- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Російської Федерації про заохочення та взаємний захист інвестицій
( Угоду ратифіковано Законом
N 1302-XIV від 15.12.99,
ВВР, 2000, N 1, ст.7 )
Кабінет Міністрів України та Уряд Російської Федерації, іменовані надалі Договірними Сторонами,
маючи намір створити і підтримувати сприятливі умови для взаємних інвестицій,
бажаючи створити сприятливі умови для розширення економічного співробітництва між Договірними Сторонами,
погодилися про таке:
Стаття 1 Визначення
Для цілей цієї Угоди:
1. Термін "інвестиції" означає усі види майнових і інтелектуальних цінностей, що вкладаються інвестором однієї Договірної Сторони на території іншої Договірної Сторони відповідно до її законодавства, і зокрема:
а) рухоме і нерухоме майно, а також відповідні майнові права;
б) кошти, а також цінні папери, зобов'язання, внески, і інші форми участі;
в) права інтелектуальної власності, включаючи авторські і суміжні права, товарні знаки, права на винаходи, промислові зразки, моделі, а також технологічні процеси і ноу-хау;
г) права на здійснення господарської діяльності, включаючи права на розвідку, розробку й експлуатацію природних ресурсів.
Зміна виду інвестицій, у які будуть вкладатися кошти, не буде впливати на їхній характер як інвестицій за умови, що така зміна не буде суперечити законодавству Договірної Сторони, на території якої інвестиції здійснені.
2. Термін "інвестор Договірної Сторони" означає:
а) будь-яка фізична особа, що є громадянином держави Договірної Сторони і правомочна відповідно до її законодавства здійснювати інвестиції на території іншої Договірної Сторони;
б) будь-яка юридична особа, створена відповідно до діючого на території цієї Договірної Сторони законодавства, за умови, що юридична особа правомочна відповідно до законодавства своєї Договірної Сторони здійснювати інвестиції на території іншої Договірної Сторони.
3. Термін "прибутки" означає суми, одержувані в результаті інвестицій, і включає, зокрема: прибуток, дивіденди, проценти, ліцензійні і комісійні винагороди, а також інші винагороди.
4. Термін "територія" означає територію України або територію Російської Федерації, а також їх відповідну виняткову економічну зону і континентальний шельф, обумовлені відповідно до міжнародного права.
5. Термін "законодавство Договірної Сторони" означає відповідно законодавство України або Російської Федерації.
Стаття 2 Заохочення і захист інвестицій
1. Кожна з Договірних Сторін буде заохочувати інвесторів іншої Договірної Сторони в здійсненні інвестицій на своїй території і допускає такі інвестиції у відповідності зі своїм законодавством.
2. Кожна з Договірних Сторін гарантує у відповідності зі своїм законодавством повний і безумовний правовий захист інвестиціям інвесторів іншої Договірної Сторони.
Стаття 3 Національний режим і режим найбільшого сприяння
1. Кожна з Договірних Сторін забезпечує на своїй території інвестиціям, здійсненим інвесторами іншої Договірної Сторони, і діяльності в зв'язку з такими інвестиціями режим не менш сприятливий, ніж режим, що наданий власним інвесторам або інвесторам будь-якої третьої держави, що виключає застосування мір дискримінаційного характеру, що могли б перешкоджати керуванню і розпорядженню інвестиціями.
2. Кожна з Договірних Сторін лишає за собою право визначати галузі і сфери діяльності, у яких виключається або обмежується діяльність іноземних інвесторів.
3. Режим найбільшого сприяння, наданий відповідно до пункту 1 цієї Статті, не буде поширюватися на переваги, що Договірна Сторона надає або надасть у майбутньому:
а) у зв'язку з участю в зоні вільної торгівлі, митній або економічній спілці, монетарній спілці або подібній міжнародній угоді, що встановлює подібні об'єднання, або інших формах регіонального співробітництва, учасником яких будь-яка Договірна Сторона є або може стати;
б) на основі угоди про запобігання подвійного оподатковування або інших домовленостей із питань оподатковування.
Стаття 4 Відкритість і доступність законодавства
Кожна Договірна Сторона з метою сприяння розумінню свого законодавства, що відноситься або торкається інвестицій, що здійснюються інвесторами іншої Договірної Сторони на її території, забезпечує максимально можливу відкритість і доступність законодавства.
Стаття 5 Експропріація
1. Інвестиції інвесторів однієї з Договірних Сторін, здійснені на території іншої Договірної Сторони, не будуть експропрійовані, націоналізовані або піддані мірам, рівним по наслідках експропріації (далі іменуються - експропріація), за винятком випадків, коли такі міри приймаються в суспільних інтересах в установленому законодавством порядку, не є дискримінаційними і супроводжуються виплатою швидкої, адекватної й ефективної компенсації.
2. Розмір даної компенсації повинен відповідати ринковій вартості інвестицій, що експропріюються, безпосередньо до моменту експропріації або до того, як стало офіційно відомо про експропріацію, при цьому компенсація буде виплачуватися негайно з урахуванням процентів, що нараховуються з дати експропріації до дати виплати по процентній ставці для тримісячних депозитів у доларах США на Лондонському міжбанківському ринку (LIBOC) плюс 1 %, і буде такою, що ефективно реалізується та вільно переказується.
Стаття 6 Компенсація за втрати
Інвесторам однієї з Договірних Сторін, інвестиції яких зазнали втрат на території іншої Договірної Сторони внаслідок війни, цивільних безладь або інших подібних обставин, буде наданий режим не менш сприятливий, ніж той, що остання Договірна Сторона надає інвесторам будь-якої третьої держави у відношенні будь-яких мір, що приймаються нею в зв'язку з такими втратами.
Стаття 7 Переказ платежів
1. Кожна з Договірних Сторін гарантує інвесторам іншої Договірної Сторони після виконання ними усіх податкових зобов'язань відповідно до законодавства кожної з Договірних Сторін безперешкодний переказ за кордон платежів у зв'язку з інвестиціями, і зокрема:
а) сум початкових інвестицій і додаткових сум для підтримки і збільшення інвестицій;
................Перейти до повного тексту