1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 грудня 2014 р. № 724
Київ
Деякі питання Державної регуляторної служби України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 742 від 12.08.2020 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Утворити Державну регуляторну службу України, реорганізувавши шляхом перетворення Державну службу України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.
2. Затвердити Положення про Державну регуляторну службу України , що додається.
3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 371 "Про затвердження Положення про Державну регуляторну службу України" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 69, ст. 1932).
Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК
Інд. 18
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 грудня 2014 р. № 724
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну регуляторну службу України
1. Державна регуляторна служба України (ДРС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.
ДРС є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
2. ДРС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями ДРС є:
реалізація державної регуляторної політики, політики з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
координація дій органів виконавчої влади, інститутів громадянського суспільства і підприємництва з питань дерегуляції господарської діяльності.
4. ДРС відповідно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та подає їх в установленому порядку Міністрові розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства;
2) розробляє проекти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України з питань, що належать до сфери діяльності ДРС;
3) забезпечує реалізацію державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності і політики з питань дерегуляції господарської діяльності на засадах економічної доцільності та ефективності дії регуляторних актів, зниження рівня втручання держави у діяльність суб’єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності;
4) проводить експертизу проектів законів України, інших нормативно-правових актів, які регулюють господарські та адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, подає розробникам таких проектів пропозиції щодо їх вдосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики;
5) бере участь у підготовці планів заходів Кабінету Міністрів України щодо дерегуляції господарської діяльності, забезпечує здійснення моніторингу і координацію виконання таких планів органами виконавчої влади;
6) проводить у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), аналіз проектів регуляторних актів, що подаються на погодження, та відповідний аналіз регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону та приймає рішення про погодження таких проектів або про відмову в їх погодженні;
7) проводить у порядку, встановленому Законом, експертизу регуляторних актів центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади на їх відповідність вимогам статей 4, 5, 8 - 13 Закону, приймає у разі виявлення порушень зазначених вимог рішення про необхідність усунення органом, що прийняв відповідний акт, порушень принципів державної регуляторної політики;
8) повідомляє органам виконавчої влади, їх посадовим особам, уповноваженим на прийняття або схвалення регуляторних актів, про виявлення встановлених Законом обставин, за яких регуляторні акти не можуть бути прийняті або схвалені, а якщо зазначені регуляторні акти підлягають державній реєстрації в органах юстиції, - органу юстиції, до компетенції якого належить здійснення державної реєстрації такого регуляторного акта;
9) готує пропозиції щодо удосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування;
10) забезпечує підготовку та подання щороку Кабінетові Міністрів України інформації про результати реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в системі органів виконавчої влади;
11) вживає в межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, порушених унаслідок дії регуляторних актів;
12) проводить аналіз звітів про відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади;
13) звертається до регуляторних органів із запитами та пропозиціями щодо внесення змін або визнання такими, що втратили чинність, прийнятих такими органами регуляторних актів, що суперечать принципам державної регуляторної політики або прийняті з порушенням вимог Закону;
14) звертається в установленому порядку до органів державної влади, їх посадових осіб, органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які у випадках та в порядку, встановлених Конституцією та законами України, мають право скасовувати або зупиняти дію актів інших органів державної влади, їх посадових осіб, органів та посадових осіб місцевого самоврядування, з поданнями про скасування або зупинення дії регуляторних актів, що суперечать принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності або прийняті з порушенням вимог Закону;
15) надає роз’яснення положень законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
16) готує та подає в установленому порядку пропозиції щодо формування та забезпечення реалізації державної регуляторної політики, політики з питань здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
17) здійснює:
методичне забезпечення діяльності регуляторних органів, пов’язаної з реалізацією державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
методичне та інформаційне забезпечення діяльності органів державного нагляду (контролю);
методичне керівництво, інформаційне забезпечення діяльності органів ліцензування та визначає форму ліцензійного звіту;
методологічне забезпечення діяльності дозвільних органів;
18) погоджує проекти нормативно-правових актів з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, у сфері ліцензування (зокрема проекти ліцензійних умов), що розробляються та/або приймаються органами виконавчої влади, державними колегіальними органами;
19) погоджує проект порядку проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами;
20) вивчає досвід інших держав щодо реалізації державної політики з питань здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та вносить пропозиції щодо поширення такого досвіду в Україні;
21) забезпечує функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю);
22) проводить в установленому Кабінетом Міністрів України порядку перевірки додержання органами державного нагляду (контролю) вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" в частині здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
23) забезпечує в установленому Кабінетом Міністрів України порядку складення та затвердження планів комплексних планових заходів державного нагляду (контролю);
24) складає акти перевірок та вносить в установленому Кабінетом Міністрів України порядку подання до органів державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", які є обов’язковими до розгляду;
25) розробляє висновки, пропозиції та рекомендації щодо удосконалення законодавства з питань організації державного нагляду (контролю);
26) надає Мінекономіки інформацію, довідки, документи, скарги, матеріали, відомості щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю);
27) розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства у сфері ліцензування;
28) здійснює нагляд за дотриманням органами державної влади, державними колегіальними органами законодавства у сфері ліцензування;
29) утворює Експертно-апеляційну раду з питань ліцензування та забезпечує її діяльність;
30) видає розпорядження відповідно до повноважень, визначених Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності";
31) веде в установленому Кабінетом Міністрів України порядку Реєстр розгляду скарг здобувачів ліцензій, ліцензіатів на дії (бездіяльність) органів ліцензування щодо порушення законодавства у сфері ліцензування;
32) надає на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування погодження на проведення позапланової перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 і 5 частини третьої статті 19 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності";
33) здійснює в межах своєї компетенції контроль за додержанням дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та встановленого порядку їх видачі;
34) узагальнює практику застосування законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, готує та подає пропозиції щодо його вдосконалення;
35) здійснює розгляд звернень громадян, громадських формувань та юридичних осіб з питань, пов’язаних з діяльністю ДРС;
36) здійснює управління об’єктами державної власності, що належать до сфери управління ДРС;
37) інформує фізичних та юридичних осіб, їх об’єднання про свою діяльність та реалізацію державної регуляторної політики в Україні;
38) оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті акти та інші офіційні документи з питань, що належать до її компетенції, відповідно до вимог законодавства;

................
Перейти до повного тексту