- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Україною та Іспанією щодо врегулювання та упорядкування трудових міграційних потоків між двома державами
( Угоду ратифіковано Законом
N 2727-VI від 01.12.2010 )
Дата підписання: Дата ратифікації Україною: Дата набрання чинності для України: | 12.05.2009 01.12.2010 28.07.2011 |
Україна та Іспанія, далі - "Договірні Сторони";
бажаючи врегулювати належним та послідовним чином трудові міграційні потоки, які існують між двома державами;
прагнучи забезпечити громадянам однієї Договірної Сторони, які приїжджають на територію іншої Договірної Сторони, ефективну реалізацію прав, визначених у міжнародних договорах, сторонами яких є обидві держави;
будучи переконаними у тому, що трудова міграція сприятиме соціально-економічному розвитку, культурній різноманітності та заохочуватиме передачу технологій;
усвідомлюючи необхідність поважати права, обов'язки та гарантії, закріплені в чинних нормативно-правових актах Договірних Сторін та міжнародних договорах, в яких Договірні Сторони беруть участь;
з метою поглиблення загального співробітництва та дружби між обома Договірними Сторонами, а також для запобігання незаконній міграції,
домовилися про таке:
Розділ I
Загальні положення
Стаття 1
(1) Для цілей цієї Угоди Компетентними органами, відповідно до своїх функцій, є:
для України: Міністерство праці та соціальної
політики України;
для Іспанії: Міністерство закордонних справ
і співробітництва,
Міністерство внутрішніх справ,
Міністерство праці та імміграції.
(2) Уповноваженими органами щодо виконання положень цієї Угоди щодо відбору, підготовки та найму працівників є:
для України: Державний центр зайнятості,
Міністерства праці та соціальної
політики України,
Департамент консульської служби
Міністерства закордонних справ
України;
для Іспанії: Державний секретаріат з питань
імміграції та еміграції,
Державна служба зайнятості
Міністерства праці та імміграції,
Посольство Іспанії в Києві.
Стаття 2
(1) Ця Угода поширюється на працівників, які є громадянами однієї з Договірних Сторін та мають відповідний дозвіл на здійснення трудової діяльності на території іншої Договірної Сторони в разі наявності попередньо підписаного трудового контракту з роботодавцями цієї Договірної Сторони, а саме:
1) постійних працівників - на початковий період, не менше одного року, у кількості, що визначатиметься відповідно до наявних пропозицій з працевлаштування;
2) сезонних працівників - на період, що не перевищує дев'яти місяців на рік у кількості, що визначатиметься відповідно до наявних пропозицій з працевлаштування;
3) стажистів - працівників віком від 18 до 35 років, які вдосконалюють свою професійну та мовну кваліфікацію, на період до 12 місяців, який може бути продовжений на термін до шести місяців. У цьому разі вимагається укладення трудового контракту згідно із положеннями трудового законодавства Приймаючої Держави у сфері практики та навчання.
(2) Для цілей цієї Угоди:
1. Приймаюча Держава означає Договірну Сторону, на території якої здійснюється працевлаштування громадян Держави Походження;
2. Держава Походження означає Договірну Сторону, громадяни якої виїжджають для здійснення оплачуваної трудової діяльності на території Приймаючої Держави.
(3) Підприємства, які здійснюють законну діяльність на території однієї з Договірних Сторін та укладають зовнішньоекономічні договори про надання міждержавних послуг з підприємствами, які здійснюють свою законну діяльність на території іншої Договірної Сторони, можуть тимчасово відряджати своїх працівників, відповідно до чинного законодавства Договірних Сторін. Такі працівники повинні отримати відповідні дозволи від органів Договірної Сторони, на території якої будуть надаватись послуги.
(4) Ця Угода не застосовується до:
1) осіб визнаних біженцями;
2) артистів, які перебувають в одній із Договірних Сторін з метою участі у конкретних заходах, які не передбачають довготермінову діяльність;
3) моряків, які є членами екіпажів суден, що плавають під прапорами Договірних Сторін або інших держав, з метою здійснення трудової діяльності у цій якості;
4) громадян однієї Договірної Сторони, єдиною або головною метою перебування яких на території іншої Договірної Сторони є навчання чи підвищення кваліфікації, здійснення досліджень чи перепрофілювання, за що не виплачується заробітна плата;
5) громадян однієї Договірної Сторони, які перебувають на території іншої Договірної Сторони впродовж періоду, що не перевищує 90 днів, не здійснюючи трудової діяльності;
6) співробітників дипломатичних представництв та консульських установ Договірних Сторін;
7) священиків, релігійних діячів або представників різних церков чи конфесій, визнаних належним чином у Приймаючій Державі, які займаються виключно релігійною діяльністю.
Розділ II
Повідомлення пропозицій з працевлаштування
Стаття 3
(1) Уповноважені органи Приймаючої Держави повідомляють Уповноважені органи Держави Походження про потребу у працівниках кожної з категорій, зважаючи на існуючі пропозиції з працевлаштування, які вони безпосередньо отримали від роботодавців Приймаючої Держави. Уповноважені органи Держави Походження повідомляють Уповноважені органи Приймаючої Держави про можливість задовольнити потребу в працівниках.
(2) Пропозиція з працевлаштування повинна містити, принаймні, таке:
1) галузь економіки та географічна зона, в якій буде здійснюватись оплачувана трудова діяльність;
2) кількість працівників, які будуть працевлаштовуватися;
3) вимоги до кандидатів на працевлаштування;
4) кінцевий термін для відбору;
5) тривалість трудового контракту;
6) загальна інформація про умови та оплату праці, проживання і натуральні виплати;
7) терміни, протягом яких відібрані працівники повинні прибути до місця роботи в Приймаючій Державі;
8) інформація про оплату проїзду згідно із чинним законодавством Приймаючої Держави.
(3) Уповноважені органи Держави Походження повідомляють уповноважені органи Приймаючої Держави про пропозиції з працевлаштування, які вони безпосередньо отримали від роботодавців, зареєстрованих на території цієї держави.
Стаття 4
Попередній відбір, відбір, підготовка, у необхідних випадках, та найм працівників здійснюється відповідно до такого порядку та принципів:
(1) Попередній відбір кандидатів здійснюється в Державі Походження Уповноваженими органами цієї держави з урахуванням критеріїв, встановлених Змішаною українсько-іспанською Комісією з відбору (далі - Комісія з відбору), до складу якої входять представники компетентних та уповноважених органів обох Договірних Сторін, у роботі якої можуть брати участь роботодавці або їх представники.
(2) Відбір кандидатів здійснюється в Державі Походження Комісією з відбору. До функцій Комісії з відбору належить, зокрема, відбір найбільш кваліфікованих працівників для заповнення робочих місць відповідно до наявних пропозицій з працевлаштування та надання консультативної допомоги під час усього процесу.
(3) Попередній відбір та відбір кандидатів здійснюється виходячи з принципів рівних можливостей та безоплатності для кандидатів.
................Перейти до повного тексту