1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 листопада 2014 р. № 676
Київ
Про затвердження Положення про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 4 від 14.01.2015 № 643 від 23.08.2017 № 847 від 18.09.2019 № 507 від 17.06.2020 № 1013 від 28.10.2020 № 876 від 18.08.2021 № 1460 від 23.12.2021 № 153 від 14.02.2023 № 416 від 28.04.2023 № 671 від 04.06.2024 № 1006 від 03.09.2024 № 525 від 29.04.2025 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 18


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2014 р. № 676
ПОЛОЖЕННЯ
про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України
( У тексті Положення слова "Віце-прем’єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства" у всіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики та захисту довкілля" у відповідному відмінку, а слово "Мінрегіон" у всіх відмінках - словом "Мінекоенерго" згідно з Постановою КМ № 847 від 18.09.2019 )
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики та захисту довкілля" в усіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики" у відповідному відмінку, а слово "Мінекоенерго" - словом "Міненерго" згідно з Постановою КМ № 507 від 17.06.2020 )
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики" в усіх відмінках замінено словами "Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури" у відповідному відмінку, а слово "Міненерго" - словом "Мінінфраструктури", слова ", відновлюваних джерел енергії" виключено згідно з Постановою КМ № 153 від 14.02.2023 )
( У тексті Положення слова "Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури" в усіх відмінках замінено словом "Міністр" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023 )
( У тексті Положення слова "після погодження з Міністром" виключено згідно з Постановою КМ № 1006 від 03.09.2024 )
( У тексті Положення слова "ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження" замінено словами "забезпечення енергетичної ефективності", а слово "Мінінфраструктури" - словом "Мінрозвитку" згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
1. Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (Держенергоефективності) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який реалізує державну політику у сфері забезпечення енергетичної ефективності та альтернативних видів палива.
Координацію роботи Держенергоефективності забезпечує Міністр Кабінету Міністрів України (далі - Міністр).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023; в редакції Постанови КМ № 671 від 04.06.2024 )
2. Держенергоефективності у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства та цим Положенням.
3. Основними завданнями Держенергоефективності є:
1) реалізація державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності та альтернативних видів палива;
2) забезпечення збільшення частки альтернативних видів палива в енергетичному балансі України;
( Підпункт 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 153 від 14.02.2023 )
2-1) забезпечення підвищення рівня енергоефективності в усіх секторах національної економіки;
( Пункт 3 доповнено підпунктом 2-1 згідно з Постановою КМ № 153 від 14.02.2023 )
3) надання адміністративних послуг у відповідній сфері;
4) внесення до Мінрозвитку пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначеній сфері.
( Підпункт 4 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 671 від 04.06.2024 )
4. Держенергоефективності відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та Мінрозвитку і в установленому порядку подає їх до Мінрозвитку;
( Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 671 від 04.06.2024 )
2) розробляє, погоджує та здійснює контроль за виконанням державних цільових програм у сфері забезпечення енергетичної ефективності та альтернативних видів палива, погоджує галузеві, регіональні та місцеві програми у цій сфері;
3) реалізує державно-приватне партнерство у сфері забезпечення енергетичної ефективності та альтернативних видів палива;
4) проводить кваліфікацію когенераційних установок;
5) видає документ про належність палива до альтернативного;
( Підпункт 6 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 153 від 14.02.2023 )
( Підпункт 7 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 525 від 29.04.2025 )
8) забезпечує створення та функціонування енергетичного аудиту та запровадження систем енергетичного менеджменту;
( Підпункт 8 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 876 від 18.08.2021 )
8-1) забезпечує впровадження та функціонування енергетичного менеджменту відповідно до Порядку впровадження систем енергетичного менеджменту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-1 згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
8-2) проводить моніторинг органів державної влади та органів місцевого самоврядування, в яких впроваджено систему енергетичного менеджменту, та веде їх перелік;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-2 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-3) публікує на своєму офіційному веб-сайті перелік органів державної влади та органів місцевого самоврядування, в яких впроваджено систему енергетичного менеджменту, та інформацію про стан і результати впровадження системи енергетичного менеджменту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-3 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-4) проводить моніторинг та веде перелік суб’єктів господарювання, що отримали сертифікати систем енергетичного менеджменту та/або екологічного менеджменту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-4 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-5) веде та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті базу даних енергетичних аудиторів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-5 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-6) веде та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті базу даних витягів із звіту з енергетичного аудиту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-6 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-7) проводить незалежний моніторинг витягів із звітів з енергетичного аудиту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-7 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-8) проводить незалежну верифікацію звітів з енергетичного аудиту на вимогу замовника енергетичного аудиту на платній основі;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-8 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-9) забезпечує оприлюднення та доступ споживачів до інформації про порядок та особливості підтвердження кваліфікації осіб, які мають намір провадити діяльність із здійснення енергетичного аудиту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-9 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-10) забезпечує доступність та популяризацію переваг енергетичних аудитів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-10 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-11) створює умови для розвитку ринку енергосервісу та доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до цього ринку;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-11 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-12) поширює інформацію про укладені енергосервісні договори, рекомендації щодо положень, які гарантують захист прав та інтересів замовника енергосервісного договору, фінансові інструменти (гранти, кредити, страхування) та інші механізми, спрямовані на стимулювання здійснення енергосервісу, практику здійснення енергосервісу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-12 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-13) здійснює формування, оприлюднення та оновлення переліку виконавців енергосервісу, потенційних об’єктів енергосервісу або створення інформаційної системи, в якій зазначатимуться відомості щодо виконавців енергосервісу, потенційних об’єктів енергосервісу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-13 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-14) здійснює підтримку органів державної влади та органів місцевого самоврядування під час закупівель енергосервісу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-14 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-15) сприяє залученню незалежних ринкових посередників (банків та інших фінансових установ), що стимулюватимуть споживачів і виконавців енергосервісу до укладення енергосервісних договорів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-15 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-16) проводить моніторинг ринку енергосервісу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-16 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-17) забезпечує доступність інформації про існуючі механізми, фінансові та правові умови підвищення рівня енергетичної ефективності серед споживачів, суб’єктів архітектурної діяльності, енергетичних та екологічних аудиторів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-17 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-18) сприяє впровадженню системи енергетичного менеджменту та енергетичного аудиту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-18 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
8-19) узагальнює інформацію про моніторинг виконання місцевих енергетичних планів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 8-19 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
9) проводить моніторинг та оцінку результатів досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії;
( Підпункт 9 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 525 від 29.04.2025 )
9-1) вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування Національної системи моніторингу енергоефективності;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 9-1 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
9-2) здійснює взаємодію з центральними органами виконавчої влади з питань енергетичної ефективності, надає їм методичну допомогу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 9-2 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
10) розробляє технічні регламенти у сфері забезпечення енергетичної ефективності та альтернативних видів палива, технічні регламенти з питань екодизайну та енергетичного маркування енергоспоживчої продукції;
( Підпункт 10 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 23.08.2017; в редакції Постанови КМ № 525 від 29.04.2025 )
10-1) здійснює з метою популяризації діяльності з підвищення енергетичної ефективності будівель відповідно до своїх повноважень такі заходи:
( Абзац перший підпункту 10-1 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 525 від 29.04.2025 )
розроблення методичних рекомендацій, проведення навчання та поширення інформації про важливість підвищення енергетичної ефективності будівель, економічну доцільність здійснення енергоефективних заходів, технічні аспекти їх здійснення, здійснення сертифікації енергетичної ефективності, проведення обстеження технічних установок, вплив енергетичної ефективності будівель на екологічний стан населених пунктів, світові тенденції та світовий досвід у сфері підвищення енергетичної ефективності будівель, необхідність своєчасної оплати спожитої енергії та комунальних послуг;
( Абзац другий підпункту 10-1 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 525 від 29.04.2025 )
розроблення та розповсюдження методичних матеріалів з питань підвищення енергетичної ефективності будівель;
поширення досвіду реалізації проектів у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель в Україні та за кордоном;
популяризацію механізмів державної підтримки енергоефективних заходів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-1 згідно з Постановою КМ № 1460 від 23.12.2021 )
10-2) проводить кваліфікацію когенераційних установок, складає перелік когенераційних установок, що відповідають кваліфікаційним показникам, та щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом, розміщує його на своєму офіційному веб-сайті;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-2 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
10-3) надає гарантію походження електричної енергії, що вироблена високоефективною когенераційною установкою;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-3 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
10-4) веде електронний реєстр гарантій походження електричної енергії, що вироблена високоефективною когенераційною установкою;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-4 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
( Підпункт 11 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 643 від 23.08.2017 )
12) веде реєстр альтернативних видів палива;
( Підпункт 12 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 23.08.2017 )
12-1) створює та веде реєстр біометану;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-1 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-2) формує гарантію походження біометану (зокрема скрапленого або стисненого);
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-2 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-3) формує сертифікат походження біометану (зокрема скрапленого або стисненого);
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-3 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-4) вносить до єдиного державного інформаційного веб-порталу "Єдине вікно для міжнародної торгівлі" у формі електронних документів відомості про номери облікових записів щодо виробників біометану з реєстру біометану та про гарантії походження біометану;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-4 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-5) отримує від суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або імпорту пального та/або здійснюють оптову торгівлю пальним, інформацію про фактичний вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у реалізованих обсягах бензинів автомобільних за звітний період та про відповідність рідкого біопалива (біокомпонентів) критеріям сталості;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-5 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-6) створює базу даних фактичних обсягів вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) у загальному обсязі продажу бензинів автомобільних на митній території України та відповідності такого рідкого біопалива (біокомпонентів) критеріям сталості;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-6 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-7) веде державний реєстр суб’єктів господарювання, які виробляють та/або реалізують рідке біопаливо (біокомпоненти), що відповідає критеріям сталості, та біогаз, призначені для використання у галузі транспорту;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-7 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-8) здійснює перерахунок об’ємної частки біокомпонентів на їх енергетичний вміст у пальному;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-8 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-9) інформує Секретаріат Енергетичного Співтовариства щодо частки відновлюваної енергії в кінцевому споживанні енергії у галузі транспорту, включаючи біопаливо, що відповідає критеріям сталості, з урахуванням принципів та норм, визначених законодавством Європейського Союзу, імплементацію якого Україна здійснює відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства та Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-9 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-10) затверджує форму протоколу про правопорушення за несвоєчасне подання інформації про вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах відпуску на митній території України з місць виробництва та оптової торгівлі пальним бензинів автомобільних та подає наказ про затвердження такої форми на державну реєстрацію;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-10 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
12-11) складає протоколи про правопорушення, розглядає справи про правопорушення, виносить постанови про накладення штрафу за несвоєчасне подання інформації про вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах відпуску на митній території України з місць виробництва та оптової торгівлі пальним бензинів автомобільних;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-11 згідно з Постановою КМ № 525 від 29.04.2025 )
13) бере участь у розробленні критеріїв сталості для рідкого палива, що виробляється з біомаси;
( Підпункт 13 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 153 від 14.02.2023 )
14) бере участь у розробленні технічних вимог в частині виробництва і використання біопалив та біорідин;
( Підпункт 14 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 153 від 14.02.2023 )
15) забезпечує функціонування системи енергетичного маркування та екодизайну енергоспоживчих продуктів;
( Підпункт 15 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 876 від 18.08.2021 )
15-1) затверджує або відмовляє у затвердженні відповідних істотних умов енергосервісних договорів щодо об’єктів державної власності;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 15-1 згідно з Постановою КМ № 876 від 18.08.2021 )
15-2) на підставі інформації НКРЕКП та органів місцевого самоврядування щодо встановлених ними тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також тарифів на її транспортування та постачання здійснює розрахунок та оприлюднює середньозважені тарифи для подальшого встановлення уповноваженими органами тарифів на теплову енергію, вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також тарифів на її транспортування та постачання;

................
Перейти до повного тексту