- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 6 червня 2007 р. № 803
Київ
Про затвердження Порядку відчуження об'єктів державної власності
Відповідно до
статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок відчуження об'єктів державної власності, що додається.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Інд. 25 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 червня 2007 р. № 803
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
ПОРЯДОК
відчуження об'єктів державної власності
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм та способи відчуження об’єктів державної власності.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) об’єкти державної власності (далі - майно) - матеріальні активи, які відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), а також інші активи у випадках, передбачених законом;
2) відчуження майна - передача права власності на майно юридичним чи фізичним особам за процедурами та у спосіб, що передбачені цим Порядком;
3) адміністратор - акціонерне товариство ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ;
4) гарантійний внесок - спосіб забезпечення виконання учасником зобов’язань щодо участі в електронному аукціоні, згідно з яким користувач вносить суму для набуття статусу учасника електронного аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика. Гарантійний внесок встановлюється в розмірі 10 відсотків стартової ціни лота та зазначається в оголошенні про проведення аукціону;
5) електронна торгова система - дворівнева інформаційно-телекомунікаційна система, що складається з центральної бази даних та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, який надається у вигляді коду з відкритим доступом та визначає функціональність електронної торгової системи. Дана система забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, необхідними для проведення аукціону в електронній формі;
6) електронний аукціон - спосіб відчуження лота, за яким переможцем стає учасник, що в ході аукціону в електронній торговій системі запропонував найвищу ціну;
7) електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в Інтернеті, підключений до електронної торгової системи та забезпечує організатору аукціону, користувачам та учасникам можливість користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення електронних аукціонів;
8) закрита цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником до проведення електронного аукціону та подається в особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь в електронному аукціоні;
9) користувач - фізична або юридична особа, яка зареєстрована на електронному майданчику в електронній торговій системі та має намір взяти участь в електронному аукціоні;
10) крок аукціону (мінімальний крок аукціону) - мінімальна надбавка, на яку в ході торгів (або на етапі подання закритих цінових пропозицій) може здійснюватися підвищення цінової пропозиції учасника. Розмір мінімального кроку аукціону становить 1 відсоток стартової ціни лота;
11) лот - об’єкт (об’єкти) державної власності, який виставляється на електронний аукціон;
12) оголошення про проведення аукціону - відомості та інформація, що містять дані про лот, що виставляється в електронній торговій системі та на веб-сайтах операторів;
13) оператор електронного майданчика - юридична особа, яка має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором електронної торгової системи;
14) організатор аукціону - Фонд державного майна - щодо нерухомого майна України, а також лота, що складається з нерухомого та іншого майна; суб’єкт господарювання, на балансі якого перебуває майно, що підлягає відчуженню, а стосовно майна, що перебуває на балансі суб’єкта управління, організатором виступає такий суб’єкт управління, - щодо іншого майна;
15) покупець - юридична або фізична особа, що стала переможцем аукціону;
16) реєстраційний внесок - грошові кошти у розмірі, передбаченому пунктом 20 цього Порядку, що вносяться за реєстрацію заяви на участь в електронному аукціоні особою, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні на відповідний рахунок оператора електронного майданчика;
17) стартова ціна - ціна, з якої розпочинається аукціон щодо кожного об’єкта державної власності;
18) учасник - фізична або юридична особа в особі уповноваженого представника, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, пройшла процедуру реєстрації для участі в електронному аукціоні, отримала відповідне підтвердження про реєстрацію та індивідуальний код учасника;
19) центральна база даних - сукупність технічних та програмних засобів, вихідний код яких опубліковано у відкритому доступі, у складі баз даних, модулів електронного аукціону та допоміжних модулів, що забезпечують можливість проведення аукціону в електронній формі та гарантують рівний доступ до інформації учасникам аукціону в електронній формі;
20) цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником у ході електронного аукціону.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України
"Про приватизацію державного і комунального майна",
"Про управління об’єктами державної власності",
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні",
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги",
"Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України" та постанові Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р.
№ 432 "Про затвердження Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 47, ст. 1641, № 62, ст. 2136).
Порядок функціонування електронної торгової системи для підготовки та проведення електронних аукціонів визначається адміністратором в Регламенті роботи електронної торгової системи.
Оператор електронного майданчика, через який подано найвищу цінову пропозицію, у порядку, визначеному договором між адміністратором та оператором, вносить на банківський рахунок адміністратора плату на розвиток електронної торгової системи. Плата на розвиток електронної торгової системи встановлюється з урахуванням податку на додану вартість, вираховується з винагороди оператора, встановленої цим Порядком, та становить 30 відсотків такої винагороди.
3. Дія цього Порядку поширюється на відчуження майна, що передано казенним підприємствам, державним комерційним підприємствам (їх об’єднанням), державним некомерційним підприємствам, установам та організаціям (у тому числі у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління); майна, переданого Національній та національним галузевим академіям наук у безстрокове безоплатне користування (далі - суб’єкти господарювання; а також активів, стягнутих в дохід держави відповідно до
Закону України "Про санкції").
Питання відчуження зазначеного майна, зокрема майна підприємств оборонно-промислового комплексу, майна Національної академії наук та національних галузевих академій наук та установ, організацій і підприємств, що віднесені до їх відання, регулюються цим Порядком з урахуванням особливостей, передбачених законодавством.
4. Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу на електронному аукціоні.
Відчуження майна може здійснюватися лише за умови врахування особливостей правового режиму окремого майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном.
5. Дія цього Порядку не поширюється на відчуження:
1) цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів;
2) індивідуально визначеного майна, що в установленому порядку включене до переліків об’єктів, які підлягають приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації;
3) майна, на яке відповідно до законодавства встановлена заборона на відчуження;
4) майна, порядок відчуження якого визначається окремим законом;
5) майна, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі, і відчуження якого здійснюється шляхом приватизації;
6) майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), відчуження якого здійснюється державними органами приватизації відповідно до законодавства про приватизацію;
7) об’єктів житлової нерухомості, право власності на які набуте Державною іпотечною установою з метою передачі у фінансовий лізинг громадянам України;
8) майна, об’єктів житлової нерухомості, право власності на які набуте Державною спеціалізованою фінансовою установою "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" і її регіональними управліннями та Іпотечним центром в м. Києві та Київській області у зв’язку з реалізацією права заставодержателя;
9) майна, придбаного суб’єктом господарювання (юридичною особою), що належить до сфери управління Мінстратегпрому, для передачі за договорами фінансового лізингу підприємствам оборонно-промислового комплексу.
Прийняття рішення про відчуження майна
6. Відчуження майна здійснюється безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу (далі - згода) відповідного суб’єкта управління майном, який є представником власника і виконує його функції у межах, визначених законами (далі - суб’єкт управління).
Відчуження нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту здійснюється за умови додаткового погодження з Фондом державного майна, крім випадків, передбачених законом.
Рішення про надання згоди та погодження на відчуження майна приймається лише за таких умов:
відчуження майна не обмежує провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності та/або відповідно до економічних, технічних (або інших) показників подальше використання майна є неможливе та/або економічно недоцільне;
відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб’єкта господарювання або його структурного підрозділу (крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління);
відчуження майна, що не зазначено у пункті 5 цього Порядку та відповідає вимогам, визначеним в абзаці другому пункту 4 цього Порядку.
Відчуження майна, що перебуває на балансі суб’єкта управління, здійснюється за рішенням такого суб’єкта, крім нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту, відчуження якого здійснюється лише за погодженням з Фондом державного майна.
Кабінет Міністрів України надає згоду на відчуження майна, зазначеного в абзаці другому цього пункту, суб’єктам господарювання, стосовно яких виконує функції з управління, на підставі узгоджених пропозицій Фонду державного майна та інших заінтересованих органів виконавчої влади, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відчуження іншого майна суб’єктів господарювання, стосовно яких Кабінет Міністрів України виконує функції з управління, здійснюється такими суб’єктами на підставі згоди, наданої Фондом державного майна, відповідно до цього Порядку.
Фонд державного майна після опрацювання документів, поданих згідно з пунктом 7 цього Порядку, готує та подає Кабінетові Міністрів України пропозиції стосовно відчуження майна, зазначеного в абзаці восьмому цього пункту.
7. Для отримання згоди на відчуження майна суб’єкт господарювання подає разом із зверненням стосовно відчуження майна:
1) техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов’язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу, крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління);
2) відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на останню звітну дату, що передувала поданню такого звернення стосовно відчуження майна, або на дату оцінки (у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 10 цього Порядку) згідно з додатком 1;
3) акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 2;
4) акт технічного стану майна, складений на останню звітну дату, що передувала поданню такого звернення стосовно відчуження майна, або на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання;
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження (разом з відповідними підтвердними документами);
6) за наявності заборгованості з виплати заробітної плати - відомості про загальну суму заборгованості із заробітної плати і графік погашення такої заборгованості, а також про наявність у підприємства заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів;
7) висновок про вартість майна, погоджений відповідно до абзацувосьмого пункту 10 цього Порядку, а також звіт про оцінку майна, зазначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, та майна, згода на відчуження якого надається Фондом державного майна (у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 10 цього Порядку).
У разі доцільності відчуження майна, зазначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, суб’єкт управління у 20-денний строк з дати надходження документів, зазначених у підпунктах 1-7 цього пункту, подає їх Фонду державного майна разом з інформацією суб’єкта управління стосовно впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу і провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності (крім випадків відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління).
Під час відчуження майна у процедурі ліквідації за рішенням суб’єкта управління документи, визначені підпунктами 1-6 цього пункту, підписуються членами ліквідаційної комісії або керуючим припиненням державного унітарного підприємства, щодо якого Фондом державного майна прийнято рішення про припинення та затверджуються головою такої комісії або керуючого припиненням.
Суб’єкт управління або Фонд державного майна має право витребовувати додаткові документи у суб’єкта господарювання відповідно до вимог цього Порядку у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дати надходження документів, зазначених у підпунктах 1-7 цього пункту, зокрема технічні паспорти, суднові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори (проекти договорів) тощо.
У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про майно, яке пропонується до відчуження) суб’єкт управління або Фонд державного майна обов’язково пропонують суб’єктові господарювання усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом у строки, що не перевищують строки прийняття рішення про надання згоди або погодження на відчуження майна.
Документи, що надійшли після доопрацювання, розглядаються суб’єктом управління або Фондом державного майна протягом 10 робочих днів з дати їх надходження.
8. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на відчуження майна приймається протягом 10 робочих днів з дати надходження до суб’єкта управління документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, та відповідного погодження Фонду державного майна.
Фонд державного майна протягом 15 робочих днів з дати надходження зазначених документів у повному обсязі приймає рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна.
Фонд державного майна як організатор продажу нерухомого майна погоджує його відчуження, виступає організатором аукціону, підписує протокол аукціону та у випадках, передбачених цим Порядком, погоджує висновок про вартість майна.
9. Рішення про надання згоди на відчуження майна приймається відповідним суб’єктом управління у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди - у формі листа. Рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна, а також про надання згоди на відчуження майна, зазначеного в абзаці дев’ятому пункту 6 цього Порядку, надається Фондом державного майна у формі листа та надсилається не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття такого рішення.
Рішення про відмову в наданні згоди чи погодження на відчуження майна приймається у разі, коли:
майно, запропоноване до відчуження, не відповідає вимогам, установленим абзацами третім - шостим пункту 6 цього Порядку;
суб’єкт господарювання подав не в повному обсязі документи, передбачені цим Порядком, або не подав їх у встановлений цим Порядком строк, а також за наявності у документах суперечностей;
техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна не містить необхідних економічних та/або технічних розрахунків, що підтверджують необхідність відчуження майна (зокрема визначення впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);
не подано інформації про вплив відчуження майна на цілісність майнового комплексу та провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності.
Рішення про надання згоди на відчуження нерухомого майна надсилається Фонду державного майна та суб’єкту господарювання не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати прийняття такого рішення.
Суб’єкт господарювання подає протягом 10 робочих днів з дати надходження рішення про надання згоди на відчуження нерухомого майна Фонду державного майна інформацію (разом з підтвердними документами), визначену пунктом 16 цього Порядку.
10. Стартова ціна майна встановлюється на рівні його балансової вартості.
У разі коли балансова вартість майна, що пропонується до продажу, відсутня або дорівнює нулю, така вартість визначається на підставі вартості, визначеної відповідно до
Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669; 2019 р., № 24, ст. 846).
Стартова ціна майна, яке реалізується відповідно до
Закону України "Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України", визначається шляхом проведення незалежної оцінки вартості такого майна.
Незалежна оцінка майна, що пропонується до відчуження, проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.
Фонд державного майна або у випадках, передбачених абзацомвосьмим цього пункту, інший державний орган приватизації здійснює погодження висновку про вартість майна, зазначеного в абзацах другому і третьому цього пункту.
Висновок про вартість майна, що пропонується до відчуження, погоджується відповідно до
Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891, за умови, що звіт про оцінку такого майна за результатами рецензування класифікується за ознаками, наведеними в абзаці другому чи третьому пункту 67 Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 р.
№ 1440 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 37, ст. 1995). Погоджений висновок про вартість майна є дійсним не більш як 12 місяців з дати його погодження.
Висновок про вартість майна, зазначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, а також майна, згода на відчуження якого надається Фондом державного майна, погоджується Фондом державного майна за умови дотримання вимог законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність і видається разом з погодженням (згодою) на відчуження майна відповідному суб’єктові управління або суб’єктові господарювання.
Висновок про вартість іншого майна, зазначеного в абзаці другому цього пункту, погоджується державним органом приватизації за місцезнаходженням суб’єкта господарювання. Для погодження висновку про вартість такого майна суб’єкт господарювання подає державному органу приватизації разом із звітом про оцінку майна документи, зазначені у підпунктах 2-4 пункту 7 цього Порядку.
Погодження висновку про вартість майна здійснюється не пізніше ніж через шість місяців з дати оцінки майна. У разі коли висновок не погоджено в зазначений строк, проводиться оцінка майна на нову дату.
Надання погодження чи відмови в погодженні висновку про вартість майна, зазначеного в абзаці шостому цього пункту, здійснюється протягом 15 робочих днів з дня його подання відповідному державному органу приватизації.
11. З дня погодження відчуження майна і до переходу права власності до покупця або припинення такого відчуження суб’єкт господарювання без згоди суб’єкта управління та/або Фонду державного майна не має права на:
вчинення правочинів та/або господарських зобов’язань, предметом яких є придбання, відчуження, обтяження, набуття у власність, у інший спосіб або формі майна, що підлягає відчуженню;
укладення договорів оренди, поруки, гарантії, іпотеки, застави тощо предметом якого виступає таке майно;
списання майна що підлягає відчуженню, безоплатну передачу та реалізацію такого майна для погашення заборгованості, передачу майна в управління;
зміну вартості майна у будь-якій формі та спосіб.
Відповідальність за збереження майна та шкоду, завдану таким об’єктам, несуть керівники суб’єкта господарювання, на балансі якого перебуває відповідне майно.
Керівник (голова ліквідаційної комісії) суб’єкта господарювання, на балансі якого перебуває об’єкт відчуження, забезпечує збереження зазначеного майна до набуття покупцем права власності на придбаний об’єкт.
Загальні вимоги щодо процедури відчуження майна
12. Відчуження майна здійснюється виключно на електронних аукціонах в електронній торговій системі.
Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону та операторами електронних майданчиків.
13. Відчуження майна, що перебуває за кордоном (крім нерухомого майна закордонних дипломатичних установ, реалізація якого здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України) і реалізація якого в Україні неможлива чи недоцільна, здійснюється відповідно до цього Порядку з урахуванням вимог законодавства країн, на території яких перебуває майно, що підлягає відчуженню, а також із збереженням умов конкурентного продажу майна.
14. Кошти, що надійшли від продажу майна, спрямовуються відповідно до вимог законодавства.
Кошти від продажу нерухомого майна (якщо інше не встановлено законом) перераховуються покупцем до загального фонду державного бюджету, за вирахуванням балансової (залишкової) вартості такого майна, яка перераховується на банківський рахунок суб’єкта господарювання, що є балансоутримувачем майна.
Кошти, одержані від відчуження іншого державного майна, перераховуються покупцем на банківський рахунок суб’єкта господарювання, що є балансоутримувачем майна.
У разі наявності у підприємства заборгованості з виплати заробітної плати кошти, одержані суб’єктом господарювання, що є балансоутримувачем майна, насамперед спрямовуються (якщо інше не встановлено законом) на погашення такої заборгованості та заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів, пов’язаних із заробітною платою, на погашення заборгованості за іншими податками і зборами, а також на інші цілі відповідно до затвердженого фінансового плану.
Суб’єкти господарювання зобов’язані подати суб’єкту управління, Фонду державного майна протягом 30 днів з моменту реалізації майна звіт за результатами відчуження та використання зазначених коштів згідно з додатком 3.
Фонд державного майна на підставі отриманих звітів, зазначених в абзаці п’ятому цього пункту, подає щокварталу Мінфіну зведену інформацію про результати відчуження нерухомого майна, перерахування та використання коштів, що надійшли від продажу такого майна.
Кошти, одержані від продажу нерухомого майна підприємств оборонно-промислового комплексу, за вирахуванням балансової (залишкової) вартості такого майна та 95 відсотків коштів, одержаних понад балансову (залишкову) вартість, зараховуються до загального фонду державного бюджету. Кошти, одержані від продажу нерухомого майна підприємств оборонно-промислового комплексу, не зараховані до загального фонду державного бюджету, спрямовуються відповідно до вимог частини другої
статті 3 Закону України "Про деякі питання заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу - учасників Державного концерну "Укроборонпром" та забезпечення їх стабільного розвитку".
У разі припинення державного унітарного підприємства, щодо якого Фондом державного майна прийнято рішення про припинення відповідно до
Закону України "Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України", кошти, одержані від реалізації майна об’єкта припинення, використовуються у порядку, встановленому
статтею 19 зазначеного Закону.
Підготовка до проведення аукціону
................Перейти до повного тексту