1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 червня 2017 р. № 688
Київ
Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження електронних земельних торгів і забезпечення зберігання та захисту даних під час їх проведення
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 492 від 20.06.2018 № 315 від 10.04.2019 № 477 від 05.06.2019 ) ( Щодо визнання неконституційними окремих положень див. Рішення Конституційного Суду № 8-р/2019 від 25.06.2019 )
З метою запобігання корупції та недопущення зловживань у сфері земельних відносин, пов’язаних з передачею земель у користування на конкурентних засадах шляхом запровадження електронних земельних торгів, Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру стосовно реалізації з 1 жовтня 2017 р. по 1 жовтня 2019 р. пілотного проекту із запровадження електронних земельних торгів територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, що забезпечують здійснення повноважень щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 492 від 20.06.2018, № 315 від 10.04.2019 )
2. Затвердити Порядок реалізації пілотного проекту з проведення електронних земельних торгів, що додається.
3. Міністерству аграрної політики та продовольства подати до 15 жовтня 2019 р. Кабінетові Міністрів України звіт про результати реалізації пілотного проекту та внести пропозиції щодо ефективних способів запровадження електронних земельних торгів.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 492 від 20.06.2018, № 315 від 10.04.2019 )
4. Погодитися з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, Державного агентства з питань електронного урядування щодо здійснення заходів, спрямованих на запровадження використання системи зберігання та захисту даних Blockchain під час проведення електронних земельних торгів та у роботі Державного земельного кадастру.
5. Внести до Стратегії удосконалення механізму управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 413 "Деякі питання удосконалення управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 51, ст. 1569), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 75
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 червня 2017 р. № 688
ПОРЯДОК
реалізації пілотного проекту з проведення електронних земельних торгів
( У тексті Порядку слово "виконавець", крім абзацу першого пункту 6, у всіх відмінках замінено словами "виконавець електронних земельних торгів" у відповідному відмінку; слова "Організатор" і "організатор" у всіх відмінках замінено словами "Організатор електронних земельних торгів" і "організатор електронних земельних торгів" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018 )
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації пілотного проекту з проведення електронних земельних торгів територіальними органами Держгеокадастру під час здійснення ними повноважень щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) виконавець електронних земельних торгів - суб'єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення;
2) електронний майданчик - підключений до системи електронних земельних торгів веб-сайт виконавця електронних земельних торгів та/або апаратно-програмний комплекс, що функціонує в Інтернеті та забезпечує учасникам електронних земельних торгів, виконавцю електронних земельних торгів можливість користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення електронних земельних торгів;
3) електронні земельні торги - продаж лотів шляхом проведення аукціону через систему електронних земельних торгів;
4) користувач - фізична або юридична особа, яка зареєструвалася у системі електронних земельних торгів;
5) крок електронних земельних торгів - надбавка, на яку в ході електронних земельних торгів здійснюється підвищення стартової та кожної наступної ціни лота. Значення кроку електронних земельних торгів установлюється організатором електронних земельних торгів у розмірі до 0,5 відсотка стартової ціни лота;
6) лот - право (оренда, емфітевзис) на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності, що виставляється на електронних земельних торгах;
7) номер лота - номер, який формується автоматично в системі електронних земельних торгів під час розміщення оголошення про проведення електронних земельних торгів;
8) оператор електронного майданчика - юридична особа, що відповідно до укладеного договору з оператором системи електронних земельних торгів забезпечує функціонування електронного майданчика, який підключено до системи електронних торгів;
9) оператор системи електронних земельних торгів - юридична особа, що відповідно до укладеного договору з Держгеокадастром забезпечує функціонування бази даних системи електронних земельних торгів та є ліцитатором електронних земельних торгів;
10) організатор електронних земельних торгів - територіальний орган Держгеокадастру, що забезпечує здійснення повноважень щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності і уклав з виконавцем електронних земельних торгів договір про проведення електронних земельних торгів;
11) особистий кабінет користувача та/або учасника, та/або організатора - розділ системи електронних земельних торгів, в якому розміщуються оголошення про проведення електронних земельних торгів, повідомлення про результати їх проведення та інша інформація про електронні земельні торги. Доступ до особистого кабінету користувача та/або учасника, та/або організатора має користувач та/або учасник, та/або організатор, що авторизується за допомогою особистих ідентифікаторів (логіну та паролю);
12) переможець електронних земельних торгів - учасник, який запропонував найвищу ціну за лот, зафіксовану в ході проведення електронних земельних торгів;
13) система електронних земельних торгів - дворівнева автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, яка забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, що необхідні для проведення електронних земельних торгів, запобігання корупційним діям і зловживанням, та складається з бази даних та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, що надається у вигляді коду з відкритим доступом та визначає функціональність системи;
14) спостерігач електронних земельних торгів - користувач Інтернету, який спостерігає за проведенням електронних земельних торгів та не може подавати свої цінові пропозиції;
15) стартова ціна лоту - вартість лота, затверджена організатором електронних земельних торгів та відображена в оголошенні про проведення електронних земельних торгів;
16) учасник електронних земельних торгів - користувач, допущений виконавцем електронних земельних торгів до участі в електронних земельних торгах відповідно до вимог цього Порядку;
17) ціна продажу лота - фактична ціна реалізації лота на торгах.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 492 від 20.06.2018 )
2-1. Створення та опрацювання електронних документів у системі електронних земельних торгів здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису.
( Порядок доповнено пунктом 2-1 згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 477 від 05.06.2019 )
2-2. Держгеокадастр має право укладати договори з кількома операторами системи електронних земельних торгів.
( Порядок доповнено пунктом 2-2 згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018 )
2-3. Адміністрування та супроводження електронного майданчика здійснюється за рахунок коштів оператора електронного майданчика та/або виконавця електронних земельних торгів відповідно до договору, укладеного між ними, без залучення коштів державного бюджету.
( Порядок доповнено пунктом 2-3 згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018 )
2-4. У системі електронних земельних торгів повинна бути створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю вимогам законодавства у сфері захисту інформації.
Вимоги до захисту інформації в системі електронних земельних торгів визначаються з дотриманням положень статті 8 Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" .
( Порядок доповнено пунктом 2-4 згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018 )
3. Організатор електронних земельних торгів визначає перелік прав на земельні ділянки, що виставляються на електронні земельні торги окремими лотами, шляхом прийняття відповідного рішення.
Рішення організатора електронних земельних торгів повинне містити:
перелік прав на земельні ділянки, що виставляються на електронні земельні торги окремими лотами;
стартову ціну лота та крок електронних земельних торгів;
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018 )
строк та інші умови користування земельною ділянкою у разі набуття права користування нею на електронних земельних торгах;
інформацію про особу, уповноважену організатором електронних земельних торгів на укладення договору оренди, емфітевзису земельної ділянки, право на яку виставляється на електронні земельні торги.
У переліку прав на земельні ділянки, що виставляються на електронні земельні торги окремими лотами, зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.
4. Добір земельних ділянок та підготовка лотів до проведення електронних земельних торгів здійснюються організатором електронних земельних торгів відповідно до вимог частин другої - четвертої статті 136 Земельного кодексу України .
5. Фінансування підготовки лотів до проведення електронних земельних торгів здійснюється організатором електронних земельних торгів або виконавцем електронних земельних торгів відповідно до укладеного між ними договору.
Витрати на підготовку лотів до проведення електронних земельних торгів, здійснені організатором електронних земельних торгів або виконавцем електронних земельних торгів, відшкодовуються переможцем за кожним лотом.
6. Закупівля послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель у процесі підготовки лотів до продажу прав на земельні ділянки (оренди, емфітевзису) на електронних земельних торгах та визначення виконавця електронних земельних торгів організатором електронних земельних торгів здійснюються у порядку, визначеному законом.
Організатор електронних земельних торгів забезпечує визначення виконавця електронних земельних торгів на конкурсній основі з дотриманням принципів відкритості, прозорості та добросовісної конкуренції.
7. Використання системи електронних земельних торгів здійснюється:
організатором електронних земельних торгів - відповідно до договору, укладеного між організатором електронних земельних торгів та оператором системи електронних земельних торгів;
оператором електронного майданчика - відповідно до договору, укладеного між оператором електронного майданчика та оператором системи електронних земельних торгів;
виконавцем електронних земельних торгів - відповідно до договору, укладеного між виконавцем електронних земельних торгів та оператором електронного майданчика.
Дії, що вчиняються оператором системи електронних земельних торгів як ліцитатором під час електронних земельних торгів, вчиняються ним відповідно до вимог Земельного кодексу України, з урахуванням функціоналу системи електронних земельних торгів.
( Пункт 7 в редакції Постанови КМ № 492 від 20.06.2018 )
8. Організатор електронних земельних торгів не пізніше десяти робочих днів після підписання договору про проведення електронних земельних торгів передає, а виконавець електронних земельних торгів приймає документи та матеріали щодо лота, зазначені у частині четвертій статті 136 Земельного кодексу України .
9. Документи щодо кожного лота оформляються виконавцем електронних земельних торгів в окрему справу і після закінчення торгів передаються покупцеві.
10. Виконавець електронних земельних торгів після отримання документів та матеріалів щодо лота забезпечує опублікування оголошення про проведення електронних земельних торгів:
на офіційному веб-сайті Держгеокадастру шляхом подання такого оголошення до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки, право на яку виставляється на електронні земельні торги;
в системі електронних земельних торгів, яка функціонує цілодобово та є доступною для всіх користувачів Інтернету.
( Абзац третій пункту 10 в редакції Постанови КМ № 492 від 20.06.2018 )
Запис про нові електронні земельні торги створюється виконавцем електронних земельних торгів у системі електронних земельних торгів та передається до бази даних системи електронних земельних торгів.
( Пункт 10 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 492 від 20.06.2018 )
Інформація про проведення електронних земельних торгів розміщується у системі електронних земельних торгів державною мовою, крім випадків, коли використання літер і символів українською мовою призводить до спотворення розміщуваної інформації (зокрема під час написання адрес веб-сайтів, зазначення реєстраційних номерів). Через систему електронних земельних торгів виконавцем одночасно може проводитися декілька електронних земельних торгів.
( Абзац п'ятий пункту 10 в редакції Постанови КМ № 492 від 20.06.2018 )
11. В оголошенні про проведення електронних земельних торгів за кожним лотом зазначається інформація, визначена частиною четвертою статті 137 Земельного кодексу України .
12. Розміщення інформації про проведення електронних земельних торгів на офіційному веб-сайті Держгеокадастру та у системі електронних земельних торгів здійснюється безоплатно. Технологічні та програмні засоби, необхідні для оприлюднення оголошення про проведення електронних земельних торгів, повинні забезпечувати юридичним та фізичним особам можливість безоплатного анонімногоперегляду, копіювання та роздрукування інформації із застосуванням поширених веб-оглядачів та редакторів без необхідності застосування спеціально створених технологічних чи програмних засобів цілодобово без обмежень.

................
Перейти до повного тексту