- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 28 червня 2024 р. № 754
Київ
Деякі питання ведення Єдиного туристичного реєстру
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного туристичного реєстру, що додається.
2. Установити, що датою початку функціонування Єдиного туристичного реєстру є 1 січня 2025 року.
3. Розділ "ДАРТ" додатка до
Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 85, ст. 2850; 2021 р., № 35, ст. 2064, № 56, ст. 3469), доповнити такою позицією:
"Єдиний туристичний реєстр".
4. Державному агентству розвитку туризму забезпечити ведення Єдиного туристичного реєстру з 1 січня 2025 року.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 67 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 червня 2024 р. № 754
ПОРЯДОК
ведення Єдиного туристичного реєстру
1. Цей Порядок визначає процедуру ведення Єдиного туристичного реєстру, його структуру, функціонування, адміністрування, процедуру формування і внесення інформації про суб’єктів туристичної діяльності, а також електронну (технічну та інформаційну) взаємодію між публічними електронними реєстрами, іншими електронними інформаційними ресурсами, автоматизованими системами, а також оприлюднення інформації.
Реєстр призначений для створення рівних можливостей на ринку туристичних послуг та забезпечення суб’єктів господарювання, державних органів, органів місцевого самоврядування, а також інших осіб достовірною інформацією про суб’єктів туристичної діяльності, об’єктів туристичної інфраструктури та інформаційно-довідкових матеріалів.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) Єдиний туристичний реєстр (далі - Реєстр) - інформаційно-комунікаційна система, яка забезпечує ведення обліку суб’єктів туристичної діяльності, об’єктів туристичної інфраструктури, статистичної інформації у сфері туризму та курортів шляхом створення, збирання, розміщення, накопичення, оброблення реєстрових даних, надання реєстрової інформації, захисту, електронної інформаційної взаємодії, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі;
2) користувач реєстрової інформації (далі - користувач) - фізична або юридична особа, громадське формування, що користується реєстровою інформацією у порядку загального доступу, спеціального доступу та/або електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами (залежно від визначених повноважень та функціональної ролі);
3) електронний кабінет користувача Реєстру (далі - електронний кабінет) - відокремлена веб-сторінка користувача, до якої він отримує доступ шляхом персоналізованої авторизації із застосуванням кваліфікованого електронного підпису або через унікальне ім’я (логін) та пароль, згенерований держателем Реєстру, та на якій він може ознайомитися з усією інформацією щодо себе, подати звітність, надіслати заяву, документи до держателя Реєстру, повідомити про зміну відомостей, які містяться в Реєстрі, та вчиняти інші дії, передбачені цим Порядком та наявні в інтерфейсі Реєстру;
4) об’єкт Реєстру - інформація про суб’єктів туристичної діяльності та об’єкти туристичної інфраструктури;
5) веб-портал Реєстру - засіб управління інформаційним наповненням Реєстру, який має пошукову систему, ресурси і сервіси для здійснення операцій з Реєстром, а саме забезпечує доступ користувачів до Реєстру, до електронного кабінету, до інформації, що міститься в Реєстрі, у порядку загального доступу, спеціального доступу та/або електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами та проведення інших операцій, визначених цим Порядком;
6) реєстрові дані - дані про об’єкти Реєстру, які відповідно до цього Порядку внесені до бази даних Реєстру під час вчинення реєстраційних дій щодо таких об’єктів, зокрема щорічні статистичні звіти суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження туроператорської діяльності, матеріали фото- та відеофіксації об’єктів туристичної інфраструктури (готелів) з метою встановлення їм відповідної категорії, електронні копії оригіналів паперових документів (у разі подання документів у паперовій формі) або оригінали електронних документів, а саме: документів, поданих органами із сертифікації про результати оцінювання готелю та пропозиції щодо встановлення йому відповідної категорії; протоколів засідань Комісії із встановлення категорій готелям та іншим об’єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання); рішень зазначеної Комісії про встановлення готелю запропонованої категорії, про неможливість присвоєння категорії, на яку претендує власник готелю або уповноважена ним особа, та встановлення нижчої категорії або про відмову в установленні готелю відповідної категорії; реєстраційних даних юридичних осіб, а саме власників об’єктів туристичної інфраструктури, яким видано свідоцтво про встановлення категорії, та суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження туроператорської діяльності (далі - ліцензія); заяв про отримання ліцензії та відомостей, що додаються до такої заяви (документів відповідно до ліцензійних умов); заяв про анулювання наданої ліцензії повністю або частково; заяв про зупинення наданої ліцензії повністю або частково; заяв про переоформлення ліцензії та документів, що підтверджують наявність підстав для її переоформлення; заяв про звуження/розширення провадження виду господарської діяльності; заяв та відомостей про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії повністю або частково; заяв про здійснення заходу державного нагляду (контролю); повідомлень про планове припинення туроператорської діяльності та позапланового припинення туроператорської діяльності у зв’язку з виникненням форс-мажорних обставин; інших документів, які подаються власниками об’єктів туристичної інфраструктури та суб’єктами господарювання, які мають ліцензію або є здобувачами такої ліцензії; рішень ДАРТ з документами, які є підставою для прийняття такого рішення;
7) створювач реєстрової інформації (публічний реєстратор) (далі - створювач) - громадянин України - уповноважена особа держателя Реєстру, яка створює інформацію про об’єкт Реєстру для внесення її до Реєстру.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в
Цивільному кодексі України, в Законах України
"Про туризм",
"Про ліцензування видів господарської діяльності",
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про електронні комунікації",
"Про захист персональних даних",
"Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах",
"Про інформацію",
"Про основні засади забезпечення кібербезпеки України",
"Про публічні електронні реєстри",
Положенні про інтегровану систему електронної ідентифікації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2023 р. № 1150 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 101, ст. 6026).
3. Держателем Реєстру є ДАРТ.
4. Держатель Реєстру безпосередньо здійснює повноваження адміністратора Реєстру.
5. Держатель Реєстру може безпосередньо здійснювати повноваження технічного адміністратора Реєстру у разі його відсутності.
6. Реєстр створюється з використанням програмного забезпечення, яке забезпечує його сумісність та електронну інформаційну взаємодію з іншими державними електронними інформаційними ресурсами.
7. Програмне забезпечення Реєстру є об’єктом права державної власності.
Володільцем інформації, що міститься у Реєстрі, є держава в особі держателя.
8. Реєстр ведеться державною мовою та функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, виникнення помилок чи технічного збою в роботі.
Тривалість проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру встановлюється технічним адміністратором. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру оприлюднюється на веб-порталі Реєстру за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість їх проведення завчасне попередження неможливе.
Проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру з 8 до 20 години у будь-який робочий день забороняється.
9. Наповнення та ведення Реєстру здійснюється держателем Реєстру.
10. Держатель Реєстру:
1) забезпечує створення, функціонування, впровадження, та ведення Реєстру шляхом внесення до нього інформації про об’єкти Реєстру;
2) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру з іншими публічними електронними реєстрами;
3) забезпечує накопичення, оброблення, актуалізацію, ведення обліку, аналіз, зберігання та надання права доступу до інформації, що міститься в Реєстрі;
4) забезпечує оприлюднення реєстрової інформації у формі відкритих даних;
5) забезпечує доступ через електронний кабінет до Реєстру шляхом авторизації/аутентифікації користувачів, створювачів, інших суб’єктів, право доступу яких визначено цим Порядком, і приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Порядком;
6) забезпечує проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру, що здійснюються відповідно до цього Порядку;
7) забезпечує технічну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами;
8) встановлює вимоги до апаратного та програмного забезпечення Реєстру;
9) відповідає за збереження та захист Реєстру, реєстрових даних та інформації, що міститься в Реєстрі;
10) організовує і проводить навчання з питань наповнення та користування Реєстром;
11) здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру;
12) здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, необхідні для забезпечення безперебійного функціонування та відновлення роботи Реєстру.
11. Технічний адміністратор Реєстру відповідно до укладеного договору забезпечує:
1) здійснення заходів із створення, функціонування, впровадження та адміністрування Реєстру;
2) здійснення заходів технічного та технологічного забезпечення (крім організації доступу до даних), забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
3) здійснення заходів із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру, зокрема розроблення, встановлення, налаштування, вдосконалення, оновлення, тестування, дослідної експлуатації, виявлення та виправлення помилок, підтримання безперервного коректного функціонування з урахуванням вимог, визначених
Законом України "Про публічні електронні реєстри";
4) здійснення технічної взаємодії з іншими реєстрами;
5) здійснення заходів із кібербезпеки;
6) цілодобову безперебійну роботу Реєстру, визначену цим Порядком;
7) здійснення заходів з надання, блокування або анулювання доступу до Реєстру відповідно до цього Порядку;
8) налаштування і технічну підтримку безперервного коректного функціонування апаратної та інформаційно-комунікаційної складової Реєстру (включаючи систему доступу користувачів до реєстрової інформації, зокрема у порядку електронної інформаційної взаємодії між реєстрами) відповідно до цього Порядку включаючи засоби технічного і криптографічного захисту інформації;
9) автоматизацію технологічних процесів ведення Реєстру;
10) доступ до інтерфейсів Реєстру користувачам відповідно до їх прав авторизації/аутентифікації;
11) забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
12) захист Реєстру, реєстрових даних та інформації, програмного забезпечення та здійснення заходів із кібербезпеки Реєстру, зокрема:
створення, модернізація та забезпечення безперервного функціонування засобів технічного і криптографічного захисту реєстрових даних та інформації, зокрема з використанням запроваджених підсистем захисту;
запровадження та забезпечення використання засобів технічного і криптографічного захисту інформації під час ведення Реєстру;
застосування засобів та технологій резервного копіювання реєстрової інформації та фізичного збереження її носіїв;
застосування засобів аутентифікації з метою підтвердження цілісності інформації, яка вноситься до Реєстру, та реєстрової інформації, що передається в порядку електронної інформаційної взаємодії, а також ідентифікації створювачів та осіб, які користуються реєстровою інформацією у порядку спеціального доступу;
роботи з відновлення систем після кіберінцидентів та збоїв;
проведення профілактичних, регламентних робіт з обчислювальними ресурсами та програмним забезпеченням Реєстру;
13) вільний, цілодобовий і безоплатний доступ до публічної частини Реєстру, крім часу, протягом якого здійснюватиметься проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, виникнення помилок чи технічного збою в роботі;
................Перейти до повного тексту