заявки.
4. Експертиза виділеної заявки проводиться відповідно до статті 16 цього Закону з урахуванням того, що строк сплати збору за подання заявки, строк подання заяви про проведення кваліфікаційної експертизи та сплати збору за її проведення обчислюються від дати одержання виділеної заявки закладом експертизи. Крім дотримання вимог статті 16 цього Закону перевіряється виконання умови, визначеної частиною першою цієї статті.
5. Після спливу 18 місяців від дати подання виділеної заявки на винахід, а якщо заявлено пріоритет, - від дати її пріоритету або невідкладно після завершення формальної експертизи заявки на винахід (залежно від того, яка з цих подій відбулася пізніше) Установа публікує в Бюлетені визначені нею відомості про заявку, якщо вона не відкликана, не вважається відкликаною або щодо неї не прийнято рішення про відмову в державній реєстрації винаходу.
6. Інші вимоги щодо поділу заявки визначаються правилами, встановленими відповідно до цього Закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності";
19) частину першу статті 18 викласти в такій редакції:
"Заявник має право перетворити заявку на державну реєстрацію винаходу на заявку на державну реєстрацію корисної моделі і навпаки до одержання ним рішення про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі) або рішення про відмову в такій реєстрації";
20) у першому реченні частини першої статті 19 слова "заявку або публікації відомостей про видачу патенту" замінити словом "неї";
21) у статті 21:
у частині першій слова "патент на винахід" замінити словами "державну реєстрацію винаходу";
у частині другій:
у першому реченні слово "винахід" замінити словами "державну реєстрацію винаходу";
у другому реченні слова "одержання ним патенту" замінити словами "державної реєстрації такого винаходу";
у частині третій слова "видачу патенту на винахід" замінити словами "державну реєстрацію винаходу";
22) у статті 22:
у назві слово "патенту" виключити;
частини першу і другу викласти в такій редакції:
"1. На підставі рішення про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі), секретного винаходу (секретної корисної моделі) Установа здійснює державну реєстрацію винаходу (корисної моделі), секретного винаходу (секретної корисної моделі) шляхом внесення до Реєстру відповідних відомостей. Порядок ведення Реєстру і перелік відомостей, що містяться в Реєстрі, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.
2. Державна реєстрація винаходу (корисної моделі) здійснюється за наявності документа про сплату державного мита за реєстрацію винаходу (корисної моделі) і сплаченого збору за публікації про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі). Зазначені мито та збір сплачуються після надходження до заявника рішення про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі).
Якщо протягом трьох місяців з дати одержання заявником рішення про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі) документ про сплату державного мита за реєстрацію винаходу (корисної моделі) і збір за публікацію про державну реєстрацію винаходу (корисної моделі) не надійшли до закладу експертизи, державна реєстрація винаходу (корисної моделі) не здійснюється, а заявка вважається відкликаною.

................
Перейти до повного тексту