1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
між Україною та Латвійською Республікою про вільну торгівлю
( Щодо втрати чинності Угоди додатково див. Лист Державної митної служби N 25/4-14-35/6222-ЕП від 17.05.2004 )
Україна та Латвійська Республіка (далі - "Сторони"),
маючи намір приймати активну участь у процесі економічної інтеграції в Європі та висловлюючи свою готовність до співробітництва у пошуку шляхів та засобів прискорення цього процесу,
підтверджуючи свою рішучу прихильність Заключному акту Конференції з безпеки та співробітництва в Європі, Паризькій хартії для нової Європи, і, зокрема, принципам, визначеним в Заключному документі Бонської конференції НБСЄ з питань економічного співробітництва в Європі,
підтверджуючи прихильність ідеї правової держави, яка базується на законності, правах людини та основних свободах,
бажаючи створити сприятливі умови для розвитку і диверсифікації торгівлі між ними та поширення комерційного і економічного співробітництва в галузях, які мають взаємний інтерес на основі рівності, взаємної вигоди та міжнародного права,
виявляючи рішучість сприяти зміцненню багатосторонньої торговельної системи та розвивати стосунки в галузі торгівлі відповідно до основних принципів Генеральної угоди з тарифів і торгівлі, Угоди про створення Світової Організації Торгівлі, Сторони, маючи намір стати членами СОТ,
заявляючи свою готовність вивчати можливості розвитку та поглиблення своїх взаємостосунків з метою їх поширення на галузі, які не підпадають під дію цієї Угоди,
домовились про таке.
Стаття 1
Цілі
1. Сторони поступово створюють зону вільної торгівлі відповідно до положень цієї Угоди.
2. Цілями цієї Угоди, яка грунтується на торговельних відносинах між ринковими економіками, є:
а) сприяння шляхом розширення взаємної торгівлі гармонійному розвитку економічних відносин між Україною і Латвією і сприяння таким чином розвитку економічної активності, покращенню умов життя і зайнятості, збільшенню продуктивності, фінансової стабільності та стійкого росту обох Сторін;
b) забезпечення справедливих умов для конкуренції в торгівлі між Сторонами;
с) розвиток та інтенсифікація, наскільки це можливо, співробітництва в галузях, які не охоплені цією Угодою, зокрема щодо сприяння інвестиціям, економічному та науковому співробітництву, економічній допомозі та захисту навколишнього середовища.
Стаття 2
Спільний Комітет
1. Цим засновується Спільний Комітет, який відповідає за виконання цієї Угоди та контролює її виконання. З цією метою Комітет здійснює ретельний моніторинг розвитку торговельного та економічного співробітництва між Сторонами та вживає відповідних заходів, що є необхідними для покращення та подальшого розвитку цих відносин. Рішення Комітету запроваджуються в дію обома Сторонами у відповідності до їх власних законодавств.
2. З метою належного виконання цієї Угоди Сторони здійснюють обмін інформацією та, за вимогою кожної із Сторін, проводять консультації в межах Спільного Комітету.
3. Спільний Комітет складається з уповноважених представників України, з одного боку, і представників Латвії, з іншого боку.
4. Спільний Комітет діє на принципах взаємної згоди.
5. Кожна із Сторін по черзі головує в Спільному Комітеті.
6. Засідання Спільного Комітету повинні проводитися щонайменше раз на рік для розгляду дії цієї Угоди в цілому. Спільний Комітет повинен також скликатися при наявності особливих обставин на вимогу будь-якої із Сторін.
7. Спільний Комітет може прийняти рішення про створення будь-якої робочої групи, яка може сприяти Комітету у виконанні ним своїх обов'язків.
8. Спільний Комітет може приймати незалежні рішення стосовно виконання цієї Угоди. Спільний Комітет виробляє рекомендації щодо внесення доповнень та змін до цієї Угоди.
Стаття 3
Сфера застосування цієї Угоди
Ця Угода застосовується до товарів, які підпадають під товарні групи з 25 по 97 Гармонізованої системи опису та кодування товарів походженням з України або Латвії.
Стаття 4
Торгівля сільськогосподарськими товарами
1. Сторони заявляють про свою готовність сприяти у тій мірі наскільки їм дозволяє їх сільськогосподарська політика, гармонійному розвитку торгівлі сільськогосподарськими товарами.
2. Сторони укладають окрему Угоду з торгівлі сільськогосподарськими товарами, які підпадають під товарні групи з 1 по 24 Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
3. Протокол В визначає принципи Угоди з торгівлі сільськогосподарськими товарами.
4. Сторони застосовують їх заходи регулювання в галузі ветеринарії, захисту рослин і питань охорони здоров'я на недискримінаційній основі і не запроваджуватимуть будь-яких нових заходів, що невиправдано зашкоджують торгівлі.
Стаття 5
Правила визначення походження товарів і співробітництво в галузі митної справи
1. Протокол А встановлює правила визначення походження товарів та методи адміністративного співробітництва і є невід'ємною частиною цієї Угоди.
2. Сторони вживають необхідних заходів, включаючи періодичні розгляди Спільним Комітетом, та заходи щодо адміністративного співробітництва з метою забезпечення дійового та гармонійного застосування положень Статей 7 (Заборона та відміна мит на імпорт і зборів, які мають еквівалентну дію), 8 (Заборона і відміна мит на експорт і зборів, які мають еквівалентну дію), 9 (Заборона і відміна кількісних обмежень по імпорту чи експорту та заходів, які мають еквівалентну дію), 12 (Внутрішнє оподаткування) та 21 (Реекспорт і серйозний недостаток окремих товарів) Угоди та Протоколу А, і скорочення, наскільки це можливо, формальностей, пов'язаних з торгівлею, досягненням взаємоприйнятного вирішення будь-яких складнощів, які виникають у зв'язку з застосуванням вищезгаданих положень.
Стаття 6
Технічне регулювання
1. Сторони співробітничають і обмінюються інформацією в галузі стандартизації, метрології і сертифікації з метою усунення технічних перешкод у торгівлі.
2. Органи стандартизації Сторін розробляють правила взаємного визнання акредитації перевірочних і калібровочних лабораторій і органів сертифікації та сертифікатів продуктів і систем якості, що видані Сторонами згідно з правилами.
Ці правила включатимуть правила взаємного визнання типу вимірювальних приладів і інструментів, які використовуються Сторонами, і процедур визнання результатів вимірювань, калібровки та перевірки.
Стаття 7
Заборона та відміна мит на імпорт і зборів, які мають еквівалентну дію
1. В торгівлі між Сторонами не повинні запроваджуватися нові мита на імпорт або збори, які мають еквівалентну дію.
2. Україна відміняє з дня набуття чинності цією Угодою усі мита на імпорт і будь-які збори, які мають еквівалентну дію, на продукти походженням з Латвії.
3. Латвія відміняє з дня набуття чинності цією Угодою усі мита на імпорт і будь-які збори, які мають еквівалентну дію, на продукти походженням з України.
4. Положення цієї статті також застосовуються до мит фіскального характеру.
Стаття 8
Заборона та відміна мит на експорт і зборів, які мають еквівалентну дію
1. В торгівлі між Сторонами не повинні запроваджуватися нові мита на експорт або збори, які мають еквівалентну дію.
2. Мита на експорт і збори, які мають еквівалентну дію, відміняються з дня набуття чинності цією Угодою, за винятком продуктів, зазначених у Додатку 1.
Стаття 9
Заборона та відміна кількісних обмежень з імпорту чи експорту та заходів, які мають еквівалентну дію
1. У торгівлі між Сторонами не запроваджуватимуться нові кількісні обмеження з імпорту чи експорту та заходи, які мають еквівалентну дію.
2. Кількісні обмеження з імпорту або експорту і заходи, які мають еквівалентну дію, відміняються з дня набуття чинності цією Угодою.
Стаття 10
Загальні виключення
Ця Угода не розповсюджується на заборони чи обмеження з імпорту, експорту чи транзиту товарів, які визначаються принципами суспільної моралі, політики чи суспільної безпеки; охорони здоров'я і життя людей, тварин чи рослин; захисту навколишнього средовища; захисту національного надбання, яке має художню, історичну або археологічну цінність; захисту інтелектуальної власності; законів і постанов щодо дорогоцінних каменів та металів. Подібні заборони чи обмеження не повинні, однак, бути засобом свавільної дискримінації або прихованого обмеження в торгівлі між Сторонами.
Стаття 11
Державні монополії
1. Сторони забезпечують коригування будь-яких державних монополій комерційного характеру таким чином, щоб не допустити у відносинах між Сторонами дискримінації щодо умов, за якими товари закуповуються та продаються. Такі товари вироблятимуться і збуватимуться згідно з комерційними міркуваннями.
2. Ця Стаття застосовується до установ, через які уповноважені органи Сторін за законом або фактично, безпосередньо чи опосередковано, здійснюють нагляд, визначають або значно впливають на імпорт чи експорт між Сторонами. Ця Стаття також застосовується до монополій, які делеговані Стороною іншим суб'єктам.
Стаття 12
Внутрішнє оподаткування
1. Сторони утримуються від запровадження будь-яких заходів або практики внутрішнього оподаткування фіскального характеру, що встановлюють, безпосередньо або опосередковано дискримінацію між товарами походженням з однієї Сторони та аналогічними товарами походженням з другої Сторони.
2. Товари, що експортуються на територію однієї із Сторін не можуть отримувати повернення внутрішнього податку зверх суми прямого або непрямого податку, що накладається на них.
Стаття 13
Платежі
1. Платежі за торговими операціями і переказ таких платежів на територію Сторони, де знаходиться кредитор, звільняються від будь-яких обмежень. Платежі між Сторонами повинні здійснюватися у вільно конвертованих валютах, якщо інше не обумовлено в окремих випадках.
2. Сторони утримуватимуться від валютних та адміністративних обмежень за грантами, поверненням чи отриманням короткострокових або середньострокових кредитів для комерційних операцій.
Стаття 14
Державні закупки
1. Сторони розглядають ефективну лібералізацію їх власних ринків державних закупок на основі недискримінації та взаємності, зокрема на основі Угоди про Державні Закупки у Додатку 4 до Угоди про створення СОТ, який є невід'ємною частиною цієї Угоди, підписаної у Марракеші.
2. Для цього Сторони розробляють правила в рамках Спільного Комітету з метою забезпечення такої лібералізації.
3. Зацікавлені Сторони докладатимуть зусиль щодо приєднання до Угоди про Державні Закупки Угоди про створення СОТ.
Стаття 15
Правовий захист інтелектуальної власності
1. Сторони надають та забезпечують адекватний, ефективний та недискримінаційний правовий захист прав інтелектуальної власності. З встановленням такого правового захисту, зокрема, від підробок і піратства, Сторони приймуть і застосовуватимуть адекватні, ефективні і недискримінаційні заходи забезпечення запровадження цих прав.
2. В галузі інтелектуальної власності Сторони надають з часу набуття чинності цією Угодою, громадянам та компаніям кожної із Сторін режим, не менш сприятливий, ніж той, який надається громадянам та компаніям будь-якої іншої країни.
3. Положення пункту 2 не повинні, до тих пір, доки не укладені відповідні угоди між Сторонами цієї Угоди, застосовуватись до:
(і) переваг, наданих Сторонами, до набуття чинності цією Угодою будь-якій третій країні на взаємній ефективній основі;
(іі) прав інтелектуальної власності, що надані або будуть надані на основі діючих чи майбутніх багатосторонніх угод, у відношенні до яких одна з Сторін цієї Угоди не є Стороною;
(ііі) прав інтелектуальної власності, які після набуття чинності цією Угодою не захищатимуться на території іншої Сторони.
4. Сторони на своїх територіях можуть застосовувати правовий захист прав інтелектуальної власності, які виходять за рамки положень цієї Статті, за умови, що цей правовий захист не буде суперечити положенням цієї Угоди.
5. Сторони погоджуються на запит будь-якої із Сторін переглядати положення цієї Статті з метою подальшого удосконалення рівня захисту і уникнення чи виправлення спотворень у торгівлі, які можуть бути викликані сучасним рівнем захисту прав інтелектуальної власності.
6. У випадку, коли одна із Сторін вважає, що інша Сторона не виконує зобов'язань за цією Статтею, застосовується пункт 2 Статті 26 (Виконання зобов'язань).
7. Сторони погоджуватимуть необхідні форми технічної допомоги та співробітництва між відповідними органами Сторін.
Стаття 16
Правила конкуренції в підприємницькій діяльності
1. Перелічене нижче несумісне з належним застосування цієї Угоди в тій мірі, в якій це може впливати на торгівлю між Сторонами:
а) всі угоди між підприємствами, рішення, які прийняті асоціаціями підприємств та узгоджена між підприємствами практика, метою або результатом яких є запобігання, обмеження або спотворення конкуренції;
b) зловживання одним або більше підприємствами домінуючого положення на територіях Сторін в цілому або на суттєвій їх частині.
2. Якщо одна із Сторін вважає, що конкретна практика несумісна з положеннями пункту 1 цієї Статті, то вона може вжити відповідних заходів після проведення консультацій в межах Спільного Комітету або через 30 днів після звернення щодо проведення таких консультацій.
Стаття 17
Державна допомога
1. Будь-яка допомога, надана будь-якою Стороною в будь-якій формі, яка спотворює або загрожує спотворенню конкуренції шляхом сприяння окремим піприємствам або виробництву окремих товарів є несумісною з належним виконанням цієї Угоди в тій мірі, в якій вона зачіпає торгівлю між Сторонами.
2. Сторони забезпечують транспарентність заходів державної допомоги шляхом обміну інформацією на прохання будь-якої із Сторін.
3. Спільний Комітет здійснює моніторинг ситуації щодо застосування заходів державної допомоги, про які йде мова та в подальшому розробляє правила запровадження інших видів державної допомоги, крім допомоги щодо експорту.
4. Якщо одна із Сторін вважає, що конкретна практика несумісна з пунктом 1 цієї Статті, вона може вжити відповідних заходів згідно з умовами і відповідно до процедур, викладених у Статті 23 (Процедура застосування захисних заходів) цієї Угоди.
Стаття 18
Демпінг
Якщо будь-яка Сторона вважає, що в торговельних відносинах, які регулюються цією Угодою, має місце демпінг, визначений як такий згідно із Статтею VI Генеральної Угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, то вона може вжити відповідних заходів проти подібної практики відповідно до Угоди про застосування Статті VI Генеральної Угоди з тарифів і торгівлі 1994 року згідно з процедурою, яка викладена в Статті 23 (Процедура застосування захисних заходів) цієї Угоди.
Стаття 19
Надзвичайні заходи стосовно імпорту окремих товарів
Якщо збільшення імпорту будь-якого товару походженням з України або з Латвії здійснюється у таких кількостях або за таких умов, що завдають або можуть завдавати:
а) серйозної шкоди вітчизняним виробникам аналогічних або безпосередньо конкурентних товарів на території іншої Сторони, або
b) серйозних потрясінь у будь-якому спорідненому секторі економіки або труднощів, які можуть призвести до серйозного погіршення економічної ситуації в регіоні.
Сторона, якої це стосується, може вжити відповідних заходів згідно з умовами та відповідно до процедури, викладеної в Статті 23 (Процедура застосування захисних заходів) цієї Угоди.
Стаття 20
Структурне регулювання
Виключні заходи можуть стосуватись тільки по відношенню до нових галузей промисловості чи відповідних секторів, які знаходяться в процесі структурної перебудови або, які зіткнулися з серйозними труднощами, особливо, якщо ці труднощі можуть призвести до серйозних соціальних проблем.
Ці заходи можуть застосовуватися протягом періоду, який не перевищує п'яти років, якщо тільки Спільний Комітет дозволить їх більшу тривалість, і не можуть бути запровадженими після закінчення п'ятирічного строку з моменту набуття чинності цією Угодою.
Стаття 21
Реекспорт та суттєвий недостаток окремих товарів
У випадку коли дотримання положень Статті 8 (Заборона та відміна мита на експорт і зборів, які мають еквівалентну дію) і Статті 9 (Заборона та відміна кількісних обмежень з імпорту чи експорту та заходів, які мають еквівалентну дію) веде до:
а) реекспорту в треті країни, проти яких Сторона-експортер зберігає відносно товарів, про які йде мова, кількісні обмеження експорту, експортні мита або заходи, або збори, які мають еквівалентну дію, або
b) суттєвого недостатку будь-якого товару або його загрози, що має суттєве значення для Сторони-експортера;
і коли ситуація, про яку згадувалось вище, призводить або може призвести до суттєвих труднощів для Сторони-експортера, то ця Сторона може вжити відповідних заходів на умовах і відповідно до процедури, яка викладена в Статті 23 (Процедура застосування захисних заходів) цієї Угоди. Ці заходи повинні бути недискримінаційними і бути ліквідовані, коли умови перестають більше виправдовувати їх зберігання.
Стаття 22
Труднощі платіжного балансу
1. Якщо будь-яка Сторона має серйозні труднощі платіжного балансу або при загрозі їх неминучості, Сторона, якої це стосується, може відповідно до строків і умов, визначених Генеральною Угодою з тарифів і торгівлі 1994 року та Домовленості щодо Положень платіжного балансу Генеральної Угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, вжити обмежувальних торговельних заходів на певний час, які будуть недискримінаційними, та не можуть перевищувати терміну, необхідного для виправлення платіжного балансу. Сторони надають перевагу ціновим заходам. Заходи скасовуються, коли умови не виправдовують більше їх зберігання. Сторони інформують одна одну відразу, якщо це можливо, до їх введення і надають графік їх відміни.
2. Проте, Сторони намагатимуться уникати введення обмежувальних заходів для цілей платіжного балансу.
Стаття 23
Процедура застосування захисних заходів
1. Перед початком процедури застосування захисних заходів, встановлених у наступних пунктах цієї Статті, Сторони докладатимуть зусиль для вирішення розбіжностей між ними шляхом прямих консультацій.
2. Без шкоди положенням пункту 5 цієї Статті, Сторона, яка вважає за необхідне запровадження захисних заходів відразу повідомляє про них іншу Сторону та надає всю необхідну інформацію. Повинні бути проведені невідкладно консультації в Спільному Комітеті з метою досягнення взаємоприйнятного рішення:
3. а) Відносно Статті 17 (Державна допомога) Сторона, якої це стосується, надає Спільному Комітету всю необхідну допомогу для вивчення ситуації і, по можливості, ліквідації такої практики. Якщо Стороні, якої це стосується, не вдається ліквідувати цю практику протягом періоду, встановленого Спільним Комітетом, або, якщо Спільному Комітету не вдається досягти згоди після консультацій, або через 30 днів після звернення щодо проведення таких консультацій, зацікавлена Сторона може вжити відповідних заходів для подолання труднощів, що виникають з практики, про яку йде мова;
b) Відносно Статей 18 (Демпінг), 19 (Надзвичайні заходи стосовно імпорту окремих товарів) та 21 (Реекспорт та суттєвий недостаток окремих товарів), Спільний Комітет вивчає випадок або положення і може прийняти будь-яке рішення, необхідне для ліквідації труднощів, з приводу яких звернулась зацікавлена Сторона. У разі неприйняття такого рішення з приводу звернення до Спільного Комітету протягом 30 днів, зацікавлена Сторона може вжити заходів, необхідних для виправлення ситуації;
с) Відносно Статті 26 (Виконання зобов'язань), зацікавлена Сторона надає Спільному Комітету всю відповідну інформацію, необхідну для ретельного аналізу ситуації з метою досягнення взаємоприйнятного рішення. Якщо Спільний Комітет не прийняв такого рішення або закінчився трьохмісячний термін з часу повідомлення, то зацікавлена Сторона може вжити відповідних заходів.
4. Про запровадження захисних заходів негайно повідомляється іншій Стороні. Вони обмежуються обсягом та тривалістю, необхідними для виправлення становища, яке викликало їх застосування, і вони не можуть перевищувати шкоду, заподіяну практикою чи труднощами, про які йде мова. Пріоритет надається таким заходам, які якнайменше зашкодять функціонуванню цієї Угоди.
5. Запроваджені захисні заходи повинні бути предметом регулярних консультацій в межах Спільного Комітету з метою їх послаблення, заміни або відміни в найкоротші терміни.
6. Якщо надзвичайні обставини, що вимагають негайних дій, роблять неможливим проведення попереднього розгляду, зацікавлена Сторона може у випадках, передбачених у Статтях 16 (Правила конкуренції в підприємницькій діяльності), 17 (Державна допомога), 18 (Демпінг), 19 (Надзвичайні заходи стосовно імпорту окремих товарів) та 21 (Реекспорт та суттєвий недостаток окремих товарів) негайно застосовувати попередні і тимчасові заходи, конкретно необхідні для виправлення становища. Про ці заходи необхідно без затримки повідомити Спільний Комітет і, якнайшвидше, провести консультації між Сторонами.
Стаття 24
Винятки щодо безпеки
Ніщо в цій Угоді не перешкоджає будь-якій Стороні вжити будь-яких заходів, які вона вважає необхідними:
а) для запобігання розголошенню інформації, яка суперечить її суттєвим інтересам в галузі безпеки;
b) для захисту суттєвих інтересів безпеки або виконання міжнародних зобов'язань, або проведення національної політики з питань:
1) щодо торгівлі зброєю, боєприпасами та воєнними матеріалами, за умови, що такі заходи не погіршать умов конкуренції відносно товарів, які не призначені для будь-яких спеціальних воєнних цілей, і такій торгівлі іншими товарами, матеріалами та послугами, яка здійснюється безпосередньо чи опосередковано для цілей постачання збройних сил; або
2) пов'язаних з нерозповсюдженням біологічної та хімічної зброї, ядерної зброї або інших ядерних вибухових пристроїв; або
3) які прийняті в воєнний час або за інших обставин, пов'язаних з серйозним напруженням міжнародного становища.
Стаття 25
Розвиток положень Угоди
Сторони визнають зростаюче значення таких галузей як послуги, інвестиції та здійснення спільних проектів. Якщо Сторона вважає, що в інтересах економік Сторін буде корисно розвивати і поглиблювати відносини, визначені цією Угодою, шляхом їх поширення на галузі, які не підпадають під дію цієї Угоди, то ця Сторона надсилає обгрунтований запит іншій Стороні. Сторони можуть доручити Спільному Комітету розглянути цю пропозицію та, якщо необхідно розробити для них рекомендації, зокрема, з метою за започаткування переговорів.
Стаття 26
Виконання зобов'язань
1. Сторони вживають усіх необхідних заходів для забезпечення досягнення цілей цієї Угоди та виконання своїх зобов'язань, що витікають з цієї Угоди.
2. Якщо одна із Сторін вважає, що інша Сторона не виконує зобов'язань за цією Угодою, то ця Сторона може вжити відповідних заходів після проведення консультацій у Спільному Комітеті згідно з умовами і відповідно до процедури, яка викладена в Статті 23 (Процедура застосування захисних заходів).
Стаття 27
Додатки та Протоколи
Додатки та Протоколи до Угоди є невід'ємною частиною цієї Угоди. Спільний Комітет може прийняти рішення про внесення змін до Додатків та Протоколів.
Стаття 28
Митні союзи, зони вільної торгівлі та прикордонна торгівля
Ця Угода не перешкоджає збереженню або створенню митних союзів, зон вільної торгівлі або угод про прикордонну торгівлю в тій мірі, в якій вони не будуть негативно впливати на торговельний режим та, зокрема, на положення щодо Правил походження товарів, визначених цією Угодою.
Стаття 29
Поправки
Поправки до цієї Угоди, крім згаданих в Статті 27 (Додатки та Протоколи), схвалені Спільним Комітетом, надаються Сторонам для прийняття і набирають чинності відповідно до Статті 30 (Набуття чинності) цієї Угоди.
Стаття 30
Набуття чинності
Ця Угода набуває чинності через тридцять днів після того, як обидві Сторони повідомили в письмовій формі одна одну про те, що державні або інші юридичні вимоги щодо набуття чинності виконані. Ця Угода укладається на невизначений строк.
Стаття 31
Денонсація
Кожна Сторона може денонсувати цю Угоду шляхом письмового повідомлення іншої Сторони. Ця Угода припиняє дію через шість місяців з дати отримання повідомлення іншою Стороною.
На підтвердження цього, представники, що підписалися нижче, до того ж належним чином уповноважені, підписали цю Угоду.
Здійснено в м.Києві 21 листопада 1995 року у двох дійсних примірниках, кожний українською, латиською та англійською мовами. У разі розбіжностей перевага надаватиметься тексту англійською мовою.
За Україну
(підпис)
За Латвійську Республіку
(підпис)
Протокол А
щодо визначення походження товарів та методів адміністративного співробітництва до Угоди між Україною та Латвійською Республікою про вільну торгівлю
Розділ I
Загальні положення
Стаття 1
Визначення
Для цілей цього Протоколу:
а) "виробництво" - означає будь-яку переробку або обробку, включаючи складання або спеціальні операції;
b) "матеріал" - означає будь-які інгредієнти, сировину, компоненти або частини та інше, що використовується для виробництва продукту;
с) "продукт" - означає вироблений продукт, навіть якщо він призначений для подальшого використання в інших виробничих операціях;
d) "товар" - означає як матеріали, так і продукти;
е) "митна вартість" - означає вартість, що визначається згідно з Угодою про застосування Статті VII Генеральної Угоди з Тарифів та Торгівлі, укладеної в м.Женева 12 квітня 1979 року;
f) "ціна франко-завод" - означає ціну, що сплачена за продукт з заводу-виробника, на підприємстві якого здійснена остання переробка чи обробка, за умови, що ціна включає вартість усіх використаних матеріалів, без урахування усіх внутрішніх податків, які відшкодовуються або можуть бути відшкодовані при експорті виробленого продукту;
g) "вартість матеріалів" - означає митну вартість на момент імпорту використаних матеріалів, які не походять з країни, або, якщо це невідомо і не може бути встановлено, початкову ціну, що може бути встановленою, сплачену за матеріали на відповідних територіях;
h) "вартість матеріалів, що мають походження" - означає митну вартість таких матеріалів, визначених у підпункті (g), що застосовується з необхідними змінами;
і) "добавлена вартість" - означає заводську ціну, за виключенням митної вартості кожного з продуктів, що входять до складу товару, які не походять з країни, в якій ці продукти були вироблені;
j) "групи" та "позиції" - означають групи та позиції (4-значні коди), що застосовуються в номенклатурі Гармонізованої системи опису та кодування товарів, у цьому Протоколі позначеною як "Гармонізована система" або "ГС";
k) "класифікований" - відноситься до класифікації продукту або матеріалу згідно з окремою позицією;
l) "партія товарів" - означає товари, що або направляються одночасно від експортера до одержувача, або ті, що оформлені одним транспортним документом, що підтверджує їх відправку від експортера до одержувача, або, за відсутністю такого документа - єдиним інвойсом;
m) "митні органи" - означає митні та інші уповноважені компетентні органи Сторін, на які покладена відповідальність за оформлення та видачу сертифікатів походження товарів.
Розділ II
Визначення поняття "продукти, що походять з відповідної території"
Стаття 2
Критерій походження
В цілях застосування цієї Угоди та без шкоди положенням Статей 3 та 4 цього Протоколу, наступні товари будуть вважатися як:
1. Товари походженням з України
а) товари повністю вироблені в Україні, як визначено в Статті 5 цього Протоколу;
b) товари вироблені в Україні, які містять матеріали, що не повністю вироблені в Україні, за умови, що ці матеріали зазнали в Україні достатньої обробки або переробки, як визначено в Статті 6 цього Протоколу;
2. Товари походженням з Латвії
а) товари повністю вироблені в Латвії, як визначено в Статті 5 цього Протоколу;
b) товари вироблені в Латвії, які містять матеріали, що не повністю вироблені в Латвії, за умови, що ці матеріали зазнали в Латвії достатньої обробки або переробки, як визначено в Статті 6 цього Протоколу.
Стаття 3
Двостороння кумуляція
1. Незважаючи на положення Статті 2(1) (b), матеріали, що походять з України, у розумінні цього Протоколу, будуть вважатися матеріалами, що походять з Латвії, і непотрібно, щоб ці матеріали зазнавали достатньої обробки або переробки в Латвії, за умови, однак, що вони зазнали рівень обробки або переробки вищий ніж передбачений в Статті 7 цього Протоколу.
2. Незважаючи на положення Статті 2(2) (b), матеріали, що походять з Латвії, у розумінні цього Протоколу, будуть вважатися матеріалами, що походять з України, і непотрібно, щоб ці матеріали зазнавали достатньої обробки або переробки в Україні, за умови, однак, що вони зазнали рівень обробки або переробки вищий ніж передбачений в Статті 7 цього Протоколу.
Стаття 4
Кумуляція з матеріалами, що походять з Естонії, Литви та Європейського Союзу
1. а) Незважаючи на положення Статті 2 (1) (b) та згідно з положеннями пунктів 2 та 3, матеріали, що походять з Естонії або Литви, або Європейського Союзу, у розумінні Протоколу А або 3 до Угоди між Україною та цими країнами, будуть вважатися такими, що походять з України, і непотрібно буде, щоб ці матеріали зазнавали достатньої обробки або переробки, за умови, однак, що вони зазнали рівень обробки або переробки вищий ніж передбачено в Статті 7 цього Протоколу.
b) Незважаючи на положення Статті 2 (2) (b) та згідно з положеннями пунктів 2 та 3, матеріали, що походять з Естонії, або Литви, або Європейського Союзу, у розумінні Протоколу А або 3 до Угоди між Латвією та цими країнами, будуть вважатися такими, що походять з Латвії, і непотрібно буде, щоб ці матеріали зазнавали достатньої обробки або переробки, за умови, однак, що вони зазнали рівень обробки або переробки вищий ніж передбачено в Статті 7 цього Протоколу.
2. Продукти, які набули статусу походження згідно з пунктом 1, вважатимуться лише походженням з України або Латвії, коли вартість, добавлена в них, перевищує вартість використаних матеріалів походженням з Естонії, Литви або Європейського Союзу.
Якщо це не так, то згадані продукти вважатимуться для цілей виконання цієї Угоди або Угоди між Україною і Латвією походженням з Естонії або Литви, або Європейського Союзу залежно від того, на долю якої з цих країн припадає найбільша вартість використаних матеріалів, що мають походження.
3. Для цілей цієї Статті ідентичні правила походження до тих же правил в цьому Протоколі застосовуватимуться в торгівлі між Естонією, Україною, Литвою та Європейським Союзом і Латвією з цими країнами, а також між кожною з цих країн.
4. Пункт 1 (а) може застосовуватися лише за умови, що необхідні Угоди між Україною, Естонією, Литвою та Європейським Союзом для виконання цих положень наберуть чинності згідно з положеннями цього Протоколу.
Стаття 5
Повністю вироблені продукти
1. У розумінні Статті 2 (а) (1) та (2) (а), наступне буде вважатися повністю виробленим або в Україні, або в Латвії:
а) корисні копалини, видобуті з їх грунту та морського дна;
b) рослинні продукти, вирощені в них;
с) живі тварини, народжені та вирощені в них;
d) продукти, отримані в них від живих тварин;
е) продукти, отримані в них в результаті мисливського або рибальського промислів;
f) продукти морського риболовства та інші продукти, добуті з моря їхніми суднами;

................
Перейти до повного тексту