- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 11 травня 2011 р. № 491
Київ
Про затвердження Порядку державної реєстрації заповітів, спадкових договорів і заведених спадкових справ у Спадковому реєстрі
1. Затвердити Порядок державної реєстрації заповітів, спадкових договорів і заведених спадкових справ у Спадковому реєстрі, що додається.
2. Міністерству юстиції:
організовувати в установленому порядку реєстрацію в іноземних державах заповітів, що зареєстровані в Україні;
привести протягом двох місяців власні акти у відповідність з цією постановою.
Прем'єр-міністр України | М. АЗАРОВ |
Інд. 70 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 травня 2011 р. № 491
ПОРЯДОК
державної реєстрації заповітів, спадкових договорів і заведених спадкових справ у Спадковому реєстрі
( У тексті Порядку слово "Держінформ’юст" у всіх відмінках замінено словами "державне підприємство, яке належить до сфери управління Мін’юсту," у відповідному відмінку згідно з
№ 424 від 15.06.2015 )
1. Цей Порядок визначає процедуру державної реєстрації заповітів, спадкових договорів, посвідчених в Україні, посвідчених (складених та/або прийнятих на зберігання) та зареєстрованих в іноземних державах згідно з
Конвенцією про запровадження системи реєстрації заповітів (далі - Конвенція) і заведених спадкових справ, а також змін до них у Спадковому реєстрі.
Спадковим реєстром є інформаційно-комунікаційна система, що є складовою Єдиної державної електронної системи е-нотаріату, яка містить відомості про посвідчені (складені та/або прийняті на зберігання) заповіти і спадкові договори, заведені спадкові справи та видані свідоцтва про право на спадщину.
Порядок внесення до Спадкового реєстру відомостей про посвідчені (складені та/або прийняті на зберігання) заповіти, спадкові договори і заведені спадкові справи, а також змін до них визначається Мін’юстом.
2. Держателем Спадкового реєстру є Мін'юст, що забезпечує його функціонування і виконує функції національного органу, які випливають із
Конвенції.
3. Адміністратором Спадкового реєстру є державне підприємство, яке належить до сфери управління Мін’юсту, що забезпечує технічне і технологічне створення та супроводження програмного забезпечення Спадкового реєстру, надання доступу до зазначеного реєстру, забезпечує збереження та захист даних, що містяться у ньому.
4. Державній реєстрації у Спадковому реєстрі підлягають:
заповіти і спадкові договори, посвідчені нотаріусами, консульськими установами України, посадовими та службовими особами, що зазначені в
статтях 1251 і
1252 Цивільного кодексу України,
статті 37 та частині першій
статті 40 Закону України "Про нотаріат", а також зміни до них, скасування заповітів та розірвання спадкових договорів;
заповіти, посвідчені особами, які в умовах воєнного стану відповідно до законодавства мають право їх посвідчувати;
( Пункт 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ
№ 914 від 16.08.2022 - діє до дня припинення чи скасування воєнного стану )
заповіти, посвідчені (складені та/або прийняті на зберігання) і зареєстровані в іноземних державах, які є учасницями
Конвенції, а також зміни до них та скасування заповітів у разі подання в установленому порядку Мін'юсту відповідних запитів;
заведені спадкові справи, а також зміни до них.
5. Реєстраторами Спадкового реєстру щодо:
посвідчених (складених та/або прийнятих на зберігання) нотаріусами заповітів і спадкових договорів, а також змін до них, скасування заповітів та розірвання спадкових договорів, заведених спадкових справ, а також змін до них є державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви, приватні нотаріуси, які уклали відповідні договори з Адміністратором і мають доступ до Спадкового реєстру через інформаційну мережу Мін'юсту;
заповітів, посвідчених посадовими особами органів місцевого самоврядування; заповітів і спадкових договорів, посвідчених консульськими установами України; заповітів, посвідчених (складених та/або прийнятих на зберігання) і зареєстрованих в іноземних державах згідно з
Конвенцією, запити про реєстрацію яких в Україні на прохання заповідача подані Мін'юсту, а також змін до них, скасування заповітів та розірвання спадкових договорів є державне підприємство, яке належить до сфери управління Мін’юсту, та його філії.
6. Державна реєстрація заповітів, змін до них та скасування заповітів, спадкових договорів, змін до них та їх розірвання здійснюється шляхом внесення до Спадкового реєстру відомостей щодо:
заповідача (заповідачів), відчужувача (відчужувачів);
посвідчення заповіту, спадкового договору як документа;
видачі дубліката заповіту, спадкового договору;
документа, який змінює або скасовує заповіт;
документа, який змінює або на підставі якого розірвано спадковий договір;
визнання заповіту, спадкового договору недійсним;
реєстрації заповіту в іноземних державах;
Реєстратора.
У разі реєстрації на підставі
Конвенції заповіту, посвідченого (складеного та/або прийнятого на зберігання) і зареєстрованого в іноземній державі, ім'я (імена) та прізвище (прізвища) заповідача (заповідачів) зазначаються у Спадковому реєстрі українською та/або англійською мовою, що є однією з офіційних мов Ради Європи.
6-1. Державна реєстрація спадкових справ, а також змін до них здійснюється шляхом внесення до Спадкового реєстру відомостей щодо:
спадкодавця;
номера спадкової справи, дати та місця її заведення, місця зберігання (номера, дати та місця продовження провадження спадкової справи, яка заведена на заміну (у разі продовження провадження спадкової справи), зміни місця зберігання);
видачі свідоцтва про право на спадщину;
визнання свідоцтва про право на спадщину недійсним (вид, дата та номер документа, на підставі якого свідоцтво про право на спадщину визнане недійсним, найменування суду (видавець);
додаткових відомостей;
реєстратора.
7. Внесення до Спадкового реєстру відомостей щодо посвідчених заповітів, спадкових договорів, а також змін до них, скасування заповітів та розірвання спадкових договорів здійснюється Реєстраторами на підставі заяв про реєстрацію, форми та вимоги до заповнення яких встановлює Мін'юст.
Внесення до Спадкового реєстру відомостей щодо заведених спадкових справ, а також змін до них здійснюється реєстраторами на підставі перших заяв, що свідчать про волевиявлення щодо спадкового майна, спадкоємців, виконавців заповіту, осіб, заінтересованих в охороні такого майна, або вимоги кредиторів, та заяв про зміну місця зберігання спадкової справи, про продовження провадження спадкової справи.
8. Посадові особи органів місцевого самоврядування вносять до Спадкового реєстру відомості про посвідчені заповіти шляхом подання державному підприємству, яке належить до сфери управління Мін’юсту, або його філіям заяв про реєстрацію.
МЗС та представництва МЗС на території України вносять до Спадкового реєстру відомості про посвідчені консульськими установами України заповіти і спадкові договори, зміни до них, скасування таких заповітів та розірвання спадкових договорів шляхом подання державному підприємству, яке належить до сфери управління Мін’юсту, або його філіям заяв про реєстрацію.
................Перейти до повного тексту