1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 26 вересня 2018 р. № 720-р
Київ
Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 р. № 582
Внести до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 р. № 582 "Про схвалення Концепції реформування механізмів публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 71, ст. 83) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 26 вересня 2018 р. № 720-р
ЗМІНИ,
що вносяться до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 р. № 582
1. Назву та пункт 1 розпорядження викласти в такій редакції:
"Про схвалення Концепції реформування закупівель лікарських засобів та медичних виробів, допоміжних засобів, інших товарів медичного призначення
1. Схвалити Концепцію реформування закупівель лікарських засобів та медичних виробів, допоміжних засобів, інших товарів медичного призначення, що додається.".
2. Концепцію реформування механізмів публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів, схвалену зазначеним розпорядженням, викласти в такій редакції:
"СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 23 серпня 2017 р. № 582
(в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України
від 26 вересня 2018 р. № 720-р)
КОНЦЕПЦІЯ
реформування закупівель лікарських засобів та медичних виробів, допоміжних засобів, інших товарів медичного призначення
Проблема, яка потребує розв’язання
Забезпечення населення лікарськими засобами, медичними виробами, допоміжними засобами та іншими товарами медичного призначення (далі - медичні товари) за бюджетні кошти в Україні на сьогодні досягається головним чином шляхом здійснення централізованих закупівель із залученням спеціалізованих організацій, що здійснюють закупівлі, децентралізованих закупівель на місцевому рівні, відшкодуванням вартості лікарських засобів для амбулаторного лікування осіб, що страждають на визначені категорії захворювань.
Неефективна система охорони здоров’я, відсутність єдиного надавача медичних послуг та стратегічної закупівельної організації на національному рівні, яка б могла створювати умови для участі у тендерах виробників ліків, багато років підряд призводили до нерівномірного надання медичних послуг та лікарських засобів українським пацієнтам.
Ринок медичних товарів має свої особливості: наявність монопольних позицій за окремими напрямами та дефіцит певних лікарських засобів на глобальному ринку, специфічні дозвільні системи та регуляторні процедури тощо.
В умовах нереформованої системи охорони здоров’я, становлення системи реімбурсації, а також до впровадження закупівель медичних товарів із залученням спеціалізованих організацій, що здійснюють закупівлі за бюджетні кошти, у забезпеченні ними населення протягом багатьох років виникало багато проблем. Серед них - корупційні ризики, тривалі і непрозорі регуляторні процедури, обмежена конкуренція, відсутність довгострокового планування, неможливість іноземних постачальників виходити на український ринок, неякісна підготовка тендерної документації. Як наслідок - високі ціни на медичні товари, низький рівень покриття потреби пацієнтів у лікуванні, а отже - зростання захворюваності та смертності.
Щороку за рахунок державного та місцевих бюджетів здійснюються десятки тисяч закупівель медичних товарів. Так, у 2017 році було здійснено більше 24 тис. закупівель на суму близько 12 млрд. гривень.
Закупівлі, які здійснюються в Україні в межах місцевих бюджетів, є недостатньо ефективними через відсутність системної роботи з ринком, слабку професійну підготовку тендерних комітетів, відсутність можливості агрегації обсягів закупівель, що може сприяти зниженню вартості медичних товарів.
Реформа сфери закупівель є довготривалим процесом, який повинен узгоджуватися, зокрема, з реформуванням фінансування системи охорони здоров’я України. Відповідно до Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" реформа фінансування медичної галузі розпочалася в 2018 році з первинної ланки і триватиме до 2021 року. На виконання зазначеного Закону Кабінетом Міністрів України було створено Національну службу здоров’я, до основних завдань якої віднесено реалізацію державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, виконання функцій замовника медичних послуг та лікарських засобів за згаданою програмою.
Мета і строки реалізації Концепції
Основною метою Концепції є створення можливості для сучасних та ефективних закупівель медичних товарів в рамках реформи фінансування системи охорони здоров’я, орієнтованої на пацієнта.
Такі закупівлі забезпечать:
зниження корупційних ризиків;
раціональне використання бюджетних коштів;
зниження бюрократичного навантаження, адміністративних витрат та відповідних бар’єрів;
здійснення прозорих закупівель;
орієнтованість на пацієнта.
Передбачається, що у поточному році централізована закупівельна організація МОЗ (далі - закупівельна організація) розпочне закупівлі медичних товарів для виконання програм Глобального фонду в рамках виконання Закону України "Про виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні" для боротьби із зазначеними хворобами, які потребуватимуть до 2021 року одночасного здійснення закупівель із залученням спеціалізованих організацій, що здійснюють закупівлі, у співпраці з міжнародними партнерами.
Концепція охоплює період до 31 грудня 2021 року.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Розв’язання проблеми неефективних закупівель медичних товарів здійснюватиметься за такими напрямами:
надання пропозицій центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, щодо використання нових механізмів та інструментів для здійснення ефективних закупівель, в тому числі адаптації електронної системи закупівель з урахуванням особливостей закупівель медичних товарів;
поступовий перехід до розширення програми відшкодування вартості лікарських засобів для амбулаторного лікування осіб, що страждають на визначені категорії захворювань, та передача частини видатків від централізованих закупівель до відповідних бюджетних програм;

................
Перейти до повного тексту