- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 квітня 2024 р. № 420
Київ
Про затвердження Положення про ліцей безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання
Відповідно до
статті 35 Закону України "Про повну загальну середню освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про ліцей безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання, що додається.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 квітня 2024 р. № 420
ПОЛОЖЕННЯ
про ліцей безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання
Загальна частина
1. Це Положення визначає організацію діяльності ліцею безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання (далі - ліцей), його завдання, структуру, склад, права та обов’язки учасників освітнього процесу.
2. Метою утворення ліцею є організація освітнього процесу ліцеїстів для здобуття ними профільної середньої освіти відповідно до їх освітніх потреб, здібностей, обумовлених орієнтацією на майбутню професію, зокрема в органах сектору безпеки і оборони.
3. Ліцей є закладом спеціалізованої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти, формування в молодого покоління високої патріотичної свідомості, забезпечення всебічного гармонійного розвитку особистості, формування в ліцеїстів поваги до законодавства та готовності до служіння українському народові з метою подальшого проходження служби в органах сектору безпеки і оборони.
4. Ліцей у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням і статутом ліцею.
5. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею приймається МВС і центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ, як засновниками, а в разі, коли ліцей утворюється як структурний підрозділ закладу вищої освіти, що належить до сфери управління одного із зазначених центральних органів виконавчої влади, то рішення про його утворення приймається цим закладом вищої освіти згідно із законодавством за погодженням із Міністром внутрішніх справ у межах асигнувань, передбачених для них у державному бюджеті на відповідний рік.
6. Основними завданнями ліцею є:
забезпечення права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти;
виконання вимог державних стандартів, підготовка ліцеїстів для подальшого вступу до закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, вищих військових навчальних закладів, закладів професійної (професійно-технічної) освіти із специфічними умовами навчання та інших закладів освіти;
формування в ліцеїстів компетентностей, визначених відповідними державними стандартами, розвиток їх здібностей, наукового світогляду, усвідомлення необхідності додержання
Конституції та законів України, захисту суверенітету і територіальної цілісності України;
утвердження поваги до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
виховання в ліцеїстів поваги до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливого ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
організація вивчення ліцеїстами профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів).
7. Ліцей провадить освітню діяльність за умови наявності ліцензії, виданої відповідно до Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності в установленому законодавством порядку.
8. На навчання до ліцею на підставі направлення органів сектору безпеки і оборони приймаються діти військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, інших працівників органів сектору безпеки і оборони (зокрема звільнених з військової служби, служби цивільного захисту, служби в поліції), насамперед діти тих, що загинули (померли) чи зникли безвісти, стали особами з інвалідністю внаслідок поранення (контузії, травми, каліцтва) під час виконання службових обов’язків, пов’язаних із їх безпосередньою участю в здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України; що брали та беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України; учасників бойових дій органів сектору безпеки і оборони, які придатні за станом здоров’я і закінчили 9 клас закладу загальної середньої освіти в рік вступу.
9. Вимоги, яким повинні відповідати кандидати на навчання в ліцеї, та порядок зарахування кандидатів на навчання в ліцеї визначаються правилами відбору та прийому на навчання до ліцею, затвердженими засновником ліцею.
Управління ліцеєм
10. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснюється директором (керівником) ліцею.
11. Посаду директора (керівника) ліцею може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, яка пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до
Закону України "Про повну загальну середню освіту".
12. Директор (керівник) ліцею призначається на посаду засновником ліцею за результатами конкурсу.
Організація проведення конкурсу на посаду директора (керівника) ліцею здійснюється відповідно до
Закону України "Про повну загальну середню освіту" та положення про конкурс, затвердженого МВС.
Під час дії правового режиму воєнного стану засновник ліцею має право продовжити без проведення конкурсу строк дії строкового трудового договору (контракту), укладеного з директором (керівником) ліцею, але не більше ніж на шість місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
13. Директор (керівник) ліцею забезпечує здійснення контролю за морально-психологічним станом, індивідуальною підготовкою, трудовою, виконавською дисципліною колективу ліцею, якістю та повнотою виконання освітніх програм, станом виховної, методичної, організаційної роботи, збереженням майна ліцею та ефективністю його використання, а також охороною державної таємниці, захистом інформації з обмеженим доступом і технічним захистом інформації.
14. Директор (керівник) ліцею підпорядковується засновнику ліцею.
16. Директор (керівник) ліцею в межах своїх повноважень видає накази, доручення, розпорядження, обов’язкові до виконання особовим складом ліцею.
17. Для забезпечення управління освітнім та виховним процесом, організації повсякденної діяльності ліцею в його штаті (штатному розписі) передбачаються посади заступників директора (керівника) ліцею відповідно до типових штатних нормативів.
18. Організаційна структура та чисельність працівників ліцею визначаються його штатом (штатним розписом), розробленим в установленому законодавством порядку на основі типових нормативів, затверджених засновником ліцею.
19. До основних структурних підрозділів ліцею, які проводять підготовку ліцеїстів, зокрема, належать позашкільний підрозділ, пансіон, кафедри з окремих освітніх галузей, навчальних предметів (інтегрованих курсів), лабораторії, підрозділи з питань інноваційної діяльності, бібліотека.
20. До складу ліцею може входити філія як його територіально відокремлений структурний підрозділ.
21. У ліцеї можуть діяти:
органи самоврядування працівників ліцею;
органи батьківського самоврядування;
органи учнівського самоврядування.
Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу можуть утворюватися і діяти відповідно до статуту ліцею.
Учасники освітнього процесу
22. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є:
ліцеїсти;
педагогічні працівники;
інші працівники ліцею;
батьки або особи, які їх замінюють, інші законні представники ліцеїстів.
23. Склад ліцею поділяється на постійний і перемінний.
24. До постійного складу ліцею належать працівники, призначені на посади у структурних підрозділах ліцею, що забезпечують його діяльність, зокрема організацію освітнього процесу.
25. Комплектування постійного складу ліцею здійснюється в установленому законодавством порядку.
26. На посади працівників ліцею можуть відряджатися особи, які проходять службу в органах сектору безпеки і оборони, відповідно до переліків посад, затверджених указами Президента України.
27. Цивільні особи призначаються на посади педагогічних та інших працівників ліцею і звільняються з цих посад наказами директора (керівника) ліцею відповідно до вимог законодавства.
28. Права і обов’язки працівників ліцею визначаються законодавством, колективним договором, трудовим договором і статутом ліцею.
29. За досягнення високих результатів в освітній діяльності (методичній, виховній роботі) особи з числа працівників ліцею можуть бути представлені до нагородження державними нагородами, медалями, знаками, грамотами, до присудження державних премій, почесних звань і відзнак та інших видів заохочення.
30. Посадові інструкції працівників ліцею розробляються в установленому законодавством порядку та затверджуються директором (керівником) ліцею.
31. Обсяг педагогічного навантаження розподіляється та затверджується наказом директора (керівника) ліцею за погодженням із профспілковим комітетом залежно від кількості годин, передбачених навчальними планами, наявної кількості педагогічних кадрів та інших конкретних умов, що склалися в ліцеї, та відповідно до
Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом МОН від 15 квітня 1993 р. № 102.
32. Атестація педагогічних працівників ліцею здійснюється в установленому законодавством порядку.
33. До перемінного складу ліцею належать ліцеїсти. Чисельність перемінного складу ліцею визначається спроможністю ліцею провадити освітню діяльність відповідно до ліцензії та фінансових можливостей засновника ліцею.
34. Особам, які зараховуються на навчання до ліцею, наказом директора (керівника) ліцею присвоюється навчальне звання "ліцеїст" і видається посвідчення встановленого засновником ліцею зразка.
36. Ліцеїсти відповідно до статуту ліцею, правил внутрішнього розпорядку, що затверджуються директором (керівником) ліцею, можуть залучатися до чергувань, а також до самообслуговування, різних видів іншої суспільно корисної праці з урахуванням віку і фізичних можливостей за умови дотримання норм і правил особистої гігієни та охорони здоров’я.
37. Ліцеїсти під час навчання безоплатно цілодобово проживають у спеціально обладнаних приміщеннях ліцею (пансіонах) (особи жіночої статі - в окремих спеціально обладнаних приміщеннях), здобувають повну загальну середню освіту та забезпечуються за рахунок засновника ліцею харчуванням, форменим одягом та іншим речовим майном.
................Перейти до повного тексту