- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 листопада 2014 р. № 676 Київ |
Про затвердження Положення про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 18 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2014 р. № 676
ПОЛОЖЕННЯ
про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України
( У тексті Положення слова "Віце-прем’єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства" у всіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики та захисту довкілля" у відповідному відмінку, а слово "Мінрегіон" у всіх відмінках - словом "Мінекоенерго" згідно з Постановою КМ
№ 847 від 18.09.2019 )
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики та захисту довкілля" в усіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики" у відповідному відмінку, а слово "Мінекоенерго" - словом "Міненерго" згідно з Постановою КМ
№ 507 від 17.06.2020 )
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики" в усіх відмінках замінено словами "Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури" у відповідному відмінку, а слово "Міненерго" - словом "Мінінфраструктури", слова ", відновлюваних джерел енергії" виключено згідно з Постановою КМ
№ 153 від 14.02.2023 )
( У тексті Положення слова "Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури" в усіх відмінках замінено словом "Міністр" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 416 від 28.04.2023 )
( У тексті Положення слова "після погодження з Міністром" виключено згідно з Постановою КМ
№ 1006 від 03.09.2024 )
1. Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (Держенергоефективності) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива.
Координацію роботи Держенергоефективності забезпечує Міністр Кабінету Міністрів України (далі - Міністр).
2. Держенергоефективності у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства та цим Положенням.
3. Основними завданнями Держенергоефективності є:
1) реалізація державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
2) забезпечення збільшення частки альтернативних видів палива в енергетичному балансі України;
2-1) забезпечення підвищення рівня енергоефективності в усіх секторах національної економіки;
3) надання адміністративних послуг у відповідній сфері;
4) внесення до Мінінфраструктури пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначеній сфері.
4. Держенергоефективності відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та Мінінфраструктури і в установленому порядку подає їх до Мінінфраструктури;
2) розробляє, погоджує та здійснює контроль за виконанням державних цільових програм у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива, погоджує галузеві, регіональні та місцеві програми у цій сфері;
3) реалізує державно-приватне партнерство у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
4) проводить кваліфікацію когенераційних установок;
5) видає документ про належність палива до альтернативного;
7) проводить державну експертизу з енергозбереження у порядку, встановленому законодавством;
8) забезпечує створення та функціонування енергетичного аудиту та запровадження систем енергетичного менеджменту;
9) здійснює моніторинг за ефективним використанням паливно-енергетичних ресурсів та альтернативних видів палива;
10) забезпечує розроблення державних норм, правил, технічних регламентів у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
10-1) здійснює з метою популяризації діяльності із забезпечення енергетичної ефективності будівель:
розроблення методичних рекомендацій, проведення навчання та поширення інформації щодо важливості підвищення енергетичної ефективності будівель, економічної доцільності здійснення енергоефективних заходів, технічних аспектів їх здійснення, впливу енергетичної ефективності будівель на екологічний стан населених пунктів, світових тенденцій та світового досвіду у сфері підвищення енергетичної ефективності будівель, необхідності своєчасної оплати спожитих паливно-енергетичних ресурсів;
розроблення та розповсюдження методичних матеріалів з питань підвищення енергетичної ефективності будівель;
поширення досвіду реалізації проектів у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель в Україні та за кордоном;
популяризацію механізмів державної підтримки енергоефективних заходів;
12) веде реєстр альтернативних видів палива;
13) бере участь у розробленні критеріїв сталості для рідкого палива, що виробляється з біомаси;
14) бере участь у розробленні технічних вимог в частині виробництва і використання біопалив та біорідин;
15) забезпечує функціонування системи енергетичного маркування та екодизайну енергоспоживчих продуктів;
15-1) затверджує або відмовляє у затвердженні відповідних істотних умов енергосервісних договорів щодо об’єктів державної власності;
15-2) на підставі інформації НКРЕКП та органів місцевого самоврядування щодо встановлених ними тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також тарифів на її транспортування та постачання здійснює розрахунок та оприлюднює середньозважені тарифи для подальшого встановлення уповноваженими органами тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також тарифів на її транспортування та постачання;
15-3) забезпечує у межах повноважень функціонування системи енергетичної сертифікації будівель;
15-4) забезпечує здійснення незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів;
15-5) здійснює моніторинг стану оснащеності будівель вузлами комерційного обліку теплової енергії та водопостачання;
15-7) бере участь у розгляді та відборі інвестиційних проектів та проектів екологічного спрямування у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива, здійснює моніторинг їх впровадження;
16) бере участь у підготовці міжнародних договорів України та відповідно до законодавства забезпечує їх виконання; відповідно до законодавства укладає міжнародні договори України міжвідомчого характеру; забезпечує здійснення адаптації національного законодавства до законодавства ЄС з питань, що належать до його компетенції; виконує в межах повноважень, передбачених законом, заходи щодо імплементації в національне законодавство положень міжнародних договорів, стороною яких є Україна; здійснює міжнародне співробітництво з питань, що належать до його компетенції;
17) бере участь в межах своїх повноважень у налагодженні співробітництва України з Європейським Союзом, зокрема щодо виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони, у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
18) провадить інформаційну діяльність з популяризації економічних, екологічних і соціальних переваг ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
19) бере участь в організації навчання та готує пропозиції щодо вдосконалення системи підготовки та перепідготовки фахівців у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
20) розробляє пропозиції щодо:
впровадження механізму стимулювання енергозбереження, ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів та альтернативних видів палива і здійснення моніторингу їх застосування;
підвищення енергетичної ефективності будівель;
надання енергосервісних послуг та здійснення моніторингу їх ефективності;
впровадження міжнародного досвіду, зокрема країн - членів ЄС, ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, альтернативних видів палива та енергозбереження;
запровадження та розвитку ринку зелених облігацій у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, альтернативних видів палива та енергозбереження;
21) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, створення фондів державної підтримки заходів у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива;
................Перейти до повного тексту