1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 8 січня 1991 р. N 5
Київ
Про економічний і соціальний розвиток Української РСР у 1991 році
Рада Міністрів Української РСР відмічає, що економічна ситуація в республіці продовжує ускладнюватися. Функціонування народного господарства характеризується зниженням масштабів суспільного виробництва, обсягів випуску продукції та виконання робіт у багатьох галузях, загостренням проблем матеріально-технічного постачання, ускладненням стану справ у капітальному будівництві й на споживчому ринку, серйозною фінансовою незбалансованістю.
У таких умовах особливо відповідальним стає 1991 рік як початковий етап фінансового оздоровлення економіки, реалізації програми стабілізації народного господарства і переходу до ринкових відносин.
Керуючись Законом про економічну самостійність Української РСР, на виконання постанови Верховної Ради Української РСР від 25 грудня 1990 р. "Про Основні напрями економічного і соціального розвитку Української РСР на 1991 рік" Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Затвердити на базі Основних напрямів економічного і соціального розвитку Української РСР на 1991 рік показники економічного і соціального розвитку Української РСР на 1991 рік, що додаються.
2. Міністерствам і відомствам УРСР, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам зосередити зусилля на розв'язанні визначених на 1991 рік Верховною Радою Української РСР таких найважливіших завдань розвитку економіки республіки:
стабілізація соціально-економічної ситуації за рахунок оздоровлення фінансів, кредитного і грошового обігу, збалансування доходів і витрат населення, нормалізації споживчого ринку на основі розширення виробництва товарів народного споживання і надання платних послуг, збереження існуючих господарських зв'язків між підприємствами, зміцнення договірної, фінансової та трудової дисципліни;
поступовий перехід до ринкової економіки на базі роздержавлення та приватизації власності, проведення активної антимонопольної політики, створення рівних економічних і правових умов для функціонування різних форм власності і господарювання, розвитку конкуренції та підприємництва;
розширення сфери застосування регульованих цін, зменшення дотації з бюджету на відшкодування різниці в цінах з одночасним введенням надійної системи соціального захисту населення та реалізація цільових програм ефективної зайнятості населення;
прискорення реалізації Державної союзно-республіканської програми невідкладних заходів щодо ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС на 1990 - 1992 роки та поліпшення в цілому екологічної ситуації на Україні;
здійснення організаційно-економічних і правових заходів для забезпечення пріоритетності соціального розвитку села та агропромислового комплексу республіки.
3. З метою створення умов для реалізації запровадженого на території республіки єдиного державного замовлення на виробництво продукції, виконання робіт (послуг) установити, що:
а) підприємствам, об'єднанням і організаціям, які виконують таке замовлення, надається пріоритет у поставці сировини й комлектуючих виробів для виготовлення продукції та виконання робіт (послуг), а також у забезпеченні матеріально-технічними ресурсами для розвитку їх соціальної інфраструктури, що здійснюється за рахунок коштів підприємств, об'єднань і організацій та кредитів банків.
Забезпечення сировиною, комплектуючими виробами та іншими матеріально-технічними ресурсами, а також товарами народного споживання найважливіших республіканських потреб і укладених міжреспубліканських договорів здійснювати за рахунок відповідних лімітів, що формуються і централізовано розподіляються Державним комітетом УРСР по економіці, Держпостачем УРСР, Держагропромом УРСР, Міністерством торгівлі УРСР, міністерствами і відомствами УРСР згідно із закріпленою за ними номенклатурою продукції;
б) підприємства, об'єднання і організації реалізують вироблену за єдиним державним замовленням продукцію та виконують роботи (послуги), а також здають лом чорних, кольорових, зокрема лом коштовних металів, за договірними цінами і тарифами, а у випадках, передбачених законодавством, - за державними цінами;
в) підприємства, об'єднання і організації, які виконують таке замовлення, користуються переважним правом одержання ліцензій на експорт своєї продукції та пільгових кредитів, а ті, що ухиляються від виконання єдиного державного замовлення або не включають його до своїх планів у повному обсязі, позбавляються цього права.
4. Облвиконкомам при доведенні єдиного державного замовлення на поставку продовольства і сільськогосподарської сировини в державні ресурси на 1991 рік до райвиконкомів, підвідомчих заготівельних організацій, а також агрокомбінатів, агрофірм та інших агропромислових формувань, незалежно від відомчої підпорядкованості, враховувати внутріобласні потреби.
Облвиконкомам доручити, як виняток, райвиконкомам довести вказане державне замовлення на 1991 рік до колгоспів, радгоспів, інших сільськогосподарських підприємств.
Стимулювання господарств, що поставляють продукцію в державні ресурси, матеріально-технічними ресурсами та різними послугами повинно здійснюватися за умови укладання договорів на виконання державного замовлення.
5. Для повнішого забезпечення потреб народного господарства в паливі Державному комітетові УРСР по вугільній промисловості провести з підприємствами галузі відповідну роботу по збільшенню проти їх намірів обсягів видобутку вугілля у 1991 році, передбачивши відповідне економічне стимулювання.
6. Державному комітетові УРСР по економіці, Міністерству і торгівлі УРСР, Держагропрому УРСР, Держпостачу УРСР, Укоопспілці, Українському госпрозрахунковому зовнішньоторговому об'єднанню і "Укрімпекс" разом з міністерствами і відомствами УРСР, виходячи з обсягів поставок державі товарів народного споживання, визначити обсяги поставок товарів для продажу населенню і позаринкових потреб, на вивіз по міжреспубліканських і загальносоюзних фондах і на експорт, а також для обміну продукцією виробничо-технічного призначення з організаціями зарубіжних країн.
7. Державному комітетові УРСР по економіці разом з міністерствами і відомствами УРСР, облвиконкомами розглянути питання про прискорення створення додаткових потужностей по виробництву товарів народного споживання на припинених будівництвом та законсервованих об'єктах промислового будівництва.
8. Встановити, що кредити на фінансування витрат підприємств, об'єднань і організацій, пов'язаних з розширенням, перепрофілюванням і створенням нових потужностей по виробництву непродовольчих товарів народного споживання, а також впровадженні закінчених розробок республіканських науково-технічних програм, передбачаються установами банків у пріоритетному порядку.
9. Рекомендувати виконавчим комітетам місцевих Рад народних депутатів, міністерствам і відомствам УРСР, трудовим колективам підприємств, об'єднань і організацій при формуванні напрямів використання валютних коштів передбачати першочергове їх спрямування на придбання сировини, матеріалів, комплектуючих виробів і устаткування для нарощування випуску товарів народного споживання та надання послуг населенню, розвитку потужностей промисловості будівельних матеріалів і будівельної індустрії.
10. Виконавчим комітетам місцевих Рад народних депутатів, міністерствам і відомствам УРСР забезпечити ефективне використання на кожному підприємстві, в об'єднанні й організації встановлених чинним законодавством пільг і стимулів, спрямованих на збільшення випуску товарів народного споживання та надання платних послуг населенню, і вишукувати додаткові джерела заохочення та підвищення заінтересованості трудових колективів у нарощуванні випуску товарів і надання послуг з урахуванням можливостей підприємств, об'єднань і організацій та місцевих бюджетів.
11. Виконавчим комітетам місцевих Рад народних депутатів з метою стабілізації економіки і повнішого залучення в суспільне виробництво існуючих виробничих потужностей здійснити практичні заходи щодо відновлення роботи виробництв, зупинених з екологічних причин, звернувши особливу увагу на термінове відновлення використання виробничих потужностей, технологічно пов'язаних з випуском лікарських препаратів і сировини для товарів народного споживання, а також виробів міжгалузевого призначення, з одночасним проведенням роботи по оздоровленню навколишнього середовища.
12. З метою здійснення заходів щодо пріоритетності соціального розвитку села і агропромислового комплексу республіки Державному комітетові УРСР по економіці, Держпостачу УРСР разом з Держагропромом УРСР, Міністерством торгівлі УРСР і Укоопспілкою подати до Ради Міністрів УРСР пропозиції про додаткове виділення для агропромислового комплексу на 1991 рік (за рахунок виробництва в республіці) матеріально-технічних ресурсів, насамперед металопрокату, труб, цементу, шиферу і скла, під затверджені обсяги будівельно-монтажних робіт і на ремонтно-експлуатаційні потреби, що не забезпечуються лімітами з централізованих джерел, а також для продажу сільським жителям, які працюють в агропромисловому комплексі й на підприємствах і в організаціях соціальної сфери села.
13. Облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам, міністерствам і відомствам УРСР:
вишукувати протягом року додаткові валютні ресурси для закупівлі по імпорту сировини та матеріалів для додаткового виробництва продовольчих і непродовольчих товарів народного споживання, ліків, а також таропакувальних матеріалів і запасних частин для потреб підприємств харчової і легкої промисловості;

................
Перейти до повного тексту