- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва
( Дію Указу припинено у зв'язку з набранням чинності Закону
N 1953-III від 14.09.2000 )
З метою вдосконалення механізму та прискорення приватизації об'єктів незавершеного будівництва, відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення"
Конституції України постановляю:
1. Встановити, що особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва, що перебувають у державній власності, включаючи законсервовані об'єкти (далі - об'єкти незавершеного будівництва), визначаються цим Указом.
Відчуження об'єктів незавершеного будівництва, що є в комунальній власності, регулюється положеннями цього Указу і здійснюється органами місцевого самоврядування.
2. Покупцями об'єктів незавершеного будівництва можуть бути:
громадяни України, громадяни іноземних держав, особи без громадянства;
юридичні особи, зареєстровані на території України, у статутному фонді яких відсутня частка державної власності;
іноземні юридичні особи.
3. Покупці об'єктів незавершеного будівництва можуть придбати разом з об'єктами незавершеного будівництва земельні ділянки, відведені в установленому порядку для будівництва. За бажанням покупців земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти незавершеного будівництва, надаються їм у довгострокову оренду. Земельні ділянки, що не підлягають продажу згідно зі статтею
4 Земельного кодексу України, надаються в довгострокову оренду з правом першочергового їх придбання орендарем у разі зняття заборони на передачу зазначених ділянок у недержавну власність.
Іноземним юридичним особам, громадянам іноземних держав, особам без громадянства, спільним підприємствам, міжнародним об'єднанням та організаціям за участю іноземних юридичних осіб та громадян іноземних держав, підприємствам, що повністю належать іноземним інвесторам, іноземним державам, земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти незавершеного будівництва, надаються тільки в довгострокову оренду.
4. Рішення про приватизацію об'єктів незавершеного будівництва приймаються Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями, органами приватизації в Автономній Республіці Крим (далі - органи приватизації) на підставі переліку об'єктів, що підлягають приватизації. В разі приватизації об'єкта незавершеного будівництва разом із земельною ділянкою рішення про приватизацію такого об'єкта органи приватизації приймають спільно з Державним комітетом України по земельних ресурсах або його органами на місцях.
5. Для включення об'єкта незавершеного будівництва до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, органи, які здійснюють управління відповідними об'єктами незавершеного будівництва, подають органам приватизації такі документи:
проектно-кошторисну та технічну документацію щодо об'єкта незавершеного будівництва;
довідку про відведення земельної ділянки під об'єкт незавершеного будівництва, а в разі відсутності такого відведення - пояснення про його причини.
Зазначені документи передаються за актом приймання-передачі.
Органи приватизації повідомляють органи, які здійснюють управління об'єктами незавершеного будівництва, про включення відповідних об'єктів до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, у місячний строк з дня прийняття такого рішення.
6. Приватизація об'єктів незавершеного будівництва здійснюється шляхом:
продажу на аукціоні, за конкурсом;
викупу (за наявності одного покупця);
передачі на умовах відповідного договору (включаючи договір оренди або договір про спільну діяльність) особам, які можуть бути покупцями, для завершення будівництва або внесення до статутного фонду господарського товариства як внеску держави з наступною приватизацією в установленому порядку після завершення будівництва відповідного об'єкта;
продажу під розбирання.
У виняткових випадках (якщо приватизуються недобудовані спеціалізовані господарські об'єкти, зокрема електростанції, великі промислові підприємства) спосіб приватизації визначає орган приватизації за погодженням з органом, який здійснює управління відповідним об'єктом незавершеного будівництва, або підприємством, установою, організацією, на балансі якої перебуває зазначений об'єкт.
7. Функції з управління частками (паями, акціями), що належать державі у майні господарських товариств, до статутних фондів яких передані як внесок держави об'єкти незавершеного будівництва, до завершення їх будівництва і приватизації в установленому порядку здійснюються відповідно до законодавства.
Переважне право на приватизацію часток (паїв, акцій), що належать державі у майні господарського товариства, надається учасникам господарського товариства, до статутного фонду якого було передано об'єкт незавершеного будівництва.
8. У разі відсутності рішення про відведення земельної ділянки, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва, за поданням органів приватизації Державний комітет України по земельних ресурсах та його органи на місцях разом з адміністрацією підприємства, установи, організації, на балансі якої перебуває об'єкт незавершеного будівництва, у місячний строк вживають в установленому порядку заходи до відведення земельної ділянки несільськогосподарського призначення, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва.
Роботи, пов'язані з відведенням земельної ділянки, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва, та підготовкою технічної документації, необхідної для придбання такої земельної ділянки, а також оформленням державного акта на право власності на землю, виконуються за рахунок витрат, передбачених на підготовку та проведення приватизації.
9. Вартість об'єкта незавершеного будівництва для продажу на аукціоні, за конкурсом або через викуп, а також для передачі його до статутного фонду господарського товариства як внеску держави з наступною приватизацією визначається на підставі даних балансу без урахування суми індексації вартості об'єкта незавершеного будівництва, обчисленої за індексами, встановленими Державним комітетом статистики України.
10. Вартість земельної ділянки, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва, визначається Державним комітетом України по земельних ресурсах чи його органами на місцях на підставі експертної оцінки.
11. Порядок укладення договорів купівлі-продажу та оплати вартості об'єкта незавершеного будівництва і земельної ділянки, на якій розташований цей об'єкт, визначається відповідним законодавством.
12. Представник органу приватизації і власник приватизованого об'єкта незавершеного будівництва у п'ятиденний строк після сплати повної ціни продажу об'єкта незавершеного будівництва підписують акт про передачу об'єкта.
13. Право власності на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва, виникає після одержання державного акта на право власності на землю, який видається покупцеві за умови сплати ним вартості земельної ділянки.
Державний акт на право власності на землю підлягає реєстрації місцевими державними органами земельних ресурсів.
14. За відсутності заяв на приватизацію об'єкта незавершеного будівництва протягом 30 календарних днів від дня опублікування переліку об'єктів, що підлягають приватизації, орган приватизації приймає рішення про повторний продаж його на аукціоні, за конкурсом. У разі повторного проведення аукціону, конкурсу можлива зміна умов продажу, включаючи початкову ціну. При цьому початкова ціна може бути зменшена до початку торгів не більш як на 30 відсотків.
15. У разі відсутності заяв на приватизацію об'єкта незавершеного будівництва, який пропонується для продажу на аукціоні, за конкурсом або продажу іншими способами, орган приватизації може прийняти рішення про продаж об'єкта незавершеного будівництва на аукціоні, за конкурсом під розбирання. При цьому ціна об'єкта незавершеного будівництва може бути зменшена до 30 відсотків початкової ціни.
................Перейти до повного тексту