1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Румунії про будівництво автодорожнього прикордонного мосту через річку Тиса на українсько-румунському державному кордоні між населеними пунктами Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія)
( Угоду затверджено Постановою КМ № 1404 від 10.12.2024 )



Дата вчинення:

18.10.2023



Дата затвердження КМУ:

10.12.2024



Дата набрання чинності для України:

17.12.2024
Кабінет Міністрів України та Уряд Румунії, як "Договірні Сторони",
ВИЗНАЮЧИ існуючі відносини дружби, співпраці та сусідства між двома державами,
БАЖАЮЧИ взаємного сприяння та подальшого зміцнення добросусідських і дружніх відносин, а також розширення співробітництва у сфері двосторонніх економічних відносин, міжнародної торгівлі, туризму та транспорту,
МАЮЧИ НАМІР, зокрема, створити необхідні умови для безперешкодного міжнародного та двостороннього автомобільного руху на спільній ділянці державного кордону,
ВРАХУЮЧИ законодавство Європейського Союзу щодо розвитку дорожньої інфраструктури та необхідність забезпечення умов для сталого розвитку, тим самим маючи на меті зменшення негативного впливу на навколишнє середовище та підвищення потоку та безпеки дорожнього руху,
БЕРУЧИ до уваги розвиток Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), відповідно до Регламенту (ЄС) № 1315/2013 Європейського Парламенту та Ради від 11 грудня 2013 року щодо керівних принципів Союзу щодо розвитку транс’європейської транспортної мережі та скасування Рішення № 661/2010/ЄС
БЕРУЧИ до уваги міжнародні договори між двома державами,
ВИЗНАЮЧИ необхідним будівництво нового автодорожнього прикордонного мосту через річку Тиса на українсько-румунському державному кордоні між населеними пунктами Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія) у найкоротші терміни, але не пізніше 2030 року.
Домовилися про таке:
Стаття 1. Визначення
Для цілей цієї Угоди:
- "територія держави Договірної Сторони" означає територію України та відповідно, територію Румунії;
- "Об’єкт" означає сам міст та дві інфраструктурні системи, пов’язані з точками з’єднання з існуючою дорожньою інфраструктурою на територіях держав Договірних Сторін, які називаються "Автодорожній міст Біла Церква - Сігету-Мармацієй";
- "Сам міст" означає сам міст як споруду, разом із відповідними частинами дорожньої інфраструктури Об’єкта та іншими пристроями та сигналами на ньому, побудований між ділянками, що з’єднують міст із набережними, між берегом України та берегом румунської території та за винятком елементів дорожньої інфраструктури та пунктів пропуску на кордоні;
- "з’єднана інфраструктура" означає дорожню інфраструктуру, розташовану на територіях держав Договірних Сторін, яка з’єднує сам міст з існуючою інфраструктурою під’їзних шляхів;
- "точки з’єднання" означають точки, де пов’язана дорожня інфраструктура з’єднується з існуючою інфраструктурою під’їзних шляхів;
- "інфраструктура доступу" означає дорожню інфраструктуру, що існує на територіях держав Договірних Сторін;
- "точка спільного розташування" означає точку з’єднання мосту та під’їзних шляхів (з українського боку), яка буде визначена після ТЕО та підписана в окремому протоколі інфраструктури.
Стаття 2. Мета
(1) Договірні Сторони погоджуються побудувати новий автодорожній прикордонний міст через річку Тиса між населеними пунктами Біла Церква (Україна) та Сігету-Мармацієй (Румунія) відповідно до характеристик, які забезпечують безпеку та захищеність дорожнього руху, і без значного впливу на охоронні території.
(2) Договірні Сторони будуватимуть сполучні автомобільні дороги мосту, відповідно на території їх держав, виходячи з їх національного законодавства, для чого необхідне фінансування забезпечуватиметься із наявних коштів, визначених кожною Договірною Стороною:
- на території України H 09 - Біла Церква - Державний кордон.
- на території Румунії DN 18 Сігету-Мармацієй - Державний кордон,
(3) Договірні Сторони проведуть транскордонну оцінку впливу на навколишнє середовище для проекту "Міст через Тису в районі Тепліці Сігету-Мармацієй", який з’єднає населені пункти Біла Церква (Україна) та Сігету-Мармацієй (Румунія), як це передбачено Конвенцією про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті, прийнятою в Еспоо 25 лютого 1991 року.
(4) Договірні Сторони погоджуються, що після завершення робіт забезпечать умови для експлуатації, технічного обслуговування та ремонту цього автодорожнього мосту.
Стаття 3. Технічний проект
(1) Після підписання цієї Угоди Українська Сторона розробить технічне завдання (ТЗ) на розробку техніко-економічного обґрунтування під’їзних шляхів до автодорожнього прикордонного мосту, розробленого на її стороні.
(2) Кожен етап технічного проектування та будівництва Об’єкта встановлюється за взаємною згодою Договірних Сторін на основі взаємності.
(3) Технічне завдання, розроблене на її стороні, має відповідати відповідному законодавству та стандартам Європейського Союзу.
Стаття 4. Охорона навколишнього середовища
(1) Для досягнення мети цієї Угоди Договірні Сторони забезпечують дотримання національних європейських та міжнародних положень у сфері охорони навколишнього середовища, включаючи оцінку впливу на навколишнє середовище, охорону вод річки Тиса, охоронних територій та охорону флори та фауни.
(2) Кожна із Сторін забезпечує виконання обсягу робіт своїми силами та отримує необхідні дозволи відповідно до законодавства Держав Сторін, включаючи оцінку впливу на навколишнє середовище.
Стаття 5. Згладжування трафіку
До дати введення в експлуатацію Об’єкту Договірні Сторони вживають заходів для уникнення вузьких місць уздовж інфраструктури під’їзних доріг, кожна на території своєї держави.
Стаття 6. Система контролю
(1) Договірні Сторони погоджуються запровадити систему прикордонного контролю для осіб, транспортних засобів, товарів чи інших вантажів у відповідних випадках, яку вони розроблять у пунктах пропуску через державний кордон, розташованих по обидва боки мосту на території України, та відповідно території Румунії.
(2) Відкриття міжнародного пункту пропуску Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія) здійснюється відповідно до положень статей 2 і 3 Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Румунії про пункти пропуску через українсько-румунський державний кордон, підписаної у Києві 2 лютого 2006 року.
Стаття 7. Відповідальність Договірних Сторін
(1) Румунська Сторона забезпечує фінансування розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва автодорожнього прикордонного мосту через річку Тиса на українсько-румунському державному кордоні між населеними пунктами Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія) і підходи до нього.
(2) Румунська Сторона забезпечує фінансування будівництва автодорожнього прикордонного мосту через річку Тиса на українсько-румунському державному кордоні між населеними пунктами Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія), а також будівництво дорожньої інфраструктури на території своєї держави.
(3) Українська Сторона забезпечує фінансування будівництва підходів до автодорожнього прикордонного мосту через річку Тиса на українсько-румунському державному кордоні між населеними пунктами Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія) на території своєї держави.
(4) Принципи утримання автодорожнього прикордонного мосту через річку Тиса на українсько-румунському державному кордоні між населеними пунктами Біла Церква (Україна) - Сігету-Мармацієй (Румунія) Договірні Сторони визначають окремою угодою.
Стаття 8. Спільна діяльність
(1) Усі види діяльності, передбачені статтями 7 та 8, мають здійснюватися відповідно до вимог законодавства України, та відповідно, до вимог законодавства Румунії, що стосуються дорожньої інфраструктури та вимог потенційних фінансових установ.
(2) Договірні Сторони заохочують участь національних компаній у всіх видах діяльності. Ця діяльність має здійснюватися відкрито та прозоро, відповідальність рівномірно розподіляється між обома Договірними Сторонами.
Стаття 9. Режимні заходи
(1) Особи, які відповідно до цієї Угоди виконують або контролюють будівельні роботи в районі будівництва автодорожнього прикордонного мосту, можуть перетинати державний кордон лише в межах будівельного майданчика на підставі проїзних документів, згідно з узгодженими списками (що містить такі відомості: П. І. Б., дата народження, громадянство, серія та номер проїзного документа та держава його видачі), без отримання окремих дозволів на перебування та роботу. Договірні Сторони попередньо обмінюються списками осіб, зазначених у частині першій цієї статті.

................
Перейти до повного тексту