- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 14 вересня 2016 р. № 672-р Київ |
Про схвалення Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року
1. Схвалити Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, що додається.
2. Міністерству соціальної політики разом з Пенсійним фондом України забезпечити реалізацію схваленої цим розпорядженням Стратегії та подавати щороку до 10 лютого наступного звітного періоду Кабінетові Міністрів України звіт про хід її виконання.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14 вересня 2016 р. № 672-р
СТРАТЕГІЯ
модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року
Загальна частина
Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню. Пенсійний фонд володіє значним організаційно-кадровим потенціалом і розгалуженою інфраструктурою.
Технологічний, організаційний, інфраструктурний та кадровий розвиток Пенсійного фонду потребує нових підходів, урахування інноваційних ідей та широкого втілення новітніх інформаційних технологій.
Ця Стратегія визначає напрями та завдання, спрямовані на реалізацію Стратегії шляхом модернізації та розвитку Пенсійного фонду з урахуванням основних положень:
Мета Стратегії
Метою Стратегії є забезпечення європейських стандартів функціонування та надання послуг, зміцнення фінансової стабільності, підвищення прозорості діяльності Пенсійного фонду, а також оптимізації адміністративних видатків.
Реалізувати Стратегію можливо шляхом модернізації та розвитку Пенсійного фонду, зокрема з урахуванням новітніх інформаційних та управлінських технологій, єдиних сучасних стандартів якості обслуговування громадян, ефективних організаційних і структурних рішень, впровадження і розвитку ринкових елементів обслуговуючої інфраструктури та механізму громадського контролю.
Організація роботи Пенсійного фонду потребує вдосконалення за такими напрямами:
підвищення продуктивності та якості обслуговування у сфері пенсійного забезпечення;
вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами Пенсійного фонду;
впровадження новітніх технологій адміністрування в Пенсійному фонді, зміцнення та модернізація його інформаційних ресурсів і технічної бази, підвищення ефективності системи управління, перехід на електронний документообіг;
підвищення рівня довіри населення до органів Пенсійного фонду.
Завдання Стратегії
Завданнями Стратегії є:
поліпшення якості обслуговування громадян;
вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами Пенсійного фонду;
автоматизація управління та контролю у солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;
технологічний розвиток інформаційних ресурсів із заохоченням до запровадження інноваційних технологій;
кадровий розвиток територіальних органів Пенсійного фонду;
забезпечення прозорості та відкритості діяльності Пенсійного фонду, більш активне залучення громадськості до формування та реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.
Поліпшення якості обслуговування громадян планується забезпечити шляхом:
впровадження заходів обслуговування громадян незалежно від місця їх реєстрації;
впровадження єдиних стандартів і сучасної технології обслуговування громадян за принципом "єдиного вікна" у відповідних залах обслуговування (фронт-офісах) на рівні територіальної громади з подальшою обробкою пенсійної документації у відокремлених підрозділах (бек-офісах) та забезпечення надання консультативної допомоги громадянам щодо умов призначення (перерахунку) пенсій;
впровадження електронних пенсійних справ і системи централізованого призначення (перерахунку) та виплати пенсій на їх основі;
створення реєстру електронних пенсійних справ і систем їх технічної підтримки, резервного центру обробки даних, комплексної системи захисту інформації;
створення агентських пунктів обслуговування громадян органами Пенсійного фонду із залученням національного оператора поштового зв'язку, банків та інших осіб із подальшим розширенням мережі таких пунктів обслуговування;
створення умов для доступу громадян до сервісів дистанційного їх обслуговування, подання документів (звернень) до Пенсійного фонду з використанням електронного цифрового підпису, доступу до інформаційних ресурсів через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду;
впровадження технології індивідуально-масового електронного інформування громадян з питань пенсійного забезпечення через засоби мобільного зв'язку, електронну пошту тощо;
запровадження модернізованого пенсійного посвідчення як електронного документа, який одночасно є платіжною банківською карткою та інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних (включаючи обов'язкові реквізити документа), з широкими функціональними можливостями, зокрема забезпечення ідентифікації особи; наявності повноцінної інформації про пенсійні виплати; дистанційного доступу до електронної пенсійної справи, персональних даних в інформаційних ресурсах Пенсійного фонду; обліку використання та / або надання пенсіонеру пільг; участі пенсіонера в різних соціальних та адресних програмах тощо.
Вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами Пенсійного фонду передбачає:
впровадження для виявлення ознак тіньової зайнятості (оплати праці) на базі реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - реєстр застрахованих осіб) щомісячного моніторингу персоніфікованих даних про заробітну плату, співставлення з її визначеними індикативними показниками та даними про фінансово-економічну діяльність роботодавців тощо;
забезпечення реагування на виявлені ознаки тінізації заробітної плати та взаємодії Пенсійного фонду у цьому напрямі з органами ДФС, Держпраці, іншими контролюючими та правоохоронними органами згідно із законодавством;
впровадження обов'язкового підтвердження Пенсійним фондом з реєстру застрахованих осіб даних про факт роботи та заробітну плату особи для оформлення соціальної допомоги, пільг, банківських кредитів, операцій з нерухомістю тощо з використанням свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у вигляді електронної картки з персоніфікованими ознаками з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту персональних даних;
підготовку та внесення пропозицій Мінсоцполітики щодо створення з державною службою зайнятості на базі реєстру застрахованих осіб обов'язкової для роботодавців і працівників електронної централізованої системи реєстрації та обліку трудових відносин, у тому числі щодо заміни паперових трудових книжок, з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту персональних даних;
інформування застрахованих осіб про набуті соціальні права та перспективи їх звуження внаслідок тінізації;
створення системи інформаційної, функціональної взаємодії Пенсійного фонду з органами ДФС та правоохоронними органами щодо виявлення порушень соціальних прав застрахованих осіб;
створення механізму доступу роботодавців, банків, підприємств, установ та організацій усіх форм власності до персональних даних громадян у реєстрі застрахованих осіб та інших інформаційних системах Пенсійного фонду з метою їх використання для обслуговування громадян (за їх згодою або у випадках та порядку, встановлених законодавством у сфері захисту персональних даних);
створення умов для впровадження обов'язкової накопичувальної пенсійної системи, зокрема професійних пенсійних програм.
Для автоматизації управління та контролю у солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування необхідно забезпечити:
створення єдиної централізованої системи аналітики та управління фінансами у цій сфері;
системний контроль руху коштів від їх надходження до Пенсійного фонду до проведення пенсійних виплат;
завершення верифікації пенсійних виплат, запровадження контролю призначення пенсій одночасно із впровадженням централізованої технології призначення пенсій (запобігання переплатам, здешевлення утримання централізованих інформаційних систем);
перехід на електронний документообіг під час виплати пенсій та застосування централізованих технологій їх виплати;
створення автоматизованої системи внутрішнього електронного документообігу в Пенсійному фонді та його територіальних органах, зокрема прийому та обробки звернень громадян;
оцифрування архіву пенсійних справ.
Технологічний розвиток інформаційних ресурсів із заохоченням до запровадження інноваційних технологій планується забезпечувати шляхом:
................Перейти до повного тексту